Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 318 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty podpory wellbeingu na základní škole se zaměřením na mimořádně nadané žáky
Boučková, Barbora ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na wellbeing žáků ve vzdělávání. Konkrétně se jedná o žáky dvou paralelních tříd, kteří navštěvují základní školu se specifickou organizací výuky pro mimořádně nadané žáky. Cílem práce je postihnout subjektivní pocity žáků v souvislosti s aspekty školního prostředí, které byly implementovány za účelem podpory wellbeingu žáků. První část práce zahrnuje teoretická východiska, která shrnují poznatky o problematice wellbeingu. Zaměřuje se na aspekty, které mohou ovlivňovat wellbeing ve vzdělávání s přihlédnutím na výuku mimořádně nadaných žáků. Druhá část práce obsahuje popis a výsledky vlastního výzkumného šetření, které probíhalo ve dvou etapách. V první etapě výzkumného šetření byla použita kvantitativní metoda sběru dat prostřednictvím dotazníku, respondenty byli žáci dvou paralelních tříd na vybrané základní škole. Na základě analýzy výsledků první etapy výzkumného šetření vznikly podklady pro vytvoření otázek pro druhou etapu výzkumného šetření. To probíhalo kvalitativní metodou prostřednictvím rozhovoru s třídními učitelkami žáků. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že některá opatření, která byla zřízena za účelem podpory wellbeingu, žáci využívají s pozitivními pocity (organizační uspořádání kmenové třídy a možnost výběru ze tří nabízených pokrmů k obědu jsou...
Úroveň datové gramotnosti žáků základních škol v kontextu environmentální výchovy
Navrátil, Vlastimil ; Vojíř, Karel (vedoucí práce) ; Nejedlý, Adam (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na datovou gramotnost a její aplikaci v oblasti environmentální a přírodovědné gramotnosti. Cílem této diplomové práce bylo zmapovat datovou gramotnost v oblasti environmentální výchovy u žáků druhého stupně základní školy. Tento cíl práce byl naplňován prostřednictvím testu, jehož obsahem byla datová analýza, třídění a porovnávání dat a rozhodování na základě předložených dat v kontextu environmentální situace v rámci čtyř úloh v oblasti environmentálního vzdělávání. Bylo zjištěno, že průměrně 68 % žáků dokáže z přiložených map, grafů a tabulek vyčíst správné údaje, 59 % žáků dokáže jednotlivá data mezi sebou správně porovnávat a 60 % žáků dokáže předložená data využívat pro rozhodování v kontextu environmentální situace. KLÍČOVÁ SLOVA Data, datová gramotnost, environmentální gramotnost, informace, přírodopis, přírodověda, žák.
Aspekty využití výukových metod ve výuce praktického vyučování
Kuběja, Josef
Tématem bakalářské práce je analýza výukových metod v odborném vzdělávání oboru Truhlář. Cílem práce je zjistit, zda se nedá něco změnit nebo upravit u výu-kových metod v tomto oboru, aby absolventi získali dostačující znalosti pro samo-statné vykonávání práce. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretická a praktická. V teoretické části jsou rozebírány klíčové kompetence, technické a praktické do-vednosti a didaktické metody. Dále jsou představeny dva pedagogické přístupy k výuce – transmisivní a konstruktivistický, a pedagogický přístup Badatelská orien-tovaná výuka. V poslední kapitole jsou prezentovány výukové metody v odbor-ném výcviku a způsoby jejich použití ve výuce. V praktické části jsou uvedeny výukové metody zasezeny do jednoho výukového dne se stejným tématem a roze-psané, jak by tento den vypadal.
Informovanost učitelů středních škol o narušené komunikační schopnosti
Hrubá, Marie
Bakalářská práce pojednává o problematice žáků středních škol s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem je zjistit, zda učitelé středních škol jsou dostatečně informovaní o NKS a zda znají i metodiku práce s žákem. Moje práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části vymezím základní terminologii a pojmy, poté se zaměřím podrobněji o tématu NKS, její faktory, příčiny a diagnostika. V poslední řádě teoretické části si vytvořím povědomí o jednotlivých poruchách NKS, její etiologii, diagnóze, symptomatologii a terapii. Empirická část byla zformovaná kvantitativním výzkumem. Dotazníkové šetření sloužilo pro získání informací, při následném vyhodnocení zkoumaného vzorku jsem výsledky dotazníkového šetření znázornila pomocí tabulek a grafů.
Rizikové chování u žáků na základní škole
ANDRAŠIOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou rizikového chování u žáků druhého stupně na běžné základní škole. Je rozdělena na dvě části. V první, teoretické, části je s ohledem na odbornou literaturu popsána problematika rizikového chování, odpovídající vývojové období žáků druhého stupně a strategie řešení tohoto chování. V praktické části bylo cílem zjistit výskyt jednotlivých vybraných druhů rizikového chování, formu preventivních opatření a řešení těchto projevů v rodině i ve škole. Výzkumu se zúčastnilo 177 žáků sedmých, osmých a devátých tříd z jedné vybrané školy. Vyhodnocení výzkumu probíhalo na základě dotazníkového šetření a výsledky byly poskytnuty i vybrané škole jako podklad pro tvorbu její preventivní strategie na následující školní rok.
Komparace trendů ve vzdělávání žáků a studentů s mentálním postižením ve vybraných zemích
Bourriez, Edita ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Diplomová práce popisuje vývoj trendů ve vzdělávání žáků s mentálním postižením ve vybraných zemích. Cílem diplomové práce je popsat a porovnat odlišnosti v rámci shodného trendu ve vzdělávání osob s mentálním postižením ve Španělsku, České republice, Francii a Québecu. V souladu s formulovaným cílem jsou formulovány výzkumné otázky. První celek práce se věnuje trendům a přístupům k osobám s mentálním postižením v globálním kontextu a lidským právům v mezinárodních dokumentech. Následně je vymezeno mentální postižení a popsány některé psychologické aspekty osob s postižením ovlivňující edukační proces. Práce pokračuje popisem vývoje trendů ve vzdělávání osob s mentálním postižením v komparovaných zemích v kontextu legislativních a koncepčních dokumentů a zákonů, které se vztahují k tématu práce. Výzkumná část práce se zaměřuje na analýzu textů a komparaci částí školských zákonů jednotlivých zemí. Komparace evoluce vzdělávacích trendů je provedena z časového hlediska. K hlubšímu pochopení dané problematiky jsou uskutečněny rozhovory s rodiči a pedagogy dětí s mentálním postižením. S ohledem na cílovou skupinu jsou v rámci kvalitativní strategie zvoleny polostrukturované rozhovory. Výsledky práce vycházejí z analýzy rozhovorů s informanty a obsahové analýzy textů. Časový přehled odhalil délku úseku,...
Rozvíjení informatického myšlení na 1. stupni ZŠ
Jarolímková, Lucie ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem rozvíjení informatického myšlení na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou vymezené základní pojmy informatického myšlení a jeho složky, digitální gramotnost, teoretická část dále obsahuje rozbor RVP ZV a jeho změny v oblasti informatiky zaměřené na první stupeň základní školy. Jsou zde charakterizovány základní pojmy informatického myšlení, dále je problematika nastíněná také v oblasti kurikula v ČR i zahraničí. Teoretická část obsahuje rozbor učebnic pro výuku informatického myšlení pro 1. stupeň ZŠ, rozbor učebnice Berki, J. Drábková, J. (2020) Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ a konkrétních kapitol k jejímu ověření v praxi. V praktické části je popsána příprava a realizace výzkumného šetření na 1. stupni základní školy, jehož cílem bylo zmapovat úroveň informatického myšlení žáků prvního stupně základní školy, realizovat výuku s využitím učebnice pro výuku informatiky a zjistit dopad výuky na rozvoj informatického myšlení. Výuka sedmi hodin informatiky proběhla na pražské škole s jednou skupinou dvaceti dvou žáků v pátém ročníku základní školy. Na začátku a na konci výukového bloku byl žákům předložen stejný test, poté se porovnaly a zhodnotily rozdíly v řešení testu. Ve výuce byly využity aktivity z učebnice Základy informatiky pro 1. stupeň ZŠ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 318 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.