Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  předchozí11 - 20  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh elektrizace jednokolejné trati
Svoboda, Ondřej ; Radil, Lukáš (oponent) ; Pelc, Jiří (oponent) ; Drápela, Jiří (vedoucí práce)
Hlavním tématem diplomové práce je návrh elektrizace jednokolejné trati stejnosměrnou proudovou soustavou 3 kV a střídavou proudovou soustavou 5 kV 50 Hz a poté ekonomicky zhodnotit v časovém období 30-ti let. Práce pojednává o základních trakčních soustavách a také se věnuje výpočtu hlavních parametrů elektrických vlakových souprav. V práci je detailně popsán postup při návrhu elektrizace tratě a částečné seznámení se simulačními programy, které byly využity pro energetické výpočty.
Aktivace svalů břišní stěny a svalů zad při cvičení s trakčním a kompresním zatížením
Jordáková, Adela ; Čech, Zdeněk (vedoucí práce) ; Machač, Stanislav (oponent)
Využíváme RUSI (rehabilitative ultrasound imaging) pro měření břišních a zádových svalů v odlišných režimech zatížení. Metodika: Využíváme diagnostického ultrazvuku pro posouzení vlivu trakční a kompresní zátěže na trupové svaly. Měříme lineární rozměry u bříšní stěny- m. OE, m.OI, m.TrA a CSA u bederního m. MF. Pro srovnání měříme dvě skupiny sportovců-florbalisty a sportovce využívajících vis a lokomoci za HKK (lezci, akrobaté). Jako kompresní pozice byl zvolen klek na čtyřech s nadzvednutýmy koleny, a jako trakční vis za HKK s podporou DKK nebo úplným odlehčením. Vzorek čítá 50 probandů. Výsledky: Ve všech pozicích je rozměrově nejmohutnější m. OI, tenčí m. OE a nejslabší m. TrA. U břišních svalů jsou nejnižší hodnoty v klidové pozici. Pro m. OE jsou výsledky shodné pro lezce i florbalisty-nejnižší hodnota je u visu s podporou DKK (florbalisté 0,84 cm, lezci 0,87), vyšší je u komprese (florbalisté 0,96, lezci 0,92), nejvyšší u volného visu (florbalisté 1,04, lezci 1,03). Pro m. OI jsou výsledky skupin odlišné. Lezci mají nejnižší hodnotu ve volném visu (1,19), vyšší ve visu s podporou DKK (1,23) a nejvyšší v kompresi (1,30). Florbalisté mají naopak nejnižší v kompresi (1,21), shodně vyšší ve visu s podporou DKK (1,22) a nejvyšší ve volném visu (1,29). Pro m. TrA jsou výsledky shodné pro lezce i...
Friction Modification within Wheel-Rail Contact
Galas, Radovan ; Meierhofer, Alexander (oponent) ; Pfaff, Raphael (oponent) ; Hartl, Martin (vedoucí práce)
This dissertation thesis deals with an experimental study of top-of-rail products, specifically top-of-rail lubricants and friction modifiers, which are applied into the wheel-rail contact to optimize adhesion and reduce noise. The main goal of this thesis was to clarify the effect of the applied quantity and chemical composition of top-of-rail products on adhesion. The main attention was paid to low adhesion issues, associated with the application of these products, because low adhesion can result in traction and braking difficulties. This experimental study was conducted in both the laboratory and real conditions where a light rail system was utilized. In the case of laboratory investigations, a commercial tribometer and a twin-disc machine, enabling to achieve typical curve conditions, were employed. Apart from adhesion, wear and noise were analysed during the experiments. The obtained results showed that top-of-rail lubricants are able to provide a beneficial friction behaviour but their performance is strongly affected by the applied quantity. When the contact was overdosed with a top-of-rail lubricant, then a critically low adhesion resulting in a significant extension of braking distance was observed. In the case of friction modifiers, it was revealed that evaporation of base medium considerably changed a friction behaviour of these substances. Besides this, it was investigated that a high content of particles for friction modification can cause low adhesion issues. In general, it was observed that both types of top-of-rail products are able to significantly reduce wear and surface damage, while it seems to be difficult to achieve a significant reduction of noise without the impact on traction and braking capabilities. At the end of the present thesis, some future research steps in this area are recommended.
Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Rešeršní bakalářská práce, Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky, se zabývá shrnutím základních poznatků o působících silách a faktorech, které ovlivňují interakci vozidla s povrchem vozovky. Práce je rozdělena do šesti základních částí, v nichž se zabývá vymezením základních pojmů a vlastností dynamiky, trakcí vozidla, brzděním, manévrovatelností vozidla, aspekty podvozku ovlivňující interakci a protismykovými vlastnostmi povrchu vozovky.
Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky
Svršek, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Rešeršní bakalářská práce, Dynamická interakce automobilu s krytem vozovky, se zabývá shrnutím základních poznatků o působících silách a faktorech, které ovlivňují interakci vozidla s povrchem vozovky. Práce je rozdělena do šesti základních částí, v nichž se zabývá vymezením základních pojmů a vlastností dynamiky, trakcí vozidla, brzděním, manévrovatelností vozidla, aspekty podvozku ovlivňující interakci a protismykovými vlastnostmi povrchu vozovky.
Vyhodnocení příčin dopravních nehod vozidel městské hromadné dopravy v Brně
Ševčíková, Lucie ; Finstrle, Jiří (oponent) ; Panáček, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravních nehod prostředků městské hromadné dopravy v Brně. První část práce je zaměřena na rozbor struktury vozového parku Dopravního podniku města Brna, a.s. (dále jen DPMB). Ve druhé části jsou vyhodnoceny dopravní nehody vozidel městské hromadné dopravy dle druhu trakcí a na základě zjištěných výsledků je následně provedena analýza příčin nejčastějších dopravních nehod za účasti vozidel DPMB. V poslední části se diplomová práce zabývá návrhem opatření ke snížení nehodovosti dopravních prostředků DPMB.
Osobní výtah pro obytné budovy
Moravec, Josef ; Poledna, Jan (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací nových nosných orgánů pro osobní výtah zahrnující výpočet trakce. Dále posouzení pasivních odporů od vedení výtahu vlivem různé polohy zavěšení a vedení výtahu. Nakonec byla provedena pevnostní analýza rámu klece výtahu pomocí metody konečných prvků (MKP) v programu NX I-deas.
Výpočet energetické dostatečnosti napájení tratí DPMB
Bednařík, Jaroslav ; DPmB, Jiří Šebor - (oponent) ; Matoušek, Antonín (vedoucí práce)
V této práci je úvodem popsána stávající situace v dané oblasti, kde budeme zlepšovat energetickou dostatečnost napájení. Je zde rozebráno vše od napájení měnírny až po samotné soupravy, které projíždí napájené úseky. Je zde poukázáno na nedostatky provozované sítě a jejich možné řešení v současné době. V druhé části je popsán vývoj těchto sítí a jejich modernizace s rozvíjejícím se městem. Následným výpočtem je ověřeno, zda byly naše úvahy správné a navržená síť bude za normálních podmínek spolehlivá a provozu schopná. Závěrečná část se zabývá ekonomickou rozvahou projektu a jeho různými alternativami. Jelikož jde při rozvoji sítí a energetických zařízení o nemalé finance při rozvoji technického zázemí a tyto investice se neprojevují ihned. Ovšem do budoucna se vyplatí a čím dříve se provedou tím měně problémů může nastat.
Rám výtahu
Seják, Jiří ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Mynář, Břetislav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na několik částí osobního elektrického trakčního výtahu. Hlavním úkolem je navrhnout koncepci rámu pro výtahový stroj Sassi Toro s odkláněcí kladkou pro nosnosti 1000 až 1600 kg. Je nezbytné provést výpočet trakční schopnosti na hnacím lanovém kotouči stroje. Na základě těchto hodnot jsme schopni určit maximální rozteč nosných lan mezi hnacím kotoučem a odkláněcí kladkou.
ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí
HEIMLICHOVÁ, Blanka
Práce s názvem Ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí se skládá ze dvou částí. První je část teoretická, která je zaměřena na anatomii kostí, specifické zlomeniny u dětí, úrazovost v dětském věku, diagnostiku a léčbu zlomenin, ošetřovatelský proces, nemocniční školy a dobrovolníky na dětských odděleních. Druhá část práce je výzkumná. Pro šetření byly stanoveny dva cíle a čtyři výzkumné otázky. Cílem práce bylo zjistit specifika ošetřovatelské péče u dítěte s trakcí a zjistit možnosti zaměstnávání dítěte s trakcí v nemocnici. Výzkumné otázky byly stanoveny tyto: Má ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí svá specifika? Jaká jsou specifika ošetřovatelské péče u dítěte s trakcí? Je dítě s trakcí ze strany sester podporováno v sebeobslužných činnostech? Jsou dobrovolníci součástí týmu pečujícího o dítě s trakcí? V práci byla použita kvalitativní forma šetření. Údaje byly zprácovány prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi na trakci, jejich matkami a sestrami, pečujícími o tyto děti a skrytým pozorováním. Rozhovor obsahoval 30 otázek pro sestry a 20 otázek pro děti a s nimi hospitalizované matky. Ze získaných dat byly vytvořeny kazuistiky a otázky z rozhovorů byly zaznamenány do tabulek, rovněž jako výsledky skrytého pozorování.Na základě zhodnocení výsledků byly stanoveny odpovědi na výkumné otázky:Ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí má specifika v péči o pokožku dítěte.Ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí má svá specifika v oblasti hygieny.Dítě s trakcí je podporováno v sebeobslužných činnostech ze strany sester.Děti jsou edukovány o vhodných a nevhodných pohybech končetinou.Ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí má svá specifika v oblasti rehabilitace.Děti s trakcí jsou zapojeni do školy při nemocnici. Součástí péče o dítě s trakcí je vyplnění volnočasové aktivity dítěte během dne, do které se zapojují dobrovolníci, pedagogové z nemocniční školy a družiny, ale i rodiče dítěte.Dobrovolníci jsou součástí týmu pečujícího o dítě. Ošetřovatelská péče u dítěte s trakcí má svá specifika.Péči o dítě s trakcí zajišťuje multidisciplinární tým, který vedle lékařů a sester, zapojuje do léčebného procesu fyzioterapeuty, sociální pracovníky, psychology, pedagogy z nemocniční školy a družiny, dobrovolníky, herní specialisty či rodiče hospitalizovaného dítěte. Výsledky šetření byly shrnuty do manuálu ošetřovatelské péče u dítěte s trakcí pro rodiče a budou nabídnuty rodičům dětí, aby jim usnadnily pochopení léčby a poskytnutí kvalitní ošetřovatelské péče. Výsledky budou uveřejněny v článku v odborném časopise pro sestry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   předchozí11 - 20  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.