Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Textová předloha jako východisko k režijně-hereckému rozehrávání dramatických situací
Černý, Matouš ; SCHEJBAL, Milan (vedoucí práce) ; DEÁK, Juraj (oponent)
Práce se zabývá problematikou inscenování divadelního textu a specifickými rysy práce režiséra při přípravě a realizaci inscenace. Opírá se o praktickou zkušenost ze zkoušení bakalářské inscenace Dorotka. Autor se zaměřuje na text předlohy, popisuje její děj, strukturu i styl a zabývá se zvolenou inscenační úpravou. Dále rozebírá prostor zakotvený v textu a jeho scénické řešení zvolené pro svou inscenaci, pojednává o problematice práce s hercem a scénického rozehrávání jednotlivých situací a vyvozuje obecné závěry, plynoucí z celé režijní zkušenosti. Autor k pojednané látce přistupuje se snahou o objektivní zhodnocení své bakalářské inscenace, pojmenování chyb a všech problémů s ní spojených.
Karel Dostál mezi filmem a divadlem
Burianová, Zuzana ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o životě a tvorbě Karla Dostala. První kapitola po-skytuje biografické údaje a snaží se o základní mapování jeho osobnosti. Následující kapitoly se věnují jeho tvůrčí činnosti v divadle i ve filmu. Práce je rozdělena podle profesních oborů ? Karel Dostal jako herec a Karel Dostal jako režisér. Zaměřuje se především na působení v Národním divadle, kde Karel Dostal strávil nejdelší část své kariéry. Popisuje několik inscenací, které režíroval. Vybrané inscenace jsou roz-děleny do několika tvůrčích období, které se navzájem liší výraznou změnou režijního rukopisu. Většina inscenací je podložena jak obrazovým materiálem, tak dobovou kritikou. Další částí je rozbor několika jeho rolí v divadle i ve filmu. Tyto popisy herec-kého výkonu mají sloužit k vyvrácení vědomosti o Karlu Dostalovi jako herci malých a bezvýznamných rolí. Zároveň tato diplomová práce poukazuje na celou šíři nezpra-covaného materiálu o určující osobnosti českého divadla.
Prolínání polí.
Vimmrová, Pavlína ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Autorka se v magisterské práci zamýšlí nad otázkou vnímání a sdílení vnímaného v divadle (s mírným přesahem do mimodivadelního kontextu), a to prostřednictvím konceptu "polí" coby základní jednotky vnímání. Práce je rozdělená do tří hlavních oddílů. V prvním teoretickém oddíle se autorka zabývá obecně "vnímáním" a jeho performativní povahou, "pohledem" a procesem tvorby a proměn úhlu pohledu. Koncepty zde představené zkoumá ve druhém oddíle na modelových pozicích diváka, herce a režiséra a na konkrétních příkladech ze zkoušení. Přitom čerpá zejména z vlastních zkušeností a z diskuzí s diváky a herci. Ve třetím oddíle autorka nahlíží prostřednictvím teoretických východisek předchozích oddílů proces reprízování absolventského představení Romeo a Julie uvedeného v roce 2013 v divadle DISK.
Herec (ne)myslící.
Vokůrka, Richard ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; TEJNOROVÁ, Petra (oponent)
Práce se zabývá zkušenostmi autora s jeho dosavadním divadelním životem. Nejedná se o exaktní vědecký rozbor, ale o osobní výpověď, která je autorem zasazována do širších souvislostí a vnímána v obecnějším měřítku. Autor vychází ze své přirozené danosti jakožto herce myslícího (ve smyslu přemýšlivého) a zjišťuje, co mu toto základní životní i herecké nastavení v jeho profesi přínáší, a v čem jej naopak limituje. Jednotlivé kapitoly se dotýkají různých kvalit, které autor považuje za důležité pro dobré herectví. Zvláštní pozornost je věnována přirozenosti, pravdivosti a autenticitě hereckého projevu.
Herec ve svém těle
Legierski, Tomáš ; RIEDLBAUCHOVÁ, Veronika (vedoucí práce) ; ETLÍK, Jaroslav (oponent)
Legierski, Tomáš. Herec ve svém těle. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Fakulta divadelní, 2013. 74 str. V této diplomové práci se Tomáš Legierski pokouší nahlížet na hereckou práci jako na autonomní a kreativní uměleckou činnost, která nespočívá v pouhé reprodukci režijních představ. Hlavním východiskem je pro autora hercovo tělo, tělesnost. Každá role, charakter, postava, kterou se herec za pomoci režiséra snaží uchopit, podle něj vychází především z hercova "bytí" na jevišti, které implikuje určité jednání. Ať už je herec statický nebo se pohybuje po scéně, jedná. Legierski se následně ptá po zdrojích a způsobech tohoto jednání, aby zdůvodnil expresi celkového hereckého projevu. Jako prvopočátek celého divadelního jednání vnímá gesto, které představuje komunikaci sama se sebou, s kolegy na jevišti i s divákem. Gesto a pohyb vnímá autor jako synonymum. Jádro diplomové práce představují tři hlavní kapitoly. V kapitole Gesto v herci Legierski zkoumá gesto jako pohyb, tvar, jeho srozumitelnost, dělení a způsob jeho tréninku. V kapitole Herecké bytí nahlíží na herce jako na "totálního člověka", zkoumá energii, dynamiku a rytmus gesta, které jsou pro autora podstatou herecké existence na jevišti. V poslední ze tří kapitol Herec v kompozici pak zasazuje herce do konkrétních divadelních situací, v nichž herec využívá jednání, opakování a střihu pro tvorbu celé jevištní kompozice. Tyto tři části rámcují kapitoly Pantomima jako inspirační zdroj? a Pantomima jako inspirační zdroj. V nich autor hledá inspiraci ve svém vystudovaném oboru pantomima a snaží se popsat, jak tato technika a její protagonisti ovlivnili v jeho současné tvorbě nahlížení na téma gesto.
Mořic Štíflů, Kníže Myškin, Michal Moučka, F.M. Dostojevskij, Frank Wedekind
Moučka, Michal ; KLIMSZA, Janusz (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Ve své diplomové práci popisuji osobní zkušenosti a prožitky sebe jako herce při ztvárnění dvou divadelních postav. Prvním je Moiřic Štíflů z Procitnutí Jara od Franka Wedekinda. Tuto roli jsem nastudoval v divadle Komorní scéna Aréna v Ostravě. Druhou postavou, kterou se zabývám, je kníže Myškin, kterou jsem nazkoušel v divadle Petra Bezruče také v Ostravě. Protože můj život má s těmito dvěma muži mnoho společných rysů, zařadil jsem do této práce i útržky z mého života. V posledních dvou kapitolách jsem uvedl stručná fakta o F. M. Dostojevském a Franku Wedekindovi.
Herec a sebereflexe.
Böhm, Jiří ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Cílem práce je zhodnotit vlastní herecký vývoj a určit milníky, které tento vývoj způsobily, nebo mu dopomohly. Práce mimo jiné reflektuje způsob tvorby jednotlivých inscenací, zejména pak vliv na herecký růst. Výsledkem je vymezení dalšího směřování a nástin dalšího rozvoje.
Předstírání
Hába, Michal ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; MIKEŠ, Vladimír (oponent)
Práce se zabývá fenoménem předstírání v souvislosti s divadlem. Kromě otázky smyslu divadla dnes a jeho pravdivosti se věnuje otázce herectví/hráčství a s ní spojenými tématy autenticity, (sebe)zveřejnění, nadhledu a komunikace. Práce se z tohoto úhlu pohledu věnuje i otázce ?výchovy k herectví? a vymezením ?alternativního divadla?. Principy divadla ne-předstírání a estetiky divadelní demence jsou definovány z popisu konkrétní divadelní praxe.
Hercova inspirace.
Čížek, Mikuláš ; KOČVAROVÁ, Markéta (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce Hercova inspirace se převážně zabývá inspiračními zdroji divadelních inscenací, na kterých se autor této práce podílel během studia na DAMU. Autor zde na základě svých zkušeností porovnává jednotlivé režiséry, jejich způsob práce a to čím se nechávají inspirovat. Autor se také zabývá tím, co jeho osobně inspiruje v tvůrčí činnosti.
Sebereflexe jako jeden z nástrojů hereck é tvorby
Adamczyk, Marek ; HLAVICA, Lukáš (vedoucí práce) ; TÖPFER, Tomáš (oponent)
Práce popisuje mé osobní zkušenosti, kterých jsem nabyl jak během studia na DAMU a při zkoušení absolventských inscenací v divadle Disk, tak při práci mimo školu. Tyto zkušenosti jsou pak ilustrovány na několika konkrétních příkladech z praxe, na kterých jsem pracoval.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.