Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,239 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.08 vteřin. 

Model dynamiky lidských zdrojů v projektovém řízení
Hančar, Michal ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Šviráková, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dynamikou měkkých faktorů působících na pracovníky projektů. Mezi tyto faktory patří zejména motivace, atmosféra na pracovišti, vzájemná synergie pracovníků, jejich emocionální rozpoložení a působení projektového manažera, který projekt řídí. K identifikaci těchto faktorů a jejich vzájemných vztahů bylo dosaženo rešerší odborné literatury z oblasti psychologie a systémové dynamiky. Popsání problematiky řízení projektu bylo dosaženo rešerší odborné literatury zabývající se projektovým managementem. Hlavním cílem práce je vytvoření dynamického modelu, který simuluje chování měkkých faktorů působících na pracovní skupinu. Primárním ukazatelem modelu je výkonost pracovníků projektu v závislosti na nastavených parametrech. Validace modelu proběhla ověřením historického chování klíčových prvků. Výsledky validačních testovacích scénářů odpovídají zhruba z 95 % historickému chování. V závěru práce je vypracována případová studie z oblasti ICT. Nad výsledky simulačních experimentů této studie byla provedena scénářová analýza, která slouží k pojednání a nastínění možných doporučení pro projektové řízení.

Centralizace řízení přepravy agrárních komodit
Šťastná, Tereza ; Rathouský, Bedřich (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na vyhodnocení správnosti zvoleného projektu centralizace řízení agrárních komodit ve firmě AGF Logistics. Vyhodnocení jsem provedla na základě analýzy provozních a ekonomických dat. Aplikací teoretických modelů jsem dospěla ke konkrétním faktům a údajům, jenž potvrdily mou hypotézu, že projekt centralizace je vhodným řešením optimalizace výkonnosti. Na základě zjištěných údajů je možné porovnat aktuální stav projektu s očekávanými cíli a je možné detekovat příležitosti a rizika spojená s projektem.

Transformace reportingu dat z provozu datových sítí
Tolar, Tomáš ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Malinová, Ludmila (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá úpravou reportingu dat získaných z provozu datových sítí v telekomunikační společnosti. Proces reportingu je dlouhodobě nevyhovující a neodpovídá dnešním požadavkům. Cílem práce je nalézt vhodné nástroje a implementovat je do praxe. Práce je členěna do tří logických částí, které sestávají z šesti kapitol. Úvodní část popisuje teoretická východiska jako Business Intelligence a další přístupy a trendy v této oblasti, na nichž lze reporting stavět. Druhá část je věnována popisu principů a trendů Network reportingu, jak autor nazývá reporting z datových sítí. Rovněž je charakterizován stav Network reportingu ve zmíněné organizaci. Obsahem závěrečné části je analýza dostupných nástrojů a na základě teoretických poznatků jsou zvolené nástroje implementovány a přínos tohoto projektu zhodnocen.

Výběr a implementace open source nástroje pro řízení portfolia projektů
Marek, Jan ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Jan (oponent)
Metody a způsoby realizace změn a inovací v podnicích pomocí projektů jsou v dnešní společnosti již zažité. Jsou dobře známé metodiky, postupy i nástroje pro řízení jednotlivých projektů. Nicméně ve své praxi projektového manažera jsem se často setkával s tím, že společnosti často velmi intuitivním způsobem řeší řízení celkového portfolia projektů, což samo o sobě často vede k předčasně ukončeným projektům, řešení nesprávných projektů, případně řešení správných projektů, ale v nesprávný čas. Velmi často jsem se také setkal se situací, že chybí povědomí o tom, že existují i Open Source aplikace, které mohou s organizací portfolia pomoci. Tato práce se zabývá definováním požadavků, vyhledáváním a výběrem a následně i návrhem implementací takové OSS aplikace. V prvé části práce definuji teoretický rámec pro řízení portfolia a na jeho základě následně identifikuji a ověřím set požadavků pro výběr aplikace. Následná část řeší již samotné hledání vhodných aplikací z různých zdrojů, jejich vyhodnocení vůči požadavkům a následný výběr. Následně je pak připraven návrh implementačního projektu, který má za cíl sloužit dalším kolegům v oblasti projektového řízení jako jedna z možných implementačních cest. Výstupy jsou následně průběžně konfrontovány s experty na problematiku projektů v oboru IT tak, aby se podařilo co nejvíce skloubit teorii a následnou praxi. Prakticky ve všech metodikách projektového řízení je kladen značný důraz na přebírání již odzkoušených postupů, proto za hlavní přínos této práce pro praxi považuji fakt, že obsahuje nejen návrh implementačního projektu, ale zároveň i popisuje logickou cestu, jak jsem k němu došel. Práce je tak využitelná při řešení jakéhokoli projektu implementace PPM aplikace.

Faust a Job´s
Slezáková, Kateřina ; ULLRICHOVÁ, Daria (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním podstaty Faustovy vnitřní rozpolcenosti v souvislostech moderní doby. Snaží se postihnout základní povahové rysy vedoucí k pocitu prázdnoty. Autorka užívá komparace dramatické postavy Fausta s jeho biblickým předobrazem Jobem a s jedním z nejúspěšnějších současných podnikatelů Stevem Jobsem. Na základě srovnání se zamýšlí nad platností či mutací vyvozovaných tezí v dnešní době. Ve své druhé části autorka reflektuje vznik inscenačního projektu Faust. Vzhledem ke svému oborovému zaměření na oblast dramaturgie se věnuje zejména procesu výběru jednotlivých dramatických situací, úpravě dramatického textu a volbě vhodných inscenačních prostředků.

Alban Berg: "Vojcek" - komplexní scénografický projekt
Ermakova, Olga ; ZÁBRODSKÁ, Dana (vedoucí práce) ; DAVID, Milan (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je zpracování komplexního scénografického projektu k opeře Vojcek. V první části je obsažen životopis dramatika Georga Büchnera, autora hry a skladatele Albana Berga, autora hudby. Následuje popis děje Vojcka a analýza alternativních zpracování Vojcka. V závěru práce představuji koncept k teoretické části mého bakalářského projektu. Součástí konceptu jsou obrázky mé scény a kostýmů. V přílohách jsou obsaženy i fotky kostýmů v reálném prostředí.

Předběžné hodnocení lokalit z hlediska dlouhodobé bezpečnosti – podrobný věcný a časový harmonogram prací
Havlová, V. ; Pertoldová, J. ; Mixa, P. ; Uhlík, J. ; Vavro, Martin ; Maryška, J. ; Černík, M. ; Vašíček, R.
Tato zpráva obsahuje Podrobný věcný a časový harmonogram prací ZL Předběžné hodnocení lokalit z hlediska dlouhodobé bezpečnosti, zaměřeného na hodnocení vhodnosti lokalit pro umístění hlubinného úložiště VJP a RAO na základě archivních informací, , také na základě průběžných výsledků ze probíhajících projektů a geologického průzkumu prováděného pomocí metod prováděných z povrchu. \nLokality budou hodnoceny podle následujících charakteristik, důležitých pro dlouhodobou bezpečnost:\n1) Popsatelnost a predikovatelnost lokality\n2) Hydrogeologické vlastnosti horninového prostředí\n3) Stabilita lokality (seismické, klimatické, vertikální pohyby, postvulkanické jevy)\n4) Pravděpodobnost intruze/invaze člověka do úložiště\n5) Transportní vlastnosti horninového prostředí\n6) Slučitelnost horninového prostředí s navrženým systémem inženýrských bariér\nŘešení bude probíhat v 5 etapách\n1) Podrobný věcný a časový plán řešení projektu \n2) Hodnocení lokality Čihadlo (první fáze)\n3) Hodnocení ostatních lokalit (první fáze)\n4) Hierarchie kritérií či indikátorů vhodnosti lokalit a způsob hodnocení lokalit \n5) Hodnocení lokalit (druhá fáze)\nŘešení projektu je zajištěno účastí širokého týmu řešitelů, kteří buď participují na řešení probíhajícího projektu Výzkumná podpora hodnocení lokality, nebo splňují vysokou kvalitu odborné erudice.\n

Řízení projektů ve vybraném podniku
POKORNÝ, Radek
Tato práce se zabývá projektovým řízením ve vybrané společnosti. Má dvě části. První část je teoretická, která je zaměřena na teoretické zpracování tématu. To vysvětluje, co je projekt, řízení projektů, organizace projektů, procesů projektového managementu, jaký je cíl projektu, komunikace, řízení, změny a rizika a další. V praktické části jsem se zaměřil na konkrétní společnost a jejich projektový management a následně jsem analyzoval konkrétní projekt. Název zmíněné společnosti je OHL ŽS, a.s. Je to Španělská, která působí po celém světě. V České republice má ředitelsví v Brně. Tato společnost má několik divizí a každý z nich je zaměřen na jiný typ stavebnictví. Vybral jsem si divizi pozemního stavitelství. Tato divize se zaměřuje na všechny druhy staveb. Mohla by to být výstavba nových budov nebo rekonstrukce. Při analýze vybraného projektu jsem použil různé obchodní dokumenty, smlouvy s investorem, nebo dodavateli, náklady na projekt, časový harmonogram. Také jsem využil své zkušenosti s tímto projektem, protože jsem se podílel na realizaci tohoto projektu po větší části jeho provádění. Název tohoto projektu je rekonstrukce obvodového pláště včetně výměny oken a zateplení. Při analýze projektu jsem našel pár zásadních nedostatků. Pokud by se nám podařilo vyhnout se těmto nedostatkům, mohli bychom zvýšit zisk. Tyto nedostatky jsou zejména chyby při řízení. Na začátku byli jmenováni dva dočasní stavbyvedoucí. Pracovníci na této pozici v podstatě nemají zájem na výsledku projektu, protože jejich vedoucí nemá žádné prostředky na ovlivnění výkonosti tohoto pracovníka. Chybí zde motivační systém. Nezáleží na výkonu, ale pracovník dostane vždy stejnou mzdu. Pro odstranění těchto nedostatků jsem navrhl několik návrhů na zlepšení. První návrh je modifikace a rozšíření motivačního systému. Nový motivační systém obsahuje osobní ohodnocení. Toto hodnocení je závislá na výkonu zaměstnance. Druhá část je odměna z nadzisku. Dalším návrhem je vytvoření nové pracovní pozice. Tato pozice se bude starat o kontrolu a projektové dokumentace. V průběhu stavebního projektu, a to zejména na konci je stavbyvedoucí velmi zaneprázdněn. To záleží na rozhodnutí stavbyvedoucího, jakým činnostem dá přednost. Zda se bude věnovat dokumentaci, nebo prováděným pracím a technologii. Navrhovaná pozice by se starala o faktury, skutečně provedené práce, projektovou dokumentaci a předávání skutečně odvedené práce. Třetím návrhem je nákup malého strojního zařízení, jako jsou bourací kladiva a vrtačky. V této době se pronajímají všechna zařízení. Nájemné je vyšší než kupní cena. Poslední návrh je použít leasing na obnovu vozového parku. V této době mají zastaralý vozový park, protože současný vozový park byl pořízen za hotovost. To není výhodné.

Charitativní projekty organizací zajišťující péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji
LANDOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce s názvem Charitativní projekty organizací zajišťující péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji se zabývá charitativními projekty vytvořenými nestátními neziskovými organizacemi, které zajišťují péči dětem se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Cílem této práce je zmapování charitativních projektů výše zmíněných organizací a zjištění, jak se správně a účelně tyto projekty tvoří, jakých využívají nestátní neziskové organizace postupů a metod. K úspěšnosti realizace těchto projektů se také vztahuje první zvolená výzkumná otázka. Výsledkem bude nejen zjištění, jaké projekty výše zmíněné organizace vytvořily, ale také co je důležité pro úspěšný projekt a zda byla jejich realizace pro organizaci přínosná. V rámci druhé výzkumné otázky budu zjišťovat, jestli existuje optimální postup pro realizaci charitativních projektů nestátních neziskových organizací. Pro výzkumnou část práce byl použit kvalitativní výzkum. Pro samotný sběr informací jsem využila metodu polostrukturovaného rozhovoru, techniku osobního rozhovoru. Pro realizaci výzkumu byl vybrán výzkumný soubor, který je tvořen devíti organizacemi vybranými z řad nestátních neziskových organizací, které zajišťují péči o děti se zdravotním postižením v Jihočeském kraji. Pro nestátní neziskové organizace v této oblasti je obtížnější zajistit dostatečné finanční prostředky na poskytování služeb a zajištění potřebných pomůcek než pro neziskové organizace zřizované státem, a to z důvodu odlišného způsobu financování organizace. Nestátní nezisková organizace má několik možností, jak získat potřebné materiál-ní i nemateriální zdroje. Možnosti nezištné pomoci otevírají charitativní projekty, které pokud jsou úspěšné, pomůžou organizaci k zajištění potřebných zdrojů. Z výzkumu vyplynulo, že k zajištění dostupnosti péče dětem se zdravotním postižením je pro nestátní neziskové organizace velmi důležité vícezdrojové financování a získání podporovatelů jejich projektů, zejména dárců a sponzorů. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nestátní neziskové organizace, které zajišťují péči o děti se zdravotním postižením, realizovaly mnoho úspěšných projektů. Výsledky práce mohou být využity jako informační materiál k získání uceleného pohledu na řešenou problematiku charitativních projektů výše zmíněných organizací.

Podnikatelský projekt
Hašková, Barbora ; Pilař, Ladislav (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je dát návod na vytvoření podnikatelského projektu začínajícím podnikatelským subjektům. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části definuji pojmy, které souvisejí s právními formami podnikání, dále také objasním možné zdroje financování. Poslední kapitola teoretické části pojednává o významu a struktuře podnikatelského projektu nově vznikající společnosti. V praktické části představím podnikatelský záměr a právní formu podnikaní, kterou jsem si pro podnikatelský projekt vybrala a uvedu výhody a nevýhody vybrané právní formy a důvod, proč jsem si právě tuto právní formu vybrala. Dalším krokem mé práce bude seznámení čtenáře s analýzou okolí podniku a marketingovou studií. Nejdůležitější část praktické části této diplomové práce je finanční plán, kde transformuji předchozí části podnikatelského projektu do číselné podoby. V souladu s poznatky uvedenými v teoretické části vytvořím podnikatelský plán společnosti, která svou činnost orientuje na fotografické služby.