Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafický design mobilního webu
Košťál, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem grafického designu webu optimalizovaného pro mobilní telefony. Na úvod jsou popsány charakteristické rysy mobilních telefonů a jejich uživatelů z hlediska, které je důležité při návrhu grafického designu. Následně je popsán mobilní web a jeho možné alternativy. Po tomto úvodním seznámení následuje kapitola věnovaná přímo grafickému designu mobilního webu (obecné principy, specifika, rozvržení, doporučení). Tyto teoretické poznatky jsou využity při návrhu grafického designu na konkrétním případě formou případové studie. K řešení grafického návrhu mobilního webu byl vybrán Integrovaný studijní informační systém Vysoké školy ekonomické v Praze. Mezi uživateli informačního systému byl proveden průzkum, který byl zaměřen na studenty a šetřil, zdali přistupují ke školnímu informačnímu systému prostřednictvím mobilního telefonu, pociťují absenci jeho mobilní verze, a které aplikace informačního systému nejvíce využívají. Na základě provedeného výzkumu je stanovena informační architektura, podle které je navržen grafický design základních obrazovek mobilní verze webu školního informačního systému. V závěru bakalářské práce je finální návrh prezentován vybraným studentům, kteří zhodnotí informační architekturu a grafický design základních obrazovek webu aby bylo možné prokázat, že na základě provedeného průzkumu mezi studenty byly navrženy takové výstupy, které jsou v souladu s potřebami studentů.
Může být grafický design umění?
TEJMAR, Michal
Student se ve své bakalářské práci bude zabývat příbuzností artefaktů grafického designu a (vizuálního) umění, respektive hledat paralely mezi oběma typy tvorby. Pokusí se vymezit pojem grafického designu a porovnat jeho posuzování a hodnocení s tím, jak se běžně přistupuje k uměleckým dílům. Naznačí, že se grafický design může stát uměleckým dílem, a pokusí se určit podmínky, kdy k tomu dochází. Hodlá též poukázat na momenty, kdy plakát, logo atp., mohou vyvolávat emocionální zážitek a motivovat diskuze velmi blízké těm, které máme spojené s vysokým uměním, a to nikoliv přesto, že je jeho posláním něco propagovat, ale právě proto, že tomu tak je.
Úloha plakátu v současné společnosti
MENČÍKOVÁ, Věra
Tato diplomová práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce se zabývá problematikou vizuální informace a veřejné komunikace, zkoumá úlohu plakátu, popř. billboardu v současné společnosti. Praktická část používá analýzu, syntézu a komparaci teoretických poznatků společně s výtvarnými zkušenostmi k vytvoření dvou výtvarných sérií grafik na téma ?Žena ? Gender ? Postavení. Grafické práce mají funkci plakátu a billboardu. Tyto plakáty jsou vytvořeny prostřednictvím počítačové grafiky. Cílem této diplomové práce je na základě teoretických poznatků o podstatě, účelu, funkcích, možnostech a vývoji grafického designu vytvoření výtvarně hodnotných grafických děl, které se stanou podnětem k zamyšlení a diskusi na téma ?Žena - gender - postavení?.
Návrh a realizace obalu dlouhohrající desky (LP vinyl)
DOBAL, Stanislav
Diplomová práce se zabývá historii gramofonové desky a mapuje její vývoj v průběhu dějin až po současnost. Přibližuje čtenáři první pokusy o záznam a reprodukci zvuku, popisuje historii přístrojů na přehrávání hudby a vynalezení gramofonu. Nastiňuje vznik obalového designu jako samostatné výtvarné disciplíny a mapuje ho v průběhu času až po současnost. Na závěr se věnuje současným hudebním mediím. Nastiňuje nástup pokračovatelů technické revoluce, Kazet a Kompaktních disků.
Prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých grafických technik a postupů
Stejskal, Jiří ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Práce pojednává o správných zásadách prezentování firmy z pohledu firemního stylu a možnostech prezentování produktů firmy. První část práce je věnována způsobu vyjadřování vlastností pomocí grafických postupů, které jsou demonstrovány na praktických příkladech. Je rozebrána problematika dynamiky, síly, jednoduchosti, respektive složitosti a barevnosti. Dále je pak věnována pozornost tvorbě jednotlivých prvků firemního stylu -- firemní značce, vizitce a papíru jako přenosovému mediu. Poté je provedeno srovnání dodavatelů firemního stylu, v čem se liší drobný grafik oproti grafickému studiu a též je uvedena zmínka o základních programech, které jsou pro tvorbu těchto prvků vhodné. Druhá část práce je věnována porovnání různých webových portálů z hlediska jejich prezentace, přehlednosti, barevné vyváženosti, ale převážně z hlediska prezentace produktů pomocí různých grafických technik, popisů produktů a s tím souvisejícího navigačního menu. Konec je věnován trendům v oblasti prezentace produktů. Pro srovnání jsou záměrně vybrány portály napříč zaměřením a u každého jsou demonstrovány možnosti dnešního způsobu prezentování produktů.
Vnímání a tvorba grafického designu v různých kulturách
Čermák, Radim ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Pro dnešní moderní svět jsou stále důležitější informace. Spolu s jejich důležitostí roste i jejich množství, a tak je kvalitní komunikace, a to především ta vizuální, pro správné sdělení informací a oslovení potenciálních příjemců informace nepostradatelná. Formu vizuální komunikaci dává grafický design. S rostoucí globalizací roste také vzájemné propojování různých kultur, a tím dochází k stále větší nutnosti komunikace s odlišnými kulturami. Každá kultura je utvářena specifickými hodnotami, které se mohou a často se také do značné míry liší. Tyto hodnoty se následně odráží ve všech oborech lidské činnosti, grafický design není výjimkou. Abychom zjistili, jak jsme kulturou ovlivňováni, definujeme si nejprve kulturu a podíváme se blíže na proces, kterým si kulturu osvojujeme, k čemuž využijeme transdisciplinární přístup těžící z poznatků kognitivních věd, neurovědy, antropologie a psychologie. Dále se zaměříme na principy vizuálního vnímání a studie týkající se rozdílného chování a vnímání v odlišných kulturách. Na základě kulturotvorných událostí si rozdělíme svět na jednotlivé kulturní celky a s využitím poznatků z předchozích kapitol se pustíme do analýzy grafického designu v různých kulturách. Poukážeme na principy a možná úskalí užití symbolů a barev v komunikaci s jinými kulturami. Popíšeme, jak se hodnotové paradigma jednotlivých kultur odráží v grafického designu, a pokusíme se pro každou kulturu vystihnout typické rysy vizuální komunikace.
Vizualizace jako jeden z faktorů prodávající produkty a služby
Baumrt, Tomáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Krsek, Libor (oponent)
Tato práce se zabývá tématem využití vizualizace při prezentování produktů. Jejím cílem je zjistit, zda vizuální prezentace (grafické provedení) obalu produktu má vliv na spotřebitelské chování zákazníka při procesu rozhodování o nákupu daného produktu. Pokud by se tento vliv prokázal, stanoví si práce sekundární cíl, kterým je zjištění vlivu vybraných faktorů vizuální prezentace na spotřebitelovo chování (rozhodování). Práce je rozdělena do 6 kapitol, kde první uvádí čtenáře do tématu, seznamuje ho s cíli práce a jejím členěním. Druhá kapitola je teoretickým seznámením s komunikací obecně a komunikací vizuální. V kapitole třetí jsou zpracována témata týkající se reklamy a produktu tak, aby korespondovali s celkovým pojetím práce. Touto kapitolou končí část teoretická, která čerpá částečně z literatury a částečně z poznatků autora. Praktická část tvoří hlavní celek práce. Ve čtvrté kapitole jsou stanoveny postupy pro šetření dané problematiky, je vypracován dotazník a grafické návrhy obalů různých produktů. Kapitola končí přehledem výsledků zjištěných během dotazníkového šetření. Výsledky jsou jednotlivě interpretovány v předposlední kapitole a to včetně pokusu o vyvození obecně platných závěrů. Celou práci shrnuje poslední kapitola, která rekapituluje všechny zjištěné poznatky. Přínosem této práce není pouze poukázání na vliv vzhledu obalu produktu na jeho prodejnost tak, aby si firmy, resp. jejich marketingová oddělení tento fakt uvědomovali a při sestavování marketingového plánu a plánu reklamy věnovali více pozornosti kromě jiného i vzhledu obalů produktů. Přínos spočívá také ve zpracování tématu, kterým se téměř žádná teoreticky ani prakticky zaměřená literatura nezabývá, ač bylo prokázáno, že by tomu mělo být naopak. Práce se pokouší o vyvození obecně platných závěrů, které sice není možné brát za stoprocentně platné, avšak ukazuje směr, kterým by se mohli dát další, složitější a rozsáhlejší průzkumy, které by přinesly výsledky, jež by mohli využít nejen firmy, ale také spotřebitelé.
Vzájemný vztah informačního a grafického designu - aplikace na některé nástroje marketingu
Procházková, Magda ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
V dnešním světě přehlceném informacemi je nutné rozlišovat, co je důležité a co není. Tomu napomáhá informační a grafický design. Práce vysvětluje jejich vzájemný vztah a jejich principy. Ty pak aplikuje na prvky marketingového mixu, jako jsou produkt a propagace. První část této práce se zabývá teorií a principy. Nejprve popisuje informační design, jeho vznik, disciplíny, informačního designéra a poskytuje praktické rady. Podobným způsobem se zabývá v další části designem grafickým. V poslední části teorie popisuje marketing a nástroje marketingového mixu. Praktická část práce nejprve popisuje vzájemný vztah informačního a grafického designu. Poukazuje na jejich vzájemnou propojenost a upozorňuje na rozdíly mezi nimi. V další části jsou pak aplikována pravidla informačního a grafického designu na prvky marketingu. U produktu se zaměřuje na logo a firemní identitu, design produktu a na obal produktu. V propagaci pak hodnotí použití na webovou prezentaci a tištěnou propagaci.
Analýza grafického designu informačních portálů
Reichmann, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Turek, Filip (oponent)
V dnešní informační společnosti bychom se bez velkých informačních portálů a specializovaných internetových magazínů neobešli. Grafický design je nedílnou součástí těchto webových sídel a výrazně ovlivňuje jejich použitelnost, představu uživatelů o serióznosti serveru i samotné chování uživatelů. Proto jsem analyzoval grafické designy úspěšných českých portálů pomocí uživatelského testování, osobního hodnocení, analýzou kompatibility, doby stahování a hodnocení návštěvnosti. Na základě výsledků analýzy jsem vymezil zásady pro návrh grafického designu jednotlivých typů informačních serverů, které pomohou webdesignerům vytvářet kvalitní a funkční designy. Tyto zásady jsem využil při tvorbě designu Topreportu, který se stal úspěšným projektem na poli informačních serverů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.