Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza pracovního místa učitele odborného výcviku
Černá, Jaroslava ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu pracovního místa učitele odborného výcviku s cílem vytvořit popis tohoto pracovního místa. Pro účely výzkumu byla skupina respondentů zúžena na učitele odborného výcviku učebního oboru Kadeřník. První část práce tvoří teoretický základ zpracovaný podle odborné literatury a relevantních internetových zdrojů, je zaměřena na vysvětlení základních pojmů vztahujících se k analýze pracovních míst a vymezuje pojem učitel odborného výcviku. Praktická část charakterizuje situaci ve školách a uvádí základní vlastnosti respondentů. Následuje analýza práce prováděná prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledkem analýzy je popis pracovního místa, jehož finální podoba je dotvořena po přímém rozhovoru s nadřízeným pracovníkem zkoumané pozice. Takto vytvořený popis pracovního místa by měl usnadnit ředitelům škol výběrové řízení, může sloužit jako podklad pro jeho vypsání a následně usnadnit výběr vhodného kandidáta na pozici učitele odborné výchovy. Uchazeči by měli získat jasnější představu o tomto pracovním místě, co je jejím účelem, jaké povinnosti a úkoly se k ní vztahují. Nemalou měrou mohou tyto popisy pomoci zaměstnancům na úřadech práce, kteří zprostředkovávají kontakt mezi zaměstnavateli a uchazeči o nové pracovní místo.
Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku
Hedbávná, Romana ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Práce nazvaná Analýza úrazovosti žáků oboru kuchař na vybraných pracovištích odborného výcviku je zaměřena především na charakteristiku problematiky ochrany zdraví žáků, vymezení základních pojmů, stručný přehled předpisů a podmínek, za kterých je možno odborný výcvik provádět. Cílem této práce nebylo sepsat všechny legislativní předpisy, ale vytvořit stručné vodítko pro učitele odborného výcviku. V praktické části jsem se pokusila porovnat úrazovost žáků u dvou různých typů vedení odborného výcviku, pod vedením učitele odborného výcviku a na individuálním pracovišti pod vedením instruktora odborného výcviku. Na základě zjištěných skutečností a poznatků jsem uvedla návrhy na zlepšení současného stavu v oblasti BOZP na vybraných školách a doporučení pro pedagogickou praxi.
Zvýšení odborných kompetencí učitelů odborného výcviku
Rejhonová, Věra ; Zilvar, Josef (vedoucí práce) ; Ilona, Ilona (oponent)
Odborné kompetence jsou v současnosti nedílnou součástí učitelů odborného výcviku, proto cílem diplomové práce je zvýšení odborných kompetencí učitelů odborného výcviku. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část pojednává o vzdělávacím systému České republiky. Jsou zde charakterizovány základní pojmy týkající se odborného školství. Jedná se o pojmy učitel odborného výcviku a kompetence učitele odborného výcviku. Dále pak je v práci charakterizován instruktor odborného výcviku a typologie osobnosti učitele odborného výcviku. Praktická část je zaměřena na návrh odborných kompetencí pro učitele odborného výcviku na základě polostrukturovaného rozhovoru se vzdělávacími institucemi (n=6) a s učiteli odborného výcviku (n=6). Zpětná vazba na návrh kompetencí učitelů odborného výcviku byla realizována prostřednictvím dotazníkového šetření u žáků 3. ročníku oboru kuchař (n=122). V oblasti dalšího vzdělání učitelů odborného výcviku, vzhledem k novým trendům a pojmům, je nutné, aby bylo zvyšování oborově předmětových kompetencí a profesně kultivujících kompetencí zajištěno i vzdělávacími institucemi mimo soukromý sektor a to státem.
Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání
Stebelská, Jana ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kolečko, Václav (oponent)
Bakalářská práce na téma Využití demonstračních stájí a smluvních podniků v praktickém vyučování na středních odborných školách a učilištích se zemědělskými obory vzdělání, zpracovává především současný stav a vybavení zařízení v demonstračních stájích, které slouží pro praktickou výuku na středních odborných školách a učilištích. Teoretická část práce je rozdělena na několik podkapitol a je věnována charakteristice demonstračních stájí a smluvních podniků, popisuje funkce a technické zařízení ve stájích, které slouží především k chovu a výcviku koní. V praktické části práce je v krátkosti představena Jezdecká akademie, SOŠ v Mariánských Lázních, na které mi bylo umožněno provést dotazníkové šetření u žáků a řízené rozhovory s učiteli praktického vyučování. V závěrečné části je uveden návrh na zlepšení.
Posouzení vlivu osobnosti učitele odborného výcviku na úroveň osvojených praktických dovedností žáků
Jičínská, Petra ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Hrušková, Eva (oponent)
Bakalářská práce je členěna na dvě hlavní části: teoretickou a výzkumnou. Teoretická část charakterizuje vybrané atributy učitele odborného výcviku. Vychází ze studia odborné tematické literatury a má charakter literární rešerše. Výzkumná část analyzuje názory žáků vybraného státního středního odborného učiliště. Hlavní metodou realizovanou v praktické části je dotazníkové šetření, které bylo realizováno na Středním odborném učilišti společného stravování v Poděbradech. Výzkum byl proveden mezi žáky 2. a 3. ročníku. Cílem výzkumné sondy je zjištění, jak žáky ovlivňuje osobnost učitele odborného výcviku z hlediska jeho pohlaví a věku, motivace, komunikačních dovedností, povahových vlastností a způsobem vedení výuky. Učitelé odborného výcviku na základě těchto výsledků tak mohou posoudit svou dosavadní práci a případně projektovat další postup vedoucí ke zkvalitnění své pedagogické práce.
Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení
Turek, František ; Kříž, Emil (vedoucí práce) ; Kutílek, Josef (oponent)
Bakalářská práce s názvem Zhodnocení materiální a technické vybavenosti střední odborné školy pro výuku praktických dovedností a návrh na zlepšení se zaměřuje na zhodnocení efektivity procesu zajištění materiálně-technického vybavení vybrané střední školy. V teoretické části bude bakalářská práce na základě studia odborné literatury, potřebných zákonů, internetových odkazů a dokumentů sledované střední školy popisovat principy jejího fungování. Dále budou zdůrazněny hlavní body vzdělávacích programů s historií sledované školy a popsány funkce budov. V závěru této části práce budou analyzovány jednotlivé skupiny, kterými jsou pedagogický sbor a provozní pracovníci. V praktické části bakalářské práce bude postupně podrobně popsán a posouzen celkový proces materiálně-technického zabezpečení sledované střední školy v reálném pohledu na skutečný stav s využitím praktických zkušeností autora této bakalářské práce, rozborem jednotlivých rolí účastníků procesu v porovnání. Dále bude použita metoda rozhovoru s pedagogickým sborem a to především s učiteli praktického vyučování v součinnosti s provozními zaměstnanci v návaznosti na osobní pozorování se sběrem informací o zkoumané problematice. Pro srovnání praxe mezi jednotlivými školami bude využita také metoda rozhovoru. V závěrečné části práce budou navrženy možnosti zlepšení procesu a to ve dvou rovinách, v první technicko - administrativní a v druhé personálně-komunikační.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Úloha učitele odborného výcviku na střední odborné škole
SUCHÁNKOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám úlohou učitele odborného výcviku, všemi prvky, které jsou potřebné a důležité pro vykonávání této profese. Poukazuji především na učitele a jeho působení ve výchovně-vzdělávacím procesu. V teoretické části věnuji pozornost charakteristice didaktiky a její projekce do úlohy učitele odbodného výcviku. Nastiňuji roli učitele jeho dovednosti a kompetence. Poukazuji také na organizační formy, výukové metody a materiálně didaktické pomůcky. Těžištěm bakalářské práce je její praktická část, která zahrnuje samotný průběh učebního dne, sebehodnocení učitele a řízené rozhovory se žáky pro zjištění kvality učebního dne. Tyto informace mohou sloužit pro učitele odborných předmětů ke zkvalitnění učebních dnů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí13 - 22  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.