Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Didaktické využití ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil
Šplíchal, Pavel ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce Didaktické využití ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil se zaměřuje na školní ukázkovou přírodní zahradu ZŠ Domamil a její využití ve výuce. Diplomová práce se zabývá všeobecnou historií školních zahrad, popisuje přírodní zahradu a kritéria, za kterých může zahrada získat certifikát přírodní zahrady. Také je uvedena bezpečnost práce, provozní a návštěvní řád přírodní zahrady. V diplomové práci je popsán vznik a vývoj školní ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil a jsou charakterizovány její jednotlivé prvky a jejich postupné budování žáky a učiteli ZŠ Domamil. Celá charakteristika školní ukázkové přírodní zahrady ZŠ Domamil je doplněna o vlastní fotodokumentaci. V práci je zařazeno dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi pedagogy a žáky druhého stupně ZŠ Domamil. Zabývalo se využitím školní ukázkové přírodní zahrady v praxi i ve výuce. Na základě výsledku dotazníkového šetření a stávajícího stavu zahrady byly vytvořeny didaktické materiály určené pro výuku ve školní ukázkové přírodní zahradě ZŠ Domamil. Didaktické materiály byly určeny pro žáky sedmého ročníku základní školy a následně byly ověřeny ve výuce. Klíčová slova: školní zahrada, přírodní zahrada, ZŠ Domamil, dotazníkové šetření, výuka, pracovní listy
Návrh výukové zahrady pro účely environmentální výchovy v mateřské škole.
BÍLÁ, Dita
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití zahrady mateřské školy v environmentální výchově. Teoretická část práce definuje environmentální výchovu v předškolním vzdělávání a popisuje, jak můžeme prostřednictvím pobytu na školní zahradě naplňovat její cíle. Blíže nahlíží na důležitost pobytu dětí v přírodním prostředí. Teoretická část se dále zabývá Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání v kontextu environmentální výchovy. Praktická část bakalářské práce představuje prostředí zahrady mateřské školy v Lišově a navrhuje úpravu současného stavu. V poslední části práce je rozpracovaná ukázka činností, které lze s předškolními dětmi realizovat na školní zahradě. Jednotlivé činnosti jsou rozděleny na základě ročních období.
Bylinková zahrada a její mezipředmětové využití na 1. stupni základní školy v Borovanech
HEBÍKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce zpracovává využití bylinkové zahrady při vyučování na 1. stupni základní školy. Součástí jsou návrhy aktivit, kterými lze žáky vtáhnout do proble- matiky bylinkové zahrady s vhodným mezipředmětovým zařazením. K navrženým akti- vitám byly vypracovány pracovní listy, které obsahují úlohy či nákresy pro dané téma.
Vliv výuky v prostředí školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost
KLIMEŠOVÁ, Eva
Téma bakalářské práce bylo zvoleno v závislosti na trendu, který poukazuje na fakt, že se mládež neustále odcizuje přírodě. S tím také souvisí stagnace zájmu o přírodní vědy a klesající výkonnost žáků. Cílem práce bylo ověřit vliv výuky v prostřední školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost žáků. Literární přehled je zaměřen na historii školních zahrad a jejich aktuální stav využívání, ale také na problematiku zbudování nové školní zahrady a na problémy, které s sebou existence školní zahrady může školám přinášet. Dále se věnuje zakotvení využívání školních zahrad ve výuce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V rámci teoretické části práce jsou řešena také témata odcizení dětí přírodě, jeho důsledky, a pěstitelská gramotnost (agriculture literacy). Druhá kapitola, metodika a primární informace o respondentech, popisuje způsob získávání respondentů pro výzkumné šetření a jeho realizaci, počet respondentů, ale také způsob vyhodnocování dotazníků. Třetí kapitola je věnována prezentaci výsledků výzkumného šetření. Ty ukázaly, že na úroveň pěstitelské gramotnosti žáků jednotlivých škol přítomnost školní zahrady vliv nemá. Znalosti se signifikantně lišily mezi jednotlivými školami.
Využití biotopu zahradního jezírka ve výuce na 2. stupni základních škol (Komplexní vzdělávací program se zvýšeným důrazem na aplikaci badatelsky orientovaných prvků)
PROCHÁZKOVÁ, Marie
Cílem diplomové práce bylo vypracovat komplexní program zahrnující výukové aktivity s badatelskými prvky vztažené k biotopu zahradního jezírka. Teoretická část sumarizuje problematiku badatelsky orientovaného vyučování a využití školních zahrad. Hlavním přínosem práce je vypracování konkrétního výukového programu pro hodiny zeměpisu a přírodopisu. Skládá se ze sedmi aktivit aplikovaných na biotop zahradního jezírka, určených pro žáky druhého stupně základních škol. Každá aktivita obsahuje metodický list pro učitele a pracovní list pro žáka. Většina aktivit je proveditelná v prostředí jakékoli vodní nádrže; některé je možné provést i ve škole. Vzdělávací program byl nejdříve pilotně otestován s učiteli základních škol a následně se žáky šestých a sedmých tříd jedné základní školy. Paralelně byla prostřednictvím písemných testů provedena evaluace efektivnosti programu. Její výsledky jsou součástí této práce, stejně jako diskuze praktického ověřování programu na učitelích a na žácích.
Využití školní zahrady ZŠ Hostýnská pro výuku přírodopisu
Sičák, Erik ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Novotný, Petr (oponent)
Diplomová práce má za cíl komplexně popsat přírodní podmínky na školní zahradě ZŠ Hostýnské a zhodnotit její využitelnost pro výuku přírodopisu. V teoretické části přestavuje význam školních zahrad pro výchovu a vzdělávání, popisuje historický vývoj a současnost školních zahrad v České republice. V další části zaměřené přímo na školní pozemek ZŠ Hostýnské popisuje současnou praxi a zaměřuje se na popis přírodních podmínek. Součástí je floristický výzkum, který autor provedl během mnoha návštěv v letech 2014 - 2015. Zaznamenáno je 117 taxonů vyšších rostlin, což lez považovat za doklad poměrně vysoké diverzity tamní vegetace. Nakonec autor porovnává využitelnost školního pozemku s učebnicí přírodopisu a klíčovými kompetencemi z RVP a navrhuje možnosti jejího obohacení. Součástí práce je pět pracovních listů včetně metodických doporučení.
Současný stav výuky pěstitelských prací na primárním stupni základních škol - monitoring reality a sondy možností
RICHTEROVÁ, Markéta
Předkládaná diplomová práce se v rámci teoretické části věnuje výuce Pěstitelských prací na nižším stupni základních škol a mapuje výskyt tématiky týkající se výuky pěstitelských prací v učebnicích pro žáky na primární škole a v učebnicích využívaných před plošným zaváděním rámcového vzdělávacího programu (RVP) pro základní vzdělávání. V Praktické části práce je ověřována znalostní úroveň žáků v oblasti Pěstitelských prací. Dále jsou zjišťovány názory učitelů z praxe a budoucích učitelů na výuku Pěstitelských prací. Data jsou získávána na základě dotazníkového šetření. Na výzkumném záměru participuje 197 žáků 5. tříd základních škol, 30 studentů Pedagogické fakulty v Českých Budějovicích a 30 učitelů z primárního stupně vzdělávání. Výsledky výzkumu ukazují, že žáci mají vědomosti a znalosti odpovídající rámcovému vzdělávacímu programu. Výzkumem bylo dále zjištěno, že učitelé pěstitelských prací na primární škole nemají příliš kladný vztah k výuce Pěstitelských prací, avšak budoucí učitelé mají na výuku Pěstitelských prací výrazně optimističtější názor.
Využití školní zahrady ve výuce na ZŠ
Rajčincová, Veronika ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Valkounová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá prospěšností vyučování ve školních zahradách na základních školách. Opírá se o historický vývoj školních zahrad a snaží se ukázat důležitost jejich začlenění do výuky, prospěšnost pro zdraví a vývoj žáků, pro rozvoj jejich schopností, dovedností a vědomostí. Hledá také propojení s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Vlastní výzkum se zabývá současným stavem a využíváním školních zahrad učiteli na 1. stupni základních škol v okrese Kolín. Zaměřuje se na vlastnictví zahrad, četnost jejich využívání, vlastní zkušenosti a potřeby učitelů pro vyučování v zahradách a hledání oblastí ve vzdělávání, ve kterých je zahrada v praxi převážně využívána. Klíčová slova Školní zahrada, přírodní zahrada, přírodní učebna, environmentální výchova, odcizování člověka přírodě, zahradní terapie, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, vyučování
Vybavenost zahrad mateřských škol ve vztahu k názorům pedagogů a dětí
Troníčková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá pohybem dítěte v mateřské škole, využitelností školní zahrady a jejím vybavením po technické a účelové stránce. Praktická část je věnována výzkumu, který se zabývá analýzou zahrad mateřských škol, a který má za cíl zjistit, zda vybavení zahrad odpovídá potřebám pedagogů a dětí. Klíčová slova 1. Dítě 2. Pohyb 3. Mateřská škola 4. Školní zahrada 5. Herní prvky
Výukový program Obecná botanika na školní zahradě
KOVÁŘÍK, Jindřich
Diplomová práce navrhuje výukový program obecná botanika na školní zahradě. Na základě literárního rozboru Rámcových vzdělávacích programů, Školních vzdělávacích plánů, středoškolských učebnic biologie, posouzení a zhodnocení školní zahrady Střední zemědělské a potravinářské školy, Klatovy vytváří sérii více než 85 otázek a úkolů a doplňkové pracovní listy pro žáky, sestavené přímo pro vzdělávací činnosti v zahradě. Využita je nejčastěji metoda přímého studia přírody. Ověření výukového programu v praxi proběhlo v letech 2010 až 2012 se žáky výše uvedené střední školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.