Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.05 vteřin. 


Financování a zajištění železniční dopravy v České republice
Rohovská, Kateřina ; Stará, Dana (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Kvalitní systém veřejné dopravy je znakem každého vyspělého evropského státu. Existence a rozvoj sektoru veřejné dopravy je významnou měrou závislý na financích z veřejných zdrojů. Česká republika není výjimkou. Systém železničních dopravních cest České republiky tvoří páteřní vnitrostátní dopravní systém s napojením na středoevropský tranzitní systém. Hlavním cílem práce je deskripce a zhodnocení výsledků finanční analýzy hospodaření akciové společnosti Českých drah v letech 2010 až 2014, která je doposud považována za dominantního dopravce v dopravním železničním sektoru. Náležitá pozornost je věnována podpoře z veřejných zdrojů, ať již na krajské, státní či dokonce evropské úrovni.

Obchodní kupní smlouva : (současná úprava a perspektivy)
Nerada, Aleš ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
Obchodní kupní smlouva (současná úprava a perspektivy) Kupní smlouva je jedním z nejpoužívanějších smluvních typů, k jehož uzavírání dochází jak mezi soukromými osobami, tak mezi podnikateli. Vzhledem k připravovanému přijetí nového občanského zákoníku, které bude pro české soukromé právo znamenat jednu z největších změn za posledních téměř 50 let, je jistě vhodné připravované změny tohoto smluvního typu přiblížit a rozebrat. Cílem mé práce je tedy rozebrat, jak platnou právní úpravu obchodní kupní smlouvy včetně mezinárodní roviny, tak její připravované změny s důrazem na odpovědnost za vady a důsledky plynoucí pro institut nabytí vlastnického práva od neoprávněného obecně a k nemovitosti. Práci jsem rozdělil do dvou hlavních částí, z nichž první se zaobírá platnou právní úpravou obchodní kupní smlouvy a druhý navrhovanou úpravou v novém občanském zákoníku. Každý z těchto oddílů je pro přehlednost dále rozdělen na řadu menších. V prvním oddílu se nejdříve zabývám úpravou mezinárodní kupní smlouvy v Úmluvě OSN o mezinárodní koupi zboží, její aplikací a použitím a následně již zákonnou úpravou obchodní kupní smlouvy v ČR. V rámci platné úpravy pojednávám o podstatných náležitostech obchodní kupní smlouvy, zabývám se odpovědnostními vztahy a v jejich rámci odpovědností za vady a zárukou za jakost....

Evropské a české principy smluvního práva
Horáková, Monika ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Oehm, Jaroslav (oponent)
Smluvní závazkové vztahy jsou nutnou podmínkou pro fungování tržního hospodářství a právní úprava smluvních závazků přímo ovlivňuje jeho chod. Existuje tedy úzký vztah mezi evropským smluvním právem a efektivním fungováním jednotného vnitřního trhu. Současná dílčí a nejednotná právní úprava v této oblasti je nevyhovující vzhledem k dosažené úrovni integrace trhu. Panuje všeobecná shoda o potřebě reformovat, harmonizovat stávající úpravu, což ovšem neplatí o způsobu, jakým má být tento úkol splněn. V akademických i v politických kruzích existují různé varianty budoucího vývoje. Kontroverzním cílem, ke kterému podle mého názoru evropské právo s určitostí směřuje, je vytvoření jednotného kodexu soukromého práva. Na akademickém poli již nějakou dobu probíhají intenzivní práce na přípravě studií a dokumentů, které mají ambice stát se základem budoucího jednotného soukromého práva. Lze tedy říci, že přijetí jednotného evropského soukromoprávního kodexu bude záviset na politické vůli tento krok učinit. Ani politický přístup k této problematice však není jednotný. Na rozdíl od Evropského parlamentu, který podporuje ideu vytvoření evropského kodexu soukromého práva, se Evropská komise od této myšlenky několikrát distancovala a přiklonila se ke zpracování jen společného referenčního rámce. Vypracovaný návrh...

Návrh postupů pro transformaci účetních dat na základ daně v systému CCCTB
Kuchařová, Ivana ; Valder, Antonín (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
V důsledku světové globalizace a integrace je zapotřebí vyvíjet harmonizační úsilí nejen v oblasti účetnictví a výkaznictví tak, aby účetní výkazy předkládané uživatelům měly stejnou vypovídací hodnotu, ale ukazuje se, že neméně významnou je i daňová otázka u nadnárodních společností. Práce popisuje vývoj snah Evropské komise v rámci Evropské unie, které by měly vyústit ve sjednocení postupů při stanovení základu daně z příjmů právnických osob u společností, jež tvoří skupinu v rámci členských států EU popřípadě i v kombinaci se společnostmi z třetích zemí. Toto sjednocení by mělo zamezit rozvíjejícímu se agresivnímu daňovému plánování užívané společnostmi s cílem přesouvání daňových základů jednak do zemí s nejnižšími sazbami daně z příjmů, ale i využívání mezer a neprovázanosti daňových zákonů jednotlivých členských států EU, kdy může docházet dokonce i k dvojímu nezdanění, což v současné době zadluženosti států způsobuje snížení příjmů do státních rozpočtů a vyvolává tak potřebu států Evropské unie zavést příslušná opatření. Jedním z opatření, které by mělo vést ke zlepšení výběru daní, je co nejrychlejší zavedení společného konsolidovaného základu daně z příjmů korporací (Common Consolidated Corporate Tax Base), jehož geneze, struktura a charakteristika se stala stěžejní částí teoretických východisek. Další otázky, jež vyvstávají v souvislosti se zavedením společného konsolidovaného základu daně a které se řeší v této práci, jsou tyto - k jakým shodám a odlišnostem dochází mezi evropskými a vnitrostátními předpisy v oblasti účetnictví a daní, jakými postupy bude prováděna transformace výchozích účetních dat zachycených podle vnitrostátní právní úpravy na evropský základ daně a jaký vliv budou mít tyto transformační postupy na konečnou výši základu daně.

Veřejné zakázky v České republice
Gaňová, Edita ; Žáková Kroupová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Havlíková, Michaela (oponent)
Bakalářská práce Veřejné zakázky v České republice se zabývá zhodnocením průběhu zadávání veřejných zakázek na Ústeckém kraji v letech 2012-2014. Ze státního rozpočtu a především z fondů Evropské unie plyne značná část finančního objemu pro hospodaření Ústeckého kraje. V uvedených letech bylo zadáno celkem 2 007 veřejných zakázek ve finančním objemu 30 461 289 566 mld. Kč. Proto prvotním cílem této práce je provedení rozboru zadávání veřejných zakázek na Ústeckém kraji a zároveň tak zhodnocení zadávání veřejných zakázek, co se týče počtu, finančního objemu a struktury veřejných zakázek. Jednotlivé ukazatele ve sledovaném období jsou názorně porovnány a jejich změny v analyzovaném období graficky znázorněny. Veřejné zakázky narostly o 43 % z celkového finančního objemu a i co do počtu zadávání o 38 % zakázek. Mezi použité metody k implementaci cíle patří proces uveřejňování a zadávání veřejných zakázek. Dalším stěžejním cílem práce je provedení detailnějšího rozboru města Ústí nad Labem v roce 2014, co se týče této oblasti zadávání veřejných zakázek. Největším zadavatelem za rok 2014 se sídlem ve městě Ústí nad Labem se stal Ústecký kraj, který zadal ve finančním objemu 71 % veřejných zakázek a zároveň největší počet zadání 70 veřejných zakázek.

Analýza hospodářsko-politických vztahů Německa a Sovětského svazu v letech 1939-1941
Fabianková, Klára ; Kovář, Martin (vedoucí práce) ; Tumis, Stanislav (oponent) ; Horčička, Václav (oponent)
Disertační práce se zabývá německo-sovětskými hospodářsko-politickými vztahy v letech 1939-1941. Jedná se o formy totalitních režimů, jejichž spolupráce nebyla přerušena, i když měla vlastní dynamiku ovlivněnou ideologickými, hospodářskými a politickými podmínkami. Ekonomické důvody se zřetelem na zajištění surovinové soběstačnosti Německa byly jedním z motivů pro zintenzivnění německo-sovětské spolupráce. Smlouva o neútočení z 23. srpna 1939 byla vykalkulovanou dohodou s přesnými cíly, kdy oba systémy upřednostnily společné národní zájmy, které spočívaly také v rozdělení Polska, před ideologickými rozdílnostmi. Práce nastiňuje okolnosti jednání, hlavní aktéry a motivy vedoucí k uzavření nejdůležitějších obchodních smluv. Kvantifikuje sovětské dodávky exportované v daném období do německé ekonomiky a analyzuje faktory plnění smluvních závazků. Sotva dvouletý obchodní vztah, ve kterém se výraznou měrou angažovalo i Říšské ministerstvo zahraničí, poskytl více krátkodobých výhod německé válečné ekonomice, především z kvantitativního hlediska. Hitlerovi mimo jiné pomohl částečně vyřešit dovozní závislost. S ohledem na strukturu obchodu byl stalinský režim pro nacistickou ekonomiku významný především dovozem surovin a potravin. Recipročně Hitlerovo Německo preprezentovalo důležitý zdroj technologických postupů a zbrojní produkce. Plnění obchodních kontraktů ovlivňovaly válečné operace, strategické plány, smluvní podmínky a další faktory. V poslední části práce analyzuje německou hospodářskou situaci na okupovaném území SSSR v letech 1941-1943 se zřetelem k oblasti dnešní Ukrajiny a Běloruska. Záměrem bylo nalézt odpověď na otázku, zda byly dosaženy plánované ekonomické cíle a charakterizovat nejdůležitější faktory, které ovlivnily německé hospodářské zisky. Součástí výzkumu byla i analýza celkové bilance získaných nerostných surovin, potravin a pracovní síly s cílem odpovědět na otázku, zda se Hitlerovi čistě z kvantitativního hlediska vyplatilo ukončit hospodářskou spolupráci a zaútočit na Sovětský svaz. Vojenská akce byla motivována ekonomickými záměry, zároveň nelze pochybovat o rasově ideologickém pozadí. Na vypracování a realizace okupační politiky se aktivně podíleli i zástupci průmyslové sféry, bankovního sektoru nebo říšských ministerstev. Očekávaný přínos z hlediska ekonomického obsazení sovětského území nepřineslo. Efektivitu a plnění cílů komplikovala kromě evakuace a kolaborace, také korupce, partyzánská činnost a koncept okupační politiky.

Sociální zabezpečení zaměstnanců v Evropské unii
Volná, Zuzana ; Ševečková, Jana (oponent) ; Brychta, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou koordinace systémů sociálního zabezpečení na unijní i vnitrostátní úrovni. Předkládá základní rozbor příslušné unijní právní úpravy. Na modelových příkladech je rovněž prezentována aplikace relevantních právních předpisů Evropské unie, které se k dané situaci vztahují, mj. je poukazováno i na související administrativní povinnosti. V poslední části jsou identifikovány problematické oblasti a prezentována obecná, ale i konkrétní doporučení, vztahující se k řešeným příkladům.