Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení ve vyučování z pohledu žáků středních škol
BARTUŠKA, Václav
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení ve vyučování z pohledu žáků středních škol. Teoretická část zahrnuje informace a problematice hodnocení ve vyučování. Dále jsou v teoretické části zpracovány základní teoretické poznatky o hodnocení ve vyučování. Jsou zde popsány cíle, metody a formy hodnocení se zaměřením na objektivitu a subjektivitu v hodnocení žáka učitelem. V empirické části bude provedeno dotazníkové šetření s cílem zjistit, jakým způsobem posuzují hodnocení ve vyučování žáci středních škol. Dotazník poskytuje snadné, přesné a rychlé vyhodnocení a dobrou možnost srovnání. Dále obsahuje výsledky výzkumu, který byl proveden u žáků střední školy. Výsledky jsou zaznamenány v grafech doplněných komentáři. Grafy přesně ukazují, jak žáci nahlížejí na stanovené otázky z dotazníku. Závěr obsahuje shrnutí poznatků, které z práce vyplývají.
Postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku
Chovancová, Jana
V rámci bakalářské práce bude zpracováno téma Postoje a názory učitelů k slovnímu hodnocení na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je definovat základní pojmy týkající se hodnocení, vymezit subjekty školního hodnocení včetně jejich vztahu, formulovat význam hodnocení ve vyučování, funkce, rizika školního hodnocení a popsat klasifikaci a školní hodnocení včetně jejich kladů a záporů. Zvolené téma bude v teoretické rovině řešeno pomocí komparace, analýzy a syntézy odborných zdrojů. V praktické části práce bude provedeno průzkumné šetření. Cílem praktické části je zjistit postoje a názory učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odborného výcviku na středních odborných školách na Uherskohradišťsku. Pro řešení daného tématu bude využito dotazníkového šetření, dotazník bude rozdělen na část postojovou a názorovou. Získání dat bude provedeno elektronickou administrací v březnu 2016. Získaná data z postojové části dotazníku budou zpracována pomocí deskriptivních statistických metod, otevřené otázky v názorové části budou zpracovány deskriptivními statistickými metodami a obsahovou analýzou. Následně bude provedeno vyhodnocení dotazníkového šetření. Zjištěné výsledky budou prezentovány formou tabulek a grafů, diskutovány a na tomto základě bude navrhnuto doporučení pro pedagogickou praxi a formulován závěr.
Hodnocení žáků střední odborné školy jako motivační faktor
Prušová, Romana
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení ve vybraných středních odborných školách. Hlavním cílem teoretické části této bakalářské práce je definování hlav-ních pojmů, zmapování přehledu typů hodnocení, objasnění cílů hodnocení s důrazem na motivaci žáků. Dalším cílem je vysvětlit důležitost motivace při hod-nocení se zaměřením na to, co by motivační hodnocení mělo žákům přinést. Mate-riálem pro zpracování teoretické části bakalářské práce jsou odborné literární publikace, časopisy a internetové zdroje. Poznatky z odborné literatury, časopisů a internetových zdrojů jsou analyzovány, srovnávány a pomocí syntézy jsou spojeny do celku. Cílem praktické části bakalářské práce je zjištění názorů žáků na způsob hodnocení na dvou vybraných středních odborných školách. Zjištění je zaměřeno na názor žáků na hodnocení známkou, hodnocení známkou se slovním komentářem a slovní hodnocení. Dalším cílem je zjištění, zda jsou žáci motivováni k učení způsobem hodnocení, který je na vybraných školách používán.
Studentské portfolio jako prostředek formativního hodnocení
Palková, Tereza ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce má teoretický a výzkumný charakter. Teoretická část se zabývá problematikou školního hodnocení a způsoby hodnocení. Velká pozornost je věnována formativnímu hodnocení, portfoliu a práci s ním. Ve výzkumné části jsou prezentovány výsledky výzkumu, který byl zaměřený na práci s portfoliem v pojetí dvou různých učitelek. Část výzkumné části je věnována prezentacím závěrečných portfoliích, která se koná na konci 5. ročníku. Dále jsou tam rozhovory s žáky na téma portfolio. KLÍČOVÁ SLOVA Školní hodnocení Formativní hodnocení Slovní hodnocení Sebehodnocení Portfolio
Inovativní přístupy k hodnocení žáků 1. stupně ZŠ
Žákovská, Kateřina ; Spilková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
V teoretické části bude pomocí odborné literatury vymezen pojem hodnocení a budou představeny různé typy, funkce a možné formy hodnocení. Větší úsek teoretické části práce se bude zabývat závěrečným slovním hodnocení, které je od roku 2005 novým školským zákonem stavěno na stejnou úroveň jako hodnocení v podobě pětistupňové škály tzv. klasifikace. Bude také reflektován vývoj tohoto způsobu hodnocení od roku 1989. V práci budou shrnuty přednosti a úskalí spojená s tímto způsobem hodnocení. Budeme se zabývat také sběrem dostatečného množství materiálů pro závěrečné slovní hodnocení. Představíme různé strategie, které učitel může využít pro získání podkladů. Následně dojde k porovnání závěrečného slovního hodnocení s tradičním způsobem hodnocení. Představena bude i podoba závěrečného hodnocení realizovaná ve Velké Británii a Německu se stručnou zmínkou o praxi v dalších zemích Evropské unie. Ve výzkumné části bude zkoumán způsob realizace závěrečného slovního hodnocení v praxi ZŠ. Budou reflektovány přednosti a úskalí tohoto způsobu hodnocení, a to očima všech účastníků tohoto procesu, tedy žáka, učitele a rodiče. K závěrečnému hodnocení se vyjádří i jeden pan ředitel základní školy. Tyto informace budou získávány odlišnými výzkumnými metodami - dotazníkovým šetřením u žáků a rodičů, analýzou...
Úroveň rozvoje kondičních schopností hráčů juniorské kategorie dle testové baterie českého svazu ledního hokeje v roce 2014 a 2015 a možnosti jejího hodnocení.
Kuřítko, Jaroslav ; Šťastný, Petr (vedoucí práce) ; Arnošt, Pavel (oponent)
Název práce: Úroveň rozvoje kondičních schopností hráčů juniorské kategorie dle testové baterie českého svazu ledního hokeje v roce 2014 a 2015 a možnosti jejího hodnocení. Cíle práce: Cílem této diplomové práce je zkoumání rozvoje kondičních schopností u kategorie juniorů a možnostmi jejího hodnocení. Hlavním cílem je vyhodnotit výsledky testů z databáze českého svazu ledního hokeje pro přípravné období 2014 a 2015, zjistit četnosti dosažených výkonů, a porovnat je s orientační bodovou hodnotou v protokolu testové baterie. Poté pak navrhnu slovní hodnocení pro jednotlivé kondiční testy. Metoda: Výsledky byly zpracovány statisticky v programu MS Office Excel a přepsány do tabulek. Stanovil jsem počet intervalů, kterých je 10, pro které jsem zjistil data. Pro hodnocení jsem vždy dva intervaly sloučil a vznikla mi tak pěti bodová škála. Vypočítal jsem absolutní četnosti pro dané intervaly a relativně absolutní četnosti. Pro obě četnosti byly vypočteny i jejich kumulativní hodnoty. Použil jsem slovní hodnocení, rozdělené na pět hodnot. Slovně hodnotím, jaké má hráč předpoklady pro lední hokej, dle získaných bodů v jednotlivých testech. Pro rozdíl mezi jednotlivými sezonami bylo využito Cohenova d. Výsledky: Nezjistil jsem žádné statistické rozdíly výsledků mezi sezonami 2014 a 2015. Vypočítal jsem...
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Šťastná, Kamila ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou forem
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.