Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptation of methods for cyclo-stationary processes for noisy structural health data
Fischer, Cyril ; Bayer, Jan ; Náprstek, Jiří ; Urushadze, Shota
In structural health analysis, various techniques, including indirect measurement via monitoring vehicles, often yield data with significant randomness and insufficient frequency separation. Conversely, the desired attributes under scrutiny are periodic in nature. Thus, methodologies designed to identify cyclo-stationary properties within noisy data can be adapted for such scenarios, assuming an adequate length of the recorded data.
Damage detection study for a pedestrian cable-stayed bridge using ANSYS
Bayer, Jan ; Kawulok, Marek ; Urushadze, Shota
In connection to development of new testing techniques for bridges at ITAM, a theoretical damage detection case study was performed for a cable stayed bridge over the Vltava River at Lužec. The results recognise the most susceptible loading modes which should be identified exactly during the in-situ measurements.
Dynamická zkouška lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Berounku v Praze – Radotíně po instalaci pohlcovačů kmitů
Hračov, Stanislav ; Urushadze, Shota
Zpráva popisuje postup provedení a výsledky dynamické zatěžovací zkoušky lávky pro pěší v Praze Radotíně po instalaci pohlcovačů kmitů. Úroveň vibrací mostovky lávky od přechodů chodců a běžců je srovnána s výsledky předchozí dynamické zkoušky před instalací pohlcovačů kmitů a je posouzena s ohledem na jejich pohodlí a zdraví.
Dynamická zkouška lávky pro pěší a cyklisty přes řeku Berounku v Praze – Radotíně
Hračov, Stanislav ; Urushadze, Shota
Zpráva popisuje postup provedení a výsledky dynamické zatěžovací zkoušky lávky pro pěší v Praze Radotíně. Zjištěné modální vlastnosti skutečné konstrukce jsou porovnány s výsledky teoretické modální analýzy jejího numerického modelu. Úroveň vibrací mostovky lávky od přechodů chodců a běžců je poté posouzena s ohledem na jejich pohodlí a zdraví.
Dynamická zkouška dvojice zavěšených lávek pro pěší a cyklisty v oblasti Dolních Vítkovic
Hračov, Stanislav ; Urushadze, Shota ; Macháček, Michael
Zpráva popisuje postup provedení a výsledky dynamické zatěžovací zkoušky dvojice lávek pro pěší v Ostravě. Zjištěné modální vlastnosti skutečných konstrukcí jsou porovnány s výsledky teoretické modální analýzy jejich numerických modelů. Úroveň vibrací mostovek obou lávek od přechodů chodců a běžců je poté posouzena s ohledem na jejich pohodlí a zdraví.
Ochrana památkových objektů proti vibracím
Urushadze, Shota ; Pirner, Miroš ; Bayer, Jan
Předkládaný památkový postup byl vytvořen v letech 2018–2021 při řešení úkolu NAKI č. DG18P02OVV040, nazvaného 'Památky v pohybu', financovaného MK ČR. Podkladem pro vypracování tohoto památkového postupu byla 30‐letá činnost Prof. Pirnera, Ing. Urushadzeho a Ing. Bayera v oblasti technické seizmicity a stavební dynamiky obecně. Navržený památkový postup je vlastně metodickým návodem, jak postupovat, pokud se objeví u památek nějaké poruchy nebo negativní projevy, které by mohly souviset s vibracemi, včetně způsobů jejich řešení. K jednotlivým bodům postupu jsou uváděny příklady z dlouholeté praxe. Obecně tato vyšetřování zahrnují teoretickou a experimentální analýzu včetně terénního průzkumu, nedestruktivní a laboratorní testy na modelech, modelování metodou konečných prvků.\n
Plný tet: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Moving dynamic test loads for road bridges - a case study
Bayer, Jan ; Urushadze, Shota
Two types of dynamic testing load for bridges - driving sprung mass and driving impulse load - areexamined from the drive-by identification point of view. Numerical studies in ANSYS using contact elements and in MATLAB using a modal solution together with coupling force were performed. Equations for the estimation of the impulse load caused by a rolling cogwheel were suggested. The experiments confirmed that a driving impulse load is more efficient in exciting bridge vibrations. This, together with the fact that impulse loading is not sensitive to surface roughness, leads to the conclusion that, as a method for bridge health monitoring, impulse loading is more promising than using a driving sprung mass
Souhrnná výzkumná zpráva z měření vibrací v objektu ELI Beamlines
Pospíšil, Stanislav ; Bayer, Jan ; Hračov, Stanislav ; Urushadze, Shota
Souhrnná zpráva popisuje postupy a výsledky série měření mikro-vibrací podlah a stěn laserových hal v objektu ELI. Úroveň změřených vibrací konstrukcí je posouzena s ohledem na kritéria NIST, která se aplikují pouze prostory s nejpřísnějšími vibračními požadavky. Speciální pozornost je zaměřena také na zhodnocení různých úprav podlah provedených lokálně, ve vybraných místech. Tyto úpravy byly realizovány za účelem snížení hladiny vibrací i z krátkodobého hlediska, které klientem zvolená metodika posouzení nepostihovala.
Proposal for loading tests of bridges - simulation and laboratory experiments
Bayer, Jan ; Urushadze, Shota ; Černý, Miloš
A new dynamic load testing of bridges is proposed and theoretically investigated. A transient analysis of passing vehicle over a bridge in ANSYS and an analytical program in MATLAB for the transient solution of piecewise linear mechanical structures were developed to assess the effects of the proposed dynamic load on a bridge model. According to the first laboratory experiments, it seems that the proposed travelling impulse load could surpass some of the shortcomings and limitations of the currently applied methods of bridge testing. The investigation is a part of a project aimed at drive-by identification of dynamic properties of bridges and further experimental and analytical research will follow.
Experimental study of horizontal forces of pedestrian dynamics
Urushadze, Shota ; Pirner, Miroš
At present similar detailed examination of pedestrian dynamics has been brought about chiefly by the requirements of determining the loads on footbridges. In their case – contrary to bridges – the magnitude of dynamic response is more important than that of static response, as it determines also the serviceability of the footbridge with reference to pedestrian comfort. The forces frequencies of step or strides for different walking velocities is the most important for the further analysis and analysis of the mechanisms.s.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.