Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 133 záznamů.  začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Na co se rád/a dívám? Výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku
Petrášová, Helena ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Diplomová práce s názvem "Na co se rád/a dívám?" je zaměřena na kvalitativní výzkum vizuálních preferencí dětí předškolního věku. Smyslem celé práce je realizovat didaktický projekt v prostředí mateřské školy a prostřednictvím výtvarných činností a artefiletiky zjistit vizuální preference předškolních dětí. Cenným příspěvkem k projektu jsou informace ze strany rodičů, které přinášejí další důležitá fakta o vizuálních preferencích předškolních dětí.
Denní snění
Kaločová, Veronika ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
Anotace: Kaločová, V.: Denní snění / diplomová práce / Praha 2010 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Práce zkoumá oblast denního snění v kontextu obecného vyučování a výtvarné výchovy. Pohlíží na snění především jako na prostředek rozvoje tvořivého myšlení a chce poukázat na jeho přínos a důležitost ve výuce i v rozvoji osobnosti jedince a zároveň neopomíná upozornit na jeho negativní stránky. Vymezuje denní snění v rámci psychologie, pedagogiky a artefiletiky tak, aby kapitoly byly přínosem a inspirací pro výuku. Ve výtvarném umění je pozornost zaměřena na snění především tam, kde malířství splývá s poezií a ukazuje cesty vedoucí ke vzniku nových světů na hranici vědomí a nevědomí. Zaměřuje se na "dělné snění", které připravuje díla. Teoretická část vyúsťuje v poetice snění, která se stejně jako tato práce snaží rozvinout v člověku odvahu tvořivého snění. Představuje snění básnické jako to nejvyšší, které nás dokáže povzbudit k životu, harmonizuje smysly a pomáhá nám obývat svět. Klíčová slova: denní snění, poezie, sen a skutečnost, představivost, fantazie, imaginace
MAPA
Merta, Johana ; Sterec, Pavel (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Prezentuji soubor výtvarných prací vzniklých v období Magisterského studia a jeho přerušení, tedy práci vzniklou v letech 2012-2017. Tématicky jsem zpracovávala kartografické přenosy prostoru do plochy s manipulací měřítek a vizuálních zkratek. Společně s mojí aktivitou představím i práci dalších 5ti výtvarníků, kterým jsem nabídla téma mapy paralelního vesmíru k jejich autorskému zpracování.
Role imaginace v estetické zkušenosti u Mikela DuFrenna
Borecký, Felix ; Ševčík, Miloš (vedoucí práce) ; Fulka, Josef (oponent) ; Hrbata, Zdeněk (oponent)
1 Resumé: F. Borecký, Role imaginace v estetické zkušenosti u Mikela Dufrenna Cílem předkládané dizertační práce je představit Dufrennovu originální koncepci imaginace a poukázat na její význam pro filosofickou estetiku. Soustředíme se na kritickou interpretaci dvou variant, které Dufrenne ve svém díle promýšlí. První vychází z perspektivy teorie poznání, druhá z perspektivy ontologické. V obou případech Dufrenne obhajuje stanovisko, že imaginace je produktivní, realizující aktivita, jež se formativním způsobem podílí na poznávání apriorních pravd lidského bytí ve světě. Takové poznání se nejplněji uskutečňuje v estetické zkušenosti. Jedině v ní se totiž člověk otevírá vnějšímu světu a přitom s tímto světem udržuje vztah původní tělesnosti, která je jim oběma - jak člověku, tak světu - společná. Právě imaginace a její korelát imaginárno se v estetické zkušenosti vzájemně podněcují k rozezvučování nejvlastnějších možností lidského bytí ve světě a umožňují člověku, aby se dostal z povrchní empirické roviny do hlubinné roviny a priori, v níž lze zakoušet původní tělesnou jednotu, jež je stejného rodu jak pro subjekt, tak pro objekt. Klíčová slova: Mikel Dufrenne; fenomenologie; estetická zkušenost; imaginace; imaginárno; reálno; smyslové pociťování; a priori; poznání; cit; bytí ve světě; Příroda; hloubka
"Putování na místě"
Balážová, Dana ; Babanová, Adéla (oponent) ; Lisá, Markéta (vedoucí práce)
Práce Putování na místě se zabývá přirozenými způsoby cestování. V práci relativizuji tento pojem a srovnávám ho se slovem putování. Jde mi především o vyvolání dojmu putování v mysli. Používám poměrně statický obraz, který dávám do kontrastu široké škály hudebních motivů a ruchů.
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Imaginární krajiny
Hudcová, Veronika ; Bárta, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Obrazy vznikaly spojením atmosféry a vizuálních fragmentů mých snů a představ (imaginací), kdy jsem se zároveň snažila vyjádřit i pocit, který vizi provázel. Ne vždy však zdrojem inspirace byl vizuální zážitek. V několika případech jsem si byla schopna uchovat pouhý pocit atmosféry, se kterým jsem dále pracovala. Tvoření nových imaginárních světů, krajin, mě přirozeně dovedlo ke sci fi tématice. Kdy jsem se nechala inspirovat myšlenkou invazí a okupací, nebo zrodem nových civilizací. V obrazech se začaly objevovat vesmírné imaginární stroje nebo organismy okupující onu krajinu. Obrazy nejsou pouhým záznamem mé imaginace, pocitů nebo vizuálního zážitku snů. Pracovala jsem s reakcí diváka, s jeho vlastní představivostí. Tuto jeho imaginaci jsem podpořila imaginativní vizualitou pláten. Obrazy mají za úkol, ne přepsat a zprostředkovat pouhý můj zážitek, ale vyvolat vlastní imaginaci v divákovi. V průběhu práce jsem se začala cítit limitovaná tradičním pravoúhlým formátem obrazů. Převzala jsem tedy obrysové tvary skic oněch scifi stroječků, organismů, a formát jim přizpůsobila.
Intuice, imaginace a racionalita ve výtvarném umění
DOLEJŠÍ, Klára
Diplomová práce se zabývá intuicí, imaginací a racionalitou ve spojení světového moderního malířství konce 19. století, až po umění 21. století. Tyto tři pojmy jsou v samém začátku objasněny z pohledu psychologie. Práce dále zpracovává umění světových i českých malířů, v hlubším kontextu prochází jednotlivé umělecké směry a objasňuje, do jaké míry pro ně byly důležité výše zmíněné tři pojmy, a jak moc je v jejich vývoji ovlivnily. Z moderního umění jsou pro didaktickou část vybrány tři výtvarné techniky koláže, frotáže a dekalku, které jsou rozděleny do tří tříd. Didaktický výsledek bude stěžejním pro vznik praktické části, tedy 7 olejomaleb na plátna o velikosti 50 x 70 cm.
Vztah přírody a terapeutických účinků hudby - možnosti využití v prevenci stresu
TŮMOVÁ, Markéta
Bakalářská práce je zaměřena na vztah hudby a přírody. v první kapitole je popsána muzikoterapie, její základní charakteristika, rozdělení, druhy a její využití v praxi. Dále je zde vysvětlen pojem imaginace v hudbě, účinky hudby a hudebních aktivit na naše tělo. Druhá kapitola se zabývá přírodou, jejím významem, filosofií, ale i tím, jak na nás příroda působí a jak ji můžeme vnímat. v poslední kapitole teoretické části je popsána problematika stresu, stres jako civilizační problém, jaké stresory na nás působí a jak se s tím naše tělo a psychika vypořádává. v neposlední řadě jsou zde zmíněny postupy, kterými můžeme stres eliminovat, předcházet mu a stát se vůči němu odolnější. v praktické části prozkoumávám možnosti terapeutických účinků hudby ve spojení s přírodními prvky na vybrané skupině lidí. v závěru sestavuji návrh na muzikoterapeutický program využitelný v rámci prevence stresu.
Teologie Hildegardy z Bingen
ŠIPKA, Magdaléna
Diplomová práce Teologie Hildegardy Z Bingen je zaměřená na theologii této středověké abatyše, světice, kazatelky a magistry. Na začátku se pokouší shrnout Hildegardin život a nastínit charakter jejích zásadních literárních děl. Pokračuje vysvětlení pozice Hidlegardy z Bingen jako teoložky ženy, pokouší se nastínit typicky ženský přístup v teologii a Hildegardinu situaci jako středověké teoložky. Dále se práce zmiňuje interpretace Hildegardiny teologie v dílech významných teologů 20. století zabývajících se mystikou. Tedy odkaz Hidlegardy v dílech Evellin Underhill, Dorothee Soelle a Matthewa Fox. Pro pochopení Hildegardiny teologii je také důležité pochopit její teologickou metodu a způsob, jakým jsou vystavěna její vizionářská díla. Další kapitola popisuje situaci Hildegardy z Bingen jako mystičky. Skutečnost, že pro svá mystická vidění užívá jako zdroj i své vědomosti a zkušenosti. Poslední část práce je věnována přímo její teologii její kosmologii, mariologii, etice, soteriologii a především teologii stvoření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 133 záznamů.   začátekpředchozí114 - 123další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.