Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 153 záznamů.  začátekpředchozí134 - 143další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role koučování v organizaci
Muellerová, Ivonne ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Čopák, Alexander (oponent)
Předmětem mé diplomové práce "Role koučování v organiazci" je porovnání studií s reálnými rozhovory managementu různých firem spolu se zjištěným podvědomím o koučování v ČR pomocí dotazníkové metody. Výsledkem celé práce je expertní odhad pro společnosti, které nejsou znalé v tomto oboru a potřebují rychlé zorientování, které jim pomůže při rozhodování o zavedení koučování do jejich společnosti. Teoretická část má za úkol čtenáře seznámit s pojmem koučování v organizacích, se základními znalostmi o koučování, samotným pojmem koučování, dále má za úkol čtenáře seznámit s pohledem koučovaných v managementu, pohledem koučů v managementu, ukázat rozdíly typů koučů a ukázat modely, které v současné době existují. Stěžejní částí diplomové práce je část praktická, která ve své první části zmiňuje existenci početných studií, ze kterých byly pro účely diplomové práce vybrány pouze 3. Ve druhé části odkrývá díky strukturovaným rozhovorům s managementem různých společností reálnou situaci v těchto firmách. Třetí část ukazuje evaluaci koučování z pohledu cílové skupiny. Závěr praktické části a tedy i hlavní přínos celé práce zahrnuje expertní analýzu a doporučení pro jednotlivé typy firem dle jejich velikosti a možnosti financování.
Kariérní rozvoj žen po mateřské dovolené a jeho podpora koučinkem (Komparace situace v České republice a v Rakousku)
Ebhardt, Karina ; Bedrnová, Eva (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent) ; Rymeš, Milan (oponent)
Předmět této disertační práce lze tedy v kontextu úvodní teoretické specifikace a analýzy odborné literatury vymezit jako následně provedenou empirickou analýzu postojů žen v rámci problematiky návratu do práce po mateřské dovolené a v tomto kontextu dále evaluaci využití koučinku jako instrumentu osobnostního rozvoje. Hlavní cíle empirické části práce lze pak charakterizovat následovně jako a) zmapování postojů žen při návratu do pracovního procesu po mateřské dovolené na příkladu Rakouska a České republiky a b) otestování možností a přínosů kariérního koučinku jako instrumentu podporujícího individuální rozvoj a úspěšné znovuzačlenění žen do pracovního procesu po mateřské dovolené. Jako metodické nástroje jsme zvolili: ? dotazníkové šetření, zaměřené na analýzu postojů žen vracejících se z mateřské dovolené do pracovního procesu, ? strukturované interview k tématice kariérního rozvoje pro identifikaci kariérních kotev dle Edgara Scheina, ? test pro identifikaci kariérních kotev dle Edgara Scheina, ? biografickou analýzu dle metodiky bilance kompetencí, ? analýzu případových studií / kazuistik, ? dotazníkové vyhodnocení koučinkového programu. Výsledky V rámci dotazníkového šetření jsme zjistili, že méně než polovina zaměstnavatelů v České republice (38%) i v Rakousku (43%) uplatňuje aktivní kariérní politiku pro své zaměstnance jako součást řízení lidských zdrojů. Respondentky dále potvrdily, že zaměstnavatelé spíše nemají připravený kariérní plán pro jejich kariérní rozvoj. Na druhou stranu z šetření vyplynulo, že respondentkám jak v České republice, tak v Rakousku, byla z větší části po návratu z mateřské dovolené ze strany zaměstnavatele poskytnuta podpora. Z výše uvedeného můžeme usuzovat, že zaměstnavatelé se snaží ženám poskytnout podporu při jejich reintegraci do pracovního procesu, ale individualizované kariérní plánování jako instrument personální politiky není ještě zavedeno. Jak v dotazníkovém šetření, tak i v rámci koučinkového programu se v případě žen po mateřské dovolené potvrdila priorita hodnot související s rodinou a mateřskými povinnostmi. Hodnoty související s aktivním sledováním kariéry ve smyslu stoupání po kariérním žebříčku jsou ve většině případů sekundární a nacházejí se až za hodnotami souvisejícími s rodinou a mateřstvím. Na základě pozitivních výsledků evaluace koučinkového kariérního programu pro ženy po mateřské dovolené a pozitivní zpětné vazby, které se nám po ukončení programu dostalo, můžeme považovat koučink za vhodný nástroj podpory pro ženy vracející se po mateřské dovolené. Účastnice kariérního koučinkového programu se byly schopny uvědomit své dovednosti a silné stránky a definovat důležitá kritéria profesního uplatnění.
Manažerský audit v malé a střední firmě s využitím koučovacího přístupu
Volšický, Pavel ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Škorpilová, Milena (oponent)
Teoreticko-metodologická část se zabývá manažerským auditem a koučováním. Popisuje, co to manažerský audit a koučování je, jaké jsou jejich cíle, a kterým problémům musí kouč či auditor čelit. V praktické části je představena společnost SACH s.r.o., která je podrobena manažerskému auditu s využitím koučovacího přístupu. Během koučovacích rozhovorů jsou identifikovány nejdůležitější problémy a jejich řešení. V závěru jsou následně shrnuty a zhodnoceny dosažené poznatky.
Využití koučování v managementu hotelových řetězců
PANSKÁ, Markéta
V dnešní době se stále více hovoří o propojování světa, mezinárodní spolupráci, prolínání kultur, o globalizaci společnosti. Tak jako se mění uspořádání a vztahy v osobní rovině, je zapotřebí hledat nové přístupy i v oblasti profesionální, uvnitř podniků. Svět ztrácí své hranice a nejenom v podnikání se stává běžnou praxí práce mezinárodních týmů, zaměstnanci pocházející z různých zemí a kultur, virtuální propojení a firmy expandující do všech koutů světa. Společnost objevila mimořádný potenciál multikulturních týmů, ale zároveň si uvědomuje jejich hrozbu při nesprávném přístupu a vedení. Právě na managery a vedoucí pracovníky je vyvíjen stále větší tlak. Zvyšují se nároky a požadavky jak ze strany vlastních firem, je nutná flexibilita, samostatnost, odborné znalosti, schopnost efektivně jednat v krizových situacích, ale zároveň rostou i ctižádostivost a ambice samotných pracovníků. Podniky již vědí, že vhodně zvolené styly vedení směřují k plnění stanovených firemních cílů a dosažení osobního i profesionálního rozvoje zaměstnanců. Koučování se stalo fenoménem 21. století. Představuje jednu z nejúčinnějších metod osobního i firemního rozvoje, způsob komunikace a při zapojení do stylu řízení, posiluje odpovědnost, kreativitu, motivaci a dokáže překonávat vnitřní i vnější bariéry bránící zdokonalování pracovníka. V této diplomové práci je zkoumána problematika koučování v managementu hotelových řetězců. Mizení hranic, volný trh a proces internacionalizace vytváří příznivé podmínky pro rozšiřování hotelových řetězců, najímání mezinárodní pracovní síly a v neposlední řadě příliv velkého množství jak domácích, tak zahraničních turistů. Může se zdát, že toto propojování zemí vede ke stírání kulturních rozdílů a aplikovatelnosti managementu jako univerzální vědy stejným způsobem po celém světě. Ale jednotlivé země mají své unikátní přístupy k řešení problémů a komunikaci a možná více než kdy dříve si každá z kultur touží zachovat nezávislost, kontrolu a vlastní styl práce managementu. V rámci osmiměsíční pracovní stáže v jednom z nejvýznamnějších španělských hotelových řetězců Iberostar na Kanárských ostrovech, byl zkoumán přístup a styl řízení na jednotlivých úrovních organizační struktury. Na základě pozorování, řízených rozhovorů a samotného zapojení se do práce managerského týmu vznikla studie sloužící jako podklad pro výsledný návrh na uplatnění koučování v tomto konkrétním řetězci. Vzhledem k mezinárodnímu pracovnímu prostředí a multikulturním týmům, typickým právě pro odvětví cestovního ruchu, je rozebrána i otázka cross-culture managementu. Teoretickým základem se v této oblasti stalo předchozí studium koučování a mezikulturní komunikace na Johannes Kepler University v Linzi.
Teorie, problematika a praxe koučinku jako metody rozvoje manažerů v České republice
Bartošíková, Andrea ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Dobeš, Richard (oponent)
Cílem moderních společností je zaměstnávat především kvalitní zaměstnance. Management společnosti by měl mít stále na paměti, že jakákoliv investice do vzdělávání zaměstnanců podporuje růst podniku a dosažení vytyčených strategických cílů. Jestliže management využívá koučink, měl by také být schopen kladně podpořit osobní rozvoj svých zaměstnanců. Nalezení správné cesty k osobnímu rozvoji znamená být ve své práci nejenom kvalitní ale také motivovaný, schopný a loajální. Autorka v práci aplikuje inovativní pohled ve formě vlastních zkušeností z pracovního i osobního života a vytváří tak zajímavou myšlenku aplikace koučinku jako vzájemně prospěšného win x win vztahu zaměstnance a managementu. Práce je podložena odbornými zkušenostmi špičkové a renomované koučinkové společnosti Krauthammer Czech republic, s.r.o., jejich projektem Krauthammer Observatory 2009 a dále o vlastní rozsáhlý průzkum, kterým autorka poukazuje na aktuální stav koučinku v České republice za rok 2010. Práce je systematicky členěna a je tak vhodným nástrojem pro poznání jaký je koučink, a který koučink je kvalitní.
Využití techniky koučování v rámci manažerského auditu v MSP
Kolbabová, Martina ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je využít metodu koučování při provádění manažerského auditu ve vybraném malém a středním podniku. Praktická část zahrnuje řízený koučovací rozhovor se zaměřením na manažerský audit s jedním z majitelů firmy PODLAHY A DVEŘE, s.r.o. Dále obsahuje doslovné zápisy všech tří řízených koučovacích rozhovorů a jejich vyhodnocení.
Analýza systému vzdělávání a rozvoje manažerů
Honsová, Veronika ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na vzdělávání a rozvoj manažerů ve společnosti AV MEDIA a.s. Konkrétním cílem mé práce je provést analýzu systému vzdělávání a rozvoje manažerů v dané firmě, jejímž výstupem je zobrazení slabých a silných stránek systému a návrhy na jeho optimalizaci. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou vzdělávání a rozvoj a role manažera v podniku. Dále se věnuje jednotlivým fázím vzdělávacího cyklu, mezi něž patří identifikace potřeby vzdělávání, plánování, realizace a vyhodnocení. Praktická část obsahuje přestavení společnosti AV MEDIA a.s. spolu s analýzou systému vzdělávání manažerů, který je ve firmě nastaven. Analýza je provedena na základě rozhovoru s HR manažerkou firmy, rozboru interních dokumentů a dotazníkového šetření mezi manažery dané společnosti. Na závěr práce je uvedeno shrnutí provedené analýzy a vyhodnocení systému spolu s případnými návrhy na zdokonalení v souladu s moderními trendy a znalostmi.
Současné trendy ve vzdělávání manažerů
Dobruská, Iva ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj v oblasti vzdělávání manažerů s ohledem na současné trendy ve vzdělávacích programech v ČR a v zahraničí. Součástí teoretické práce je pilotní studie zaměřená na poptávku po vzdělávacích a rozvojových programech výzkumného vzorku manažerů a zároveň analýza nabídky vzorku vzdělávacích organizací na území hlavního města Prahy. Dle získaných informací byly poté vyvozeny závěry a doporučení pro úpravu studijních programů na FM VŠE.
Využití techniky koučování v rámci rozvoje firmy a osobního rozvoje manažerů
Moulisová, Lucie Lea ; Stejskalová, Irena (vedoucí práce) ; Maříková, Miroslava (oponent)
Práce analyzuje metodu koučování a její využití v oblasti rozvoje firmy a osobního rozvoje manažerů

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 153 záznamů.   začátekpředchozí134 - 143další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.