Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,699 záznamů.  začátekpředchozí11690 - 11699  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Jednání a postupy vedoucí k rozdělení ČSFR
Vodsloň, Ondřej ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Buben, Radek (oponent)
Tématem této diplomové práce byly jednání a postupy vedoucí k rozdělení federace. Úvodem se práce zabývá společnou historií Československa do roku 1989. V rámci této části práce je kladen důraz především na problémy soužití ve společném státě. Je zde v krátkosti analyzována i národnostní politika ČSR vůči třetím subjektům. Druhá část úvodu se zabývá politickou situací do voleb roku 1992. V rámci této části jsou detailně popsány největší třecí plochy mezi oběma národy, hlavně pak je věnována pozornost takzvané pomlčkové válce, sporu o kompetence republik a federace a jednání státní smlouvě a ústavách. Z úvodní analýzy vyplývá, že až do voleb 1992 bylo hledání česko-slovenského kompromisu těžkou, ale uskutečnitelnou cestou. V dalším oddílu práce je rozebíráno hlavní téma práce, kterým jsou vlastní jednání vedoucí k rozdělené ČSFR po červnových volbách roku 1992. Na detailní analýze jednotlivých kol jednání je objasňována role jednotlivých aktérů rozdělení, od nešťastné role Václava Havla, který nechtěně k rozdělení významně přispěl, přes nekompromisní postoj Václava Klause a vyhýbavý, taktizující a často nekorektní postup Vladimíra Mečiara. Z popisu jednání vyplývá, že po volbách stála česká strana před plně rozvinutým požadavkem mezinárodní subjektivity Slovenska, dle ODS nekompatibilním se zachováním...

Kritické faktory implementace BI v nekomerční sféře
Jelínek, Petr ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je vytvoření seznamu kritických faktorů implementace Business Intelligence pro nekomerční sféru a jejich ověření v praxi na reálných projektech. Součástí je i přehled o všech specifikách a rozdílech v implementaci Business Intelligence ve veřejném sektoru a možnostech nasazení a využití BI v této oblasti v návaznosti na již zrealizované projekty v České republice, tak i ve světě. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje obecný rozbor dané problematiky, zejména analýzu současného stavu BI ve veřejném sektoru a uvádí specifika a rozdíly provázející implementaci BI v této oblasti. Dále také obsahuje výčet všech významných kritických faktorů úspěšnosti implementace BI. Praktická část je pak zaměřena na samotné ověření kritických faktorů implementace BI na skutečných projektech z oblasti nekomerční sféry realizovaných v ČR. Hlavním nástrojem pro získání potřebných a objektivních informací zde byly řízené rozhovory s kompetentními zástupci jak zadavatele (zákazníka), tak i dodavatele daného řešení. Největším přínosem této práce je vymezení rozdílů, ale také shodných prvků implementace BI v nekomerční sféře oproti soukromému sektoru s důrazem na kritické faktory úspěšnosti. Významný je i ucelený přehled možností a výhod uplatnění BI v nekomerčním sektoru, vytvořený analýzou již zrealizovaných projektů. Dosažených výsledků mohou využít budoucí (i současní) řešitelé a zadavatelé BI projektů, ale také ostatních projektů z oblasti informatiky.

Problematika ošetřovatelské péče při aplikaci transfuze
PEŠKOVÁ, Radmila
Abstrakt Problematika ošetřovatelské péče při aplikaci transfuze Současný stav: Transfuze je podání plné krve nebo jejích komplementů (plazma, erytrocyty) do krevního řečiště. Odpovědný za podání transfuze je lékař, který transfuzi provádí. Během aplikace je důležitá spolupráce sestry s lékařem, jakákoliv chyba může ohrozit pacienta na zdraví i životě (Vyhnálek, 2003). Mezi sesterské kompetence při aplikaci transfuze patří odběry krve u pacienta na vyšetření krevní skupiny a křížové zkoušky, příprava pomůcek a setu, zajištění žilního vstupu, zajištění kompatibility krve a krevní konzervy u lůžka pacienta, sledování pacienta během podání transfuze a vedení dokumentace (Vokurka, 2005). Cílem výzkumu: byla zjistit problematika ošetřovatelské péče o pacienta s potřebou krevního převodu. Dále zjistit zda sestry dodržují standardní ošetřovatelský postup o pacienty s potřebou krevního převodu. Metodika: Empirická část bakalářské práce byla vypracovaná na základě kvalitativního výzkumného šetření sběr dat pomocí rozhovorů. Kvalitativní šetření bylo doplněno pozorováním sester technikou auditu. Výsledky byly zpracovány za pomoci otevřeného kódování tužka a papír byly tvořeny kódy, které byly rozčleněny do kategorií a podkategorií. Výzkumný soubor: Rozhovor byl určen pro všeobecné sestry pracující na chirurgickém a ortopedickém oddělení Nemocnice České Budějovice a.s. Rozhovory probíhaly po domluvě s vrchními sestrami daných oddělení. Šlo o záměrný výběr, který byl ovlivněn ochotou participantů spolupracovat. Vzorkování bylo ukončeno po teoretickém nasycení získaných dat. V rámci semestrální praxe byl proveden audit u 5 sester. Výsledky: Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že sestry mají dobré teoretické znalosti v péči o pacienta potřebou krevního převodu, ale jsou určitá místa, kde se u sester projevila slabší stránka. Slabší stránky sester se objevily u vyjmenování druhů transfuze, krevních přípravků. Nejslabší stránku sestry projevily u krevních derivátů. Znalosti v této oblasti je třeba si neustále doplňovat a rozvíjet. Z výsledků vyplývá, že znalosti sester v péči o pacienta před aplikací transfuze je výborná. Další zkoumanou částí výzkumu bylo zjistit, jaké povinnosti musí sestry vykonávat během aplikace transfuze. Zde bylo zjištěno, že ne všechny sestry dodržují doporučený postup v pozorování pacienta během aplikace transfuze. Poslední částí výzkumného šetření bylo zjistit, jaké jsou povinnosti sester po aplikaci transfuze. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že sestry vědí, jak mají manipulovat s ukončenou transfuzí a že jí mají ponechávat ve speciální ledničce po dobu 24 hodin. Dále všechny dotazované sestry po ukončení transfuze změří pacientovi fyziologické funkce a ty následně zapíše do ošetřovatelské dokumentace. Dále z výzkumného šetření bylo vyzkoumáno, že čím je delší praxe a čím častěji se sestry setkávají s aplikací transfuze, hrozí menší poškození zdraví pacienta. Z výsledků auditu aplikace transfuze vyplývá, že nejčastějších chyb, kterých se sestry dopouštěly, byly v nedostatečné identifikaci pacienta, nedodržením doporučené doby aplikace a nedostatečným kontrolováním stavu pacienta během a po transfuzi. Závěry: Z výsledků šetření vyplývá, že dotazované sestry mají o dané problematice poměrně široké povědomí. Znají ošetřovatelskou péči o pacienta s potřebou krevního převodu před, během a po aplikaci. Z výzkumu vyplývá, že čím častěji se sestra setkává s aplikací transfuze, tím lepší jsou její dovednosti v aplikaci transfuze. Výzkum prokázal, že přestože se sestry znají standardní ošetřovatelský postup o pacienta s potřebou krevního převodu, v praxi jej zcela nedodržují.

Občané o ústavních pravomocích prezidenta – leden 2017
Čadová, Naděžda
V lednovém šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i. zjišťovalo, jaký je postoj občanů k ústavním pravomocím prezidenta republiky. Tématem otázek byl jak obecný názor na rozsah ústavních pravomocí prezidenta, tak názory na některé konkrétní pravomoci, jakými jsou udělování amnestie či milosti nebo zmírňování trestu, zastavování soudního řízení, jmenování a odvolávání rektorů a jmenování profesorů, propůjčování a udělování státních vyznamenání, rozpuštění Poslanecké sněmovny, používání práva veta, jmenování bankovní rady České národní banky a jmenování soudců Ústavního soudu.

The transformation of the European Union institutions
Bezek, Pavol ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent)
Významnou roli v integračním procesu mají instituce EU. Předmětem práce je popis a analýza transformace evropských institucí, reforma zakládajících smluv a právního řádu Unie. V teoretické části jsou čtenáři poskytnuty informace o institucích EU - jejich struktuře, pravomocích a vývoji. Závěr teoretické části se zabývá problémy institucí, navrhuje řešení a uvádí možné trendy vývoje institucí EU. Empirická část se zaměřuje na zájem a názory české veřejnosti na chod EU. Bylo zjištěno, že veřejnost si je vědoma svých volebních práv, zná své zástupce a sleduje, jak hlasují. Navzdory tomu, že je veřejnost nespokojena s chodem EU, volí možnost setrvání v EU.

Kompetence manažera v neziskové organizaci
Krajcrová, Nikola ; Nový, Jan (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl zjistit, jak jsou jednotlivé manažerské kompetence důležité či potřebné pro samotné manažery neziskových organizací k výkonu jejich práce. První část práce se snaží objasnit pojmy management, manažer, kompetence manažera a některé souvislosti spojené s těmito pojmy. Druhá část práce je věnována anketnímu šetření, které bylo uskutečněno mezi manažery obecně prospěšných společností se sídlem v Jihočeském kraji. Cílem bylo tedy zjistit, jakou důležitost přikládají tito manažeři jednotlivým manažerským kompetencím pro výkon práce v neziskové organizaci. Výsledky šetření jsou následně porovnány s výsledky již realizovaného průzkumu, které jsou součástí publikace autorky A. Schneiderové.

Mistake management in a foreign language classroom
Volkova, Ekaterina ; Liptáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Rozboudová, Lenka (oponent)
Cílem dané práce je zaprvé vypracování obecných doporučení k práci s chybou na hodinách cizího jazyka, které budou odpovídat jak požadavkům učitelů, tak i požadavkům žáků, a za druhé vypracování metod práce s chybou na hodinách cizího jazyka, které budou podněcovat budování komunikační kompetence žáků. Pro dosažení daného cílu byly vybrány následující výzkumní metody: analýza vědecké literatury z oblasti pedagogiky, psychologie a metodologie výuky cizího jazyka, písemní a ústní dotazování učitelů a žáků, metoda pozorování. Výsledkem dané práce je třináct obecných doporučení a patnáct vyzkoušených v praxi metod práce s chybou na hodinách cizího jazyka, které podněcují budování komunikační kompetenci žáků.

Pedagogické kompetence u absolventů hereckých studijních oborů na pozici uičitele dramatické výchovy
Svobodová, Barbora ; MARUŠÁK, Radek (vedoucí práce) ; ČERNÍK, Roman (oponent)
Diplomová práce přináší informace o pedagogických kompetencích učitele dramatické výchovy. Zabývá se tím, jaké schopnosti, znalosti a dovednosti uplatňuje pedagog při plánování, realizaci a hodnocení lekce. Empirická část je zaměřena na pozorování práce učitelů, kteří absolvovali herecký studijní obor. Jejich práci analyzuji a vyhodnocuji jejich kompetence.

Rozvoj lidských zdrojů ve vybrané organizaci
Kohoutková, Adéla ; Urbancová, Hana (vedoucí práce) ; Jaroslav, Jaroslav (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem lidských zdrojů. Hlavním cílem této práce je identifikovat a zhodnotit stávající stav rozvoje lidských zdrojů v ABC, a. s. Rozvoj lidských zdrojů je jednou z oblastí personálního řízení. Zahrnuje oblast vzdělávání v organizaci, řízení talentů, plánování kariéry a řízení kompetencí. V praktické části byl na základě provedeného kvalitativního a kvantitativního výzkumu analyzován rozvoj lidských zdrojů v organizaci ABC, a.s. Dále byla navržena řešení na zlepšení současné situace. Při hledání vhodných doporučení bylo přihlédnuto především k názorům zaměstnanců, získaných kvantitativním výzkumem a také k trendům v této oblasti. Navrhnuto je zavedení interaktivních metod vzdělávání, zavedení programu Action learning a webinář.

Kompetence manažera
Kanapina, Togzhan ; Švec, Václav (vedoucí práce) ; Koláčková, Gabriela (oponent)
Předmětem bakalářské práce na téma Kompetence manažera je analyzovat vybraný problém v konkrétním podniku a vytvořit kompetenční model pro vedoucího pracovníka, v tomto případě personálního manažera, vybraného podniku. V teoretické části této bakalářské práce jsou nejprve prozkoumány pojmy manažer a kompetence, dále definovány jejich složky a prozkoumány definice kompetenčního modelu. Také jsou popsány postupy pro vytváření kompetenčního modelu. Praktická část obsahuje nejprve popis zvolené organizace Treolan, pro kterou byl vytvořen kompetenční model. Na základě informací získaných pomocí rozhovoru s personálním manažerem zvolené organizace byl poté vytvořen model kompetence, který byl nakonec ověřen pomocí dotazníkového šetření.