Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,350 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.13 vteřin. 

Otevřený model školy, Možnosti spolupráce škol s dalšími subjekty
Chalupecká, Miloslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kroláková, Dagmar (oponent)
Závěrečná práce se zabývá otevřeným (participačním) modelem výchovného systému školy v oblasti výchovných aktivit, možnostmi osvědčené i netradiční spolupráce škol a školských zařízení se školskými i jinými subjekty. Vychází jednak z poznatků odborné literatury a jednání mezinárodních organizací, které věnují výchově dětí a jejich činnostem ve volném čase značnou pozornost, jednak z výzkumu na sto pěti školách a školských zařízení. Vzhledem k tomu, že studie i ankety o budoucí podobě školy předpokládají, že škola zůstane i vnejbližších 1 5 - 2 0 letech nenahraditelnou společenskou institucí, bude patřit mezi důležité úkoly manažerů škol hledat a získávat vhodné partnery pro volnočasové aktivity dětí. Tato práce jim nabízí možnosti spolupráce škol a školských zařízení s nejrůznějšími partnery na základě odborné literatury i výsledků výzkumu. Shrnuje také zkušenosti oslovených účastníků výzkumu.

Individuální léčebná tělesná výchova u dětí s vadným držením těla v šesti letech
Střídová, Zuzana ; Ocmanová, Renata (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
V práci jsou shrnuty současné poznatky, definující správné a vadné držení těla. Cílem bylo pozitivně ovlivnit kvalitu držení těla vybraného vzorku dětí s vadným držením těla na základě shrnutých informací. Čtyři děvčata a pět chlapců ve věku šesti let cvičilo po dobu 7,5 týdnů specifickou cvičební jednotku. Byla sestavena s ohledem na nejčastěji oslabené funkce. Po této době se u všech dětí projevila zlepšující tendence. Vadné držení těla nebylo zcela odstraněno, ale došlo ke zvětšení symetrie dříve asymetrických odchylek. Autorka předpokládá odstranění vadného držení těla po delší době takto nastaveného pohybového režimu. Na konci práce jsou shrnuta preventivní doporučení, týkající se dětského věku a školní docházky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Pohybové aktivity jako součást života dítěte předškolního věku
Hrušová, Marcela ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá pohybovými aktivitami, které jsou součástí života dětí předškolního věku. Cílem mé práce bylo zjistit kolik času věnuje předškolní dítě spontánním a řízeným pohybovým činnostem v rodinném prostředí a v mateřské škole. Zajímalo mě, zda se budou lišit pohybové aktivity dětí z venkova, z okrajových míst Prahy a v centru Prahy. Podle výzkumného šetření, které jsem provedla, byly výsledné rozdíly minimální. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sociální práce s rodinou - význam role otce a její podpora
Frýdlová, Anna ; Vodáčková, Daniela (vedoucí práce) ; Venglářová, Martina (oponent)
V době, kdy jsem přemýšlela nad tématem diplomové práce jsem pracovala s rodinami jejichž děti byly zanedbávány ve výchově a hrozilo stanovení výchovných opatření, dohledu nad výchovou a nařízení ústavní výchovy. Během let práce s rodinami jsem se setkala také s několika klientskými rodinami, kde byli pouze otcové a zpravidla jedno dítě. Práce s touto neúplnou rodinou se stala novou zkušeností. Zajímavé bylo pro mne hledání přístupu k těmto rodinám, vhodného jazykového projevu a aktivizace těchto rodin, kdy se setkávají především s feminizovaným světem pracovníků sociálně právní ochrany a sociálních služeb pracujících s rodinou. Uvědomila jsem si, jak je důležité, jak které věci podávám, a že očekávání a reakce otců jsou odlišné od matek, které pečují samostatně o dítě. Téma role otce v rámci rodiny a výchovy dětí se nakonec začalo ukazovat jako zajímavé i v ostatních rodinách, kde byli fyzicky přítomni oba rodiče. Vtažení otce do dění rodiny a podpora důležitosti jeho role se stala jedním z hlavních témat v práci s rodinou, které jsme považovali za přínosné podpořit a rozvinout. Obohatit tak naše zkušenosti v komunikaci a nabízení socioterapeutické pomoci v rámci sanace rodiny. Přemýšleli jsme, zda existují rozdíly v přístupu, jazykovém kódu a v potřebách otců a matek. Jakým způsobem nastavit metodiku...

Časoprostorové vztahy v dětském vyprávění
Šmídová, Barbora ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Nebeská, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou dětského vyprávění z hlediska vyjadřování časoprostorových vztahů. Dětské narativní texty jsou zkoumány v kontextu kognitivní a především diskurzivní lingvistiky. Východiskem práce se stala teoretická část, která je založena na studiu dostupné domácí a zahraniční literatury zabývající se dětským jazykovým obrazem světa z hlediska vývojové psychologie, vyjadřováním času a prostoru v češtině a teorií naratologie. Empirická část vychází z analýzy autentických textů, resp. nahrávek dětských vyprávění. Diplomantka sledovala, jakým způsobem se děti předškolního věku učí vyprávět, zaměřila se na dětí tříleté a pětileté a sledovala specifika tvorby narativu v těchto dvou životních fázích, tzn., sledovala, jakým způsobem vyvíjí dětská schopnost vyprávět. V závěru práce diplomantka zhodnotila současnou reálnou péči o rozvoj jazykové výchovy v předškolním věku.

Teorie mysli u dětí předškolního věku
Hončíková, Dana ; Mertin, Václav (oponent) ; Šulová, Lenka (vedoucí práce)
Teorie mysli jakožto schopnost porozumet vlastní mysli i mysli druhého je predpokladem normálního fungování v lidské spolecnosti. Díky ní dokážeme vysvetlit a predvídat chování druhého, umožnuje nám sdílet významy, porozumet humoru a je základem sociálních interakcí vubec. Teorie mysli je porozumením subjektivite cloveka - skutecnosti, že nikoli objektivní stav vecí, ale jeho reprezentace je tím, co urcuje lidské chování.

Porod dříve a dnes
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem porodnictví. Od prvopočátků, kdy bylo vše s porodem spjato něčím {\clqq}magickým, empirickým`` až po dnešní dobu, kdy je porodnictví podloženo mnoha fakty. Porodnictví prošlo obrovským vývojem. Péče o rodičku během porodu se neustále obnovuje. Nejprve se o rodící ženu staraly starší ženy z rodiny, které již sami porodily několik dětí a tak měly zkušenosti, které mohli předat dál. Dnes jsou to porodní asistentky, kdo se stará o ženu během porodu. Stejně jako dříve ženy rodičce blízké i porodní asistentky jsou dnes ženám na blízku a snaží se svými radami ženě porod ulehčit. Vývoj jde sice stále ku předu, ale základem je stále fakt, že porod je děj při kterém jde především o zdraví. Ať už se jedná o zdraví novorozence nebo ženy. Cílem šetření bylo zmapovat vývoj péče o rodící ženu. Metodikou výzkumu je polořízený rozhovor. První varianta rozhovoru byla připravena pro ženy rodící před 50 lety, ženy rodící před 20- 25 lety a pro ženy rodící v posledních 7 letech. Druhá varianta rozhovoru byla určena pro porodní asistentky různého věku. Při rozhovoru s ženami mě velice překvapil jednotný názor žen rodících před 20-25 lety, které se shodly na tom, že péče o ně a především přístup zdravotnického personálu k nim byl nepřiměřený. Ženy byly velice nespokojené. Především si stěžují na první dobu porodní, kdy musely ležet na lůžku- většinou s kapající infuzí. Naopak ženy rodící před 50 lety byli s péči během porodu spokojené. Největší spokojenost však udávají ženy rodící v těchto letech, které mluví o vstřícnosti a ohleduplnosti zdravotníků. Především zmiňují možnost volného pohybu v první době porodní, která před 20 lety nebyla ženám povolena. Rozhovory s porodními asistentkami potvrzují, že vývoj porodnictví jde ku předu. Porodní asistentky , které nastoupily do zaměstnání po roce 1990 mluví o zvyšování kompetencí na pracovišti, starší porodní asistentky mluví o opaku, říkají, že na začátku kariéry byly jejich kompetence mnohem větší než jsou dnes. Všechny porodní asistentky se však shodují na jednom- ženy v dnešní době jsou informovanější o porodu než ženy dříve. Bohužel jsou však někdy informacemi z internetu tolik přesyceny, že neví co si vybrat. Proto porodní asistentky doporučují předporodní kurzy při porodnici, kde přímo porodní asistentka z dané porodnice informuje ženy o možnostech a postupech při porodu, které doporučuje a praktikuje jejich porodnice. Z výzkumu tedy vyplívá, že péče o rodící ženu se neustále zlepšuje. A ženy jsou nyní s péčí velice spokojeny.

Proměny obrazu "správéno" skauta v časopise Junák
Reslerová, Kateřina ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je dětský časopis Junák, určený zejména členům stejnojmenné skautské organizace. Práce nastiňuje základní myšlenky celého skautského hnutí a jeho přínos pro společnost. Dále popisuje dějiny českého skautingu od počátků až do současnosti. V další části se věnuje samotnému časopisu Junák, jeho historii a významu pro členy skautské organizace. Stručně se dotýká také formálních změn, které nastaly v průběhu vydávání časopisu. Druhá, praktická část se zabývá výzkumem vývoje charakteristik ideálního skauta v různých časových obdobích tak, jak ho na svých stránkách prezentoval právě časopis Junák. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, jak se od doby první republiky až do současnosti měnily vlastnosti, schopnosti, hodnoty a náplň činnosti správného skauta. Tato část se také snaží zjistit, zda byl tento skaut ovlivněn politickými a společenskými okolnostmi své doby. Výzkum se skládá z osmi jednotlivých obrazů "správného" skauta vytvořených na základě analýzy osmi vybraných ročníků časopisu. Závěr práce tvoří shrnutí všech těchto obrazů souhrnně popisujících vývoj atributů skauta v průběhu téměř sta let s důrazem na jejich vzájemné odlišnosti.

Zohlednění počtu vychovaných dětí v důchodovém systému
Veselý, Václav ; Fiala, Tomáš (vedoucí práce) ; Pechholdová, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá důchodovým systémem v České republice. Upozorňuje na budoucí nárůst jeho deficitu a jako řešení nabízí zohlednění počtu dětí v důchodovém systému. V práci je nejprve podrobně popsán penzijní systém v České republice. Vzhledem k tomu, že jeho základem je první průběžně financovaný pilíř, při uvážení očekávaného vývoje demografické situace je zřejmé, že jeho stabilita by při zachování výše pojistného i výše důchodových dávek mohla být ohrožena. Kohortně komponentní metodou (s migrací) je projektován stav obyvatelstva České republiky (ve střední variantě) podle pohlaví a věku s prahem v roce 2011 a horizontem 100 let. Podobně jsou projektovány také příjmy a výdaje průběžného důchodového systému. Pokud budou splněny parametry projekce, které byly na jejím počátku stanoveny, celková výše deficitu důchodového systému za projektované období dosáhne 9,5 biliónu Kč (v cenách roku 2011). To odpovídá průměrné roční výši deficitu 95,3 mld. Kč. Pro snížení deficitu je možné zvýšit sazbu pojistného. To ale zároveň může přinést pokles porodnosti, neboť při nižších příjmech se lidé spíše rozhodnou omezit počet dětí. To by však problémy průběžného systému ještě více prohloubilo. Řešením může být zohlednění počtu vychovaných dětí v důchodovém systému. Tak by byl odstraněn současný stav, kdy je ekonomicky daleko výhodnější zůstat po celý život bezdětný. Navíc by takovéto opatření mohlo přinést i zvýšení plodnosti žen. V diplomové práci je modelována výše deficitu pro různě nastavené parametry důchodového systému a různý vývoj demografické situace.

Výchova a vzdělávání osob s poruchami autistického spektra
Vocelová, Anna ; Reichel, Jiří (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Diplomová práce "Výchova a vzdělávání osob s poruchami autistického spektra" se zabývá nejen diagnostikou jednotlivých autistických poruch, ale také výchovnými a vzdělávacími přístupy, začleněním autistických osob do běžné společnosti, možností jejich uplatnění apod. Mezi poruchy autistického spektra řadíme dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, Rettův syndrom a dětskou dezintegrační poruchu. Všechny patří mezi pervazivní vývojové poruchy, které bývají obvykle zpozorovány v prvních třech letech života. Časné vyšetření je velice důležité pro to, aby dítě nebylo chybně diagnostikováno jako mentálně retardované. Vědci dokázali, že velká část lidí s autismem není retardovaná, ale není schopna vystihnout v testech inteligence své odpovědi natolik přesně, aby mohlo být IQ určeno objektivně. Děti i dospělí s autismem mají obvykle potíže v oblasti verbální i neverbální komunikace, v sociálních vztazích, ve volnočasových a herních aktivitách. Adekvátní usměrňování v oblasti chování a poznávání může dítěti pomoci získat sociální a komunikační dovednosti, lze jej naučit sebeobsluze. Jen malé množství autistických osob žije v dospělosti zcela nezávisle na okolí. Ti, kterým se to podaří, jsou ovšem poměrně vysoce funkční. Většina lidí s touto diagnózou po celý život vykazuje hlavní symptom autismu -...