Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  předchozí11 - 16  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fixing of Facial Triangle Meshes
Nekvinda, Tomáš ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Hlavním cílem této práce je navržení algoritmu pro automatické čištění a ořezávání obličejových skenů. Za tímto účelem jsme vyvinuli algoritmus, který sestává ze tří hlavních částí. Jednou z těchto částí je nový algoritmus pro detekci obličejových landmarků, který je založený na poznatcích diskrétní diferenciální geometrie a na metodách strojového učení. Další část se zabývá rozpoznáváním a odstraňováním geometrických a topologických defektů. Poslední část si klade za cíl vyplňování děr v trojúhelníkových sítích, k čemuž je využíváno vylepšení jistého stávajícího algoritmu. Výsledkem této práce je program, který dokáže automaticky ořezávat a odstraňovat typické nedostatky obličejových skenů. Navíc dokáže detekovat sadu výrazných obličejových bodů -- špičku a kořen nosu, ústní a vnitřní oční koutky. Při testování se ukázalo, že si program dokáže bez potíží poradit s daty produkovanými optickým skenerem Vectra3D.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Jarůšek, Tomáš ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů představuje velmi moderní a široce používanou metodu v digitalizaci reálných povrchů. Hlavní zaměření této práce je na srovnání několika algoritmů (Poisson surface reconstruction, Ball Pivoting Algorithm, Fourier surface reconstruction, Wavelet surface reconstruction a Multi-level Partition of Unity implicits), které rekonstruují původní povrch ve formě trojúhelníkové sítě z orientovaného mračna bodů. Každý algoritmus prošel důkladným testováním na reálných i syntetických datech, které byly dále upraveny pro pokročilejší experimenty. Následné vyhodnocení je provedeno v různých kategoriích. Jak vizuelně, tak s pomocí naměřených metrik (např. Hausdorffova vzdálenost). Společně tyto experimenty poskytují důkladnou analýzu stavu rekonstrukčních algoritmů. Provedené experimenty ukazují, že výběr optimální metody závisí na konkrétní úloze. V zásadě však nejlepších výsledků dosahují metody Possion surface reconstruction a Fourier surface reconstruction.
Mobilní prohlížeč 3D modelů
Pikora, Jindřich ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Dupej, Ján (oponent)
V rámci bakalářské práce byla vyvinuta aplikace pro prohlížení 3D modelů na mobilních zařízeních se systémem Android. Aplikaci lze použít pro trojúhelníkové sítě opatřené texturami a případně dalšími atributy, primárně bude používána pro prezentaci dat v geometrické morfometrii (obličejové skeny, patra). Při vývoji byl důraz kladen na robustnost, jednoduchou obsluhu a možnost snadného budoucího rozšíření o další datové vrstvy. Byl navržen a implementován klient-server sys- tém, kde jsou modely do mobilního zařízení stahovány ze serveru podle potřeby. Snadná distribuce přístupových informací využívá QR-kódů, soukromí naskeno- vaných jedinců je dostatečně chráněno. Řešitel vyvíjel kompletní klientskou část, nikoli server.
Symetrie trojúhelnikových sítí
Vévoda, Petr ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Krajíček, Václav (oponent)
Trojúhelníkové sítě jsou jedním ze způsobů, jak uložit povrch trojrozměrného tělesa v paměti počítače. Lze takto reprezentovat i lidský obličej. Poznatky o symetrii obličejů jsou cenné pro řadu vědních oborů, jako je antropologie, lékařství, kriminalistika či psychologie. Pro výpočet přibližné roviny symetrie obličeje jsme navrhli algoritmus založený na metodě gradientu, jež na množině všech rovin minimalizuje vzdálenost mezi jeho sítí a jejím symetrickým obrazem. Je ovšem možné jej aplikovat na libovolnou síť a využít při tom i jejích význačných bodů, tzv. landmarků. Implementaci zahrnující i vizualizaci výsledků jsme začlenili do projektu Morphome3cs zaměřeného na výpočty v antropologii.
Skicář 3D modelů
David, Tomáš ; Hulík, Rostislav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou zpracování a reprezentace polygonálních modelů. Věnuje se metodám tvorby a úpravy 3D modelů, především pak metodě skicování. Popisuje postup při návrhu a implementaci jednoduchého zásuvného modulu do aplikace OpenFlipper. Tento modul umožňuje vytváření 3D modelu objektu pomocí nakreslení uzavřené čáry.
Rekonstrukce povrchu z mračna bodů
Horák, Jan ; Španěl, Michal (oponent) ; Hulík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí povrchu z mračna bodů. Popisuje návrh, implementaci a testování metody založené na detekci rovin a Delaunayho triangulaci. Aplikace umožňuje zrekonstruovat povrch ve formě trojúhelníkové sítě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   předchozí11 - 16  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.