Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,338 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.16 vteřin. 

Účinky xenobiotik na oxidační stres, metabolizmus lipidů, integritu DNA a životaschopnost lidských buněk a rybích spermií in vitro
LINHARTOVÁ, Pavla
Znečišťování vodního prostředí anorganickými a organickými chemikáliemi je jedním z hlavních faktorů představujících vážnou hrozbu v přežití vodních organismů včetně ryb. Proto hodnocení rizik a přínosů týkajících se konzumace ryb je v současné době intenzivně diskutované téma veřejného zdraví. Spermie téměř všech druhů ryb se před oplodněním uvolňují do vodního prostředí, kde mohou být přímo vystaveny různým sloučeninám, jako jsou například cizorodé látky zahrnující též toxické kovy. Kromě toho i samotná expozice dospělých jedinců různým škodlivinám by mohla ovlivnit kvalitu rybích gamet, jejímž následkem bude snížená oplozovací schopnost a oplodnění samotné. Mimo jiné výhody konzumace ryb jsou dobře známé, a to nejen jako bohatého zdroje bílkovin a dalších nezbytných živin, ale rovněž i mnoha zdravotních výhod. Věda a výzkum v posledních několika desetiletích ukázaly, že živiny, zejména n-3 mastné kyseliny (MK), vyskytující se u ryb a mořských plodů, jsou prospěšné pro funkci srdce a nezbytné pro vývoj mozku. Celá práce byla založena na hodnocení dvou rozdílných typů modelových buněk. Za prvé lidské jaterní buňky (Hep G2, ATCC), které byly použity jako nástroj pro studium cytotoxicity kadmia (Cd2+) in vitro formou simulace po požití kontaminované ryby a následné změny ve složení mastných kyselin a fosfolipidových tříd. Za druhé byly pro studium účinků potenciálně nebezpečných xenobiotik vyskytujících se ve volných vodách použity jako in vitro model spermie jednoho ohroženého druhu ryby, jesetera malého (Acipenser ruthenus). Spermie jesetera malého byly vystaveny po dobu 2 hod při 4 °C koncentracím xenobiotik vyskytujících se v životním prostředí. Jmenovitě u DQ (0-150

Determination of elastic moduli of anisotropic solids from ultrasonic measurements
Seiner, H. ; Landa, Michal
This nondestructive, and partially noncontact method have a potential for material evalution of layered anisotropic structures.

Evaluation of anisotropic properties of composites using laser-generated ultrasound
Landa, Michal ; Blaháček, Michal ; Zídek, Jan
This nondestructive, and partially noncontact method have a potential for material evalution of layered anisotropic structures.

Deformačně napěťová analýza sanovaného prvního moláru
Valášek, Jiří ; Fuis, Vladimír (oponent) ; Florian, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na deformačně napěťovou analýzou sanovaného zubu. Konkrétně se jedná o sanovaný zub s kavitou I. a II. třídy. Na začátku této práce jsou popsány základní výplňové materiály, způsoby preparace kavit a rozdělení kavit do tříd. V této prací je popsána tvorba geometrického modelu pro zdravý a sanovaný zub s kavitou I. a II. třídy. Model geometre sanovaného zub byl proveden v několika variantách s uvažováním rozdílného tvaru kavity, velikosti kavity a výplňového materiálu. Na tyto geometrické modely byla vytvořena konečnoprvková síť. Výpočtový model byl vyřešen pomocí programu ANSYS 11.0 v grafickém prostředí Workbench prostřednictvím metody konečných prvků. Z analýzy výsledků vyplývá, že u sanovaného zubu dochází k porušení spojitosti a tím ke snížení celkové tuhosti oproti sanovanému zubu. Pro sanaci zubu byly použity dva výplňo-vé materiály, a to amalgám a kompozitní pryskyřice. Z analýzy výsledků vyplývá, že amal-gám je vhodnější materiál pro sanaci zubů v molárovém úseku.

Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií
PINESOVÁ, Stanislava
Bakalářská práce s názvem ,,Edukační činnost v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů na druhém stupni základních škol a nižším stupni víceletých gymnázií`` se zabývá tím, jak by měla probíhat správná edukace žáků ve školách. Jaké protidrogové programy fungují ve znojemském regionu, jestli se školy řídí Rámcovým vzdělávacím programem, jak funguje Minimální preventivní program na školách a co je to primární prevence. Cílem práce je zhodnotit jak je realizována primární prevence patologických jevů ve školách na okrese Znojmo. K tomuto cíli jsou stanoveny tři hypotézy. První hypotéza se zaměřila na to, zda je edukace žáků v oblasti primární prevence dostatečná. Druhá hypotéza se zaměřila na to, zda ve školách realizují Minimální preventivní program učitelé těchto škol a třetí hypotéza byla zaměřena na to, jak často si školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky. Data byla získána dotazníkovým šetřením a rozhovorem s pedagogy. Dotazníkové šetření probíhalo na pěti školách na okrese Znojmo - na třech základních školách (ZŠ Kravsko, ZŠ Šumná a ZŠ Václavské náměstí), na jedné základní škole praktické (ZŠ praktická Znojmo) a jednom víceletém gymnáziu (osmileté gymnázium Znojmo). Šetření bylo vedeno jak mezi žáky, tak mezi pedagogy. Skladba otázek byla taková, že se odpovědi žáků a pedagogů mohly navzájem potvrzovat či vyvracet. Z provedeného šetření tedy vyplývá, že edukace žáků na školách v oblasti primární prevence patologických jevů je nedostatečná, učitelé i žáci uvedli, že protidrogová prevence probíhá ve vyučovacích hodinách minimálně. Ve školách realizují Minimální preventivní programy učitelé těchto škol. Školy zvou ke spolupráci na realizaci Minimálního preventivního programu odborníky 1-2x ročně, jen ve výjimečných případech častěji. Žáci i pedagogové by uvítali častější protidrogové přednášky.

Didaktické hry a jejich užití v hodinách matematiky na 1. st. ZŠ
PEJŠOVÁ, Andrea
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření sbírky didaktických her, které se dají využít na 1.st.ZŠ. Inspirovala jsem se RVP. Rámcový vzdělávací plán obsahuje oblast Matematiky a její aplikace, která podporuje utváření a rozvíjení klíčových kompetencí i nový tematický okruh Nestandardní aplikační úlohy a problémy. První část diplomové práce se věnuje teorii didaktických her ( co to jsou didaktické hry, k čemu jsou dobré, kdy by se měly zařazovat do hodin matematiky ). Druhou částí diplomové práce je sestavená sbírka didaktických her, rozdělená do šesti tematických okruhů. Tato sbírka bude zároveň upotřebitelná v budoucí praxi učitelů jako určitý zásobník didaktických her k automatizaci učiva či k odlehčení stereotypního učiva. Součástí práce je klíč ke sbírce a dotazník určený dětem se zaměřením na oblibu matematiky a také na to, zda děti samy vyhledávají nějaké matematické rébusy.

Od sedmi do jedenácti. Jak děti mladšího školního věku píší literaturu
Viktorová, Ida ; Štech, Stanislav (vedoucí práce) ; Chrz, Vladimír (oponent) ; Zápotočná, Oľga (oponent)
Projekt řešil téma koncepce textu a psaných textových druhů u dětí mladšího školního věku ( 1 . - 5 . třídy základní školy). Výzkumné šetření bylo kvalitativní. Tomu odpovídaly i použité metody: sběr písemného materiálu, pozorování ve vyučování, rozhovory s dětmi a učiteli. Výzkumu se zúčastnily děti z několika tříd jedné základní školy. Zaměření projektu bylo vývojově psychologické. Pozornost se soustředila na podoby dětských psaných textů, hlavně literárních, jejich rysy, vývoj a změny, dětské strategie psaní, užívání písma apod. Sledované jevy byly zachyceny vývojově, postupně od první do páté třídy. Autorka se věnovala dále otázkám autorství dětí, jejich komunikace s konvečními modely textů, vtahu čtení a psaní, vývoji koncepce žánrů, vlivu školy a dětské kultury na rozvoj písemné kompozice a dalším problémům. Výsledky jsou určeny odborné veřejnosti, psychologům, učitelům, studentům psychologie a studentům učitelství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů
Šebestová, Jana ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Výběr mateřské školy je prvním životním krokem do světa. Vybírání mateřské školy dle programu, věkového složení pedagogického sboru, velikosti mateřské školy nebo dostupnosti od bydliště, jsou některé z mnoho kritérií, podle kterých rodiče vybírají mateřskou školu pro své dítě. Diplomová práce na téma " Co tvoří obraz mateřské školy v očích rodičů" je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje a charakterizuje jednotlivé prvky image, předškolní instituci a jejich obraz v určitém období a přibližuje první momenty před vstupem do mateřské školy. Praktická část popisuje realizaci výzkumného šetření, které je zaměřeno na kritéria výběru mateřské školy, očekávanost rodičů od mateřských škol, pohled rodičů na předškolní vzdělávaní, ale také představy pedagogických pracovnic na image. Jednotlivé kapitoly v praktické části se zaměřují i na charakteristiku jednotlivých mateřských škol, podrobnou analýzou dat, celkovou analýzou dat a vyhodnocením třech dotazníků. Závěrem práce je celkové shrnutí všech výsledků šetření a různých poznatků a návrh pro tvorbu obrazu mateřských škol.

Základní škola
Králíková, Zuzana ; Mikošek, Marek (oponent) ; Hlavačka, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je návrh novostavby základní školy pro první stupeň. Budova je situována v městě Letohrad v Pardubickém kraji. V návrhu školního zařízení je sportovní sál pro žáky i pro možné využití veřejností. Součástí objektu je jídelna s výdejovou kuchyní. Konstrukční systém objektu je stěnový z keramického příčně děrovaného zdiva s vnějším kontaktním zateplením. Objekt je nepodsklepený. Provozně je budova tvořena třemi částmi, výukovou, jídelnou s výdejovou kuchyní a sportovním sálem se zázemím. Ve výukové části je objekt dvoupodlažní, zbylá část je jednopodlažní s vegetační střechou. Všechny střechy jsou řešeny jako ploché jednoplášťové. Objekt je navržen pro výuku 150 žáků. Větrání budovy je zajištěno vzduchotechnickým zařízením. Vstup do objektu je bezbariérový, uvnitř budovy je instalován výtah.

Dobudování VUT - Fakulta výtvarných umění
Ivanova, Nadezda ; Navrátil,, Aleš (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Objekt je tvořen třemi částmi: dvěma šesti podlažními školními budovami, které jsou propojené dvoupodlažním společeným prostorem. Jednoduchá geometrie komplexu zapadá do stávající městské zástavby. Opakování směrování ulic poskytuje možnost vizuálního kontaktu s Právnickou fakultou, objekt je tvořen tvarem písmena V s uzavřenými nádvořími. Ve spodní části budovy Fakulty výtvarných umění jsou situovány dílny, archiv a depozitář uměleckých děl, do kterých se vchází ze severní strany. První tři podlaží jsou propojena chodbou s odpočinkovým společenským prostorem, který byl vytvořen pro pohodlnou komunikaci a oddych studentů a zaměstnanců. Na zbývajících podlažích jsou ateliéry, keramické a sochařské dílny, fotografie, tisk a 3D tisk, místnosti děkanátu, pedagogů a učebny. V horním patře, 6 m od paty budovy, jsou situovány velké ateliéry, osvětlení je zde zajištěno pomoci světlíků ve střeše. Také je zde navrženo otevřené vzdušné atrium, které spolu s poloprůhlednými fasádami zajišťuje přirozené světlo ve většině interiérů. Fasádní konstrukce je zdůrazněna pomoci pláště z vertikálních a horizontálních hliníkových lamel a desek, což dodává komplexu zajímavý, lehký a vzdušný nádech. Jednotnou kompozici podtrhují rovněž odstíny teplých a studených barev. Čtyři podzemní podlaží jsou využívána jako podzemní parkoviště, první patro je vyhrazeno univerzitě VUT. V budoucnu projekt také počítá s terénními úpravami okolí za účelem oživení a zpříjemnění, především z hlediska zeleně.