Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v systému waldrofské školy
TUŠILOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do systému waldorfské školy. Cílem práce je zjistit, jak integrace žáka probíhá a jaké je klima ve třídě, kde se žák s SVP nachází. V první velké kapitole v teoretické části se dočteme o integraci a inkluzi. Vysvětluji a porovnávám zde tyto dva pojmy, formy a faktory integrace, je zde také zařazena kapitola o integraci sociální. Další část se věnuje pojmu žák se speciálně vzdělávacími potřebami. Najdeme zde obecnou definici a dále podkapitoly o tělesném postižení, nejvíce o Duchennově muskulární dystrofii, která je zastoupena ve výzkumném souboru. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na waldorfskou pedagogiku. Je zde popsána historie waldorfského školství, popis a principy waldorfské školy a dále waldorfské školy, nacházející se v České republice. Praktická část práce je zpracována v souladu s formulovaným cílem kvalitativním přístupem v designu případové studie. Technikami sběru dat byly rozhovor, pozorování, analýza dokumentů a sociometrie. Bakalářská práce může být přínosem pro vzdělávací instituci v evaluační rovině. Také by mohla sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických škol, či pro veřejnost zajímající se o systém waldorfského školství.
Absolventi alternativních škol, jejich úspěšnost při přijímacích zkouškách a v dalším studiu na středních školách
NOVOTNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá úspěšností žáků z alternativních škol při přijímacím řízení na střední školy a také v jejich dalším studiu na středních školách. V teoretické části je rozebráno alternativní vzdělávání (vznik, vymezení pojmu, charakteristika atd.). Dále se teoretická část podrobněji věnuje třem vybraným zástupcům alternativních škol (Waldorfská pedagogika, Montessori pedagogika a Církevní školství). Předmětem praktické části (průzkumného šetření) bylo zjišťování informací o úspěšnosti žáků alternativních škol při přijímacím řízení na střední školy a při jejich dalším studiu pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů.
Michaelská slavnost a možnosti jejího pojetí ve waldorfské mateřské škole
JAROŠOVÁ, Anna
Teoretická část bakalářské práce se věnuje waldorfské pedagogice, konkrétně hlavním principům, jejímu vzniku, vývoji a východiskům. Jsou zde popsány činnosti typické pro waldorfské mateřské školy a jejich význam v životě dětí. Dále je zde zmíněn popis osobnosti učitele tohoto pedagogického směru. Další kapitola je zaměřena na jednotlivá období, do kterých se rok ve waldorfské mateřské škole člení. Je zde vysvětlen původ slavnosti spadající k danému období, uveden význam pro život člověka a změny v přírodě, které v tomto období nastávají. Dále jsou k jednotlivým obdobím uvedené aktivity a slavnost, kterým se ve waldorfských mateřských školách v daném období věnují. Detailněji je popsáno Michaelské období, které je typické výhradně pro waldorfské školy. Praktická část je zaměřena na Michaelskou slavnost, konkrétně na její průběh v některých waldorfských mateřských školách v České republice. Informace o průběhu slavnosti ve waldorfských školkách byly získávány prostřednictvím rozhovorů s učitelkami waldorfských mateřských škol. V závěru je k tomuto období uveden integrovaný vzdělávací blok s nabídkou konkrétních činností, který může být praktickou inspirací pro učitelky mateřských škol.
Možnosti integrace žáků s tělesným postižením v základních waldorfských školách v Jihočeském kraji
PŘÁDOVÁ, Tereza
Tato práce se zabývá problematikou integrace žáků s tělesným postižením do základní waldorfské školy, a to konkrétně v základní waldorfské škole v Českých Budějovicích. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, jaké jsou možnosti integrace žáků s tělesným postižením do základní waldorfské školy v jihočeském kraji. Teoretická část obsahuje ve třech kapitolách vysvětlení základních pojmů či problematiky této bakalářské práce. První kapitola obsahuje vysvětlení pojmu integrace, její formy, faktory i úskalí. Druhá kapitola obsahuje informace o waldorfské pedagogice, základních waldorfských školách v České republice a vztahu waldorfské pedagogiky k integraci. Kapitola třetí, se zabývá problematikou tělesného postižení, konkrétně jeho klasifikací. Největší pozornost je věnovaná problematice Duchennovi svalové atrofie, protože tímto onemocněním trpí integrovaní žáci ve zkoumané waldorfské škole a také dětské mozkové obrně, protože ta patří mezi nejčastější tělesná postižení u dětí. Pro praktickou část práce byl použit kvalitativní výzkum. V rámci toho výzkumu jsem vedla hloubkové rozhovory s informanty, mezi které patřili pedagogové a asistenti pedagoga, již ze zmiňované základní waldorfské školy v Českých Budějovicích. Tato bakalářská práce může sloužit k získání informací o možnostech integrace tělesně postižených žáků do základních waldorfských škol v Jihočeském kraji. Práce by mohla pomoci rodičům s výběrem alternativní základní školy pro jejich dítě s tělesným postižením.
Idea autonomie školy a její pojetí ve waldorfské škole
Boněk, Jan
Předkládaná diplomová práce představuje monografickou studii, která pojednává o autonomii školy v kontextu ideje waldorfské školy a filozofických názorů jejího zakladatele Rudolfa Steinera. Samotný obsah přináší zejména identifikaci, analýzu a deskripci základních principů Steinerovy ideje sociální trojčlennosti. Pro lepší uchopení a vhled do tématu je v úvodních kapitolách objasněn pojem autonomie jak v obecném kontextu, tak vzhledem přímo k autonomii školy. Dále pohled na školskou správu a samosprávu a různé školské systémy v rámci Evropského prostoru. Práce také zahrnuje historicko-politický kontext doby vzniku různých směrů reformní pedagogiky přelomu 19. a 20. století, což se ukázalo, mimo jiné, jako jedna ze stěžejních podmínek pro pochopení koncepce svobodné waldorfské školy Rudolfa Steinera a podmínek za kterých vznikala. KLÍČOVÁ SLOVA autonomie, škola, waldorfská pedagogika, waldorfská škola, anthroposofie, Rudolf Steiner, kompetence, samospráva, odpovědnost, sociální trojčlennost
Motivace rodičů dětí waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku k rozhodnutí pokračovt či nepokračovat ve vzdělávání na waldorfské Základní škole Svobodné v Písku
TROJÁČKOVÁ, Danka
Práce si klade za cíl získat hlubší vhled do problematiky výběru základní školy. Konkrétně z jakého důvodu se rodiče dětí ukončujících docházku ve waldorfské Mateřské škole Sluníčko rozhodnou pokračovat, případně nepokračovat, v započatém alternativním způsobu vzdělávání svých dětí. V teoretické části se zabývá pojmem alternativní škola a waldorfskou pedagogikou jako jednou z možných alternativ. Jedna kapitola je věnována zakladateli waldorfské pedagogiky Rudolfu Steinerovi. Dále vysvětluje pozadí vzniku první waldorfské školy ve světě a v České republice. Poukazuje na požadavky, které musí škola splnit, aby mohla být zapsána do mezinárodního rejstříku waldorfských škol. Empirická část přibližuje vznik waldorfské Mateřské školy Sluníčko v Písku. Pomocí výsledků kvalitativního šetření jsou prezentovány názory a postoje rodičů k této alternativě a důvody, proč si rodiče pro své děti vybírají waldorfskou pedagogiku na předškolní úrovni i na úrovni základního školství.
Osobnost učitele v 21. století
Mazlová, Markéta ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Cílem diplomové práce Osobnost učitele v 21. století je přiblížit čtenáři důležitost spirituálního rozměru člověka stejně jako význam osobnostního rozvoje každého učitele. Snaží se poodhalit, jakým výzvám v dnešní době učitel čelí a čím sám ovlivňuje vývoj svých žáků, vystihuje proměnu učitelovy úlohy ve společnosti. To vše na příkladu dvou odlišných přístupů - klasického vysokoškolského vzdělávání a vzdělávání waldorfských učitelů. V teoretické části se práce zabývá definicí osobnosti a jejím pojetím z psychologického hlediska, dále vymezením pojmu učitel, proměnou vzdělávacího paradigmatu v souvilosti s klíčovými kompetencemi a profesním standardem učitele. Součástí textu je rovněž kapitola osvětlující základní principy waldorfské pedagogiky. Empirickou část tvoří analýza dvou odlišných přístupů ke vzdělávání budoucích učitelů, která byla provedena pomocí rozhovorů se zástupci Pedagogické fakulty UK v Praze a na Freie Hochschule Stuttgart. Přínosem diplomové práce je do českého prostředí přinést popis vzdělávacího modelu akcentujícího umělecký proces ve vzdělávání budoucích pedagogů. Záměrem této práce však není subjektivně hodnotit dvě lišící se instituce a vyhodnotit jejich klady a zápory.
Křesťanské zhodnocení montessoriovské a waldorfské pedagogiky
Podéšťová, Martina ; Bravená, Noemi (vedoucí práce) ; Kuźniar, Mariusz (oponent)
Práce v šesti kapitolách nejprve vysloví tezi o nutnosti se zabývat problémem úbytku kvality katolické výuky náboženství. Tomu je pak věnována druhá kapitola, která promýšlí jeho historii. Po kratší třetí kapitole, která pohovoří souhrnně alternativním školství je do tohoto produ zařazen analyticky zpracovaný rozbor montessoriovské a waldorfské pedagogiky. Zpracovává historii zakladatelů obou pedagogik a vztak k didaktickému trojúhelníku pedagog- učivo - žák. V šesté kapitole je provedena syntéza poznatků a vysloveny závěry o vztahu spiritualit ke křesťanství a využitelnosti pedagogických mětod. Klíčová slova Křesťanství, pedagogika, montessori, waldorfská, učitel, žák

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.