Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Názory dětí staršího školního věku na sociální práci
TESAŘOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám názory dětí staršího školního věku na sociální práci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat jaké informace mají děti staršího školního věku o sociální práci, jak ji vnímají a zda je pro ně perspektivní jako možná budoucí profese. Pro zpracování praktické části a dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly provedeny s 8 dětmi staršího školního věku z Českých Budějovic, které byly vybrány na základě metody sněhové koule. Po zpracování rozhovorů jsem jejich vyhodnocení provedla metodou kategorizace. Z výsledku výzkumu vyplývá, že děti staršího školního věku mají pouze malé až mizivé povědomí o sociální práci, která není ani ve školním ani v rodinném prostředí nijak zvláště představována. Na základě rozhovorů můžeme konstatovat, že děti si dokážou odvodit, co znamená pojem pomáhající profese, avšak sociální práce jako taková je pro ně velkou neznámou. Výsledky této bakalářské práce mohou přispět ke zlepšení informovanosti o sociální práci nejen pro děti staršího školního věku, ale i pro širokou veřejnost. Jde především o to, že sociální práce se vyskytuje v běžném životě, aniž bychom si ji uvědomovali, a proto je dobré o této oblasti informovat již děti na základních školách a nabízet jim to i jako možnost budoucího zaměření.
Využití dýchacího systému Mapleson C v přednemocniční péči.
FILIP, Michal
Teoretická část popisuje fyziologii dýchacích cest člověka. Dále se zaměřuje na historii ventilace, neinvazivní plicní ventilaci a její základní ventilační režimy. Následuje zaměření na Maplesonovy systémy, jejich výhody i nevýhody, pak se zaměřuje na Mapleson C, který je prioritou pro tuto práci. Dále je návod k použití a v posledních kapitolách si řekneme akutní stavy v přednemocniční péči, kdy se dá Mapleson C využít a důležité zákony, které nám objasní, jestli tento systém může využít i zdravotnický záchranář nebo to nemá v kompetencích. Praktická část je zpracována pomocí kvantitativního dotazníku, který vyplnilo celkem 38 zdravotnických záchranářů a lékařů v jihočeském kraji. První cíl práce bylo zjistit informovanost o bezpečném používání tohoto systému. Druhý cíl bylo zjistit, jestli je použití Maplesona C zdravotnickým záchranářem v souladu se současnou legislativou. Výsledek bakalářské práce ukazuje, jak vysoká je informovanost o systému Mapleson C. Ukazuje jeho výhody, nevýhody a zdůvodňuje, proč se v praxi používá jen zřídka. Tato práce by mohla sloužit jako protokol k použití Maplesona C, který by byl k dispozici všem zdravotnickým záchranářům.
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Andragogická podpora rozvoje profesní kariéry zaměstnanců
Špicar, Vladimír ; Pavlov, Ivan (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
1 ABSTRAKT Práce se obecně zabývá získáváním a udržením potřebných znalostí a dovedností pro práci v průmyslovém podniku s velkým stupněm automatizace pracovních operací. Pozornost je zaměřena zejména na problematiku vstupní úrovně získané ve škole a následně rozvoj v rámci celoživotního vzdělávání. Současně je zohledněna i problematika stanovení karierních cest a kompetenčních matic, z nichž potřeba vzdělávacích opatření vychází. KLÍČOVÁ SLOVA Vzdělávání dospělých, kvalifikace, andragogika, lidský kapitál, řízení lidských zdrojů, firemní vzdělávání, celoživotní vzdělávání, rozvoj zaměstnanců.
Odborná příprava v oblasti canisterapie
VLNÍČKOVÁ, Helena
Cílem bakalářské práce je zmapovat odbornou přípravu (možnosti vzdělávání, odborná způsobilost, znalosti, vědomosti, dovednosti, kompetence) v oblasti canisterapie v České republice a navrhnout požadavky pro výkon profese canisterapeuta v sociálních službách. Prvním dílčím cílem je zjistit, jaké jsou aktuální požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie, která je poskytována v sociálních službách. Druhým dílčím cílem je definovat profesi canisterapeuta a navrhnout kvalifikační požadavky, požadavky na vzdělání a supervize pro výkon profese canisterapeuta. Práce je rozdělena na dvě části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje dvě hlavní kapitoly. V první kapitole jsou vymezeny pojmy z oblasti canisterapie a požadavky na poskytování canisterapie v sociálních službách. Druhá kapitola této části obsahuje požadavky na vzdělávání a odbornou přípravu v oblasti canisterapie. V praktické části jsou definovány dvě hlavní výzkumné otázky a ke každé hlavní výzkumné otázce jsou definovány dílčí výzkumné otázky. Výzkum byl realizován kvalitativní výzkumnou strategií, metodou dotazování a technikou polořízeného rozhovoru. Pro rozhovory byl předem připravený záznamový arch s otázkami rozdělenými do čtyř okruhů. Rozhovory byly uskutečněny s 10 canisterapeuty, kteří poskytují canisterapii v sociálních službách. Jak výsledky výzkumu potvrdily, odborná příprava canisterapeutických týmů je v současnosti stále nejednotná. Různá canisterapeutická sdružení mají různé požadavky na výcvik a zkoušení canisterapeutických týmů. Komunikační partnerky nejčastěji uvedly požadavek na vzdělání canisterapeuta absolvovat studium humanitního oboru. Nejčastěji se canisterapeutky účastní supervize buď v canisterapeutickém sdružení či absolvují supervizi v rámci své profese. Z výsledků také vyplynulo, že canisterapeut by měl mít empatický, flexibilní, přizpůsobivý a kreativní. Z dovedností pak nejčastěji canisterapeutky definovaly výborné komunikační dovednosti, kynologické dovednosti a umět vymyslet pro klienty program, který zaujme. Pro výkon canisterapie byly nejčastěji definovány znalosti z oblasti sociální práce, znalost cílové skupiny a jejích specifických potřeb a perfektně znát svého psa. Canisterapeutky se také shodly na potřebě získaných zkušeností z pomáhající profese. Domnívají se, že působení zastřešující organizace by mohlo pomoci ke sjednocení pravidel. Bakalářskou práci lze využít jak pro odbornou, tak i laickou veřejnost. Výsledky mohou být použity pro nestátní neziskové organizace, které usilují v současné době o zařazení canisterapeuta mezi profesi a povolání existující na trhu práce a organizace zabývající se canisterapií.
Kompetence zdravotnických záchranářů ve výjezdové skupině rychlé zdravotnické pomoci
HAVEL, David
Tématem bakalářské práce je Kompetence zdravotnických záchranářů ve výjezdové skupině rychlé zdravotnické pomoci. Teoretická část práce popisuje charakteristiku zdravotnické záchranné služby se zaměřením na výjezdové skupiny, stupně naléhavosti tísňového volání a na integrovaný záchranný systém jako celek. Dále tato část zkoumá problematiku legislativy týkající se zdravotnických záchranářů, a především pak získávání potřebné odborné způsobilosti v porovnání se Slovenskou republikou. V neposlední řadě práce shrnuje kompetence zdravotnického záchranáře a zdravotnického záchranáře po získání odborné specializace pro urgentní medicínu. V praktické části byly zvoleny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat znalosti odborných kompetencí zdravotnických záchranářů u Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Druhým cílem pak bylo zjistit, do jaké míry jsou tyto odborné kompetence dodržovány. Pro zpracování výzkumné části byla použita kvalitativní metoda sběru dat ve formě polostrukturovaných rozhovorů zahrnujících celkem 20 otázek. Výzkumný vzorek tvořilo 8 zdravotnických záchranářů Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Výstupem bakalářské práce je přehled o povědomí a orientaci v odborných kompetencích zdravotnických záchranářů Jihočeského kraje. Upozorňuje na drobné nedostatky ve vzdělání a informovanosti. Práce by mohla být využita jako podklad pro výuku zdravotnických záchranářů.
Hodnocení veřejných zakázek
Henrich, Filip ; Šimek, Martin (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou kvalifikace dodavatele a hodnotících kritérií nabídek veřejných zakázek na stavební práce dle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Teoretická část obsahuje výklad základních pojmů a postupů v oblasti zadávaní veřejných zakázek. Praktická část se zabývá případovou studií týkající se vyhodnocení hodnotících kritérií veřejné zakázky „Nezamyslice – bezvýkopová oprava části kanalizační stoky“ a veřejné zakázky „Výstavba nového sportovního hřiště ZŠ Bosonožská, Brno-Starý Lískovec“.
Porovnání výukových lyžařských učebních plánů a kvalifikací v České republice a na Novém Zélandu
Hajšman, Jan ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Název: Porovnání výukových lyžařských učebních plánů a kvalifikací v České republice a na Novém Zélandu. Cíle: Cílem diplomové práce je porovnání výukových plánů a kvalifikací mezi Českou republikou a Novým Zélandem. Jako základní výukový program v České republice byla vybrána Česká škola lyžování. Metody: Tato teoretická práce uceleně zpracovává, třídí a kriticky analyzuje přehled poznatků o aktuálním tématu. Potřebné informace pro tuto práci byly získány několika způsoby. Jednalo se o obsahovou analýzu dokumentů, pozorování a také vlastní zkušenosti. Výsledky: Po srovnání české a novozélandské metodiky výuky lyžování nebyly zjištěny výrazné rozdíly, ty se objevily v rámci srovnání požadavků na získání kvalifikací stejné úrovně - věk, délka kurzu a následné získané oprávnění k výuce. Odlišuje se také zaměření a působnost lyžařských organizací. Klíčová slova: lyžování, metodika, kvalifikace, výuka
Kompetence nelékařského zdravotnického personálu v České republice
Hrbáček, Jiří ; Bruthans, Jan (vedoucí práce) ; Prošková, Eva (oponent)
Téma diplomové práce se věnuje kompetencím nelékařského zdravotnického personálu v České republice. Celý koncept je postaven na rozboru dané problematiky a úvaze, zda je reálně možné dojít k tomu, že lékaři předají část, respektive vybrané pravomoce, do rukou nelékařského personálu za současné ratifikace. V teoretické časti práce se zaměřuji na identifikaci jednotlivých faktorů ovlivňující práci nelékařského personálu a na podmínky, za kterých je možné zdravotnické povolání vykonávat. Dále na systém vzdělávání a kompetence jednotlivých profesí především pak pracovníků v intenzivní péči. Součástí je i úvaha pro a proti zvyšování kompetencí a zprostředkovaný názor vybraných odborníků. Na konci diplomové práce jsem vytvořil komparaci mezi sousedními státy a ČR v kompetencích vybraných profesí. V empirické části pracuji s daty, které jsem získal dotazníkovým šetřením. Koncentroval jsem se především na všeobecné sestry na jednotkách intenzivní péče a anesteziologicko resuscitačním oddělení. Pak také na zdravotnické záchranáře na stanovištích zdravotnické záchranné služby Praha (výjezdové posádky PNP III). Výzkumné otázky mají za cíl potvrdit, nebo vyvrátit to, zda nelékařští zdravotničtí pracovníci chtějí nebo naopak odmítají rozšíření svých pravomocí a současně potvrdit nebo vyvrátit to, zda lékaři s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.