Název:
Využití koučování v managementu hotelových řetězců
Překlad názvu:
Use of coaching in hotel chains management
Autoři:
PANSKÁ, Markéta Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V dnešní době se stále více hovoří o propojování světa, mezinárodní spolupráci, prolínání kultur, o globalizaci společnosti. Tak jako se mění uspořádání a vztahy v osobní rovině, je zapotřebí hledat nové přístupy i v oblasti profesionální, uvnitř podniků. Svět ztrácí své hranice a nejenom v podnikání se stává běžnou praxí práce mezinárodních týmů, zaměstnanci pocházející z různých zemí a kultur, virtuální propojení a firmy expandující do všech koutů světa. Společnost objevila mimořádný potenciál multikulturních týmů, ale zároveň si uvědomuje jejich hrozbu při nesprávném přístupu a vedení. Právě na managery a vedoucí pracovníky je vyvíjen stále větší tlak. Zvyšují se nároky a požadavky jak ze strany vlastních firem, je nutná flexibilita, samostatnost, odborné znalosti, schopnost efektivně jednat v krizových situacích, ale zároveň rostou i ctižádostivost a ambice samotných pracovníků. Podniky již vědí, že vhodně zvolené styly vedení směřují k plnění stanovených firemních cílů a dosažení osobního i profesionálního rozvoje zaměstnanců. Koučování se stalo fenoménem 21. století. Představuje jednu z nejúčinnějších metod osobního i firemního rozvoje, způsob komunikace a při zapojení do stylu řízení, posiluje odpovědnost, kreativitu, motivaci a dokáže překonávat vnitřní i vnější bariéry bránící zdokonalování pracovníka. V této diplomové práci je zkoumána problematika koučování v managementu hotelových řetězců. Mizení hranic, volný trh a proces internacionalizace vytváří příznivé podmínky pro rozšiřování hotelových řetězců, najímání mezinárodní pracovní síly a v neposlední řadě příliv velkého množství jak domácích, tak zahraničních turistů. Může se zdát, že toto propojování zemí vede ke stírání kulturních rozdílů a aplikovatelnosti managementu jako univerzální vědy stejným způsobem po celém světě. Ale jednotlivé země mají své unikátní přístupy k řešení problémů a komunikaci a možná více než kdy dříve si každá z kultur touží zachovat nezávislost, kontrolu a vlastní styl práce managementu. V rámci osmiměsíční pracovní stáže v jednom z nejvýznamnějších španělských hotelových řetězců Iberostar na Kanárských ostrovech, byl zkoumán přístup a styl řízení na jednotlivých úrovních organizační struktury. Na základě pozorování, řízených rozhovorů a samotného zapojení se do práce managerského týmu vznikla studie sloužící jako podklad pro výsledný návrh na uplatnění koučování v tomto konkrétním řetězci. Vzhledem k mezinárodnímu pracovnímu prostředí a multikulturním týmům, typickým právě pro odvětví cestovního ruchu, je rozebrána i otázka cross-culture managementu. Teoretickým základem se v této oblasti stalo předchozí studium koučování a mezikulturní komunikace na Johannes Kepler University v Linzi.Coaching has become a phenomenon of the 21st century. It is considered to be one of the most effective methods of personal and corporate development and the way of communication. When participating in management style, coaching tends to strengthen responsibility, creativity, motivation and power to overcome internal and external barriers obstructing staff improvement. The aim of the thesis is to analyze the use of coaching in hotel chains management. Borders disappearence, free trade and the internationalization process create favorable conditions and new opportunities for expansion of hotel chains, recruitment of international workforce as well as the arrival of large numbers of both domestic and foreign tourists. The society has discovered the extraordinary potential of multicultural teams, but also realizes the threat caused by their improper leading. Nowadays, the managers and directors are forced to work under increasing pressure. Firms and employees requirements are becoming more and more demanding. On one hand, flexibility, independence, expertise and ability to act effectively in crisis situations are needed. On the other hand, ambitions and aspirations of employees themselves are also getting more obvious. The companies already know that a well-chosen leadership styles lead to the attainment of corporate goals and achieve personal and professional staff developement. During the eight-month work placement in one of the leading Spanish hotel chain Iberostar on the Canary Islands was studied approach and management styles on different levels of the organizational structure. Based on observations, structured interviews and the actual involvement in the managerial team work, the study serving as a basis for a final proposal for the application of coaching in this particular chain has been created. Considering the international work environment and multicultural teams, so typical just for tourism industry, the issue of cross-cultural management is also discussed. The previous coaching and intercultural communication studies at Johannes Kepler University in Linz have become the theoretical basis in this area.
Klíčová slova:
hotelový management; hotelový řetězec; koučování; mezikulturní komunikace; coaching; cross-cultural communication; hotel chain; hotel management Citace: PANSKÁ, Markéta. Využití koučování v managementu hotelových řetězců. České Budějovice, 2011. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/15340