Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Téma "Loutkové divadlo" z hlediska arteterapie
ZACHOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se věnuje loutce a loutkovému divadlu v arteterapii dospělých. Vychází ze způsobu, jakým k tomuto fenoménu přistupuje rožnovská terapie. Teoretická část mapuje základy, na kterých je námět postaven. Slučuje arteterapeutický pohled s teatrologickým. Rozebírá problematiku loutkového divadla jako specifického divadelního druhu a zkoumá jeho metaforický potenciál. Přibližuje podstatu dramaterapie a rožnovské terapie. Loutkové divadlo je v expresivních terapiích neprávem opomíjené. Rožnovská terapie je jednou z mála, která využívá jeho potenciál v terapii dospělých. Ale i zde stojí na okraji hlavního zájmu a písemné prameny k této problematice nejsou běžně k dispozici. Proto byly, na základě rozhovorů s osmi zkušenými terapeuty, shrnuty hlavní poznatky o aktuálním stavu rožnovské analýzy klientské produkce s námětem loutkové divadlo. Speciálním konstrukčním typem loutky je marioneta. Má výlučné postavení jak v divadelní historii, tak v rožnovské terapii. Na otázku, proč tomu tak je, a jaké jsou možnosti terapeutického a analytického využití tohoto faktu, se snaží odpovědět jak teoretická, tak praktická část. Loutkové divadlo má velký terapeutický potenciál, který ale není využíván v práci s dospělými klienty. V praktické části je proto popsán pilotní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jakým způsobem reagují dospělí klienti na setkání s loutkou, se zvláštní pozorností na preferenci určitého konstrukčního typu loutky (marioneta, manekýn, javajka). V závěru praktické části se hodnotí účinnost loutky ve funkci nosiče lateralizovaného přenosu a míra korelace mezi preferencí určitého konstrukčního typu loutky a osobnostními rysy klienta. Pilotní experimentální screening odhalil fakta, která budou, jestliže se je povede prokázat v následném kvalitativním a kvantitativním výzkumu, přínosná pro další rozvoj expresivních terapií. Výsledkem pilotního experimentu je jeho revidovaná verze a stanovení hypotéz a směru následného kvalitativního výzkumu.
Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3. třídě ZŠ
Havlíčková, Elena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
NÁZEV: Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3 třídě ZŠ. AUTOR: Elena Havlíčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radmila Svobodová ABSTRAKT: Tématem práce je využití loutek při hodinách anglického jazyka ve třetí třídě základní školy. V teoretické části jsou popsány druhy loutek, správné zacházení s loutkami, jejich role a způsoby využití v hodinách, dále také kurikulárními dokumenty. Praktická část byla provedena akčním výzkumem ve třetí třídě základní školy a zabývá se ověřením aktivit s loutkami v praxi. Výsledky informují o tom, že ve třetí třídě je vhodné používat loutku v hodinách anglického jazyka mnoha různými způsoby, všichni žáci vzorku s loutkami spolupracovali, většina velmi nadšeně. KLÍČOVÁ SLOVA: Loutka, výuka, anglický jazyk, základy, výzkum, realizace
Život a dílo Bohumila Schweigstilla
Vodehnalová, Petra ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Brožová, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a dílem prvorepublikového pedagoga a loutkáře Bohumila Schweigstilla. Nejprve pojednává o sociální situaci na hornickém Příbramsku a o jeho dětství a studiu v tomto prostředí. Poté se zaměřuje na začátek jeho učitelské kariéry na Klatovsku a následný přesun do Prahy, kde do konce 30. let 20. století vyučoval na několika školách. Následně práce mapuje jeho loutkářskou činnost v Praze v divadle ve Vladislavově ulici a v divadle v zahradě Kinských, věnuje se běžnému provozu divadel, struktuře představení, složení souboru a repertoáru. Samostatná kapitola je věnována Schweigstillově dramatice a jeho přínosu v otázce podoby loutky Kašpárka, kde jako jeden z prvních přišel s novou koncepcí. Poslední kapitoly pak zkoumají jeho působení v redakci časopisů Malý čtenář a Srdíčko, závěr života, kde i přes odchod z obou vlastních loutkových divadel neváhá pomáhat ostatním amatérským i profesionálním souborům, a celkový přínos, který Schweigstillova dramatika a divadelní činnost měla. Klíčová slova Bohumil Schweigstill, loutkové divadlo, loutka, loutkářství, Kašpárek, divadlo v zahradě Kinských, divadlo ve Vladislavově ulici, Spolek pro pořádání ušlechtilých zábav mládeže, Český svaz přátel loutkového divadla
Loutkový animovaný film jako prostředek výtvarného vyjádření ve výtvarné výchově
Šafka, Václav ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Práce se zabývá fenoménem loutkového animovaného filmu. V teoretické části sleduje tuto problematiku od divadelní loutky až k samotnému loutkovému animovanému filmu a na několika příkladech z tvorby reprezentativních autorů se snaží reflektovat různé filmařské přístupy k tvorbě loutkových animovaných filmů. V praktické části sleduje genezi vlastní výtvarné práce autora, která sestává z výroby autorské filmové loutky a portfolia, které může sloužit jako návod ke stavbě filmové loutky. V didaktické části je pak práce zaměřena na možné perspektivy užití loutkového animovaného filmu v edukaci.
Loutka a její proměny v české lidové kultuře
Kleinová, Anna ; Dědovský, Daniel (vedoucí práce) ; Štěpánová, Irena (oponent)
Práce se věnuje fenoménu loutky, proměnám její funkce, typologii loutek a technologických postupům jejich výroby, zejména v české lidové kultuře. Dále sleduje vývoj loutky od jejího vzniku až do současnosti nejen v českém prostředí, ale i v evropském kontextu. Mimo jiné popisuje typické postavy ztvárňované loutkou, symboliku loutky a s tím spojené náměty her loutkového divadla v Čechách. Všímá si i profesí spjatých s loutkou - loutkářství a řezbářství. Také se pokouší o náhled na chápání loutky a loutkového divadla v současnosti v českém prostředí.
Výchova a vzdělávání prostřednictvím rodinného loutkového divadla
HOFFMANNOVÁ, Zuzana
Tématem této práce rodinné loutkové divadlo. Cílem je znovuobjevení ztraceného fenoménu rodinných loutkových divadel, zpracování návrhů dekorací, proscénia, loutek a realizace tří z nich v praktické části. Teoretická část práce je rozdělena do tří tematických kapitol. První pojednává o vzniku loutkového divadla, jeho vývoji, dále pak o počátcích loutkářství v Čechách, následně vzniku rodinného loutkového divadla, jeho vývoji a zániku. Druhá část rozebírá možnosti využití rodinného loutkového divadla jako tématu v hodinách výtvarné výchovy na 2. stupni základních škol a třetí část přibližuje problematiku multikulturní tolerance, kterou se zabývá přiložená divadelní hra.
Marieonety k vlastní divadelní hře
KOLÁŘOVÁ, Ivana
Tato prakticko-teoretická diplomová práce sestává z dvou marionet na drátě. Loutky jsou tvořeny z pálené hlíny a ostatních materiálů. K marionetám patří autorská divadelní hra, která je také součástí diplomové práce. Formální stránka marionet je inspirována loutkami českých lidových loutkářů a mnichovskými marionetami. V doprovodné teoretické části je práce zaměřena na historii a druhy loutek a jejich využití na ZUŠ. Dále nás práce seznámí s životem našich předních loutkářů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   začátekpředchozí12 - 21další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.