| |
| |
|
The Depiction of Fallacies in Photography
Krejčí, Petr ; Silverio, Robert (advisor) ; Šimlová, Štěpánka (referee) ; Portel, Robert (referee)
This paper provides an overview of art production where the presence
of a fallacy plays a key role. Here, the term fallacy represents a wide range of illusory
constructions regardless of the medium used, with the exception of digitally
manipulated work. The main attention is focused on the those kinds of manifestations
present in the medium of photography. Classifying each method according to
the nature of the illusion, allows me to identify the characteristic features of each
particular category, and what is it's impact on the viewer. Manipulation of our
perception is achieved by various technical means. Readers of this paper will be
offered an explanation of what fallacies are, how they occur, and what part they might
play in the wider context of the artistic expression.
|
| |
|
Photography as a Business
Jirsák, Jakub ; Černá, Jitka (advisor) ; Horný, Stanislav (referee)
Increasing speed Internet access, technical progress in digital photography and globalization opened up a new business market with stock photography. The aim is to analyze this market from the photographer's point of view and describe his marketing opportunities. The first chapter analyzes the microstock photography market. The second chapter describes the photographer's marketing mix and marketing planning. The third part evaluates microstock customer behavior and requirements based on quantitative market research of the selected target group. The last part is dictionary to familiarize with the terminology used in microstock photography business.
|
| |
|
Scanning of analog film materials
Matějka, Martin ; Horný, Stanislav (advisor) ; Růžek, Jiří (referee)
Práce se zabývá problematikou skenování analogových filmových materiálu, tedy negativy a diapozitivy. Tato cesta k výsledné fotografii pro podklady v IT je stále ještě hojně využívána, jelikož spojuje přednosti analogové fotografie a digitálních úprav. Primární zaměření je na kinofilmový formát, ale většina informací, které jsou zde zmíněné jsou platné pro jakékoli rozměry. Nejdříve je diskutována problematiky skenerů jako takových. Jak musejí být vybaveny po technické stránce, aby bylo možné s nimi digitalizaci analogových podkladů provádět, následně se seznámíme s jejich základním členěním a rozdíly jednotlivých typů zařízení. Dále je uveden obsáhlý popis mnoha parametrů, se kterými se u skenerů setkáváme. Na tuto kapitolu je kladen velký důraz. Jejich znalost je klíčová zejména při výběru skeneru. Na závěr je pro čtenáře připravena kapitola o praktickém využití předchozích znalostí a připraveno je i mnoho doporučení a postřehů.
|