Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,914 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Návrh managementu krajiny Horních Počernic
Barešová, Terezie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením současného managementu krajiny v Horních Počernicích a návrhem krajinně ekologických opatření, která mohou být následně využita jako podklady pro zpracování komplexních pozemkových úprav Horních Počernic. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů z oblasti pozemkových úprav a krajinné ekologie. V praktické části je popsáno vybrané území včetně zpracování krajinně ekologické charakteristiky, jsou navržena konkrétní krajinně ekologická opatření pro zlepšení kvality života v Horních Počernicích a proveden výzkum za účelem zjištění postojů obyvatel Horních Počernic ke krajinné zeleni v souvislosti s rozšiřováním zástavby na úkor zeleně. V závěru práce je provedeno vyhodnocení realizovaného výzkumu.

Marketingová strategie konzultační společnosti
PETROVKOVÁ, Šárka
Jako téma své bakalářské práce jsem si vybrala Marketingovou strategii konzultační společnosti. Jedná se o konzultační společnost, která se zabývá efektivním využíváním energie. V bakalářské práci jsem se nejprve věnovala četbě odborné literatury získávala informace na dané téma. Dále jsem se pokusila vypracovat analýzu marketingového prostředí a to jak mikroprostředí tak makroprostředí, které je pro společnost velice důležité. Pro tuto analýzu jsem využila STEP analýzy a Porterova modelu pěti sil. Cílem této práce bylo vypracovat marketingovou strategii pro danou společnost.

Marketingový průzkum trhu společnosti In Motion s použitím internetu
Stůjová, Barbora ; Müller, Štěpán (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingový průzkumem trhu, který je proveden pro společnost In Motion za pomoci internetu. V teoretické části práce jsou vysvětleny důležité pojmy a metody spojené s marketingovým výzkumem a také způsoby sběru dat. V praktické části je proveden sekundární výzkum společnosti In Motion za pomoci analýzy SWOT a primární výzkum za pomoci dotazníkové šetření. Cílem práce je provedení marketingového průzkumu a zároveň poskytnutí praktických rad a doporučení pro zlepšení úspěšnosti společnosti In Motion.

Analysis of the bitter spirits category and the perception of the brand Becherovka Original in the czech market
Michelík, Martin ; Machek, Martin (vedoucí práce) ; Kolouchová, Daniela (oponent)
Cílem této práce je analyzovat trh bylinných alkoholických nápojů a vyhodnotit vnímání značky Becherovka Original na českém trhu a navrhnout případná doporučení na zlepšení vnímání značky s důrazem na mladou generaci spotřebitelů. V práci je popsán teoretický základ pro pochopení spotřebního chování, nákupního rozhodovacího procesu, prvků, hodnoty a image značky. Ke splnění cíle byl vytvořen primární výzkum v podobě internetového dotazníkového šetření. Ze získaných dat byl analyzován trh alkoholických nápojů obecně, trh lihovin se zaměřením na trh bylinných alkoholických nápojů v České republice. Dále byla analyzována marketingová strategie značky. Na základě teoretické části a výsledků výzkumu bylo analyzováno vnímání značky Becherovka Original na českém trhu s důrazem na mladé spotřebitele. Na závěr byly navrženy doporučení k budoucímu vývoji značky.

Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for the French Population Between 18 and 25 Years Old
Berthuy, Alice ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Vanheems, Régine (oponent)
Růst internetu změnil návyky spotřebitelů v mnoha aspektech. V současnosti je možné na internetu koupit téměř vše. Navíc má spotřebitel přístup k mnoha informacím, jako jsou např. recenze spotřebitelů, díky nimž se spotřebitel může rozhodnout pro nejlepší variantu. Stávající výzkumy se snaží vysvětlit online chování spotřebitele, a to i přesto že není snadné toto chování analyzovat. Tato diplomová práce je zaměřena výhradně na online nakupování oblečení a módních doplňků a zkoumá populaci ve věku od 18 do 25 let. Hypotézy jsou založeny na 4 hlavních aspektech nákupu: produkt, cena, radost a pohodlnost. Výzkum stanoví klíčové prvky chování spotřebitele při online nákupu módy. Dále určí, co by internetové obchody mohly udělat pro to, aby spotřebitelé byly ochotnější nakupovat online, což by vedlo k vyšší prosperitě těchto firem.

The Value of CSR for Czech Consumers
Faradji, Elise ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Seror, Patricia (oponent)
Abstrakt: V současné době je chování spotřebitelů ovlivněno novými faktory, jako jsou sociální a environmentální aspekty. To je důvodem vzrůstajícího trendu implementace společenské odpovědnosti podniků (CSR). Implementace efektivní strategie CSR je komplexním procesem, zejména proto, že základní koncept CSR zůstává nevyjasněný. Cílem této studie je analyzovat přijímání CSR ze strany spotřebitelů a její dopad na jejich nákupní chování. Tato práce pomůže podnikům implementovat jejich strategii CSR s větší efektivitou. Studie se zaměřuje na hlubokou analýzu přístupu spotřebitelů k CSR. Jestliže většina výzkumů užívá kvantitativní analýzu, tato studie se problémem zabývá z kvalitativního hlediska. Bylo uskutečněno dvanáct strukturovaných interview, které podpořily výsledky analýzy. K těmto praktickým a osobním rozhovorům je přidán teoretický základ ke konstrukci argumentace, zejména z důvodu vytvoření rámce, který ukazuje význam všech částí tvorby hodnot (funkcionální, emoční a sociální). Výsledek práce zdůrazňuje fakt, který byl již dokázán ostatním výzkumem: tvorba hodnot je fundamentem, který přesvědčí spotřebitele, aby si všímali CSR. Studie zároveň ukazuje, jak skeptický přístup k CSR negativně ovlivňuje chování spotřebitele. Výzkum pomůže podnikům implementovat úspěšnější strategie CSR a vyvinout nová řešení k oslovení spotřebitelů a ovlivnění jejich nákupního chování prostřednictvím vytvoření hodnoty, kterou budou sdílet.

Nástupnictví v českých rodinných firmách
Rabiňák, Ondřej ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Habrmanová, Blanka (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikace faktorů úspěšného nástupnictví v českých rodinných firmách. Práce je rozčleněna do pěti kapitol. První kapitola je věnována předmětu a cíli diplomové práce. Druhá kapitola se zabývá teoretickými východisky podnikání, historií podnikání v České republice a teoretickými východisky týkající se rodinných firem. Obsahem třetí kapitoly je analýza výzkumů na téma nástupnictví u nás i ve světě. Čtvrtá kapitola je zaměřena na vlastní výzkum praktik nástupnictví v českých rodinných firmách. Pátá kapitola obsahuje identifikaci faktorů úspěšného nástupnictví.

Problematika antikoncepce a reprodukční zdraví mládeže
BŘEZKOVÁ, Markéta
Svoji diplomovou práci jsem zaměřila na problematiku antikoncepce a reprodukčního zdraví mládeže. Téma diplomové práce jsem si vybrala proto, že mne zajímá a také je velice aktuální. Svůj výzkum jsem specifikovala na Český Krumlov, konkrétně na různé typy středních škol v Českém Krumlově.Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zmapování znalostí pozitiv a rizik týkajících se hormonální antikoncepce a prokázaných případných rozdílů v úrovni vlastního sexuálního chování u dospívajících dívek navštěvujících různé typy středních škol v Českém Krumlově.Výzkum byl proveden formou anonymních dotazníků, které byly rozdány dívkám ve věku 17 - 19 let. Pro svou práci jsem si stanovila celkem čtyři hypotézy, které byly statisticky potvrzeny. Výsledky vyšly zajímavé, a to že mezi studentkami zdravotnických středních škol a studentkami ostatních typů středních škol existují statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o rizicích hormonální antikoncepce. Dále, že studentky odborného učiliště zahajují sexuální život dříve než studentky ostatních typů středních škol, také že nejčastější metodou ochrany při prvním sexuálním styku dívek bez rozdílu dle typu navštěvované střední školy byl prezervativ, ale nejpreferovanější antikoncepcí u dospívajících dívek bez rozdílu dle typu studované střední školy je hormonální antikoncepce.Podle odpovědí dívek můžeme sledovat rozdíly ve vlastním sexuálním chování, které je však ve většině případů svědomité. Dívky však nejsou dostatečně poučeny o hormonální antikoncepci, kterou užívají. Poradila bych zapojit více přednášek ve škole o pozitivech a rizicích hormonální antikoncepce a obecně také o všech možnostech antikoncepce.

Přepravy nebezpečných látek na území České republiky
VANDAS, David
Téma diplomové práce "Přepravy nebezpečných látek na území České republiky" bylo zvoleno pro zpracování celistvého pohledu na silniční, železniční, lodní a leteckou přepravu nebezpečných látek a směsí. Tyto přepravy představují pro společnost možné riziko poškození života, zdraví, majetku nebo životního prostředí. Nebezpečné látky a směsi se v dnešní době převážejí ve velké míře a je předpoklad, že v budoucnosti bude objem přepravených nebezpečných látek a směsí narůstat. Pro zpracování této práce byly dány tři hypotézy: a) Právní předpisy Evropské unie a České republiky dostatečně řeší problematiku přeprav nebezpečných látek a směsí. b) Veřejnost má dostatečné informace o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. c) Osoby, které pracují v přepravě nebezpečných látek nebo směsí jsou dobře informovaní o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. Pro zjištění, zda právní předpisy dostatečně řeší problematiku přeprav nebezpečných látek a směsí bylo využito literárních zdrojů, které se touto problematikou zabývají, právních předpisů České republiky a Evropské unie a dalších mezinárodních dohod. Po zpracování těchto zdrojů bylo zjištěno, že mezinárodní, unijní a české právní předpisy nebo dohody, řeší tuto problematiku dostatečně a je dán důraz na sbližování právních předpisů všech přeprav. Implementace mezinárodních dohod a právních předpisů Evropské unie do právních předpisů České republiky probíhá v současnosti velmi rychle a bez závad. Při zjišťování informovanosti veřejnosti a informovanosti osob pracujících v přepravách nebezpečných látek a směsí pro diplomovou práci na téma "Přepravy nebezpečných látek a směsí na území České republiky" byl proveden kvantitativní výzkum. Kvantitativní výzkum byl prováděn pomocí rozdaných dotazníků. Veřejnost zastupovali zaměstnanci krajských úřadů České republiky. Oběma skupinám byl předložen totožný dotazník. Výsledky dotazníkového průzkumu byly vyhodnoceny, procentuálně vyjádřeny a statisticky zpracovány. Pro statistické zpracování byl použit dvouvýběrový T-test, pro zjištění zda je rozdíl mezi zkoumanými skupinami statisticky významný. Osoby pracující v přepravách nebezpečných látek a směsí mají dostatečné informace, kdy toto bylo potvrzeno výsledky dotazníkového průzkumu. Provedeným statistickým zpracováním bylo zjištěno, že rozdíl mezi skupinami je statisticky významný, a tedy, že veřejnost nemá dostatečné informace ohledně přeprav nebezpečných látek a směsí. Vzhledem k výsledkům dotazníkového průzkumu, a hlavně nepotvrzením hypotézy b) - Veřejnost má dostatečné informace o přepravě nebezpečných chemických látek nebo směsí. V závěru práce je několik doporučení pro zlepšení informovanosti veřejnosti. Například v rámci výuky na základních a středních školách a učilištích, kde již tato výuka probíhá v rámci okruhu Ochrana člověka za mimořádných událostí. Tato výuka probíhá teprve od roku 2003. A proto starší ročníky veřejnosti nejsou s touto problematikou seznámeni a jejich seznámení by mělo proběhnout například mediální kampaní v rámci krátkých televizních spotů na veřejnoprávní televizní stanici nebo ve spotech, které již vytváří Samostatné oddělení BESIP, Ministerstva dopravy. Tyto spoty se nazývají Besipky. Práce shrnuje problematiku přepravy nebezpečných látek a směsí v silniční, železniční, lodní a letecké dopravě a je podpořena kvantitativním výzkumem dvou skupin respondentů. Výzkum ukázal, že neznalost veřejnosti může v případě nehody při přepravě nebezpečných látek a směsí, způsobit ztrátu na životech, zdraví, majetku nebo životního prostředí.

Chytrá a udržitelná města v kontextu vědecké a inovační strategie EU
Horniecká, Marie ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Práce se zabývá podporou EU na výzkum a inovace, jakou má podobu, jaké inicativy EU v tomto ohledu existují. Práce je založena na rozboru a komparaci teoretických přístupů se záměrem vytvořit definici chytrého a udržitelného města pro účely této práce. Charakteristika klíčových souvisejících strategických dokumentů a networkignových platforem slouží k vykreslení vlivů, které na formování vědecko-výzkumných rámcovch programů působí. Samostatná kapitola je věnována analýze problémů, kterém evropská města čelí v dnešní době. Od těchto závěrů se odvíjí analýza proběhlých výzev a projektů (E-CORDA). Na základě analýzy je doporučeno, aby se příští období rámcových programů zaměřily zejména na sociální problémy přímo ve městech.