Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prvky allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře
Králová, Barbora ; KŘENKOVÁ, Mahulena (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Svou magisterskou prací bych chtěla zprostředkovat podrobný popis a metodický přehled hlavních prvků allegra střední etapy výuky osmileté taneční konzervatoře. Veškeré informace vycházejí z nejznámějších metodických knih uznávaných pedagogů klasického tance. Tato etapa výuky zahrnuje rozvoj a obohacení o prvky battu, batteries, obraty a nové skoky. Práce by tedy měla sloužit jako pomocná brožura k metodické posloupnosti výuky.
Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina
Nálevková, Petra ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; INDRÁKOVÁ, Tereza (oponent)
Cílem této práce na téma Osobní zkušenost tanečníka v představení Ohada Naharina je přiblížení choreografie Decadance pohledem interpreta. V rámci práce představuji choreografa tohoto představení Ohada Naharina a jeho pohybový slovník – Gaga. Vyhledané informace doplňuji svými poznatky, které jsem získala během nastudování díla „Ohad Naharin: Decadance“ v Národním divadle Praha. Na získané informace nahlížím z pozice tanečníka a vyvozuji z nich závěry z pozice budoucího pedagoga
Baletní škola Divadla J. K. Tyla v Plzni
Hradilová, Zuzana ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Abstrakt Tato bakalářská práce mapuje historii Baletní školy při Divadle Josefa Kajetána Tyla v Plzni. Zabývá se okolnostmi jejího vzniku a popisuje její vývoj. Současně představuje jednotlivé pedagogické osobnosti, které se vystřídaly v jejím vedení do roku 1989. První kapitoly se týkají nejstarších osudů této plzeňské taneční instituce. Střední část zmiňuje problémy, s nimiž se v době 2. světové války provoz školy potýkal. Dále zachycuje obrodnou činnost Josefa Škody a prezentuje největší rozkvět školy v době působení Jiřího Němečka. Závěr je věnován učebnímu systému Milady Papežové a její celkové reorganizaci školy. Příloha obsahuje dobové dokumenty, fotografie a vypracovanou tabulku s přehledem představení, v nichž žáci baletní školy účinkovali v letech 1947–1989.
Významní absolventi ostravské konzervatoře
Hájková, Petra ; WIESNER, Daniel (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
Má bakalářská práce je věnována Janáčkově konzervatoři a Gymnáziu v Ostravě a jejím, dle mého názoru, nejvýznamnějším absolventům tanečního oboru. Úvod práce krátce pojednává o historii konzervatoře, která po několikaletém úsilí vznikla v Ostravě. Ostravsko mělo spoustu talentovaných lidí, kteří navštěvovali základní umělecké školy a toužili po středoškolském vzdělání, tak jako ti, kteří žili v Čechách. Větší část mé bakalářské práce je věnována osobnostem, které tuto školu absolvovaly. Někteří z nich po ukončení své aktivní taneční kariéry předávají své zkušenosti začínajícím umělcům a někteří se stále ještě věnují tanečnímu umění. Tyto osobnosti jsou velkým přínosem pro umělecký život v oblasti tance u nás i v zahraničí.
Škola Hamburského baletu Johna Neumeiera
Kaplanová, Barbora ; POLLERTOVÁ, Adéla (vedoucí práce) ; KAZÁROVÁ, Helena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na Školu Hamburského baletu Johna Neumeiera, její současné pedagogy, koncepci a styl výuky, a na absolventy školy. Jedna z podkapitol se věnuje také budově Ballettzentrum Hamburg – John Neumeier (Baletního centra Hamburk – John Neumeier), ve které v současné době škola i soubory sídlí. Práce mapuje prestižní odbornou instituci při celosvětově proslulém souboru, která vychovává nové taneční umělce, kteří nacházejí uplatnění jak ve významných baletních souborech, tak na poli choreografickém.
Jarmila Kröschlová a Eliška Bláhová
Rauschová, Anna ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; OVSOVÁ, Libuše (oponent)
V mé bakalářské práci jsem se zabývala dvěma osobnostmi českého tance, Jarmilou Kröschlovou, tanečnicí, pedagožkou a choreografkou působící převážně v Praze, a Eliškou Bláhovou, pedagožkou působící v Brně. Zaměřila jsem se na pojetí a principy jejich tanečních a pohybových metod, které byly vytvořeny na základě studia pohybové a rytmické metody Émila Jaques-Dalcroze a které byly dále rozváděny a zdokonalovány během jejich pedagogického působení. Metody Jarmily Kröschlové a Elišky Bláhové jsem se pokusila porovnat se zaměřením na to, jakým způsobem využívají metodu Jaques-Dalcroze a jeho práci s rytmem. Toto porovnání v závěru ukáže, že Bláhová kladla větší důraz na rytmickou složku pohybu a jeho samotné provedení, zatímco Kröschlová svoji metodu obohatila o dynamiku a celkový výraz pohybu, čímž dospěla k vytvoření komplexní taneční metody, kterou využívala i pro svou choreografickou činnost. Kontext je rozšířen pohledem na další ohlasy metody Jaques-Dalcroze v českém tanečním prostředí.
Helena Vojáčková
Nečasová, Natálie ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; BRODSKÁ, Božena (oponent)
Bakalářská práce chronologicky mapuje život a pedagogickou kariéru Heleny Vojáčkové (1882-1967) v kontextu dobového tanečního dění. Hlavním zdrojem pro tento text byla její osobní pozůstalost v archivu Národního muzea v Praze. Helena Vojáčková pedagožka a kritička, stála u zrodu nové taneční kultury, která se formovala na počátku 20. století. Po univerzitních studiích se zaměřila na pohyb ze zdravotního hlediska. Absolvovala kurz zdravotní gymnastiky u Bess Mensendieckové, dále studovala moderní tanec u Druryho Channella a u své bývalé žákyně Jarmily Kröschlové. Podle systému Bess Mensendieckové vyučovala v Praze. Spolupracovala s tanečníky, rehabilitačními pracovníky i lékaři. Napsala několik odborných studií a knihu Pohybem ke zdraví a kráse ženy (1959, 1961). Z uměleckého hlediska jí šlo o správné pochopení a provedení pohybu a o jeho procítění ve výrazu. Po její smrti se výuka této metody dále nerozvíjela, ale někteří její žáci čerpali z tohoto pohybového systému ve své další choreografické a pedagogické práci. Nejvýznamnější z nich byla Jarmila Kröschlová.
Taneční vzdělávání ve Švédsku
Petáková, Adéla ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; GREMLICOVÁ, Dorota (oponent)
Cílem této práce je shrnutí informací o současném tanečním vzdělávání ve Švédsku. Práce se zaměřuje na strukturu a historii tanečního vzdělávacího systému, aplikaci pedagogických zásad vycházejících z učení J.A. Komenského a osobní vhled do problematiky, který vychází z vlastní konfrontace s tématem. Shrnutý materiál ukazuje, kterým směrem se tanec ve Švédsku vyvíjí a kam směřuje v budoucnosti. Záměrem zkoumání této problematiky není srovnávání českého a švédského tanečního vzdělání, avšak cílem je hledání a nalézání inspiračních zdrojů pro profesi tanečního pedagoga v Evropském kontextu a jeho uplatnění v praxi.
Nejvýznamnější vzdělávací instituce souč asného tance v Evropě
Vykysalá, Andrea ; OVSOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; RINOWSKI, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování a následná komparace významných vzdělávacích institucí současného tance v Evropě a České republice. Práce je rozdělena do několika kapitol. V prvních osmi kapitolách se věnuji podrobnějšímu rozebrání programů, cílů a financování vybraných škol. V kratším úvodu uvádím základní informace o dané zemi a jejím všeobecném školství, které s tanečním školstvím souvisí. Na konci každé kapitoly shrnuji předešlé informace a uvádím další důležité školy v zemi, jejichž program jsem podrobněji nerozebírala. V deváté kapitole se snažím všechny instituce porovnat, vyzdvihnout klady a upozornit na zápory a především identifikovat a nalézt způsoby, které by přispěly k revitalizaci tanečního školství v České republice.
Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagoga
Plachá, Lucie ; LÖSSL, Jiří (vedoucí práce) ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (oponent)
Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.