Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subjektivní testy vlivu obsahu scény na prostorový efekt 3D obrazu a videa
Kaučiarik, Filip ; Kufa, Jan (oponent) ; Boleček, Libor (vedoucí práce)
Práca sa zaoberá štúdiou parametrov videosekvencií ktoré ovplyvňujú kvalitu obrazu pri sledovaní 3D snímkov a videí. Je zameraná na porovnávanie jednotlivých parametrov videosekvencie ktorými sú časová, hĺbková a priestorová dynamika a ich vplyvu na subjektívne testovanie a hodnotenie kvality zážitku 3D u respondentov. V práci je obsiahnutý aj popis návrhu testovacej sekvencie na základe rôznorodosti parametrov sekvencie a aj návrh subjektívneho testu. Bol určený tzv. absolútny parameter J pre dosiahnutie najväčšieho vplyvu objektívnych parametrov sekvencie na 3D efekt a komfort scény v rámci subjektívneho hodnotenia.
Vyhledávání korespondujících objektů ve dvojici snímků
Vrbenský, Andrej ; Herman, David (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce shrnuje část problematiky stereoskopie a popisuje nejrozšířenejší metody na hledání korespondujících objeků ve dvojici stereo snímků. Zaměřuje se hlavně na metody hledání vzoru, založených na porovnávání intenzit. Tyto metody se snaží vylepšit za pomoci SIMD SSE instukcí. Výsledek je pak otestován na testovacích snímcích a vyhodnocen. Metody jsou implementovány v jazyce C++ a také v jazyce symbolických instrukcí.
Měření vzdálenosti stereoskopickým senzorem
Vavroš, Ondřej ; Říha, Kamil (oponent) ; Hasmanda, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce vás provede teoretickým postupem, který vám umožní určit vzdálenost objektu od stereoskopického senzoru. Součástí práce je popis kroků pro dosažení cíle, tzn. získání obrazu, provedení kalibrace, rektifikace. Dále vás práce provede přehledem algoritmů pro vytvoření disparitní mapy a~určením vzdálenosti objektu od senzoru. V následující části se práce věnuje implementaci těchto postupů do aplikace, jejichž cílem je měření vzdálenosti.
Binokulární vidění
Němcová, Andrea ; Šanda, Jaroslav (oponent) ; Fedra, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá fyziologií binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků pomocí brýlí. Je zde pojednáno o anatomii i fyziologii oka a vidění jako nedílných součástech binokulárního vidění, dále pak o samotném binokulárním vidění, pojmech s ním spojených a jeho vývoji v průběhu života. Důležitou součástí je popis vzniku prostorového zrakového vjemu ze dvou dvourozměrných obrázků – stereogramu. Také jsou zde popsány metody 3D projekce, a to zejména ty, které využívají aktivní či pasivní brýle, a krátce i možnosti 3D projekce bez brýlí. Praktická část obsahuje návrh snímání dynamické scény, kde jsou popsány důležité parametry, které ovlivňují proces snímání pomocí dvojice identických videorekordérů. Součástí práce je popis návrhu jednotlivých dynamických scén s ohledem na možnost ověření fyziologických parametrů u člověka. Popsané dynamické scény byly realizovány a následně upraveny ve vhodném softwaru. Natočené videosekvence byly polarizační projekcí promítnuty skupině pozorovatelů, kteří měli tato videa subjektivně i objektivně zhodnotit.
Binokulární vidění a výroba anaglyfů
Klíma, Jindřich ; Jehlička, Karel (oponent) ; Fedra, Petr (vedoucí práce)
Tématem mé semestrální práce bylo prostudovat fyziologii binokulárního vidění pro získání prostorového vjemu z dvourozměrných obrázků pomocí brýlí s barevnými filtry, anaglyfu. Protože se to týká zrakového smyslu, na počátku jsem vysvětlil princip samotného vidění. Poté jsem popsal princip fyziologického vývoje vidění a předpokladů binokulárního vidění. Binokulární vidění je komplexní proces, probíhající i mozku. Proto je další tématem práce analýza trojrozměrných objektů, analýza prostoru, která nevědomky probíhá v našem mozku. Další kapitola pojednává o stereoskopii, technice, jež vyvolává pocit hloubky v dvourozměrném obraze. Získání prostorového vjemu pomocí brýlí s barevnými filtry je jedna z jejích technik. Sepsal sem princip získání anaglyfu, od snímání scény, přes její tvorbu až po prohlížení. Nakonec je zde uvedena ukázka programu vytvořeného v prostředí Matlab. Je to jednoduchý program na získání anaglyfu z dvou samostatných snímků.
Měření vzdálenosti stereoskopickým senzorem
Vavroš, Ondřej ; Hasmanda, Martin (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce vás provede teoretickým postupem, který vám umožní určit vzdálenost objektu od stereoskopického senzoru. Součástí práce je popis kroků pro dosažení cíle, tzn. získání obrazu, provedení kalibrace, rektifikace. Dále vás práce provede přehledem algoritmů pro vytvoření disparitní mapy a~určením vzdálenosti objektu od senzoru. V následující části se práce věnuje implementaci těchto postupů do aplikace, jejichž cílem je měření vzdálenosti.
Zobrazování 3D dat
Bastl, Petr ; Petyovský, Petr (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato práce seznamuje s metodami zprostředkovávajícími pozorovateli prostorový vjem. Podává přehled stereoskopických metod jako SIRDS, anaglyf a projekce pomocí dvojice projektorů a polarizačních filtrů. Je zde také popsán postup při generování pohledu na 3D scénu tzv. DIBR metodou. V práci je také uveden přehled technologií a formátů dat pro projekci a přenášení prostorového obrazu.
Nerealistické zobrazování na Lume Pad
Chalivopulosová, Aneta ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nerealistickými metodami zobrazování na Lume Pad. Cílem práce je ověřit funkčnost, kvalitu a uživatelskou přívětivost implementace několika různých nerealistických efektů na 3D scénách zobrazovaných na holografickém tabletu Lume Pad. Pro testování je využita aplikace vyvinutá v nástroji Unity. Je implementováno několik vybraných nerealistických efektů využívajících post-processing, které jsou také v rámci této práce popsány. Jmenovitě jde o detekci hran, maticový dithering, náhodné rozptýlení, prahování, šrafování, barevné stínování, efekt pokřivení a zvlnění obrazu a efekt tahů tužky. Dále je v textu popsán teoretický úvod do holografie, steroskopie a light field.
Mobilní aplikace pro 3D rekonstrukci
Krátký, Martin ; Janáková, Ilona (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvoření mobilní aplikace sloužící k prostorové rekonstrukci. V práci jsou nejprve popsány principy zpracování obrazu vhodné pro řešení tohoto problému. Dále jsou uvedeny dostupné platformy pro vytvoření mobilní aplikace a popsány parametry měřených scén. Pro platformu Android je vytvořena mobilní aplikace, která je následně otestována rekonstrukcí objektů v rozdílných podmínkách.
Vytvoření 3D modelu za pomoci laserového vzoru
Krátký, Martin ; Klečka, Jan (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření prostorového modelu ze snímků zachycujících objekt nasvícený laserovým vzorem. V práci jsou uvedena možná řešení problému pomocí metod aktivní triangulace a stereoskopie. Metody jsou navrženy pro laboratorní a venkovní měření. Jsou definovány požadavky, které by mělo splňovat měřicí pracoviště a následně je prezentováno realizované pracoviště. Každá z navržených metod je otestována snímáním řady objektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.