Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Zahrada". Výtvarná řada ve výtvarné výchově na 1. stupni ZŠ.
KRONEISLOVÁ, Anna
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výtvarné řady pro žáky 1. stupně ZŠ na téma zahrady. Práce je rozdělena na dvě hlavní části, teoretickou a projektovou. V teoretické části se nejprve věnuje zahradě v kontextu historie zahradního umění a námětu zahrady v žánrové a intermediální tvorbě. Následující část se věnuje propojení tématu zahrady s kurikulárními dokumenty a zahradě jako motivu a médiu pro výtvarné vyučování na 1. stupni ZŠ. Další kapitola se věnuje metodě projektového vyučování a využití výtvarných řad ve výuce výtvarné výchovy. V projektové části se pak tato práce věnuje vytvoření tematické řady "Zahrada vypráví", která obsahuje popis přípravy a realizace pěti lekcí vytvořených na téma zahrady. Cílem této řady je přiblížit dětem prostředí zahrady pomocí výtvarných aktivit.
Hranice. Výtvarná řada pro 2.stupeň ZŠ.
SKAMENOVÁ, Tereza
Diplomová práce zpracovává téma hranice a obsahuje výtvarnou řadu, která je zaměřena na rozvoj sociálního vnímání a myšlení žáků 2. stupně ZŠ. Obsahem teoretické části kvalifikační práce je zmapování tématu hranice ve společnosti. Začátek práce objasňuje hranice z pohledu psychologie. Poté jsou představeny způsoby zpracování tématu ve výtvarném umění. Vyzdvihnuty jsou především ty osobnosti výtvarného umění a umělecké styly, které se staly inspirací pro vytvoření výtvarné řady. Díla umělců jsou chronologicky řazena do uměleckých směrů a významově objasněna s ohledem na dobové, kulturní a sociální souvislosti. Další část práce je věnována školnímu kurikulu a možnostem zařazení zvoleného tématu do výuky předmětu výtvarná výchova v rámci ŠVP školy, na které byl projekt realizován. V závěru teoretické části je nastíněna historie projektové výuky a postup při tvorbě výtvarné řady.Obsahem projektové části je soubor sedmi lekcí na téma hranice, které jsou zaměřeny na práci s různými technikami. Celý projekt se odvíjel od vnímání a porozumění problematice hranice žáky základní školy v průběhu jednotlivých lekcí. Průběh lekcí a jejich obsah je popsán chronologicky. V závěru praktické části jsou představeny další možnosti, jak lze dle autorky kvalifikační práce využít tématu hranice pro další zpracování.
Fotodeník. Deník jako způsob reflexe zážitku ve výtvarné výchově
Kunderová, Tereza ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Magidová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se věnuje fenoménu deníku, především pak jeho uměleckým a dalším vizuálním formám zpracování, zejména prostřednictvím fotografie. V teoretické části práce nastiňuje obecnou historii vývoje tradičních deníkových záznamů a poté se věnuje deníkům v díle vybraných českých uměleckých osobností, které tento fenomén zpracovávaly/zpracovávají netradičním vizuálním způsobem. Jedná se o Vladimíra Fuku, Jiřího Koláře, Josefa Jindřicha Šechtla a Františka Skálu. V následující kapitole práce uvádí fenomén deníků do kontextu dnešní doby. Stručně popisuje technologický vývoj směřující k možnosti vést deníky ve virtuálním prostředí internetu. Uvádí nejběžnější formy osobních online záznamů, soustředí se zejména na fotografické deníky a demonstruje šíři spektra jejich možných podob na několika konkrétních subjektivně zvolených příkladech. Ty jsou vybrány jak z profilů na sociálních sítích, tak z osobních stránek či uměleckých projektů. V praktické části představuje práce autorčino vlastní pojetí deníkového fenoménu ve fotografické podobě. Jedná se o cyklus každodenních fotografických záznamů vyjadřujících osobní prožitky a pocity z dní strávených na zahraničním studijním pobytu. Didaktická část se věnuje přenosu deníkových prvků do hodin výtvarné výchovy žáků druhého stupně základní školy....
Společná grafika
Kejhová, Tereza ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Velíšek, Martin (oponent)
Tato Diplomová práce se zabývá inovativním pohledem na svět současné grafiky a její role v prostředí českých škol. Zkoumá metodu Společného tisknutí na různých typech školských pracovišť - její didaktická, pedagogická, sociální a psychologická specifika. Získané poznatky ověřuje v autorském projektu "Zahrada a vše co k ní patří". Základní údaje: Kejhová, T.: Společná grafika /Diplomová práce/ Praha 2012 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, katedra Výtvarné výchovy, 123 stran. Klíčová slova: grafický jazyk, grafika, kooperativní vyučování, společný tisk, Výtvarná řada, Výtvarný projekt.
Hledání krajiny ve městě
Kováčiková, Elena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Arbanová, Linda (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem krajiny ve městě. Od definice pojmů "krajina" a "město" postupně analyzuje podoby krajiny ve městě a způsoby ztvárnění krajiny ve výtvarném umění, konkrétně v malbě. K závěru se práce postupně víc soustředí na rozsáhlé sídlištní oblasti města. Ve finální části předkládá návrh výtvarné řady na téma Krajina ve městě.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.
Fenomén zátiší ve vývoji výtvarného umění a jeho využití ve výtvarné výchově na 1.stupni ZŠ.
SODOMKOVÁ, Soňa
Cílem této diplomové práce je objasnění pojmu zátiší, nastínění jeho vývoje v kontextu výtvarného umění od starověku po současnost. V práci se zaměřím na specifikaci vybraných obsahových a formálních proměn zátiší s nástinem možností využití jejich výchovně-vzdělávacího potenciálu pro praxi výtvarné výchovy na základních školách. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií, základními principy a technikami zátiší ve výtvarném umění a jeho světovými a českými představiteli. Praktická část obsahuje reálnou aplikaci tématu zátiší v hodinách výtvarné výchovy a jeho následné možnosti využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.