Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Žandovská, Lenka ; Halasová, Jana (oponent) ; Neuwirth, Bernard (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením informačního systému ve společnosti Spielberg s. r. o. Teoretická část práce je věnována problematice informačních systémů a vysvětlení jednotlivých metod použitých později při analýze. Nedostatky odhalené analýzou jsou rozpracovány a jsou navrženy změny informačního systému i opatření k eliminaci rizik. Ty by měly vést ke zlepšení či zdokonalené současného stavu.
Rozvoj turistického programu v podniku Znovín Znojmo
Mahrová, Petra ; Moncman, Jana (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možným rozvojem turistického programu společnosti Znovín Znojmo, a.s. se sídlem v Šatově ve Velkopavlovické vinařské podoblasti. Pro splnění stanoveného cíle byla důležitá analýza vybrané společnosti s primárním zaměřením na turistické programy a aktivity společnosti. Analytická část vymezuje podstatné souvislosti pro tvorbu a realizaci nového turistického programu. Vlastní návrh rozvoje turistického programu v rámci vybraného regionu zahrnuje návrh vhodné turistické aktivity spojující víno a místní zajímavosti. Realizace tohoto záměru zajistí zvýšení konkurenceschopnosti a množství zákazníků dané společnosti v uvedené podoblasti.
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Fink, Michael ; Sáček, Jiří (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vytvoření podnikatelského záměru rozvoje obchodní firmy, působící na trhu s vinařskou chemií, o další tržní segment, kterým je produkce alkoholických nápojů se specializací na výrobu vín. Přesněji řečeno půjde o záměr navrhnout business model nového vinařství se zkušenostmi soudobého managementu společnosti, jenž disponuje klíčovými výrobními faktory nezbytnými pro realizaci projektu. Mezi ty hlavní řadíme vlastnictví vinohradu s příslušným povolením k činnosti, zahraniční pracovní sílu v podobě odborníků na enologii, italské know-how pěstování a zpracování vína a v neposlední řadě přístup ke kapitálu a to zejména strojnímu zařízení a finančním prostředkům. Důležitou roli nadále sehraje v rámci podnikatelské aktivity participace potenciálního spoluinvestora na záměru, který by měl díky své majetkové účasti přispět k akceleraci dílčích plánů a přinést odborné tržní znalosti českého vinařského sektoru.
Faktory ovlivňující kvalitu červeného vína
Zechmeisterová, Lucie ; Vránová, Dana (oponent) ; Omelková, Jiřina (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce byly monitorovány přítomné mikroorganismy ve vzorku hroznové šťávy červeného vína a vzájemné vztahy mezi kvasinkami, bakteriemi a plísněmi. Na kultivaci mikroorganismů byly použity tři různé média, speciálně pro sledování celkového počtu mikroorganismů, pro kvasinky a pro mléčné bakterie. Na stanovení počtu životaschopných buněk byla použita nepřímá metoda. Jedná se o počítání viditelných makroskopických kolonií vyrostlých na agarových plotnách. Po nárůstu buněk byly vizuálně hodnoceny tvary kolonií a mikroskopicky byla zjištěna morfologie buněk mikroorganismů. Po aplikaci komerčního enzymatického preparátu byla monitorována doba jeho působení v hroznové šťávě při výrobě červeného vína. Aktivita komerčního preparátu enzymu v hroznové šťávě byla sledována na základě průběhu degradace vysokomolekulového substrátu enzymy pomocí Ubbelohdeho viskozimetru. Získané výsledky poskytly řadu poznatků ohledně výskytu mikroflóry v průběhu výroby červeného vína. Významnou úlohu hrály komerční preparáty přidané do hroznové šťávy.
Analýza a návrh komunikační strategie společnosti Znovín Znojmo, a.s.
Šedivá, Petra ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Friedová, Paulina (oponent)
Cílem této diplomové práce je kritické zhodnocení a návrh marketingové a komunikační strategie společnosti Znovín Znojmo. V první části se zabývám teoretickými základy marketingu a tvorbou marketingové a komunikační strategie. Ve druhé části zmapuji tuzemský trh s vínem z pohledu výrobců i spotřebitelů a představím současné trendy. Dále provedu analýzu marketingových aktivit společnosti a jeho konkurentů a zhodnotím její současnou situaci. Na základě identifikovaných problémových oblastí navrhnu novou marketingovou a komunikační strategii.
Analysis of the importance of enoturism for viticulture and winemaking in Slovakia
Dobošová, Jana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou významu vinařské turistiky - enoturistiky pro vinohradnictví a vinařství Slovenska. Základním cílem práce je zjistit, jaký význam a důležitost má tato forma cestovního ruchu pro producenty a výrobce vína. Teoretická část práce uvádí východiska pro návrh výzkumného šetření a je úvodem do samotné vinařské turistiky. Přináší také bližší informace o současném stavu vinohradnictví a vinařství na Slovensku a jako i informace o odvětví cestovního ruchu a jeho výkonech na Slovensku. Výzkumná (analytická) část práce se zabývá hodnocením současného stavu vinařské turistiky na Slovensku a předpoklady jejího rozvoje. Jádrem analytické části práce je dotazníkové šetření, které mapuje postoje a názory na problematiku vinohradnictví, vinařství a vinařské turistiky z pohledu samotných producentů vína. Závěrečná část práce analyzuje vlastní dotazníkové šetření podložené teoretickými základy z první části práce a přináší vyhodnocení významu enoturistiky pro vinohradnictví a vinařství Slovenska. V závěru práce jsou zapracovány také návrhy pro zlepšení mezisektorového propojení turismu s vinohradnictvím a vinařstvím na Slovensku s cílem dalšího rozvoje této formy cestovního ruchu.
Wine in gastronomy and tourism in Slovakia
Dobošová, Jana ; Mlejnková, Lena (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Nosným tématem této bakalářské práce je víno jako jeden z motivů účasti na cestovním ruchu Slovenska a také pozice vína ve slovenské gastronomii. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část se zabývá vínem ve spojení s kulturou a jeho historií. Druhá část práce je věnována současnému stavu vinohradnictví a vinařství na Slovensku, třetí část pak popisuje současný stav vinařské turistiky - enoturistiky na Slovensku a analyzuje potenciál vína v cestovním ruchu a gastronomii této země.
ANALÝZA VÝVOJE PĚSTOVÁNÍ VINNÉ RÉVY A VÝROBY VÍNA NA ÚZEMÍ ČESKÉ REPUBLIKY OD ROKU 1945 DO SOUČASNOSTI
Osičková, Monika ; Zeman, Karel (vedoucí práce) ; Petrášek, František (oponent)
Zemědělství v České republice patří mezi tradiční národohospodářská odvětví a je v poslední době velmi diskutovaným tématem, zejména po vstupu České republiky do Evropské unie, protože čeští zemědělci i producenti vinné révy i vína nemají rovnocenné podmínky jako producenti v původních zemích Evropské unie. Vinařství má pro zemědělství v České republice svoji nezastupitelnou úlohu zejména pro jednotlivé produkční oblasti. V teoretické části bude charakteristika pojmů, definic a zkoumaných parametrů. Dále bude popsán význam vinařství pro národní hospodářství a pro jednotlivé produkční oblasti. V praktické části bude zhodnocen vývoj produkce vinné révy a vína, změn plochy výsadby, odrůdové skladby, jednotlivých ekonomických parametrů charakterizujících vlastní výrobu atd. Cílem práce je zpracování uceleného analytického materiálu o produkci vinné révy a vína od roku 1945 do současné doby.
Spotřební chování v komoditě víno
KRÝZOVÁ, Markéta
Cílem mé práce bylo na základě výzkumu zhodnotit stávající situaci a provést analýzu v oblasti nákupního a spotřebního chování v komoditě víno. Záměrem byla komparace nákupního a spotřebního chování jednotlivce a dále návrh opatření vedoucí k zlepšení zjištěného stavu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.