Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hranice. Výtvarná řada pro 2.stupeň ZŠ.
SKAMENOVÁ, Tereza
Diplomová práce zpracovává téma hranice a obsahuje výtvarnou řadu, která je zaměřena na rozvoj sociálního vnímání a myšlení žáků 2. stupně ZŠ. Obsahem teoretické části kvalifikační práce je zmapování tématu hranice ve společnosti. Začátek práce objasňuje hranice z pohledu psychologie. Poté jsou představeny způsoby zpracování tématu ve výtvarném umění. Vyzdvihnuty jsou především ty osobnosti výtvarného umění a umělecké styly, které se staly inspirací pro vytvoření výtvarné řady. Díla umělců jsou chronologicky řazena do uměleckých směrů a významově objasněna s ohledem na dobové, kulturní a sociální souvislosti. Další část práce je věnována školnímu kurikulu a možnostem zařazení zvoleného tématu do výuky předmětu výtvarná výchova v rámci ŠVP školy, na které byl projekt realizován. V závěru teoretické části je nastíněna historie projektové výuky a postup při tvorbě výtvarné řady.Obsahem projektové části je soubor sedmi lekcí na téma hranice, které jsou zaměřeny na práci s různými technikami. Celý projekt se odvíjel od vnímání a porozumění problematice hranice žáky základní školy v průběhu jednotlivých lekcí. Průběh lekcí a jejich obsah je popsán chronologicky. V závěru praktické části jsou představeny další možnosti, jak lze dle autorky kvalifikační práce využít tématu hranice pro další zpracování.
Lustry
SKAMENOVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce se zabývá tématem zátiší, především zátiší s jedním objektem. Nastíněn je vývoj zátiší v kontextu výtvarného umění od starověku po současnost. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá historií zátiší. Dále pak vývojem zátiší v období futurismu a metafyzické malby. Vše je doplněno příklady současných světových umělců. Teoretická část také obsahuje aplikaci tématu zátiší v hodinách výtvarné výchovy. V praktické části pak následuje vlastní zpracování zátiší a detailní postup zpracování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.