Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh zkušebního zařízení nové generace pro dlouhodobé zkoušky univerzálního aktuátoru
STREJC, Jakub
Aktuátory jsou v dnešní době nedílnou součástí mnoha moderních zařízení a strojů. Typicky zajišťují ovládání různých částí zařízení, například správný chod klapek a ventilů. Jelikož jsou aktuátory důležitým prvkem mnoha zařízením, je nutné a přínosné zabývat se jejich vývojem a testováním. Tato diplomová práce se soustřeďuje na výběr, sestrojení a otestování nového zkušebního zařízení pro dlouhodobé zátěžové zkoušky univerzálního aktuátoru (General Purpose Actuator), hojně používaného v automobilovém průmyslu. Důvodem k zadání a praktickému řešení tohoto úkolu je nedostačující současný model zkušebního zařízení, který nevyhovuje moderním testovacím požadavkům zadávací společnosti.
Konstrukce experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek
Frejlich, Tomáš ; Dvořák, Antonín (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou realizací funkčního prototypu experimentálního zařízení pro trvanlivostní zkoušky ložisek. V první části se práce zaobírá přehledem současného stavu poznání a shrnuje informace o testování trvanlivosti ložisek. V další části práce následuje návrh, výběr a rozbor optimální konstrukční varianty. Poslední část práce se zabývá ověřením funkčnosti prototypu testováním trvanlivosti ložisek a vyhodnocením dat naměřených při testování.
Zkušební zařízení pro zkoušení automobilových klimatizací
Andrýs, Jan ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh zkušebního zařízení pro zkoušení automobilových klimatizací. Zkušební zařízení má nahradit kabinu a motorový prostor vozidla. Pro pohon kompresoru ve zkušebním zařízení slouží elektromotor. Vzduch přiváděný do klimatizačního zařízení vozidla je upraven na extrémní podmínky a jeho přiváděné množství simuluje pomalou jízdu rychlostí maximálně 50 km/h. Hlavní rám byl navržen z hliníkových profilů Bosch Rexroth, které zajišťují dobrou modularitu celého zařízení. Opláštění tvoří izolační panely od firmy ELCOM System, ty mají dobré izolační vlastnosti a poskytují i dostatečnou únosnost pro umístění různých měřících zařízení uvnitř zkušebního zařízení. Konstrukční návrh byl proveden v systému SolidWorks a jeho výstupem byly 3D modely navrženého zkušebního zařízení. Vzorové prvky umístěné ve zkušebním zařízení pochází z vozu Škoda Octavia II. Pro toto vozidlo byly prováděny i výpočty tepelné zátěže. V závěru práce je obsažen postup jednoduchého vzorového měření, které lze na tomto zkušebním zařízení provést a také byl proveden nástin dalších možných měření.
Zkušební zařízení pro zkoušky hořáků
Sobočík, Robert ; Hájek, Zdeněk (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkušební zařízení pro zkoušky hořáků. Jedná se o podrobnou rešerši dostupných materiálů včetně odborné literatury a internetových stránek s cílem shromáždit veškeré dostupné informace o aktuálních hořácích a zmapovat současnou situaci na trhu. Tato práce poskytuje nové informace o zařízeních na testování hořáků a o shromažďování, zpracovávání a vyhodnocování údajů získaných v procesu testování v českých i zahraničních firmách.
Zkoušky hořáků
Rychter, Aleš ; Hájek, Zdeněk (oponent) ; Bělohradský, Petr (vedoucí práce)
Bakalářské práce se zabývá problematikou zkoušení hořáků používaných v průmyslových aplikacích. Celkově je práce rozdělena do dvou částí. První část se zabývá základním rozdělení hořáků a to podle způsobu tvorby směsi paliva s okysličovadlem, podle typu použitého paliva a podle způsobu přívodu okysličovadla. Dále se práce již zaměřuje na vlastní zkoušky hořáků. Jsou zde popsány typy prováděných zkoušek hořáků a zkušební prostředí, v nichž lze zkoušky provádět. Z pohledu provedení zkoušky, je potřeba učinit několik důležitých rozhodnutí, mezi něž zejména patří volba zkušebního paliva, zkušební spalovací komory a volba vhodného okysličovadla, které mají vliv na výsledek zkoušky. K přípravám zkoušky patří i vypracování zkušebního plánu, do něhož je nutné zahrnout potřeby konkrétních zkoušek. Zkoušky je potřeba také provádět s ohledem na příslušně technické normy. Po vykonání každé zkoušky je zapotřebí provést vyhodnocení naměřených dat a vypracování zkušebního protokolu, který shrnuje nejdůležitější výsledky. V souvislosti s nutností monitorovat v průběhu veličiny jako jsou emise, teploty, tlaky, průtoky atd., je v práci popsáno i přístrojové vybavení určené k jejich záznamu.
Zkušební zařízení pro únavové zkoušky kompozitních materiálů při ohybovém namáhání.
Petruška, Ondřej ; Juračka, Jaroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá únavou kompozitních materiálů. Je rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje teoreticky procesu únavového poškozování kompozitních materiálů a používaným únavovým zkouškám. Druhá část popisuje konstrukční návrh zkušebního zařízení pro měření únavových vlastností kompozitních materiálů jednostranným tříbodovým nebo čtyřbodovým ohybem. Součástí práce je kompletní výrobní dokumentace zařízení.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Návrh laboratorního stendu pro teplotní měření
Matějů, Jiří ; Horský, Jaroslav (oponent) ; Raudenský, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem řešení laboratorního stendu pro teplotní měření. Jedná se o zařízení, které je schopné z výšky 7 m urychlit ocelový vzorek o hmotnosti do 20 kg na rychlost do 10 m/s. Během pracovního cyklu je vzorek na dráze 4 m urychlen, na dráze 2 m je udrţována konstantní rychlost, poté je na dráze 1m zabrzděn a následně vytaţen zpět do původní polohy. Během konstantní rychlosti je vzorek chlazen vodními tryskami a je měřen průběh teploty na vzorku. Rozjezd a udrţování vzorku na konstantní rychlosti je zajištěno pomocí asynchronního servomotoru se servozesilovačem a brzdění pomocí mechanického brzdného systému. Práce obsahuje výběr konstrukčního řešení problému. Zjednodušený dynamický výpočet a výběr komponent pro realizaci zařízení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.