Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Víceůčelové obchodní centrum ve Vsetíně
Mužná, Alena ; Hron, Lukáš (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Cílem práce je návrh nosné ocelové konstrukce víceúčelového obchodního centra. Konstrukce se skládá ze dvou částí, budova A je dvoupodlažní a budova B je jednopodlažní. Hlavními nosnými prvky jsou příčné vazby tvořené příčnými rámy a příhradovými vazníky kloubově uloženými na sloupech. Příčné vazby jsou osové vzdálenosti 15 m. Stropy v budově A jsou navrženy jako spřažené. Na střešní konstrukce jsou navrženy plnostěnné i příhradové vaznice. Konstrukce je navržena pro oblast východní Moravy.
Spojovací koridor
Sláma, Jakub ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce bylo navrhnout a posoudit propojení dvou budov pomocí spojovacího koridoru. Konstrukce byla navržená jako příhradová bez svislic. Konstrukce je uložená na dvou stojkách příhradové konstrukce. Opláštění bylo uvažováno zasklením. Konstrukce je samostatně stojící a staticky nezatěžuje přilehlé spojované budovy.
Nosná konstrukce objektu kulturního centra
Balázs, Ivan ; Pilgr,, Milan (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh ocelové nosné konstrukce objektu kulturního centra o dispozici a konstrukčním řešením v souladu s architektonickými požadavky. Konstrukce se skládá z hlavní lodi a postranních přístaveb na jejích obou protilehlých podélných stranách. Půdorysné rozměry konstrukce jsou 42 m a 62 m, výška v hřebeni střechy je 15 m. Hlavními nosnými prvky nosné konstrukce jsou příčné vazby tvořené plnostěnnými sloupy dole v příčném směru vetknutými a příhradovými vazníky, pro hlavní loď trubkové s obloukovým horním pásem, pro přístavby s přímými pásy. Vzdálenost příčných vazeb je 12 m. Vaznice pro hlavní loď jsou navrženy příhradové se zakřiveným dolním pásem, vaznice pro přístavby jsou s přímými pásy. V přístavbách se nachází jedno podlaží, stropní konstrukce je tvořena průvlakem, stropnicí a spřaženou stropní betonovou deskou v trapézovém plechu. Konstrukce je navržena pro oblast města Brna. Návrh je proveden podle ČSN EN 1993.
Nosná ocelová konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu
Fiedlerová, Lucie ; Karmazínová,, Marcela (oponent) ; Melcher, Jindřich (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je návrh nosné ocelové konstrukce kryté lávky pro pěší mezi budovami výukového areálu A a D Fakulty stavební, Veveří ul. 95 v Brně. Konstrukčně je lávka řešena jako prostorová prutová konstrukce se dvěma hlavními nosníky. Nosníky jsou kombinací Vierendeelova nosníku a příhradové konstrukce. Nosníky jsou propojeny v úrovni horního a dolního pásu příčníky. Vodorovná tuhost horní a dolní plochy konstrukce je zajištěna ztužidly. Horní plocha lávky je v podélném směru vodorovná, dolní plocha lávky je zakřivená, aby byl překonán výškový rozdíl mezi budovami A a D. Toto řešení je výsledkem porovnání a zhodnocení tří variantních řešení.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.
Kostel na sídlišti
Chylíková, Marcela ; Wahla, Ivan (oponent) ; Štěpán, Marek (vedoucí práce)
Studie představuje kostel pro Nový Lískovec v Brně. Parcela se nachází uprostřed sídliště v bezprostřední blízkosti MHD, na skalnatém jižním svahu. Navrhovaná stavba slouží místním občanům i obci věřících. Aby byl projekt přínosem pro všechny zúčastněné, navrhuji rozvržení funkcí do oblastí kultury, rekreace, služeb a církve. Bezprostřední a otevřený celek vytváří přirozený sociální střed okolostojícího sídliště. Kostel jako společenské centrum - polyfunkční dům. Základními impulzy pro prostorový a formální koncept domu jsou cesta procházející pozemkem, potřeba místa k setkávání a vztah ke krajině. Abstrahovaný pás cestz plyne nepřetržitě prostorem a postupně definuje - odděluje prostor společenský, profánní a posvátný. Dům návštěvníkovi odkrývá hru světel, stínů a průhledů na obzor. projekt je rozvržen do tří částí - tří objektů: propojeného společenského centra a kostela které doplňuje polyfunkční parkovací dům s obchůdky a hřišti. Popisované objekty vytvářejí dva stavební celky, které stojí naproti sobě po západní a východní hraně parcely. Mezi sebou vytvářejí motiv náměstí a nechávají volný prostor - skálu. Architektonický koncept kostela jako klikatící se cesty je vyjádřen i v materiálovém řešení objektu. Cesta - pás, který ovíjí prostor má svůj materiálově odlišný rub a líc. Motiv zavinuté pásky objímající a definující prostor ožívá a mění se s pohybem člověka v prostoru. Stavba funguje jako sled prospektů - obrazů, které postupně vyprávějí příběh. Hlavní osa objektu orientovaná ve směru sever-jih nabízí výhledy do volné krajiny a na horizont, váže se ke krajině. Konstrukční řešení kostela je řešeno z monolitickýh železobetonových stěn a ocelové příhradové konstrukce pro překlenutí rozponu střech. Vnější plášť tvoří pozinkovaný plech, uvnitř je primární žb konstrukce pokryta polymerovou stěrkou. Do hlavní nosné struktury jsou konstrukčně samostně vloženy boxy provozního zázemí navžené z dřevěných KLH desek (lepené masivní dřevo).
Pásový dopravník
Konečný, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Řezníček, Milan (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je navrhnout konstrukční řešení pásového dopravníku pro dopravu písku a štěrkopísku do dávkové míchačky betonu. Maximální dopravní výkon 2000 kg/cyklus, doba cyklu dávky včetně míchání 4 min a výškový rozdíl 4,5 m. Práce obsahuje popis hlavních funkčních částí pásového dopravníku, funkční výpočet podle normy ČSN ISO 5048, určení hlavních rozměrů, návrh pohonu a napínacího zařízení. Pevnostní výpočet je proveden pro napínací šrouby, matice a příhradovou konstrukci.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Odru
Svoboda, Josef ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá napjatostní, pevnostní a deformační analýzou rovinné mostní příhradové konstrukce. Cílem je určení osových sil pro staticky určitou soustavu a následně provedením konstrukčních změn a snížit osová napětí v jednotlivých prutech konstrukce. Touto konstrukční úpravou se stává konstrukce staticky neurčitou. Pro řešení uvažujeme různou polohu vlakové soupravy na mostě. Získané hodnoty použijeme k posouzení napjatosti a deformace konstrukce a tyto analytické výsledky následně porovnáme s výsledky, které získáme pomocí metody konečných prvků.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Moravu
Trávníček, Lukáš ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje napjatostní a deformační analýzu prvních dvou částí železničního mostu v Olomouci s posouzením změny napjatosti a deformace při změně statického uložení. Nejprve je uveden teoretický základ prutových soustav na což navazuje výpočet normálových sil a napětí v prutech pro obě části zvlášť. Při výpočtech je uvažováno zatížení vlastní tíhou a tíhou vlaku, která je reprezentován břemenem ve styčnících. Následně je provedeno spojení těchto dvou částí. Pro tuto spojenou prutovou soustavu je také sestrojena napjatostně-deformační analýza. V závěru práce je pro porovnání proveden výpočet metodou konečných prvků v programu ANSYS Classic.
Posouzení vlivu výrobních nepřesností na napjatost a únosnost příhradové nosné konstrukce
Klíč, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá řešením únosnosti konstrukce mostového jeřábu při různých polohách zatížení a současném zatížení vlastní váhou konstrukce (gravitace). Geometrie je zadána úplně. Dále se věnuje vlivu výrobních nepřesností v délce prutů na únosnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí115 - 124dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.