Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36,526 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.91 vteřin. 

Princip interní rovnováhy v kontextu firemní strategie
Kopecký, Martin ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Háša, Stanislav (oponent) ; Blažek, Ladislav (oponent)
Disertační práce se zabývá vědeckým problémem propojení strategického managementu a odměňování v principu interní rovnováhy. Práce je postavena na dvou pilířích, kterými jsou realizovaný kvalitativní výzkum a návrh vlastního řešení. První část práce obsahuje kvalitativní výzkum, který zkoumá možnosti a efekty propojení firemní strategie s odměňováním. Kvalitativní výzkum je veden ve formě více případové case study a zkoumá fenomén v praxi tří firem z různých zemí (Česká republika, Slovensko, Bosna a Hercegovina) a sektorů působení (finance, IT/Telco, FMCG). Výzkum hledá odpovědi na čtyři položené výzkumné otázky: Jak firemní strategie ovlivňuje proces odměňování? Jak může odměňování podporovat realizaci firemní strategie? Jak je možné propojit firemní strategie do odměňování v principu interní rovnováhy? Jak může odměňování posílit strategičnost řízení lidských zdrojů? Výzkum je postaven na základě studia teoretických zdrojů a terénní práce. Vlastní kvalitativní výzkum využívá pro shromáždění dat metod kvalitativního výzkumu, kterými jsou pozorování, dotazování, analýza dokumentů. Dotazovanými populacemi byli top manažeři, linioví manažeři a zástupci HR. Celkem proběhlo 142 dotazování. Výzkum byl veden v jedné osobě. Data jsou analyzována a je použita triangulace dat. Zjištění jsou generalizována do jedné závěrečné zprávy z výzkumu, která přináší odpovědi na položené výzkumné otázky. Výzkum poskytl významné poznatky, které byly využity ve druhé části práce, kterou je návrhová část. Vlastní návrh řešení se skládá ze dvou modelů. Prvním je zjednodušený model systému odměňování a druhým je model strategické segmentace pracovních pozic. U tohoto modelu se počítá s využitím v praxi firem a hlavně ve výuce. Druhý model strategické segmentace pracovních pozic přináší odpověď na možné propojení strategie a odměňování v principu interní rovnováhy. Model má přínos v nových poznatcích pro budování další teorie a realizaci dalších výzkumů. Přínos modelu je i pro praxi v přístupu k nastavení politik a procesů ve strategickém managementu a řízení lidských zdrojů. Návrhem obou modelů bylo dosaženo naplnění hlavních cílů disertační práce.

Proces adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti
Maturová, Inha ; Šmíd, David (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá procesem adaptace nových zaměstnanců ve vybrané společnosti. Její cílem je zjistit, jak probíhá adaptační proces nových zaměstnanců ve vybrané společnosti a zda odpovídá potřebám organizace v této oblasti. V praktické části se zabývám zkoumáním a vyhodnocením průběhu adaptačního procesu nově přijatých zaměstnanců ve vybraném podniku. V rámci praktického výzkumu bylo použito několik kvalitativních metod. První metodou je rozbor vnitropodnikové dokumentace věnované adaptačnímu procesu. Tou druhou je strukturovaný rozhovor s vedoucí personálního úseku vybrané společnosti. Výsledkem této práce je závěr, že adaptační proces ve vybrané společnosti naprosto odpovídá potřebám organizace.

Řízení požadavků na IT v pojišťovací společnosti
Dvorský, Petr ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jungmannová, Barbora (oponent)
První část práce se zabývá teoretickými znalostmi, tedy vymezením pojmů a doporučeními z oblasti požadavkového řízení. Druhá část práce je zaměřena na identifikaci, analýzu a následný návrh řešení problémů, vznikajících při práci s požadavky. Metody pro identifikaci problémů jsou uskutečněný workshop, zúčastněné pozorování a rozhovory se zaměstnanci IT úseku pojišťovny. Výstupem této práce jsou návrhy zlepšení správy požadavků, z nichž některé se mi již podařilo v Kooperativě aplikovat. První z návrhů, který byl aplikován, je vytvoření knihovny procesů. Dále, ze čtyř různých druhů prioritizace byla vybrána a použita metoda, kterou definuje ITIL. Dalšími výstupy jsou návrh nového uživatelského rozhraní požadavkového softwaru a započetí navrhování Change Advisory Board, které je oproti ITIL rozšířené o další funkce. Dále bylo zřízeno ddělení business konzultantů, které má za úkol efektivně sbírat požadavky klientů a byly vytvořeny podpůrné dokumenty pro toto oddělení.

Process analysis of production company
Budovský, Štefan ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Kořínek, Rudolf (oponent)
Tématem této diplomové práce je procesní analýza výrobní společnosti. Hlavním cílem je popsat, namodelovat a zhodnotit současný stav procesů. Vedlejším cílem je návrh opatření a doporučení na základě zjištěných nedostatků. V teoretické části práce je popsané procesní řízení s následujícím vysvětlením metod a metodik modelování procesů. Další část bude věnovaná základním standardům pro vytváření procesních modelů. V praktické části této práce představím analyzovanou společnost a následně aplikuji metodu, jež vzešla z teoretické části. Po namodelování současného stavu navrhnu potřebné opatření a změny vedoucí k odstranění identifikovaných problémů.

Návrh procesů obchodního oddělení v IT společnosti a měření jejich výkonnosti
Schütz, Martin ; Oškrdal, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem nových procesů obchodního oddělení v IT společnosti poskytující služby serverhostingu, webhostingu a registrace domén. Tyto procesy vycházejí z identifikace a analýzy stávajících procesů a z teorie řízení obchodního oddělení. U vybraných procesů jsou stanoveny klíčové indikátory jejich výkonnosti (KPIs) využitelné pro řízení organizace jako celku. Modely procesů jsou vytvořeny dle notace EPC. Nové procesy jsou navrženy tak, aby při jejich průběhu vznikala v informačním systému CRM data poskytující evidenční a informační podporu nezbytnou pro řízení obchodního oddělení včetně možnosti měření jeho výkonnosti. Procesy také automatizují často se opakující činnosti a poskytují relevantní informace dalším dotčeným organizačním jednotkám společnosti. Přínosem práce jsou výsledky analýzy identifikovaných stávajících procesů, obsahující návrhy řešení objevených problémů a modely nových procesů. Mohou posloužit jako vzor pro optimalizaci stávajících procesů v již existujících organizacích nebo pro tvorbu nového procesního modelu v nových organizacích ze stejného nebo podobného oboru.

Analýza procesů jako základ pro zavedení nového informačního systému
Kmochova, Zdena ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Svatá, Vlasta (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je provedení analýzy procesů ve společnosti POP servis, s.r.o., dále provést analýzu současného problému v této společnosti a doporučit a navrhnout opatření, které eliminují vznik příčin problému. Příčiny jsou z hlediska managementu lidí a procesů odhaleny pomocí provedení analýzy procesů souvisejících s problémem a eliminovány na základě návrhů metrik a odpovědností u těchto procesů. První, teoretická část diplomové práce, je věnována pojmům z oblasti procesního řízení. Mezi pojmy, které práce charakterizuje, patří procesní řízení, podnikové procesy, procesní analýza a metody procesního modelování, procesní mapy, notace pro grafický zápis podnikových procesů, zlepšování podnikových procesů a metody analýzy organizace. V druhé, praktické části diplomové práce, je představena organizace POP servis, s.r.o., která je předmětem zkoumání. Na základě analýzy současného stavu jsou zde definovány vize, mise a cíle organizace. Dále je zde popsán postup analýzy současného stavu, čímž je procesní analýza vybraných procesů a návrh odpovědností a metrik u těchto procesů. Metody analýzy jsou SWOT analýza, analýza činností, strukturovaný rozhovor a procesní analýza. Výsledkem diplomové práce je tedy analýza vybraných procesů společnosti POP servis, s.r.o., návrh metrik, definování pracovních pozic a odpovědností a návrhy na zlepšení vybraných procesů.

Uzavírání kupní smlouvy podle Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží v komparaci s českou právní úpravou
Krčálová, Kristýna ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Levý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá Úmluvou OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží, známou také jako Vídeňská úmluva. Hlavním cílem je posoudit samotné podmínky aplikace této mezinárodní smlouvy a zhodnotit proces uzavírání kupní smlouvy v režimu Úmluvy včetně jeho podobností a odlišností s českou právní úpravou. V neposlední řadě práce hledá odpověď na otázku, která z úprav je pro uzavření mezinárodní kupní smlouvy spadající pod aplikaci Vídeňské úmluvy pro českou smluvní stranu výhodnější. Práce je rozdělena do pěti částí. První z nich představuje úvod do problematiky Vídeňské úmluvy a soustřeďuje se na její postupný vznik a vztah ČR k ní. Druhá kapitola mapuje samotné podmínky aplikace Úmluvy a vymezuje tak subjekty mezinárodní kupní smlouvy a její předmět. Třetí a čtvrtá kapitola postupně odkrývají jednotlivé fáze kontraktačního procesu (nabídku a přijetí) a to včetně relevantní judikatury. Poslední kapitola svým pojednáním o vzniku smlouvy kontraktační proces završuje a mimo jiné také zkoumá, jaký vliv na vznik a obsah smlouvy mají obchodní podmínky a to včetně jejich případného konfliktu v podobě tzv. bitvy formulářů.

Depozitářské služby
Helcl, Tomáš ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Veselá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá fungováním depozitářů v prostředí českého trhu a to z pohledu legislativního a praktického. Úvodní část této práce je věnována směrnicím, které tvoří harmonizovaný právní rámec a také české legislativě, která konkrétněji předepisuje chování depozitářů. Hlavní část práce se zabývá činností depozitáře tak, jak působí v podmínkách českého trhu. V této části se práce zaměřuje nejen na rozdělení trhu depozitářů, ale i na velikost inkasovaných poplatků, efektivnost regulace v reálném tržním prostředí a zejména na důležitost depozitářů na českém trhu. Závěr diplomové práce shrnuje zjištění, včetně výsledného hodnocení depozitářů. Tato diplomová práce jako první přináší ucelený pohled na činnost depozitářů a jejich důležitost pro český trh, neboť depozitáři představují subjekty, které kontrolují, zdali fondy postupují v souladu s legislativou. Depozitář dohlíží, aby nedocházelo k nelegálním praktikám a aby kvalifikovaní investoři či kolektivní investování přispěly k rozvoji kapitálového trhu, který je nezbytný pro další rozvoj celého ekonomického odvětví.

Senioři ve Zlínském kraji - 2015
Český statistický úřad
Charakteristika vývoje počtu a struktury seniorů v kraji i jeho dílčích územních celcích na základě demografické statistiky (včetně naděje dožití a projekce), sčítání lidu, domů a bytů (např. rodinný stav, vzdělání, ekonomická aktivita; bydlení seniorů, domácnosti seniorů. Vývoj sociální péče (počty důchodců, důchody, kapacity pro péči o seniory). Doplněno mezikrajským srovnáním a kartogramy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Senioři ve Středočeském kraji - 2015
Český statistický úřad
Charakteristika vývoje počtu a struktury seniorů v kraji i jeho dílčích územních celcích na základě demografické statistiky (včetně naděje dožití a projekce), sčítání lidu, domů a bytů (např. rodinný stav, vzdělání, ekonomická aktivita; bydlení seniorů, domácnosti seniorů. Vývoj sociální péče (počty důchodců, důchody, kapacity pro péči o seniory). Doplněno mezikrajským srovnáním a kartogramy.
Plný text: Stáhnout plný textPDF