Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Editor objemových dat
Kavalík, Jiří ; Kolomazník, Jan (oponent) ; Krajíček, Václav (vedoucí práce)
Cílem této práe je vytvoření jednoduchého nástroj k záklí práci s objemovými daty, jako napříkl změna velikosti, otočení, prahování a retušování, jež by bylo možné dále podle potřeb rozširovat. V dnešní době existuje mnoho nástrojů pro vizualizaci objemových dat, lékařských i jiných a několk jednoduchých editorů, napřiklad pro úpravy počítačových her s voxelovou frafikou. Běžnému uživateli však není dostupný editor se základní sadou nástrojů pro úpravy objemu v rozšení na úrovni lékařských skenerů. Námi navržený a implementovaný editor funguje na běžně dostupném hardware, uživateli nabízí sadu jednocuchých štětů a filtrů a programátorům možnost implemtnace vlastních nástrojů v prostředí C# formou pluginů.
Zobrazení volumetrických dat ve webovém prohlížeči
Fisla, Jakub ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Táto práca skúma možnosti zobrazovania akcelerovanej 3D grafiky v okne webového prehliadača. Konkrétne sa zaoberá zobrazením medicínskych volumetrických dát. Zameriava sa na využitie algoritmu ray casting, jeho kvalitu a možnosti realistického zobrazovania. Jedným z cieľov bolo vytvorenie aplikácie, ktorá prezentuje možnosti zobrazenia trojrozmerných volumetrických dát vo webovom prehliadači, s využitím technológie WebGL. Implementácia algoritmu je v jazyku JavaScript a na prácu s 3D grafikou je využívaná knižnica three.js.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Němeček, Pavel ; Kubíček, Radek (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
První část práce je zaměřena na teoretický rozbor metod zobrazování objemových dat. Analyzovány jsou jak metody zobrazující objemová data pomocí převedu na síť trojúhelníků, tak metody přímého zobrazení objemových dat. Podrobně je představena metoda ray casting. Možný způsob její realizace pomocí shader programu grafické karty je předmětem implementační části. Práce uvádí několik metod, které lze při ray castingu aplikovat, a dosáhnout tak různých výsledků vizualizace nad stejnými daty. Práce je také zaměřena na vytvoření grafického uživatelského rozhraní, které umožní interaktivní vytváření vizualizací.
Generování komplexních procedurálních terénů na GPU
Ryba, Jan ; Bartoň, Radek (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Generování komplexních plně prostorových terénů je velmi náročnou činností, buďto datově nebo výpočetní, případně obojí. Datovou náročnost můžeme značně omezit, nebo plně eliminovat použitím procedurálního přístupu, kdy však vyvstává problém výpočetní náročnosti. Zde vstupuje platforma CUDA. Výpočty prováděné paralelně na grafických akcelerátorech mohou výrazně snížit čas nutný pro výpočet. Takto můžeme dosáhnout generování velmi komplexních terénů v reálném čase. Jelikož je metoda plně prostorová, dává nám to možnost navázat generování na jakákoliv volumetrická data. Pro využití v herním, či filmovém průmyslu.
Zobrazování objemových dat pomocí programovatelného HW
Jošth, Radovan ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto práca popisuje a implementuje metódu zobrazovania volumetrických dát. Hlavným účelom je vizualizovať nasnímané 3D dáta jednou zo súčasných metód pre získavanie 3D volumetrických dát. Takéto metódy sa veľmi často používajú v medicíne a chémii. Systém využíva na zobrazovanie dát programovateľný pipeline súčasných grafických kariet, ktorý umožňuje rýchle paralelné spracovanie veľkých objemov dát. V projekte je popísaný teoretický úvod do problematiky volumetrických dát, tiež obsahuje návrh systému a nakoniec popis implementácie. Výsledkom projektu je aplikácia ktorá s využitím OpenGL vykresľuje volumetrické dáta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.