Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4,011 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Geometrické kompetence a jejich hodnocení ve vyučování matematice
Roubíček, Filip
Příspěvek pojednává o možnostech kultivace dovedností orientovat se v prostoru, rozeznávat a reprezentovat geometrická tělesa na prvním stupni základní školy. Popisuje žákovské aktivity, metody modelování a didaktické hry zaměřené na poznání geometrických těles.

Měření fonologického povědomí – test skládání hlásek na počátku školní docházky: porovnání klasického přístupu a teorie odpovědi na položku
Gorčíková, M. ; Šafr, Jiří
Cílem příspěvku je ukázat výhody a limity dvou přístupů klasické teorie měření (CCT) a teorie odpovědi na položku (IRT) k posouzení úrovně diagnostického nástroje pro hodnocení fonologického povědomí (FP) mezi žáky prvních tříd. FP bylo měřeno testem skládání hlásek v rámci longitudinálního výzkumu 25 škol v Praze a Středočeském kraji (N=439). Výhodou přístupu IRT oproti klasické testové teorie je především pojetí nezávislosti položek v testu. Pravděpodobnost určité odpovědi je tak závislá na úrovni latentní schopnosti žáka a charakteristikách konkrétní položky. Pokud tedy známe parametry položek (obtížnost) lze na základě odpovědí žáka odhadnout úroveň měřené lingvistické schopnosti uplatnitelné v praktické diagnostice. Výsledky poukázaly na vhodnost úpravy testu skládání hlásek (zejména pro konec první třídy) tak, aby adekvátně měřil velkou dynamiku růstu úrovně schopnosti FP během první třídy.

Český divadelní plakát 1968-1989: vizuální sémiotika
Sýkorová, Lenka ; Holý, Bohuslav (oponent) ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce)
Posluchačka Lenka Sýkorová si zvolila jako téma své diplomové práce Český divadelní plakát v období normalizace let 1968 - 1989. K tomu, aby bylo možné přistoupit k hodnocení a významu zvoleného tématu, je nutné přiblížit si, jaký společensko-historický dosah má dramatické umění a jeho prezentace na kulturu, vzdělanost a myšlení českého národa. Vždy, když byl náš národ v krizi, svoji vzpruhu a sílu nacházel v divadelním projevu, který mu často přibližoval literárně výrazovými prostředky v analogiích reálných situací, jak by jeho existence měla být vnímána. Tento pocit duchovní posily prostupoval naší populací dlouhodobě, již od časů Josefa Kajetána Tyla, který jezdil se svojí společností po Čechách a šířil povědomí o myšlenkách, zprostředkovávaných jevištěm. Proto je určitě namístě, že si Lenka Sýkorová vzala téma právě divadelního plakátu v období tak zvané normalizace za objekt teoretického zpracování a rozhodla se tuto periodu pohledem významového výkladu grafické zkratky pojednat. Plakát měl vždycky svoji důležitost, jako sdělení veřejnosti. Upoutávka k určitému dění a souběžně jeho výrazová úroveň sdělovala, čemu by mělo obyvatelstvo věnovat pozornost. K zakázkám prezentační důležitosti byli zváni umělci nejvyšších kvalit. Období tak zvané normalizace předcházela doba postupného uvolňování a jakoby...

Vstupní hodnocení možností inovací udržitelné spotřeby a výroby ve vybraném podniku
Kodejšová, Tereza ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Růžička, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je aplikace metodiky vstupního hodnocení udržitelné spotřeby a výroby ve vybraném podniku. Tato metodika je v rámci diplomové práce aplikována na konkrétním podniku a zjišťuje potenciál ke zlepšení ve všech jeho částech, to znamená v celém systému spotřeby a výroby ovlivňované podnikem včetně zahrnutí veškerých ekonomických, environmentálních a sociálních aspektů. Výsledkem tohoto hodnocení je soubor navržených opatření, u nichž jsou vyčísleny přepokládané náklady na jejich realizaci, doba návratnosti a dále také efekty s těmito přínosy. Tato opatření jsou doporučena podniku k realizaci za účelem dosažení úspor, zvýšení konkurenceschopnosti, zlepšení ekonomických výsledků, posílení společenské prestiže, snížení zátěže životního prostředí a dalších efektů.

Environmentální souvislosti soudobé architektury v CHKO Bílé Karpaty
Hamšíková, Olga
V příspěvku je proveden rozbor tématu, zúžení jeho rozsahu na multikriteriální hodnocení obytného stavení na Kopanicích a vytýčen další postup práce.

Role ICT při zajištění udržitelného rozvoje
Müller, Pavel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Diplomová práce se dále zabývá problematikou zajišťování udržitelného rozvoje prostřednictvím ICT a to především se zaměřením na následné využití těchto teoretických poznatků při zavádění Green ICT do praxe malých a středních společností v rámci České republiky. Tato práce se zaměřuje na dosažení pěti dílčích cílů, kterými jsou: Teoretické ukotvení celé problematiky Green ICT ve vztahu k malým a středním společnostem v České republice, Analýza možných dopadů ICT na udržitelný rozvoj životního prostředí, Analýza dostupných metodik a způsobů zavádění Green ICT a principů udržitelnosti do společností, Hodnocení jednotlivých Green ICT opatření z různých hledisek za účelem výběru opatření vhodných pro následnou implementaci a Stanovení metodického postupu zavádění nejvýznamnějších Green ICT opatření do praxe. Dosažením těchto dílčích cílů je následně indikováno dosažení hlavního cíle práce, kterým je specifikace metodického rámce pro výběr a hodnocení vhodného Green ICT opatření a stanovení postupu jeho následné implementace do praxe. Hlavním prostředkem pro dosažení cílů této diplomové práce je důkladná analýza dostupných a dostatečně aktuálních informačních zdrojů zaměřujících se na problematiku Green ICT a udržitelného rozvoje, která je doplněna o autorovo expertní hodnocení jednotlivých opatření Green ICT. Tuto diplomovou práci je možné rozdělit na dvě části. V první z nich jsou důkladně analyzovány dostupné informační zdroje a na jejich základě je následně realizováno teoretické uchopení problematiky. V druhé části je poté specifikován vlastní přínos práce prostřednictvím rozboru a hodnocení jednotlivých Green ICT opatření doplněných o jejich metodický postup zavedení.

Inovace výroby soudečků valivých ložisek objemovým tvářením za studena (OTS)
Machač, Stanislav ; Kopřiva, Miloslav (oponent) ; Samek, Radko (vedoucí práce)
MACHAČ Stanislav: Inovace výroby soudečků valivých ložisek objemovým tvářením za studena (OTS). Diplomová práce prezenčního studia, magisterského studijního programu – Strojírenství. Obor strojírenská technologie, 2. ročník, 2. stupeň – letní semestr, studijní skupina 50 / 51, akademický rok 2007 / 2008. FSI VUT Brno, ÚST odbor tváření kovů a plastů, květen 2008, stran 75, tabulek 6, příloh 4. Tématem diplomové práce je inovace výroby soudečků valivých ložisek objemovým tvářením za studena. Na základě rešeršní studie současného stavu výroby je navrhnut a vypracován výrobní postup pro lisování dříve soustruženého soudečku dvouřadého radiálního soudečkového ložiska s označením 22226EJ. Postup výroby je vypracován s ohledem na určený kolenový lis LLR 1000 (Šmeral Brno a.s.), s ohledem na stanovený způsob pěchování v polozavřené zápustce a při zohlednění tvařitelnosti materiálu soudečku 100CrMn6. Pro tento soudeček je zde proveden návrh a kontrola funkčních částí nástroje, při jejichž návrhu je přihlíženo ke stávajícímu uspořádání jednotlivých částí a jejich zabudování do pracovního prostoru lisu. Dále je zde uveden návrh LAYOUTU pracoviště pro ruční zakládání polotovarů. V závěru je provedeno ekonomické hodnocení inovace porovnáním vlastních nákladů výroby soustružených a lisovaných soudečků 22226EJ.

Využití plemene bílá krátkosrstá koza v ČR
Minaříková, Marcela
Ve své bakalářské práci s názvem "Využití plemene bílá krátkosrstá koza v ČR" se zabývám původem tohoto plemene a jeho plemennými znaky. V další části práce se věnuji mléčné užitkovosti bílé krátkosrsté kozy a faktorům, které ji ovlivňují. Mezi hlavní vlivy, které působí na mléčnou užitkovost, patří plemeno, tělesné rozměry a hmotnost jedince, věk, velikost a tvar vemene, laktace, termín porodů, četnost vrhu, výživa a teplota prostředí. Ve své práci se také zmiňuji o populaci koz v České republice a v rámci této kapitoly popisuji farmy, které se zabývají chovem bílých krátkosrstých koz a zpracováním mléčných produktů. Dále se zabývám chemickým složením mléka a popisem jeho jednotlivých složek, jako jsou bílkoviny, sacharidy, tuky, minerální látky, vitaminy a sušina. Další část mé bakalářské práce je zaměřena na metodiku pro hodnocení dojivosti a kvality mléka, jejíž součástí je i popis laboratorních analýz pro stanovení obsahu sušiny, tuku, laktózy, minerálních látek, bílkovin a somatických buněk v mléce.

Přístupy k oceňování kulturních organizací
Tomišková, Monika ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá poměrně novou problematikou v České republice, kterou je oceňování kulturních organizací. V teoretické části je analyzován obecný rámec pro ocenění neziskové kulturní organizace. Jeho součástí je pojednání o významu kultury pro společnost, charakteristice neziskových organizací a následně vymezení možného pojetí hodnoty kulturní organizace, důvodů a metod ocenění takovýchto organizací. Zvláštní zaměření je věnováno i transformaci pražské divadelní sítě. Cílem praktické části je stanovení přibližné hodnoty, o kterou by česká společnost přišla, pokud by z finančních důvodů zaniklo pražské divadlo Činoherní klub. Aplikovaným postupem je metoda podmíněného hodnocení, která je založená zjišťování individuálních ochot platit (WTP), případně ochot přijmout kompenzaci (WTA), pomocí dotazníkového šetření. Obsahem je také určení postavení oceňovaného divadla na pražském divadelním trhu.

Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední Vojenské Nemocnici - Vojenské fakultní nemocnici Praha
JANKŮ, Kamila
Předkládaná diplomová práce, Využití e-learningového vzdělávání všeobecných sester v Ústřední vojenské nemocnici Vojenské fakultní nemocnici Praha, se v teoretické části zabývá především významem e-learningu, distančním vzděláváním, historií vzdělávání sester v České Republice sester a e-learningem ve zdravotnictví. Dále se v práci objevují informace o ÚVN, popisuje její současný stav a využívání e-learningu v pracovním procesu. Pro kvantitativní výzkumné šetření byly stanoveny 5 cílů a 4 hypotézy. Prvním cílem bylo zjistit časovou náročnost studia pomocí e-learningových kurzů. Druhým cílem bylo zjistit postoj všeobecných sester k e-learningovému vzdělávání. Třetí cíl se zaměřil na přínos e-learningového vzdělávání pro všeobecné sestry a pro management nemocnice. Čtvrtý cíl byl zaměřen na spokojenost všeobecných sester s formou, obsahem a rozmanitostí e-learningových kurzů a prostřednictvím čtvrtého cíle jsme zjišťovali důvody, které vedou ke vzniku e-learningových kurzů pro všeobecné sestry. Byly stanoveny čtyři hypotézy: H1- K absolvování studia e-learningového kurzu je zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. H2: Sestry do 30 let upřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. H3 - Efektivita prezenčního vzdělávání je větší než u e-learningového vzdělávání. H4: Finanční náročnost e-learningového kurzu je menší než u kurzu prezenčního. Technikou sběru dat byl anonymní nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce, který obsahoval 32 položek. Výzkumný soubor tvořilo 212 všeobecných sester pracujících na klinických pracovištích ŮVN. Doplňkovou metodou byl rozhovor s vedoucí týmu pro výuku a vzdělávání ÚVN. Výsledky šetření vztahující se k hypotézám ukazují, že k absolvování studia e-learningového kurzu není zapotřebí méně času než u kurzu prezenčního. Sestry do 30 let neupřednostňují e-learningové vzdělávání na rozdíl od sester nad 30 let. Dále byla potvrzena efektivita prezenčního vzdělávání na rozdíl od e-learningového vzdělávání a byla vyvrácena nižší finanční náročnost e-learningového kurzu než u kurzu prezenčního. Sestry stále preferují prezenční formy výuky, nejčastěji s pasivní účastí na vzdělávací akci, ovšem absolvování e-learningových kurzů považují za výhodnější. Většina dotázaných se taktéž vyjádřila pozitivně k formě, obsahu a rozmanitost e-learningových kurzů. V kurzech je dostatek informací pro zpracování závěrečného testu a sestry považují počet kurzů potřebných k periodickému hodnocení za přiměřený. Jako limitující se jeví nemožnost opakování závěrečného testu, nejčastěji navrhované možnosti opakování jsou 2 3. Z výzkumného šetření vyplynulo, že vyšší procento dotázaných respondentů věnuje kurzu libovolně času. Sestry stále preferují prezenční formy výuky s pasivní účastí před e-learningovou formou. Většina sester se vyjadřuje pozitivně k současnému obsahu kurzů v podobě textového formátu. Témata kurzů jsou z velké části vytvářena návrhy od členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Výsledky šetření budou referovány na příští řádné poradě členů týmu pro výuku a vzdělávání nelékařských profesí ÚVN. Předneseny a navrhnuty budou postupy pro zlepšení formy dosavadních kurzů, možnost vytvoření komunikace mezi autorem a studujícím, limitující nemožnost opakování závěrečných testů a návrhy na četnost opakování.