Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 561 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 

Most přes rondel
Gross, Tomáš ; Klusáček, Ladislav (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce dvou nových mostů přes rondel. Rondel je součástí exitu 354 dálnice D1. Mosty se nachází v kilometru 278,786 na silnici I/11. Byly vypracovány tři studie. Nosnou konstrukci první studie tvoří dodatečně předpjaté prefabrikované nosníky průřezu I, které jsou spřažené železobetonovou deskou. Nosnou konstrukci druhé studie tvoří dodatečně předpjatý deskotrám. Nosnou konstrukci třetí studie tvoří dodatečně předpjatý dvoutrám. Pro podrobnější posouzení byla vybrána studie číslo 1 - dodatečně předpjaté prefabrikované nosníky průřezu I, které jsou spřažené železobetonovou deskou. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer. Byla provedena fázová výstavba a pomocí TDA časové analýzy. Posudky jsou částečně kontrolovány ručním výpočtem.

Víceúčelová sportovní hala
Bém, Miroslav ; Šmak, Milan (oponent) ; Buchta, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a posouzení nosné ocelové konstrukce zastřešení víceúčelové sportovní haly v lokalitě Moravské Budějovice. Objekt má obdélníkový půdorys o šířce 40 m a délce 48 m. Návrh je vypracován ve čtyřech variantách dle normy ČSN EN. Konstrukce je tvořena z válcovaných profilů a trubek. Příčná vazba je tvořena kloubově uloženým příhradovým obloukovým vazníkem. V obou štítových stěnách jsou navrženy příhradové sloupy. Statický výpočet je proveden pomocí programu Scia Engineer 14 a ručního výpočtu.


Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Škrabal, Martin ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Bezpochyby nejdůležitějším a naprosto nezbytným elektrickým systémem nacházejícím se ve vozidlech, která jsou poháněna spalovacím zážehovým motorem je zapalovací soustava jejich motoru. Bez této by motor, potažmo celé vozidlo nemohlo fungovat správným způsobem. Od počátku existence zážehových motorů vykonala zapalovací soustava dlouhý a složitý vývoj poháněný snahou o co nejlepší funkci motoru. Na rozdíl od zapalování, které muselo fungovat od samého počátku vývoje zážehových motorů došlo k počátkům využití vstřikování výrazněji až v 70. letech 20. století. Od jednoduchých řídících systémů zapalování i vstřikování pracujících na mechanickém principu došel vývoj k elektronickým řídícím jednotkám. V nejmodernějších spalovacích motorech je řízení zapalování i vstřikování prováděno pomocí společné soustavy s jednou centrální řídící jednotkou. Nejpoužívanější systém tohoto druhu-systém Motronic od firmy Bosch-dnes používá v různých obměnách velké množství výrobců automobilů. V historii bylo hlavním cílem řídící soustavy dosáhnout co možná nejvyššího výkonu motoru, v dnešní době přicházející ropné krize se dostávají do popředí požadavky na spotřebu paliva a rovněž plnění emisních norem (v ČR tzv. EURO normy).

Reliability assessment of CAMASUC method
Pirner, Miroš ; Urushadze, Shota
The ChAnge of MOde SUrface Curvature - CAMOSUC - was applied to the identification of the imperfection of a structure and its location about 1990, as stated by the authors of the method.

Dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Přímá-Nábřeží ve Zlíně
Hájková, Barbora ; Dorňák, David (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením komplikované dopravní situace na křižovatce Přímá – Nábřeží ve městě Zlín. První část práce je zaměřena na diagnostiku aktuálního stavu na křižovatce. Ve druhé části autorka porovnává možná řešení, navrhuje a posuzuje řízení pomocí světelně signalizačního zařízení, zejména jeho koordinaci se sousední světelně řízenou křižovatkou Tomáše Bati – Přímá. V poslední části práce je celé řešení ověřeno a znázorněno pomocí mikrosimulace.

Aplikace optimalizačních metod v hydrologickém modelování
Jakubcová, Michala ; Máca, Petr (vedoucí práce) ; Hanel, Martin (oponent)
Hlavním cílem optimalizačního procesu je nalezení optimálního stavu dané reality. Z mnoha možností je vybrána nejlepší varianta, čímž vzroste efektivita celého systému. Optimalizační technika byla aplikována v mnoha inženýrských problémech. V rámci hydrologického modelování je využita k odhadu nejlepší sady parametrů modelu, či k trénování umělých neuronových sítí. Relativně novou optimalizační metodou je optimalizace rojem částic (PSO), která se vyznačuje malým množstvím parametrů pro nastavení a jednoduchou implementací. Původní algoritmus této metody byl mnoha autory modifikován. Důraz byl kladen na změnu způsobu inicializace částic v hejnu, aktualizaci topologie populace, přidání nového parametru do rovnice, či začlenění mechanismu promíchávání do algoritmu. Modifikace PSO algoritmu zlepší provedení optimalizace, zamezí predčasné konvergenci a sníží výpočetní čas systému. Z těchto důvodů zahrnují hlavní cíle předložené doktorské práce navržení nové modifikace PSO metody s její implementací v programovacím jazyce C++. V práci bylo porovnáno a vyhodnoceno více PSO variant a nejlepší metody byly použity ve dvou hydrologických případových studiích. První případová studie se zabývá použitím PSO algoritmů na inverzních problémech spojených s odhadem parametrů srážko-odtokového modelu Bilan. Ve druhé studii byly zkombinovány umělé neuronové sítě s PSO metodou pro předpověd´ vybraného indexu sucha. Bylo zjištěno, že optimalizace rojem částic je vhodným nástrojem pro řešení problémů v rámci hydrologického modelování. Nejefektivnějšími PSO modifikacemi jsou varianty s adaptivní verzí váhovacího faktoru, které aktualizují rychlost částice během prohledávání vícedimenzionální řešené oblasti pomocí zpětné vazby. Mechanismus promíchávání a přerozdělování částic do komplexů, ve kterých je samostatně spouštěn PSO algoritmus, také výrazně zlepšil provedení optimalizace. Přínos této doktorské práce spočívá ve vytvoření nové PSO modifikace, která byla otestována na referenčních problémech a úspěšně aplikována ve dvou hydrologických případových studiích. Výsledky práce rozšířily využití PSO metody v reálných inženýrských problémech a všechny analyzované PSO algoritmy jsou k dispozici pro pozdější využití v rámci dalších výzkumných projektů.

Parallel numerical simulation of airflow past an oscillating NACA0015 airfoil
Řidký, Václav ; Šidlof, Petr ; Vlček, Václav
This paper focuses on 3D and 2D parallel computation of pressure and velocity fields around an elastically supported airfoil self-oscillating due to interaction with the airflow The results of numerical simulations are compared with data measured in a wind tunnel, where physical model of a NACA0015 airfoil was mounted and tuned to exhibit the flutter instability. The experimental results were obtained previously in the Institute of Thermomechanics by interferometric measurements in a subsonic wind tunnel in Nový Knín. For the numerical solution is implemented in OpenFOAM, an open-source software package based on finite volume method. In the numerical solution is prescribed displacement of the airfoil, which corresponds to the experiment.

Zadávání veřejných zakázek v oblasti inženýrského stavitelství
Hloucal, Jan ; Witala, Lukáš (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vysvětlení pojmů týkající se veřejné stavební zakázky a to dělení zakázek podle hodnoty. Hlavním cílem je analýza průběžných výší hodnot veřejných zakázek na stavební práce výběrových řízení Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje ve čtyřech úrovních celého procesu, tj. předpokládaná hodnota, kontrolní rozpočet, cena ve smlouvě o dílo a cena skutečná. V praktické části bude tento proces demonstrován z historických dat veřejných zakázek z let 2009, 2010 a 2011.

Využití prvků hodnotového inženýrství pro realizaci vybrané stavby v obci
Chytková, Markéta ; Hanák,, Tomáš (oponent) ; Puchýř, Bohumil (vedoucí práce)
Cílem mé práce na téma Využití prvků hodnotového inženýrství pro realizaci staveb v obci je srovnat metody hodnocení veřejných zakázek v obci a metody hodnocení za pomocí prvků hodnotového inženýrství. Ve městě Dobruška se realizovalo výběrové řízení na rekonstrukci Šubertova náměstí. V práci je ukázán způsob vyhodnocení jednotlivých soutěžních nabídek samotného města Dobrušky v podlimitním zjednodušeném řízení a vyhodnocení soutěžních nabídek pomocí zvolení více hodnotících kritérií a zvolením nejvýhodnější nabídky s nejvyšší mírou efektivnosti.