Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika antikoncepce a reprodukční zdraví mládeže
BŘEZKOVÁ, Markéta
Svoji diplomovou práci jsem zaměřila na problematiku antikoncepce a reprodukčního zdraví mládeže. Téma diplomové práce jsem si vybrala proto, že mne zajímá a také je velice aktuální. Svůj výzkum jsem specifikovala na Český Krumlov, konkrétně na různé typy středních škol v Českém Krumlově.Hlavním cílem mé diplomové práce bylo zmapování znalostí pozitiv a rizik týkajících se hormonální antikoncepce a prokázaných případných rozdílů v úrovni vlastního sexuálního chování u dospívajících dívek navštěvujících různé typy středních škol v Českém Krumlově.Výzkum byl proveden formou anonymních dotazníků, které byly rozdány dívkám ve věku 17 - 19 let. Pro svou práci jsem si stanovila celkem čtyři hypotézy, které byly statisticky potvrzeny. Výsledky vyšly zajímavé, a to že mezi studentkami zdravotnických středních škol a studentkami ostatních typů středních škol existují statisticky významné rozdíly v úrovni znalostí o rizicích hormonální antikoncepce. Dále, že studentky odborného učiliště zahajují sexuální život dříve než studentky ostatních typů středních škol, také že nejčastější metodou ochrany při prvním sexuálním styku dívek bez rozdílu dle typu navštěvované střední školy byl prezervativ, ale nejpreferovanější antikoncepcí u dospívajících dívek bez rozdílu dle typu studované střední školy je hormonální antikoncepce.Podle odpovědí dívek můžeme sledovat rozdíly ve vlastním sexuálním chování, které je však ve většině případů svědomité. Dívky však nejsou dostatečně poučeny o hormonální antikoncepci, kterou užívají. Poradila bych zapojit více přednášek ve škole o pozitivech a rizicích hormonální antikoncepce a obecně také o všech možnostech antikoncepce.
Podíl jednotlivých sociálních a edukačních faktorů na informovanosti žáků 9. tříd na základních školách v Českém Krumlově o pohlavně přenosných chorobách
BŘEZKOVÁ, Markéta
Pohlavně přenosné choroby jsou v dnešní době velice rozsáhlým problémem, jehoţ prevenci se ne vţdy věnuje dostatečná pozornost. Svou bakalářskou práci jsem proto zaměřila na téma Podíl jednotlivých sociálních a edukačních faktor? na informovanosti ţák? 9. tříd na základních školách v Českém Krumlově o pohlavně přenosných chorobách. Jednou z podmínek zvyšování účinnosti prevence těchto chorob je znalost podílu jednotlivých edukačních a sociálních faktor?, které ve vztahu k těmto nemocem ovlivňují u ţák? osvojování vědomostí a vznik a utváření postoj?. Cílem práce je posoudit podíl jednotlivých edukačních činitel? (škola, rodina, média, vrstevnické skupiny) na vzniku a rozvíjení informovanosti ţák? na základních školách v Českém Krumlově o pohlavně přenosných chorobách. Současně jde o hledání rezerv v kvalitě edukačního p?sobení jednotlivých činitel?. Podíl školy, rodiny, médií a ostatních činitel? na osvojování vědomostí a utváření postoj? k rizik?m pohlavně přenosných chorob byl zjišťován kvantitativní metodou. Oslovena byla reprezentativní cílová skupina ţák? 9. tříd českokrumlovských základních škol formou anonymních dotazník?. Zároveň byly rozdány speciálně vytvořené dotazníky pro pedagogy. Ţáci se nejvíce informací o pohlavně přenosných chorobách dozvídají ve škole, ale jejich postoje k tomuto tématu nezanedbatelně ovlivňuje rodina, kamarádi a média. Tato bakalářská práce m?ţe přispět jako zdroj aktuálních informací o sledované problematice k prohloubení odborných znalostí učitel? základních škol, pracovník? v oblasti ochrany veřejného zdraví i rodič?, kteří se na prevenci pohlavně přenosných chorob podílejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.