Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využívání cloudových služeb z pohledu informačního systému školy a agendy učitele
STANĚK, Václav
Předmětem diplomové práce je využití cloudových nástrojů k usnadnění práce učitele a jako alternativa typických školních informačních systémů. Hlavní problematikou je výuka, školní a učitelská agenda a spolupráce. Jsou zkoumány typické činnosti učitele a informační toky školy. Součástí práce je rovněž výzkum ohledně užívání cloudových služeb ve školách. Získané poznatky byly použity pro návrh alternativ za pomoci cloudových služeb. Ty jsou zakomponovány do komplexního informačního systému vzorové školy.
Multidisciplinární péče na hemodialyzačních střediscích.
VYHLIDALOVÁ, Mária
Ve zdravotnictví je nepředstavitelné, aby jeden člověk pečoval o nemocné. K dosažení cíle, jakým je zejména udržení nejvyšší kvality života jedinců ve zdraví a nemoci, je nutná vzájemná spolupráce jednotlivců profesionálů ve svém oboru, z nichž každý zabezpečuje péči o pacienta na základě svých vědomostí a dovedností. Jedná se o týmovou spolupráci, kde každý člen týmu má svoje povinnosti, ale také práva a pravomoci. Termín multidisciplinarita znamená spolupráci více vědních oborů. V ošetřovatelské péči o hemodialyzované pacienty jde o tým odborníků, kteří se komplexně podílí na uspokojování jejich potřeb. Tato spolupráce umožňuje především jednotnou komunikaci, zjednodušení analýzy problémů pacienta, jednotnou a návaznou ošetřovatelskou péči, ucelenou dokumentaci i hodnocení kvality poskytované ošetřovatelské péče u těchto pacientů. Cílem diplomové práce bylo na základě dostupné literatury zmapovat problematiku multidisciplinární péče na hemodialýze. Jedná se o teoreticky zpracované téma, metodou obsahové analýzy dokumentů a metodou rewiev a syntézy. Informace byly získané z odborné tuzemské i zahraniční literatury, z vědeckých časopisů, ale i z internetových zdrojů. Přínosem byly také výzkumné poznatky ze 42. mezinárodní konference EDTNA/ERCA, která se konala od 31. srpna do 3. září 2013 ve Švédském Malmö, na téma Inovace renální péče prostřednictvím multiprofesionálního vedení. Práce je rozdělena do tří základních kapitol. První část je zaměřena na charakteristiku týmu. Nalezneme zde definice, druhy, znaky, budování, složení, role, konflikty v týmu a základní popis multidisciplinární spolupráce. Druhá kapitola se zabývá historií a hemodialýzou jako léčebnou extrakorporální metodou. Třetí a nejrozsáhlejší oddíl se orientuje na multidisciplinární spolupráci na hemodialyzačním středisku. Je rozdělen do několika podkapitol. V každé z nich postupují informace z obecné roviny až po konkrétní potřeby hemodialyzovaného pacienta a pokračují na popis činností jednotlivých členů multidisciplinárního týmu. Výsledkem je ucelený pohled na poskytování multidisciplinární péče na hemodialyzačních střediscích. Výstupem diplomové práce je návrh algoritmu ošetřovatelské péče v rámci multidisciplinární péče na hemodialyzačních střediscích. Multidisciplinární péče je nezbytným předpokladem pro poskytování efektivní, kvalitní a kontinuální ošetřovatelské a léčebné péče ve všech zdravotnických zařízeních.
Kooperační model pro oblasti architektury a integrace
Rubeš, Milan ; Jandoš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlíček, Zdeněk (oponent) ; Zuzák, František (oponent)
V aktuální ekonomické situaci se střední a velké podniky snaží udržet nebo získat konkurenční výhodu pomocí specializace a centralizace podpůrných činností. Tento trend zasahuje také oblasti podnikové architektury a integrace, pro které podniky zřizují samostatné týmy. V oblastech podnikové architektury a integrace byla provedena velká řada výzkumů zkoumající tyto disciplíny z různých pohledů, přesto se pouze malá část z nich zaměřuje na organizační aspekty a kooperaci mezi týmy podnikové architektury a integrace. Protože jsou podniky v obou oblastech na rozdílných úrovních zralosti a sledují rozdílné cíle, není nastavení detailních pravidel pro kooperaci jednoduché. Cílem této práce je vytvoření kooperačního modelu pro oblasti podnikové architektury a integrace, který povede ke zvýšení efektivity vzájemné kooperace těchto týmů. Nedílnou součástí práce je ověření kooperačního modelu v reálném prostředí. Model je postaven nad aktivitami, které jsou vykonávány týmy podnikové architektury, integrace nebo oběma. Tyto aktivity jsou kategorizovány do integračních oblastí, pro které jsou následně identifikovány vazby s architektonickými oblastmi převzatými z architektonického rámce TOGAF. Výsledný model na základě zaměření podniků na konkrétní oblasti integrace znázorňuje a popisuje různé druhy kooperace mezi týmy podnikové architektury a integrace. Ověření modelu je provedeno ve velkém podniku zaměřeném na finanční služby ve dvou případech a potvrzuje přínosy kooperačního modelu.
Transformace organizace na Social Business
Ončo, Martin ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Švík, Martin (oponent)
Sociální sítě, jako je Facebook, Twitter nebo LinkedIn nabízí možnost komunikovat a spolupracovat s rodinou a přáteli v našem osobním životě prostřednictvím sociální technologie, aniž bychom se vídali na denní bází. Tento odlišný přístup je již běžným pro většinu lidí a přináší nové výhody pro dnešní globální prostředí. Stejní uživatelé těchto externích sociálních sítí pracují v podnicích s různými vnitrofiremními nástroji pro spolupráci a komunikaci. Tato skutečnost se stala podnětem pro teorii používání sociálních technologií uvnitř organizace zvanou Social Business. Social Business přináší mnoho nových výhod pro organizaci, které nebyly možné získat prostrědnictvím předchozích přístupů ke komunikaci a spolupráci. Diplomová práce se zabývá procesem transformace organizace na Social Business.
Spolupráce sester a nutričního terapeuta v rámci multidisciplinárního týmu
VĚTROVSKÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá spoluprací sester s nutričním terapeutem v rámci multidisciplinárního týmu. Teoretická část bakalářské práce se věnuje multidisciplinárnímu týmu, jeho úkolům a také tomu, kdo je ze zdravotnických pracovníků členem týmu a jakou úlohu v týmu zastává. Bakalářská práce dále zkoumá vztahy mezi zdravotnickými pracovníky i jejich problémy a popisuje vzdělání, kompetence, náplň práce sester a nutričních terapeutů. Poslední část teoretické práce se zaměřuje na nutriční péči a na možnosti nutričního screeningu. Praktická část zahrnuje výsledky kvalitativního výzkumu. Na začátku byl stanoven cíl, který spočíval ve zjištění, jakým způsobem probíhá spolupráce mezi sestrami a nutričním terapeutem v rámci multidisciplinárního týmu. K cíli bylo stanoveno šest výzkumných otázek. K výzkumnému šetření byl použit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumu se zúčastnilo 20 respondentů, 10 sester z oddělení dermatovenerologie, gastroenterologie, chirurgie, neurologie, onkologie a 10 nutričních terapeutů ze Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že jak sestry, tak nutriční terapeuti vzájemně spolupracují při navrhování diety a nutriční péče pro klienta. Ve spolupráci se vyskytly problémy pouze s nutričními terapeuty, kteří pracují v centrální kuchyni a se sestrami se nesetkávají. Vzájemně spolu komunikují při zadávání diet, při zadávání přídavků pro klienta nebo v případě, když na daném oddělení chybí nutriční terapeut. Spolupráce mezi sestrami a nutričními terapeuty na oddělení byla převážně bezproblémová a obě strany se snaží vzájemně si vyjít vstříc. Sestry si u nutričních terapeutů pochvalovaly ochotu, vstřícnost a snahu najít pro klienta co nejvhodnější dietu a přídavky ve stravě. Také se jim líbí vzájemná komunikace a ochota řešit problémy u diet pro klienty. Sestry by se měly při vzájemné spolupráci zaměřit na dietní systém nemocnice, na to, jaké mají typy diet, jak objednávat stravu pro klienty pomocí nemocničního informačního systému. Také by se měly dále vzdělávat na seminářích a školeních o možnostech a novinkách v nutriční terapii. Nutriční terapeuti by měli poskytovat více informací sestrám o novinkách v nutriční péči a následně by to s nimi měli konzultovat. Obě strany by měly spolu více mezi sebou komunikovat a snažit se o celkové zlepšení vzájemných vztahů.
Možnosti spolupráce týmu prostřednictvím cloudových nástrojů
STANĚK, Václav
Předmětem mé bakalářské práce je porovnání různých moţností spolupráce v cloudových sluţbách. Zaměřil jsem se na to, co si pod pojmem ?spolupráce? představit a jak spolu lidé spolupracovali dříve, či jak spolupráce probíhá v současnosti. Pokusil jsem se také nastínit, jak by spolupráce mohla vypadat v budoucnu. Především jsem se ale zabýval spoluprací cloudovou. Vybrané cloudové sluţby jsem na konkrétní problematice porovnával a hledal jejich klady i zápory. Konkrétně se jedná o sluţby, kterými je moţné evidovat docházku a další aktivity sportovního týmu. Testování probíhalo pomocí zasazení sluţby do chodu reálného sportovního týmu v Českých Budějovicích.
Analýza provázanosti dotovaných inovačních projektů mezi sférami inovačního procesu.
CÍLKOVÁ, Dita
Cílem práce je vyhodnotit zapojení uvedených třech sfér inovačního procesu do inovačních projektů dotovaných z prostředků EU a realizovaných v Jihočeském kraji. Z metodického hlediska vědeckého zkoumání je v předkládané práci využita tzv. metoda logická, zahrnující analýzu a syntézu, která v tomto případě znamená vytvoření souboru návrhových opatření zlepšující spolupráci v rámci jihočeských, proinovačních projektů. Vlastní práci předcházelo studium odborné literatury z řešené problematiky, vypracování literární rešerše vztahující se k dotčené problematice. Následně jsou v rámci každé sféry analyzovány tři vybrané projekty. Ty byly vybrány tak, aby se v jejich realizaci co nejvíce odrazila spolupráce sledovaných sfér. Výběru vhodných projektů tak musela předcházet analýza dotačních programů, které právě takovou podporu spolupráce podporují a zahrnují. Na analýzu dotovaných projektů navazuje samostatné dotazníkové šetření, které má zase z jiného pohledu odhalit, jak příliš jsou projekty mezi sférami realizovány společně či odděleně. Předkládaná práce prokázala, že zapojení třech základních sfér do inovačních projektů není ideální. Nejen že nejsou projekty realizovány alespoň dvěma sférami, často se ukazuje, že inovační projekt je řešen spíše izolovaně a pouze realizátorem, tedy žadatelem o dotaci. Výsledkem práce je soubor opatření, který na základě výzkumu povede ke zlepšení provázanosti třech sfér v rámci realizace proinovačních projektů.
Emil Hácha tzv. státním prezidentem protektorátu Bohmen und Mahren
Šafr, Jakub ; Rataj, Jan (vedoucí práce) ; Martínek, Miloslav (oponent)
JUDr. Emil Hácha patří mezi nejkontroverznější postavy našich moderních dějin. V povědomí národa je znám především jako tzv. státní prezident Protektorátu Čechy a Morava a symbol kolaboranta v letech 1939-1945. Názory mezi historiky na jeho působení v pozici nejvyššího protektorátního představitele se různí. Jedni jej považují za oběť tragické doby a symbol vzdoru, který do posledních chvil bojoval za záchranu českého národa. Někteří současní tendenční publicisté a radikální konzervativci ho dokonce staví do pozice hrdiny v okupované vlasti. Jiní historici jej obviňují ze zrádcovství a kolaborace, jimiž pomohl legitimizovat okupační systém. V případě Háchy se jednalo o specifickou podobu kolaborace s prvky retardace. Tento proněmecký aktivismus měl kořeny především v jeho politicko-ideologické orientaci antiliberálního radikálního konzervativce s historicko-státoprávní vizí pojetí české státnosti v rámci Svaté říše římské národa německého. Svojí koncepci aplikoval E. Hácha ve vztahu k nacistické třetí říši. Háchova použitelnost pro nacisty spočívala v jeho zažité úřednické povinnosti poslouchat nadřazené autority. Hácha nepatřil k vyznavačům nacistické doktríny, nicméně svojí politikou ústupků umožnil nacistům ovládnout zbylou část českého území a i přes své národní cítění vedl nechtěně český národ k faktickému zničení. Na rozdíl od českých fašistů a aktivistických kolaborantů pod vedením E. Moravce byl pro nacisty nejvhodnějším partnerem k uskutečnění konečného řešení české otázky a následné germanizace. Ačkoli ztělesňoval Hácha jako tzv. státní prezident soudobý symbol kolaborace, je možné se v současnosti setkat s názory, které jeho činy historicky mylně reinterpretují a ve výsledku omlouvají či dokonce zveličují.
Výběr aplikace pro podporu spolupráce v týmu OSVČ
Višnovský, Karel ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výběrem vhodného softwarového řešení pro podporu činnosti a spolupráce skupiny OSVČ, kdy cílem je vyhledat a doporučit vhodné řešení, které bude pro skupinu přínosné v rámci usnadnění komunikace a správy dat při splnění předem definovaných požadavků. V práci je nejprve uveden teoretický rámec řešené problematiky, kde jsou vysvětleny stěžejní pojmy a popsány základní principy řešené problematiky. První část vznikla na základě studia odborné literatury a internetových zdrojů. V úvodu práce je uveden popis vztahů a činnosti skupiny. Dále je analyzován současný stav komunikace, správy dat a následně jsou definovány nedostatky současného nastavení. Na základě analýzy jsou definovány konkrétní požadavky na funkčnost a technické parametry nového softwaru. Druhou část práce tvoří porovnání vybraných nástrojů dle definovaných požadavků a popis jejich funkčnosti. Jako první jsou porovnáváni zástupci skupiny nástrojů označované jako sdílená webová úložiště, dále pak skupina aplikací jménem Google Apps od společnosti Google a jako poslední je do porovnání zařazeno cloudové řešení IceWarp Mail Server, které má skupina zdarma k dispozici. Na závěr práce je provedeno zhodnocení porovnaných aplikací a doporučeno nejvhodnější. Přínosem bakalářské práce je porovnání aplikací modelu SaaS vhodných pro podporu spolupráce, představení jejich funkcionality a výběr konkrétního řešení vhodného pro danou skupinu OSVČ, potažmo pro jakoukoliv skupinu s podobnými potřebami a požadavky.
Outsourcing účetnictví
Linhartová, Lucie ; Ďurianová, Gabriela (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Bakalářská práce podává komplexní obraz o problematice outsourcingu se zaměřením na oblast zpracování účetnictví. Přibližuje proces outsourcingu v tomto oboru od jeho počátku přes vzájemnou spolupráci smluvních stran až po případné ukončení outsourcingového vztahu. Vymezuje pojem outsourcing a související pojmy, shrnuje výhody a nevýhody účetního outsourcingu a seznamuje s outsourcingovou smlouvou. Na praktickém příkladu porovnává výhodnost outsourcingu vedení účetnictví z pohledu odběratele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí123 - 132dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.