Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Závazkové vztahy v realitní praxi
BLAŽKOVÁ, Terezie
Tato práce se zabývá závazky v realitní praxi. Zaměřuje se na realitní kanceláře z právnického hlediska. Tato práce zkoumala vztahy v realitních kancelářích, firemní hodnoty a také moderní inovace. Významnou částí jsou právní předpisy, které souvisí s danou problematikou. K získání dat byly využity dotazníky. Zaměstnanci realitních kanceláří odpověděli na otázky, například jestli je v oboru velká konkurence nebo jaké jsou osobní předpoklady vedoucího zaměstnance v realitní praxi. Další dotazníky byly vyplněné lidmi, kteří mají buď zájem, anebo zkušenost se spolupráci s realitními kancelářemi.
Zahraniční činnost Evropské unie
LINHART, Tomáš
Bakalářská práce s názvem "Zahraniční činnost Evropské unie" se zabývá procesy a vnitřními záležitostmi a jejich následnými dopady na stanovení priorit při uzavírání bilaterálních a multilaterálních dohod na mezinárodní scéně. Práce definuje integrační vývoj, počínaje smlouvou o Společenství uhlí a oceli, Římskými smlouvami, Schengenskou dohodou, Jednotným evropským aktem, vznikem Evropské unie Maastrichtskou smlouvou, Amsterdamskou smlouvou a reformní Lisabonskou smlouvou. Práce vymezuje nezbytné klíčové instituce Unie a stanovuje koordinované aktivity, kterými samostatné instituce disponují vůči nečlenským zemím či mezinárodním organizacím, nebo se zásadně podílejí na budoucím směřování mezinárodních aktivit Evropské unie. Bakalářská práce představuje postupy vyjednávání zahraničního obchodu, dále pak vývoj a činnost Společné zahraniční a bezpečnostní politiky Evropské unie a Evropské služby pro vnější činnost a následně popisuje významné zahraniční nástroje Evropské unie. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a stanovit, jaké politiky a vnitřní záležitosti třetích států jsou především ovlivňovány zahraniční činností Evropské unie. Na základě bilaterálních a multilaterálních smluv, uzavřených mezi Evropskou unii a ostatními státy či uskupeními, práce definuje příklady v praxi, kde jsou v určitých oblastech vidět změny ve vnitřních záležitostech, jako jsou úpravy legislativního rámce, které vznikly na podmět prosazený Evropskou unií. Bakalářská práce konkrétně posuzuje daně, dopravu, energetiku, hospodářské záležitosti, humanitární pomoc a civilní obranu, lidská práva, regionální politiku, spravedlnost a vnitřní záležitosti, vesmírné záležitosti, vzdělávání a kulturu, zaměstnanost a sociální věci, životní prostředí a změnu klimatu a jako poslední zemědělství a bezpečnost potravin. Vliv Evropské unie na jednotlivé dílčí činnosti nečlenských států jsou vymezeny do tří skupin, a to na ty, které jsou nejvíce ovlivňovány, průměrně ovlivňovány a minimálně ovlivňovány.
Osobnostní typy, životní styl a duševní hygiena ve vybrané organizaci
PROCHÁZKA, Jan
Tato diplomová práce se zaměřuje na osobnostní typy, životní styl a duševní hygienu zaměstnanců vybrané organizace. Cílem práce je na základě analýzy osobnostních typů, životního stylu a duševní hygieny optimalizovat výkonnost organizace prostřednictvím sebepoznání, poznání druhých, zlepšení životního stylu a optimalizace duševní hygieny zaměstnanců. Základem literární rešerše jsou knihy a odborné články českých i zahraničních autorů věnované osobnostní typologii, psychologii, životnímu stylu, duševní hygieně i vlastnímu sebeřízení. V praktické části jsou uvedena data z dotazníkového šetření. Tyto data slouží k analýze podniku a tvorbě následných doporučení. Výsledkem práce je přehled aktuální situace vybrané organizace vzhledem k osobnostní typologii, úrovni životního stylu a duševní hygieny a několik návrhů i doporučení pro zaměstnance týkajících se zdravé výživy, pohybu, spánku, relaxace a duševní hygieny. Výsledná doporučení i znalosti osobnostní typologie však mohou být přínosné i pro jiné organizace a jejich zaměstnance.
Návrh pracovních listů pro výuku matematiky se zaměřením na vzdělávací okruh Závislosti, vztahy a práce s daty na 2. stupni základních škol
HRNEČKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá tematickým okruhem Závislostmi, vztahy a prací s daty, který patří do Matematiky a jejích aplikací v Rámcovém vzdělávacím programu. Tento okruh je nedílnou součástí matematiky, ale i běžného života. V běžném životě se totiž setkáváme s různými situacemi, kde poznáváme a zjišťujeme různé typy závislostí či změn, které se dají popsat matematickými modely. Práce je rozdělena na tři části. V první části je v teoretické rovině seznámení s okruhem Závislosti, vztahy a práce s daty, dále pohovoření o tvorbě a využití pracovních listů ve vyučování. Druhou část tvoří pracovní listy, které jsou opatřené řešením. Poslední část se zabývá ověřením pracovních listů v praxi.
Parody of money: Techno-social imaginaries of Bitcoin and their contradictions
Tremčinský, Martin ; Grygar, Jakub (vedoucí práce) ; de Faria, Inês Domingues Figueira (oponent) ; Faustino, Sandra (oponent)
Disertační práce analyzuje bitcoin jako sociotechnický fenomén se zaměřením na jeho převládající sociotechnické imaginace a zkoumání těchto imaginací do jejich protichůdných důsledků. Na základě etnografického výzkumu provedeného v českých a slovenských bitcoinových komunitách a na základě příslušných teorií bitcoinu Lany Swartz a Nigela Dodda byly identifikovány čtyři imaginace: komodita, vztah, ideologie a peníze. Každá z těchto imaginací je prozkoumána ve vlastní kapitole. Bitcoin nahlížený jako komodita zkoumá proces těžby bitcoinů optikou marxistické pracovní teorie hodnoty v kombinaci s Negriho teorií socializovaného pracovníka. Kapitola zkoumá, jak těžba bitcoinů reprodukuje třídní antagonismy mezi těžaři a investory a zároveň vytváří nový způsob výroby založený na kontrole prostřednictvím práce. Druhá kapitola se zaměřuje na bitcoin jako vztah zkoumaný optikou teorie příbuzenství a vědění formulovaných Marilyn Strathern. Kapitola zkoumá konkrétní analogie bitcoinu a příbuzenství a to, jak tyto analogie slouží k rozvoji osob bez sociálních vztahů a sociálních vztahů bez osob. Následující kapitola analyzuje Bitcoin jako ideologii s využitím teorie nemateriální práce vyvinutých italskými autonomisty. Zaměřuje se na symbolickou práci prováděnou s cílem očistit Bitcoiny od státu. Toto čištění...
Občané o vztazích ČR s některými zeměmi – listopad/prosinec 2021
Hanzlová, Radka
V listopadu a prosinci roku 2021 položilo CVVM respondentům otázku, jak hodnotí vztahy ČR s některými zeměmi. Hodnocení vztahů k okolním státům CVVM srovnatelným způsobem sleduje již od roku 2000, od roku 2008 je výběr doplňován i o některé další státy významné v globálním kontextu. Jak už se zhruba od poloviny minulého desetiletí stalo dobrou tradicí, výrazně nejpříznivěji ze všech okolních, jakož i jiných zemí, jsou hodnoceny vzájemné vztahy České republiky se Slovenskem, kdy je jako dobré hodnotí 94 % dotázaných. V aktuálním výzkumu se k němu velmi výrazně přiblížilo Rakousko, u kterého pozitivní hodnocení dosahuje 91 %.Také u většiny dalších sledovaných zemí, které byly do aktuálního výzkumu zařazeny, převážilo kladné hodnocení jejich vzájemných vztahů s Českou republikou nad tím negativním, vyjma vztahů ČR s Čínou a Ruskem, u kterých naopak převážilo hodnocení negativní.
Třídnické hodiny jako součást školní strategie podporující pohodu a pocit bezpečí žáků na základní škole.
Hypšová, Nikola ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Záhořová, Karolína (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na významnost správně vedených třídnických hodin, z hlediska jejich vlivu na budování dobrých vztahů ve třídě a vytvoření příjemného prostředí na základní škole. Věnuje se jejich funkci, důležitosti a přínosu pro jednotlivce, potažmo pro celý kolektiv, včetně třídního učitele. Obsah této práce se také například zabývá správným sestavením třídnických pravidel, která přispívají k vytvoření důvěrné a pohodové atmosféry ve třídním kolektivu, v němž se žáci nebojí promluvit a spolupracovat. Dále práce objasňuje, proč a jakým způsobem by měly být třídnické hodiny uskutečňovány a jaká témata jsou vhodná zařazovat do jejich tematických plánů. Hlavním cílem práce je zjistit, zda třídnické hodiny přispívají k vytvoření bezpečného a pohodového prostředí na Základní škole Zdice u Berouna. K ověření tohoto cíle využiji kvalitativní metody, a to strukturované pozorování žákovských kolektivů při třídnických hodinách a strukturované rozhovory. Obě kvalitativní metody proběhnout na půdě ZŠ Zdice. Rozhovory povedu s učiteli, kteří konají pravidelné třídnické hodiny a s vybranými žáky, s nimiž jejich učitelé tyto hodiny praktikují. Pro učitele i pro žáky jsou vytvořeny dvě odlišné sady otázek. V závěru práce vytvořím návrhy třídnických hodin, jejichž témata budou vycházet ze zjištěných...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.