| |
|
Participativní management chráněných území - klíč k minimalizaci konfliktů mezi ochranou biodiversity a socioekonomickým rozvojem místních komunit
IDS, Praha ; Ústav ekologie krajiny AV ČR, České Budějovice ; Kopáčková, Miroslava ; Kušová, Drahomíra ; Bartoš, Michael ; Matějka, Karel ; Boháč, Jaroslav ; Těšitel, Jan
Svazek obsahuje tyto přílohy: Příloha 1: Biodiversita a udržitelný rozvoj Šumavy , Příloha 2: Biodiversita a udržitelný rozvoj Třeboňska, Příloha 3: Biodiversita Křivoklátska, Příloha 4: Legendy k mapám, Příloha 5: Porovnání potenciální diversity přírodních podmínek tří sledovaných území, Příloha 6: Střetové oblasti v rámci sledovaných biosférických rezervací, Příloha 7: Náhlé posuny v ekosystémech – teoretické základy pro určení maximální únosnosti stability ekosystémů a krajiny, Příloha 8: Srovnání biodiversity drabčíkovitých (Coleoptera, Staphylinidae) biosférických rezervací Šumava, Třeboňsko a Křivoklátsko s vyhodnocením podle jejich ekologických nároků a citlivosti k antropogenním vlivům a podle stupně ohrožení, Příloha 9: Využití epigeických bezobratlých pro sledování změn ekosystémů a krajiny v chráněných oblastech (case study), Příloha 10: Možnosti monitoringu lučních a obdobných společenstev v oblasti Šumavy, Příloha 11: Louky Šumavy a Předšumaví, Příloha 12: Návrh systému monitoringu ve vztahu k participativnímu / integrovanému managementu biosférických rezervací, Příloha 13: Indikátory biodiversity, Příloha 14: Návrh systému indikátorů biodiversity a bioindikátorů ve vztahu k participativnímu managementu biosférických rezervací, Příloha 15: Poznámky k připravovanému Metodickému pokynu Ministerstva životního prostředí, kterým se stanoví obsah plánů péče o chráněné krajinné oblasti a postup jejich zpracování, projednání a schvalování.
|
| |
|
Analýza problematiky průmětu preventivního hodnocení krajinného rázu do nástrojů územního plánování
Atelier V, Praha ; Sklenička, Petr ; Vorel, Ivan
Výstupy týkající se krajinného rázu, získané standardizovaným metodickým postupem preventivního hodnocení, jsou srovnatelné v různých územích a týkají se stejných vlastností krajiny. Jiným postupem je možno dojít ke zcela jinému pojetí charakteru krajiny, než jaké definuje § 12 zákona č. 114/1992 Sb. Taková situace skutečně nastává tam, kde v rámci zpracování územně analytických podkladů krajů a zásad územního rozvoje není k dispozici hodnocení krajinného rázu na území kraje. Může tak vzniknout rozpor mezi materiály týkajícími se kraje a jednotlivých obcí s rozšířenou působností. Metodický postup preventivního hodnocení krajinného rázu území je nutno formulovat tak, aby na jedné straně důsledně vycházel z dikce § 12 zákona č. 114/1992 Sb. a na druhé straně aby výstupy odpovídaly pojmům zákona č. 183/2006 Sb.
|
| |
| |
| |
|
Ekonomické dopady zavedení zákona o prevenci průmyslových havárií
Center for Foreign Assistance PMU, Ministry of Finance ; Aquatest, Praha
Hlavním úkolem studie je ocenění ekonomických dopadů zavedení legislativních principů prevence průmyslových havárií na podnikatelský sektor a státní správu založených na implementaci evropské směrnice EU 96/82/EC - SEVESO II. Zhodnocení nákladů, které přinese nová legislativa v oblasti výrobních investic, údržby, přípravy bezpečnostní dokumentace, přijetí vysoce účinného bezpečnostního managementu a také náklady spojené s institucionálními změnami ve státní správě, prováděním inspekcí v dotčených podnicích a informováním obyvatelstva žijícího v okolí podniků, na které se bude zákon vztahovat.
|
| |
| |