Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní způsoby řešení sporů o doménová jména
Gongol, Tomáš ; Švarc, Zbyněk (vedoucí práce) ; Boháček, Martin (oponent) ; Jakl, Ladislav (oponent) ; Růžička, Květoslav (oponent)
Disertační práce se v teoretické části zabývá problematikou definice doménových jmen a alternativních způsobů řešení sporů. Na právní definici doménového jména je nahlíženo jak z pohledu českého právního řádu, tak i v mezinárodním kontextu. Pravidla regulace nakládání s doménovými jmény jsou vymezeny nejen příslušnými zákonnými normami, ale rovněž, a především, v pravidlech správců jednotlivých národních a generických vrcholových domén. Analýza těchto pramenů a jejich komparace je nezbytným předpokladem pro úvahy nad dalším vývojem. Neexistence zákonné právní úpravy způsobuje řadu problémů, na které je poukázáno v souvislosti s konkrétními soudními a správními rozhodnutími vydanými v České republice. Obzvláště důležité jsou vztahy doménového jména k ochranné známce, obchodní firmě, právům na ochranu osobnosti a nekalé soutěži. Pro vymezení pojmu "alternativní způsoby řešení sporů" byla použita speciální metoda Aristotelova logického čtverce, která je blíže vysvětlena a aplikována na podmínky řešení sporů. Předmětem zájmu v praktické části je právní úprava sporů o doménová jména .eu. Po nezbytném vymezení pramenů stávající právní úpravy na úrovni především sekundárního práva Evropských společenství, navazuje v praktické části analýza rozhodnutí týkající se doménových jmen .eu vydaných alternativní cestou řešení sporů před Rozhodčím soudem při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky v roce 2007. Součástí této analýzy je rovněž tvorba "doménové judikatury" z vydaných rozhodnutí.
Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží
Teprtová, Irena ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy. První kapitola se týká postupu při samotné analýze. Druhá kapitola se zabývá používáním klamavých údajů v reklamě a třetí kapitola je věnována pravdivým údajům, které jsou způsobilé klamat. Poslední kapitola je zaměřená na reklamní nadsázku.
Soutěžní právo v Ruské federaci
Levý, Jan ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Vozáb, Jakub (oponent)
Práce pojednává o právu hospodářské soutěže (proti nedovolenému omezování soutěže i nekalé soutěži) v Ruské federaci a především srovnává ruskou úpravu s úpravou českou. Obsahuje stručný úvod do systému ruského soutěžního práva, prameny práva apod. Dále jsou jednotlivé kapitoly věnovány základním pojmům (hospodařící subjekt, skupina osob, trh zboží) relevantním z hlediska tohoto odvětví práva. Konečně je analyzována právní úprava zneužití dominantního postavení, dohod narušujících soutěž, kontroly koncentrace, jakož i nekalé soutěže. Poslední kapitola je věnována úpravě dohledu v této oblasti.
Problematika reklamy v podnikání a hospodářská soutěž v rámci EU.
KUPSOVÁ, Jitka
Cílem této práce je soustředit poznatky z oblasti problematiky reklamy v podnikání a hospodářské soutěže v rámci EU. Práce je zaměřena na reklamu jako takovou. Popisuje pojem reklamy, její historii, funkce, cíle{\dots}atd. Dále se pak soustředí na výběr média pro reklamu. Reklama v ČR je právně regulována jak veřejným právem, tak právem soukromým. Zároveň důležitou roli hraje mimoprávní nástroj regulace a to samoregulace za pomoci etických kodexů. Etický kodex reklamy je vydán Radou pro reklamu. Ta dohlíží na etiku a vkus reklamy. Nekalá soutěž vyjadřuje jednání v hospodářské soutěži, které je v rozporu dobrými mravy a je způsobilé přivodit újmu jiným soutěžitelům nebo spotřebitelům. Existuje několik jednání jako je klamavá reklama, podplácení, zlehčování, které označujeme jako nekalou soutěž. Hospodářská soutěž je kontrolována Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Ten vytváří podmínky pro podporu a ochranu. V případě porušení hospodářské soutěže existuje regulace soutěžním právem. Jako porušení chápeme například zneužití dominantního postavení, spojování soutěžitelů a zakázané dohody. V rámci práva existují sankce v případě porušení hospodářské soutěže i nekalé soutěže. Co se týká stavu reklamy v EU, pak existuje několik směrnic upravující reklamu. Globálně ale lze říci, že stav reklamy v EU je obdobný stavu v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.