Název:
Nerealistické zobrazování na Lume Pad
Překlad názvu:
Non Realistic Visualization on Lume Pad
Autoři:
Chalivopulosová, Aneta ; Karas, Matej (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2023
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá nerealistickými metodami zobrazování na Lume Pad. Cílem práce je ověřit funkčnost, kvalitu a uživatelskou přívětivost implementace několika různých nerealistických efektů na 3D scénách zobrazovaných na holografickém tabletu Lume Pad. Pro testování je využita aplikace vyvinutá v nástroji Unity. Je implementováno několik vybraných nerealistických efektů využívajících post-processing, které jsou také v rámci této práce popsány. Jmenovitě jde o detekci hran, maticový dithering, náhodné rozptýlení, prahování, šrafování, barevné stínování, efekt pokřivení a zvlnění obrazu a efekt tahů tužky. Dále je v textu popsán teoretický úvod do holografie, steroskopie a light field.
This bachelor's thesis focuses on methods of non-realistic rendering on Lume Pad. This thesis aims to test the functionality, quality, and user-friendliness of a few selected non-realistic effects applied to 3D scenes on the holographic tablet Lume Pad. These non-realistic post-processing effects are implemented and described in this thesis. Namely, edge detection, ordered dithering, random dithering, thresholding, hatching, color shading, wobbling effect and wobble carving effect, and pencil effect. The text also describes a theoretical introduction to holography, stereoscopy, and the light field.
Klíčová slova:
barevné stínování; detekce hran; dithering; efekt tahů tužky; hardware pro zobrazování ve 3D; holografie; light field; Lume Pad; nerealistické efekty; nerealistické zobrazování; post-processing; shader; stereskopie; Unity; zobrazovací řetězec; šrafování; color shading; dithering; edge detection; harware for viewing 3D; hatching; holography; light field; Lume Pad; non-realistic effects; non-realistic rendering; pencil effect; post-processing; rendering pipeline; shader; stereoscopy; Unity
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/211096