Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,064 záznamů.  začátekpředchozí11055 - 11064  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.04 vteřin. 

Sociální úkol církve a programové dokumenty Evropské unie
Charousová, Hana ; Ovečka, Libor (vedoucí práce) ; Ryšková, Mireia (oponent)
Diplomová práce SOCIÁLNÍ ÚKOL CÍRKVE A PROGRAMOVÉ DOKUMENTY EVROPSKÉ UNIE Autor: Hana Charousová Resumé Tendencí současného světa je snaha o rychlé směřování ke globalizaci, materiálnímu rozvoji, ekonomické prosperitě a technokratické společnosti. Záměrem této diplomové práce je zdůraznit, že současná doba klade na člověka náročný úkol, kterým je zachování a podpora lidských hodnot, morálního a spirituálního života a lidství vůbec. Práce se zaměřuje na postavení katolické církve i ostatních církví ve společnosti, především na jejich sociální úkol, který pramení z křesťanského učení. Srovnává křesťanské etické požadavky s etickými principy obsaženými v programových dokumentech Evropské unie a snaží se prokázat, že katolická církev i ostatní církve mohou a mají zastávat plnohodnotné místo v dnešní moderní pluralitní společnosti. Touto prací bych zároveň chtěla inspirovat k většímu zapojení církví v praktických oblastech společnosti, zejména k řešení sociální problematiky, které se ovšem neobejde bez finančního zázemí. Z tohoto důvodu tato práce též poskytuje praktický návod, jak získávat finanční prostředky například z evropských strukturálních fondů, především Evropského sociálního fondu. Diplomová práce obsahuje 159 256 znaků

Practice of Reading Skills in Teaching German - from the Contemporary Didactics' Point of View
Tykvová, Eva ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent)
Das Lesen spielt im Leben des Menschen eine wichtige Rolle. Es genügt schon, sich in der Öffentlichkeit umzuschauen und überall sieht man Leute, die lesen, in der Straßenbahn, auf der Parkbank, an der Bushaltestelle oder im Cafe. Der deutsche Schriftsteller Jean Paul sagte mal: "Bücher lesen heißt, wandern gehen in ferne Weiten, aus den Stuben über die Sterne." Lesen heißt aber nicht nur Bücher lesen, sondern es stellt auch eine wichtige Möglichkeit der Kommunikation dar. Wir leben in einer Welt, in der die schriftliche Verständigung von großer Bedeutung ist. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Armádní tělesná příprava v historickém kontextu vývoje společnosti
Valtová, Hana ; Stančík, Vladimír (vedoucí práce) ; Přívětivý, Lubomír (oponent)
Název diplomové práce: Armádní tělesná příprava v historickém kontextu vývoje společnosti A Military Physical Training in Historical Context of Society Evolution Cíle práce: Cílem předkládané práce je poskytnout ucelený přehled vývoje tělesných cvičení se zaměřením na prvky armádní tělesné přípravy v návaznosti na dobový kontext, s položením důrazu na vývoj v českých zemích do 19. století. Metoda: Práce byla pojata jako vývojová studie fenoménu armádní tělesné přípravy v historickém kontextu vývoje společnosti s částečným použitím metod historického výzkumu. Základem vědeckého přístupu byla kritika vnější a vnitřní, dále byly použity metody: přímá, nepřímá, indukce, progresivní, retrospektivní, komparativní. Výsledky: Tělesná cvičení v dějinách lidstva tvořila nedílnou součást života člověka ve společnosti. Jejich význam byl společností přisuzován v závislosti na dobovém kontextu a úrovní poznání. Branné aspekty tělesných cvičení byly poprvé podrobně analyzovány a důsledně aplikovány v období antiky v podobě Aténského a Spartského systému. V souvislosti s vývojem státních útvarů a armád docházelo k postupnému vykrystalizování způsobu přípravy vojáků, v závislosti na systému vojenské organizace daného státu a dobovému způsobu vedení boje, jehož jedním z určujících prvků byla úroveň poznání. Tento...

České akční umění 60.-90. let. Historie a problematika dobové reflexe a interpretace
Morganová, Pavlína ; Wittlich, Petr (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Klimešová, Marie (oponent)
Akční umění je tématem, které mě provází již od diplomové práce. V ní jsem se pokusila nastínit historii českého akčního umění z pohledu rituálnosti. Disertační práce "České akční umění 60. - 90. let" s podtitulem "Historie a problematika dobové reflexe a interpretace" rozvíjí a v mnohých aspektech doplňuje tuto práci. Páteří disertační práce je kapitola "České akční umění 60. - 90. let" čerpající z rozsáhlé heuristické práce započaté již během práce diplomové. Tato kapitola je věnována historii českého akčního umění od proto akčních projevů z první poloviny 20. století až po dění na umělecké scéně v 90. letech. Pro přehlednost jsem ji doplnila souhrnným soupisem všech akcí českého akčního umění 60. - 90. let, který má formu textové přílohy. Další kapitoly disertační práce by měly ukázat dobovou reflexi a interpretaci akčního umění. Klíčovou je kapitola mapující ohlas českého akčního umění v dobovém tisku. Přestože bylo dobové psaní o akčním umění, stejně jako celá kultura, postiženo politicko-společenskými peripetiemi minulého režimu, měla by kapitola poukázat na širší vnímání tohoto druhu umění. Zároveň by měla sloužit jako bibliografická pomůcka pro další studium akčního umění, protože jejím cílem je zmapovat dostupné tiskové (a do dohledatelné míry i samizdatové) materiály reflektující tento dobový fenomén.

Niklas Luhmann a ekologická diskuse: sociologická tematizace problémů životního prostředí
Stehlík, Martin ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Holeček, Tomáš (oponent)
(abstrakt) Bakalářská práce se zabývá sociologickým uchopením problémů životního prostředí v rámci systémové teorie Niklase Luhmanna, přičemž vychází především z Luhmannovy knihy Ekologická komunikace. Úvodní kapitola obsahuje stručný přehled různých podob vztahu mezi sociologií a problémy životního prostředí. Hlavní část práce je věnována představení Luhmannovy obecné sociologické teorie a její aplikace na soudobé ekologické problémy. Z Luhmannova hlediska se v tomto případě jedná o otázku vztahu mezi společenským systémem a jeho prostředím. Možnosti reakce společnosti na problémy životního prostředí jsou podle Luhmanna limitovány dvojím způsobem: selektivitou vztahu společnosti k životnímu prostředí a funkcionální diferenciací, tj. vytvářením operativně uzavřených funkčních systémů v rámci společenského systému. Výklad Luhmannova stanoviska následně doplňuji o vybrané sociologické komentáře a kritiky Ekologické komunikace. Představuji rovněž teorii rizikové společnosti Ulricha Becka a poukazuji na souvislost mezi Luhmannovým a Beckovým přístupem, zejména v otázce funkcionální diferenciace moderní společnosti.

Analysis of German youth language from the point of view of phraseology
Červinská, Agáta ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Poimer, Christiane (oponent)
Tato práce si klade za cíl zprostředkovat náhled do mluvy současné ně-mecké mládeže. Nejprve se věnuje fenoménu řeči mladistvých (Jugend-sprache) a komunikaci na sociálních sítích. Následná kapitola se pak za-bývá frazeologií, lingvistickou disciplínou, která slouží jako podklad pro samotnou analýzu shromážděných frazeologismů. V praktické části je u frazeologismů uveden český překlad.

Výuka a učení se cizím jazykům jako prostředek interkulturního vzdělávání dospělých
Blažková Sršňová, Šárka ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent) ; Jakoubek, Marek (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá otázkami interkulturního vzdělávání v souvislosti s výukou a učením se cizím jazykům u dospělých. Jazyk a kultura jsou z hlediska jejich osvojení neoddělitelné, kultura je reprezentována jazykem a jazyk mimo kulturu neexistuje. Současné cizojazyčné vyučování-učení upřednostňuje integrativní zprostředkovávání kultury a jazyka, kdy kultura, resp. (inter)kulturní dimenze, se stává stabilním obsahem cizojazyčné edukace a základem rozvoje a formování osobnosti jedince. Ústředním tématem práce je vztah vyučování-učení se cizím jazykům a interkulturního vzdělávání-učení u dospělých. Cílem disertační práce je vysledovat, jakými prostředky disponuje současná cizojazyčná edukace pro uplatňování kulturologického paradimatu. Interkulturní dimenze je implicitně přítomna ve všech složkách procesu řízeného cizojazyčného vyučování-učení. Další část práce odhaluje problematizující či sporné otázky týkající se podstaty interkulturního učení, konkrétně pak ve vztahu k výuce a učení se cizím jazykům. Práce se mimo jiné v ucelené podobě zabývá jazykovým vzděláváním dospělých v České republice.

Účast jazykové teorie při konstituování a raném vývoji novodobé spisovné češtiny.
Šipková, Milena
Autorka uvádí faktory extralingvistické (mimojazykové) povahy, které ovlivnily/determinovaly rozdíl mezi normou spisovné češtiny a normou češtiny běžně mluvené, mezi nimi hrála důležitou úlohu především soudobá jazyková teorie.

Divadelní scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů
Roubíčková, Hana ; Matásek, Petr (vedoucí práce) ; Žižka, Tomáš (oponent)
Teoretická část Scénografie na rozhraní nedivadelních uměleckých oborů, je esejí k praktické části, krátkému filmu The Long Arm of Melancholia. Zamýšlím se nad obsahem oboru scénografie, hledám, co pro mně osobně scénografie znamená a pokouším se nastínit tvůrčí cestu k vlastnímu projektu.Dotýkám se přímo nebo v náznaku pojmů:primitivismus, projevy nízké kultury (lidová zábava), obrazový odpad, avantgardní experiment, dětská kreativita, subjektivní výtvarná výpověď, atd. Asociovanými historickými kontexty jsou počátek 20.století - umělecká avantgarda a počátky kinematografie - a intuitivní výběr současných projevů umění. Práci uzavírá reflexe o tvůrčím procesu mého filmu.

New Methods in Statistical Speech Recognition
Klusáček, David ; Hajič, Jan (vedoucí práce) ; Psutka, Josef (oponent) ; Černocký, Jan (oponent)
Název Práce: Nové metody ve statistickém rozpoznávání řeči Autor: David Klusáček Katedra: Ústav formální a aplikované lingvistiky, MFF UK Školitel: Prof. RNDr. Jan Hajič, Dr., ÚFAL. Abstrakt: Tato práce se pokouší identifikovat limity současných rozpoznávačů řeči a navrhnout metody jak jejich omezení překonat. Po historickém úvodu a popisu současného stavu je jako nejslabší článek řetězu prohlášen akustický front-end, zejména jeho činnost za zhoršených zvukových podmínek. Navrho- vané řešení, tzv. NUFIBA front-end, zahrnuje kompenzaci ozvěny, segmentaci zvuku na řečníka a pozadí, a průběžné sledování SNR, které v součinnosti s akustickým modelem zabraňuje lavinovému šíření chyb. Z důvodu nedostatku času jiz bohužel nedošlo k implementaci celého rozpoznávače řeči (i když ně- které části byly značně rozpracovány, například jazykový model založený na MMI třídách). Nové myšlenky tak byly vyzkoušeny pouze v jednodušším roz- poznávači fonémů. Klíčová slova: Automatické rozpoznávání řeči, souvislá řeč, NUFIBA front- end, Jazykový model, Sluchová dráha, MMI, Shlukování, Slepá dekonvoluce, Časové a frekvenční maskování, Potlačení ozvěny, Rozpoznávání fonémů.