Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,356 záznamů.  začátekpředchozí11347 - 11356  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Analýza herní interakce 24 měsíčního dítěte v rodinném prostředí
Kubů, Miloslava ; Morgensternová, Monika (oponent) ; Šulová, Lenka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce vznikla jako součást grantového úkolu GA ČR č.: 406/01/0220, jehož řešitelkou je Doc. PhDr. Lenka Šulová, CSc. Daný mnohaletý mezinárodní výzkumný projekt se zabývá ranými interakcemi jednoletého, dvouletého a tříletého dítěte se členy jeho rodiny při hře v rodinném prostředí. Cílem této práce je přispět k problematice herních interakcí dvouletého dítěte se členy jeho rodiny, konkrétně s matkou, otcem, popřípadě starším sourozencem v jejich rodinném prostředí. První část této diplomové práce se věnuje teoretické stránce dané problematiky, přičemž pro zachycení návaznosti, kontinuity, zdůraznění některých důležitých souvislostí i s ohledem na možné individuální rozdíly v ontogenezi, je o některých tématech pojednáno obecněji či ze širšího vývojového hlediska. Nejprve se zaměřuji na některé aspekty problematiky rodiny, zdůrazňuji její význam, snažím se rodinu vymezit, postihnout její funkce a typy. S využitím pojetí rodiny jako systému ji dále specifikuji, připomínám propojenost rodiny s širším sociálním prostředím. Zmiňuji také vývoj rodiny v čase (z pohledu historického i se zaměřím na vývojový cyklus nukleární rodiny). Další větší kapitola se zaměřuje na rané interakce a vztahy dítěte v rodině. Nejprve se snažím zdůraznit vliv rodičovské dyády na raný vývoj dítěte. Poté uvádím některé...

Morální hazard na příkladu finanční krize
Jagošová, Petra ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Tato práce se zabývá aspekty morálního hazardu ve finanční krizi na trhu USA v letech 2007-2009, která se poté rozšířila na globální krizi reálné ekonomiky. Cílem práce je dokázat, že společným jmenovatelem příčin krize je morální hazard, který se projevoval v praktikách a jednání účastníků trhu. Práce tak postupně zkoumá jednotlivé příčiny této krize a interpretuje je ve spojitosti s morálním hazardem. První část je teoretický základ představující princip morálního hazardu pomocí Teorie zastoupení, v dalších kapitolách první části je tato teorie rozvedena v oblasti finančního trhu. Druhá část práce popisuje vznik a průběh finanční krize. Představuje úvod do událostí krize, avšak v této části zatím nejsou vysvětleny důvody a příčiny. Třetí část práce je stěžejní, kde je syntézou dvou předchozích kapitol odhalena role morálního hazardu na vzniku finanční krize. Postupně jsou popisovány praktiky, které byly využívány na trhu, a vysvětluji zde podstatu jejich fungování, která byla často svázána s morálním hazardem. Tato část se věnuje i morálnímu hazardu v lidské společnosti, který má samozřejmě přesah i do oblasti financí. Poslední část práce se zabývá regulací finančních trhů v návaznosti na možnosti eliminace morálního hazardu.

Analýza pojistných podvodů v souvislosti s ekonomickou krizí
Justová, Sandra ; Daňhel, Jaroslav (vedoucí práce) ; Gruber, Petr (oponent)
Diplomová práce pojednává o pojistných podvodech v souvislosti s ekonomickou krizí. První kapitola popisuje morální hazard, nepříznivý výběr a informační asymetrii. Navazuje problematika světová finanční krize. Dále jsou podrobně vysvětleny pojmy podvod a pojistný podvod. Hlavním zaměřením práce je to, zda finanční krize vedla ke zvýšení pojistných podvodů a jaké aspekty vedou k této skutečnosti. Poslední kapitola se zabývá postupy pojišťoven, které směřují k odhalení pojistných podvodů, jejich prevenci a represi. Součástí této kapitoly je popis likvidace pojistných událostí, vyšetřování pojistných podvodů, které zahrnuje charakteristiky pachatelů podvodných jednání. Poslední část se věnuje prevenci a represi pojistných podvodů.

Genderový rozměr interakce mezi vyučujícími a studujícími
Kuthanová, Petra ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice genderu na základní škole prvního stupně. V rámci gender je pozornost zaměřena na vztah mezi vyučujícími a žákem/žákyní ve vyučovacím procesu. Teoretická východiska objasňují význam gender z hlediska různých aspektů. Praktická část diplomové práce se zabývá postoji vyučujících k žákům a žákyním. Tyto postoje zkoumá prostřednictvím empirické metody, pozorování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Aspects of Inter-cultural Education in the Teaching of German. Forms of Inter-cultural Competence.
Hýsková, Radka ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá aspekty interkulturniho učení ve výuce cizích jazyků, zvláště jazyka německého a danou problematiku uvádí do kontextu evropské integrace. V souvislosti s vývojem dnešní globalizující se společnosti je zdůrazněn význam cizojazyčného vzdělávání, a tím i úlohy didaktiky cizích jazyků, jejímž cílem je vedle rozvoje komunikativní kompetence žáků/studentů také výchova k toleranci a vzájemnému porozumění. V teoretické části jsou objasněny pojmy interkulturni učení, interkulturni kompetence, interkulturni komunikace a reálie, které tvoří klíčové pojmy celé práce. Pozornost je věnována různým pojetím interkulturni kompetence, jakožto cílu interkulturniho učení a možnostem jejího rozvíjení jak přímo ve výuce, tak při přímé spolupráci či osobním setkávání žáků/studentů s příslušníky německy mluvících zemí. Podrobněji je pojednána také problematika stereotypů a předsudků, sehrávající při vnímání cizí kultury, v tomto případě konkrétně kultury německy mluvících zemí stále velkou roli. Ve spíše prakticky zaměřené části diplomové práce je představen dotazník a jeho vyhodnocení, týkající se vztahu vybraných studentů pražských gymnázií ke kultuře Německa, Rakouska a Švýcarska a k německému jazyku. Poslední kapitolu práce tvoří návrhy praktických aktivit pro výuku němčiny, zaměřené na formování...

Southeast Asian Englishes and their perception
Bukraba, Maria ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Cílem této práce je dokázat, že slova z Jihovýchodních Asijských odrůd angličtin, které byly zahrnuty do Oxfordského slovníku anglického jazyka mají unikátní význam a tudíž jsou nezaměnitelné. Teoretická část uvádí klasifikaci angličtin podle Braj Kachrua a následně zkoumá historické a sociálně politické prvky anglického jazyka v zemích, kde ho ovládá převážná většina obyvatel jako například v Malajsii, Singapuru, Filipínach a Hong Kongu, který sice patří k Východní Asii, ale z lingistických důvodu je zařazen do této práce. Praktická část zkoumá seznamy slov, které byly zahrnuty do Oxfordské slovníku anglického jazyka z výše zmíněných druhu angličtin do svých řad pomocí místního kontextu jako například v časopisů, blogů, novin a jiných neoficiálních zdrojů. Na základě výsledku tohoto výzkumu se může usuzovat, že slova z Jihovýchodních Asijských odrůd angličtin jsou nenahraditelné díky jejich osobitému významu.

Posílení principů UX do existujících uživatelských rozhraní
Pilát, Peter ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje význam user experience, jaké jsou jeho hlavní aspekty, vybrané metody, jak může zasahovat do agilního procesu vývoje a na jaké úrovni může být v reálné firmě zastoupen. Taktéž se věnuje analýzou vybraných, již existujících uživatelských rozhraní pro ovládání síťového tisku a jejich koncových uživatelů. Na zmíněná rozhraní jsou pak opakovaně aplikovány vybrané metody prototypování a uživatelského testování. Vyhodnocení daných metod uzavírá práci spolu s doporučením zavedení procesů pro budoucí vývoj uživatelských rozhraní ve firmě Y Soft.

Podmíněný Účinek Institucí na Hospodářský Růst: liší se systematicky úroveň institucí se stupněm hospodářského rozvoje?
Shvechikov, Ivan ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Koncept kvalitních institucí, prosazovaný v odborné literatuře jako prostředek ke zvýšení růstu HDP, trpí nedostatkem jasné implementační strategie. Vzhledem k tomu, že rozvojové země obvykle nemají dostatečné zdroje, aby si mohli rozsáhlé reformy napříč všemi institucemi dovolit, tento nedostatek klade značné překážky pro praktické využití daného konceptu. Tato práce proto jde za rámec prostého konstatování důležitosti institucí a stanovuje si za cíl dokázat, že vliv institucí se liší v závislosti na stupni hospodářského rozvoje. Pro provedení empirického výzkumu je zvolen model pevných efektů a jsou použity interakce mezi mírami institucionální kvality a podílem střední třídy. Získané koeficienty naznačují, že instituce podporují hospodářský růst, pouze pokud podíl střední třídy přesahuje 25%. Zároveň ale různé aspekty institucionální kvality vykazují protichůdnou dynamiku. Regulace korupce začíná mít pozitivní účinky na růst HDP pouze tehdy, když střední třída představuje více než třetinu populace, zatímco význam vládní efektivity pro hospodářský růst s větší velikosti střední třídy naopak klesá. Tyto výsledky potvrzují přítomnost podmíněnosti a popírají existenci univerzálního návodu na institucionální reformy. Zavádění lepších institucí s ohledem na místní specifika by proto mělo přinést lepší výsledky z hlediska hospodářského růstu, než bezprostřední adopce ideálních institucí, tak intenzivně prosazovaná Světovou bankou a MMF.

Ekonomické aspekty zdravotnictví v moderní společnosti
Mertl, Jan ; Krebs, Vojtěch (vedoucí práce) ; Slaný, Antonín (oponent)
Předmětem zkoumání jsou specifika zdravotní péče jako ekonomické kategorie, zdraví a jeho determinanty, význam a postavení zdravotnictví v moderní společnosti, ekonomické a institucionální charakteristiky tří odlišných zdravotnických systémů (Německo, Spojené státy americké, Velká Británie) a zejména vývoj a perspektivy českého zdravotnictví. Cílem práce je analyzovat ekonomické aspekty zdravotnictví v moderní společnosti v kontextu historie a současnosti zdravotnických systémů a zhodnotit relevantní implikace pro české zdravotnictví. Práce vychází z vlastností zdravotní péče jako ekonomického statku, konceptu investic do zdraví a významu zdraví pro lidský kapitál. Diskutuje rizika a příležitosti rostoucí potřeby a spotřeby zdravotní péče vyplývající z ekonomického rozvoje, stavu determinantů zdraví a změn v chování lidí, které sebou přináší rychlý vývoj současného světa. Přibližuje měnící se roli státu ve zdravotnictví a zkoumá otázky obecné dostupnosti zdravotní péče v moderní společnosti. Zabývá se vymezením vazeb ekonomických aspektů zdravotnictví ve vztahu k souvisejícím medicínským, etickým, sociálním a institucionálním aspektům, jež zpětně determinují prostředí a podmínky pro racionální rozhodování a jednání aktérů zdravotnického systému. Identifikuje a srovnává významné ekonomické a institucionální charakteristiky zdravotnických systémů v rámci zvolené typologie, včetně zhodnocení problematiky jejich konvergence. Ukazuje logiku jejich vnitřního fungování a příčiny jejich typických problémů (čekací seznamy, deficity, nerealizovaná péče). Zjištěné poznatky jsou využity v diskusi o perspektivách českého zdravotnictví a vyúsťují v analýzu možností využití ekonomických nástrojů se zaměřením na implementaci spoluúčasti pacientů a na další rozvoj pluralitního prostředí zdravotních pojišťoven (variabilní sazba zdravotního pojištění a stropy pro spoluúčast).

Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě.
KOPUNCOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce: Úroveň znalostí z problematiky výživy žáků 2. stupně ZŠ ve vztahu k jejich každodenní výživě charakterizuje v teoretické části pojmy týkající se výživy. Jednotlivé kapitoly pak rozebírají základní složky a význam správné výživy pro zdraví dětí a mládeže. Zmiňuji se o doporučených denních dávkách, stravovacím režimu, alternativních způsobech stravování a zároveň i o chybách ve výživě a jejich dopadech ve formě nadváhy či jiných onemocnění. Zahrnuta je zde i problematika výchovy ke zdraví v rámcově vzdělávacím programu. Praktická část se zabývá výsledky kvantitativního výzkumu, který byl realizován v podobě dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit vztah žáků k jejich každodenní výživě a prověřit znalosti o dané problematice. Výzkum je zaměřen na žáky 9. tříd ve věku 14. 16. let v oblasti Znojemska.