Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,532 záznamů.  začátekpředchozí13513 - 13522další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.73 vteřin. 

Specifika podnikatelského prostředí Japonska a spolupráce s ČR na příkladu vybraných firem
Kalátová, Veronika ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Brychová, Vladimíra (oponent)
Japonská ekonomika se nachází na druhém místě v žebříčku vyspělých ekonomik světa. Jeho obchod je zaměřen na terciární sektor. Největší vliv na jeho hospodářský růst měl doposud export, který o mnoho převyšoval import. V dnešní době se také Japonské stalo jednou z obětí světové finanční krize, což zřejmě nebude mít dobrý vliv na dosud velmi vyrovnaný stav ekonomiky. S Českou republikou Japonsko spolupracuje po několikaleté pauze od roku 1957. Vzájemné vztahy jsou velmi dobré a obchodní spolupráce patří mezi hlavní ve střední Evropě. Při obchodních stycích s Japonci se musí brát v úvahu kulturní odlišnosti, které jsou od západních kultur velmi rozdílné.

Podniková strategie advokátních kanceláří
Garaj, Juraj ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Neveselý, David (oponent)
Cílem práce je popsat trh právních služeb v České republice a advokátní kanceláře jako jejich nejvýznamnější poskytovatele, specifikovat typy firem na něm působící a vymezit klíčové faktory jejich úspěchu, jak obecně, tak s ohledem na skupinu, do které firma patří. Objektem výzkumu proto jsou v první řadě strategie advokátních kanceláří, jakožto prostředky k dosažení klíčových faktorů úspěchu. Práce vymezuje prvky úspěšné strategie aplikovatelné na jakoukoli advokátní kancelář v České republice, a také postihuje odlišnosti v strategiích jednotlivých skupin advokátních kanceláří, vyplývající z jejích zaměření, zemi původu a specifických vlastností. Práce se rovněž zabývá strategickým významem corporate social responsibility.

Konkurenceschopnost českého designu
Petrák, Jiří ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Cílem práce je seznámit čtenáře s pojmem design, jeho vývojem a různými kategoriemi. Dále přibližuje využití designu jako důležitého marketingového nástroje a jeho implementaci v rámci konkurenční strategie modrého oceanu. V praktické části je nastíněna nejprve konkrétní aplikace společnosti Apple computer. Část "Český design" je věnována konkrétním úspěšným spolupracím designérů a českých firem jako jsou Linet, Mattoni, Pivovary Staropramen a další. Na závěr práce nastínňuje proces založení designové značky KATARZE a přínos z její prezetance na akci Designblok.

Působení zahraničních obchodních firem na Českém trhu
Fraňová, Katarína ; Pichanič, Mikuláš (vedoucí práce) ; Theodor, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá konkrétní českou společností, jejímž vlastníkem je zahraniční nadnárodní společnost. Nezbytnou součástí práce je i rozbor působení na českém trhu. Touto společností je Eurest, spol. s.r.o., jeho vlastníkem britská nadnárodní skupina Compass Group. Práce je po obsahové stránce rozdělena na dvě části. První, teoretická, se zabývá globalizací, přímými zahraničními investicemi (FDI) a nadnárodními společnostmi obecně. Druhá, praktická část je zaměřena na popis činností, nabízených produktů a služeb i vnitřních záležitostí Eurestu. Práce také popisuje vztahy se zákazníky, dodavateli a dalšími subjekty podnikového okolí. Práce dále mapuje působení Eurestu na českém trhu od jeho založení po současnost, analyzuje ekonomické i statistické ukazatele za období 2002 -- 2007. Prostor je věnován také budoucím cílů, společnosti.

Prosazování konceptu CSR v ČR
Záhorská, Lucie ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Diplomová práce popisuje podstatu konceptu společenské odpovědnosti firem (CSR), monitoruje její vývoj a současnou roli v ČR a ve světě. Praktická část práce se zabývá institucemi v oblasti CSR v České republice s důrazem na organizaci Business Leaders Forum. Mapuje znalost konceptu a postoje vůči němu u dvou cílových skupin: manažerů firem a vysokoškolských studentů. V závěru jsou navržena opatření pro účinnější prosazování konceptu CSR v České republice.

Trh CRM systémů a jeho vývoj
Dudek, Martin ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Klaschková, Jana (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření uceleného přehledu analytických CRM systémů, které jsou nabízeny v České republice, s důrazem na využití těchto systémů pro marketingové procesy. Do průzkumu budou reflektovány nové trendy v marketingu a CRM systémech a zároveň jejich vývoj do budoucna. V poslední době dochází k mohutnému rozvoji CRM systémů, které jsou obecně chápany jako nástroje pro automatizaci obchodních procesů a již méně je CRM systém považován za nástroj pro řízení marketingových činností firem. V neposlední řadě je CRM zaměňováno s informačním systémem, přitom tento koncept existuje již řadu let a vychází z marketingu, na což se velmi často zapomíná. Obsahem této práce je ojedinělý pohled na CRM z marketingového hlediska a vytvoření uceleného přehledu analytických CRM systémů, které jsou nabízeny v České republice, s důrazem na využití těchto systémů pro marketingové procesy a vyvrátit několik nejznámějších mýtů, které se vyslovují o CRM potažmo o CRM systémech. Práce je převážně zaměřena na analytické CRM systémy, u kterých dochází k největšímu růstu a lze je velmi dobře využít pro marketingové činnosti firem. V poslední době dochází k velkému rozvoji marketingu a CRM systémů. Práce se bude snažit obsáhnout všechny nové trendy a ujednotit pohled, jestli se CRM systémy vyvíjejí na základě nových trendů v marketingu. Jestli jsou schopny na trendy reagovat anebo se rozvíjejí zcela samostatně jiným směrem.

Specifika finančních firem při určování vnitřní hodnoty akcie
Mathonová, Ivana ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Paholok, Igor (oponent)
Hlavním cílem práce je analyzovat specifika finančních firem, jimiž se odlišují od nefinančních firem, a objasnit postup stanovení vnitřní hodnoty akcie na základě fundamentální analýzy. Podrobně jsou popsány jednotlivé makroekonomické, odvětvové a podnikové faktory ovlivňující vnitřní hodnotu akcie s důrazem na odlišnosti finančních firem. Samostatná kapitola se zaměřuje na jednotlivé metody vhodné k určení vnitřní hodnoty akcie finanční firmy. Aplikační část detailně rozebírá všechny součásti fundamentální analýzy na příkladu akcie Komerční banky. Vybranými metodami je následně zjištěna vnitřní hodnota akcie s rozhodnutím o správnosti ocenění akcie trhem.

Three essays on public procurement
Skuhrovec, Jiří ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Mejstřík, Michal (oponent) ; Tóth, István János (oponent) ; King, Lawrence (oponent)
(in Czech) Práce je souhrnem tří kvantitativních analýz mikroekonomických dat o veřejných zakázkách a alternativních formách veřejných nákupů. Společným jmenovatelem jednotlivých analýz je extenzivní práce s rozsáhlými daty o veřejných zakázkách a z ní plynoucí přesah do technických a právnich disciplín. První část zkoumá vztah mezi transparentností vlastnické struktury a (i) zisky firem z veřejných zakázek a (ii) konkurencí a úsporami u konkrétních veřejných zakázek. Identifikuje významnou výhodu anonymní vlastnické struktury ve zkoumaných parametrech, která indikuje zvýšené riziko střetu zájmů a korupce. Druhá část zavádí metodu hodnocení zadavatelů veřejných zakázek. Navržený rating měří odchylku od dobré praxe v oblastech otevřenosti, konkurence a transparentnosti. Nepřímo tak indikuje možné nedostatky v efektivitě či korupčním jednání. Pilotní aplikace je demonstrována na vzorku českých měst Třetí část zkoumá hypotézu vytěsňování investic z národních rozpočtů penězi z fondů EU. Sleduje přímé rozpočtové dopady dotovaných veřejných zakázek spolu s dalšími nepřímými náklady. Propojením dat o samotných dotacích s účetními závěrkami měst navržený přístup identifikuje potenciálně problematické případy, kdy příjemce mohl využít prostředky v rozporu s principem adicionality - tedy na běžné výdaje...


Společenská odpovědnost firem a její role v komerčních komun ikacích
Pilná, Lucie ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Zábranský, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem konceptu společenské odpovědnosti firem - Corporate Social Responsibility. Na praktickém příkladu společnosti Vodafone Czech Republic a.s. je názorně ilustrováno, jak koncept funguje v reálných podmínkách. Práce je uvedena teoretickou částí, která představuje konkrétní formy a oblasti CSR, dále její přínosy a nástroje, kterými je CSR komunikována. Následující kapitoly shrnují současný stav vývoje společenské odpovědnosti v zahraničí a v České republice. Poslední kapitola se věnuje trendům a vývoji konceptu do budoucna.