Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 657 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mateřská a základní škola ve Škrdlovicích
Peňáz, Zdeněk ; Vystrčil, Jan (oponent) ; Šuhajda, Karel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je zpracování určených částí projektové dokumentace pro stavební povolení Mateřské a základní školy ve Škrdlovicích s téměř nulovou spotřebou energie. Budova je členěna na tři části: dvoupodlažní částečně podsklepená mateřská a základní škola pro první stupeň a jednopodlažní jídelna, která propojuje první dvě části. Jídelna má plochou vegetační střechu s extenzivním substrátem, zatímco mateřská a základní škola mají šikmou sedlovou střechu. Mateřská škola má dvě identická podlaží. Hlavní místnost tvoří herna, dále jsou zde šatny, sklady lůžek a hraček, kabinety učitelů a hygienické zázemí. V prvním podlaží základní školy se nachází šatny, kabinety učitelů, PC učebna, družina a hygienické zázemí. Ve druhém poté tři kmenové učebny, ředitelna, sborovna, volnočasová místnost a také hygienické zázemí. Budova je navržena jako kompletní systém Xella. Obvodové stěny a vnitřní příčky jsou tvořeny pórobetonovým zdivem, vnitřní nosné stěny jsou z akustického vápenopískového zdiva a konstrukce stropů a střech je tvořena pomocí betonových nosníků a pórobetonových vložek. Budova je zateplena systémovou izolací z nevláknitých minerálních desek. Druhá část projektu zahrnuje návrh technických systémů jako umělé osvětlení, vzduchotechniku, chlazení, zdroj tepla, využití dešťové vody či fotovoltaiku. Třetí část práce se zabývá 2D a 3D návrhem tří vybraných konstrukčních detailů a jejich tepelně technickým posouzením. Projekt je zpracován v BIM softwaru Revit.
Velký dům pro malé město
Havelka, Tomáš ; Novák,, Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Diplomový projekt řeší obnovu areálu SOU Rousínov. Areál se nachází v širším centru Rousínova a je tvořen pěti vzájemně propojenými budovami. Projekt navrhuje nové funkce, jakými jsou základní škola, knihovna, domov pro seniory nebo kavárna. Urbanistickým cílem je otevřít území veřejnosti a vytvořit relaxační zónu. Architektonickým cílem je vytvořit areál s jednotným charakterem. Budovy se vyznačují tvarovou jednoduchostí. Pojícím prvkem je též barevná jednota hlavních hmot s barevným zdůrazněním detailů a konstrukcí.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Musilová, Petra ; Halfar, Jiri (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce bylo navrhnout soubor školských budov v Ostravě na Černé louce. Návrh měl vycházet a navazovat na vítězný projekt architektonické kanceláře Maxwan, která vyhrála urbanistickou soutěž na toto území. Pro svůj návrh jsem se rozhodla rozdělit funkce do 3 objemů – mateřské školy, základní školy s lyceem a sportovní haly. Mateřská škola je umístěna v parku, u řeky. Škola s lyceem sdílejí jednu budovu, která je zasazena v prstenci budov kolem černí louky. Parter školy je průchozí a veřejný. Proto byla škola umístěna v místě, kde se setkává nejvíce pěších tras. V Blízkosti školy je navržena sportovní hala. Ta je přístupná nejen pro školu, ale i pro veřejnost.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Petráková, Kamila ; Pechman, Tomáš (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Objekty jsou navrženy na okraji nově navrženého parku, a to v její jižní části blízko řeky Ostravice. Objekt, ve kterém se nachází základní škola, lyceum a sportovní hala se nachází na okraji tohoto parku. Objekt mateřské školy se nachází samostatně o pár metrů jižněji. Škola je dimenzována na 270 dětí navštěvující základní školu a pro 120 žáků střední školy. Mateřskou školu může navštěvovat až 75 dětí.
Základní škola ve Vinoři – hrubá stavba
Hanzlík, Vlastimil ; Patloka, Jiří (oponent) ; Biely, Boris (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologickou etapou hrubé stavby Základní školy Vinoř. Obsahem práce je technická zpráva stavebně technologického projektu, návrh zařízení staveniště, strojní sestava, širší vztahy dopravních tras, technologický předpis pro provádění železobetonové monolitické konstrukce, kontrolní a zkušební plán, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, ochrana životního prostředí a porovnání svahovaných a pažených výkopů. Dále je v práci obsažen položkový rozpočet a časový harmonogram.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dufková, Kateřina ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Zadáním mé diplomové práce bylo navrhnutí nového komplexu škol v Ostravě. Místo stavby je umístěno blízko historického centra vedle výstaviště Černá louka. Hlavní ideou bylo navržení pěti různých solitérů, které dohromady tvoří uzavřený blok s vnitroblokem, kde se nachází zahrada. Žáci základní školy se pak během hodin přírodovědy a pěstování budou o tuto zahradu starat a budou zde pěstovat různé rostliny, které pak studenti gymnázia budou během vyučování biologie chodit poznávat. Koplex je rozdělen podle funkcí do pěti různých objektů: mateřská škola, základní škola, gymnázium, jídelna+kuchyně a sportovní areál.
Dostavba ZŠ Slovanské náměstí
Fajkusová, Kateřina ; Kunc, Ing Petr (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce) ; Švecová, Táňa (vedoucí práce)
 Projekt se zabývá optimalizací funkcí a dostavbou Základní školy Slovanské náměstí. Tato škola se nachází na slovanském náměstí (č.p. 1218) v Brně – Králově poli a je součástí nemovitých kulturních památek města Brna. Památkově chráněná průčelí do všech tří ulic, kam budova zasahuje, jsou považovány za doklad geometrizující moderny, zde s kubistickými náběhy. Autorem fasády je Antonín Blažek ve spolupráci s Václavem Prokopem a Václavem Hynkem Machem. V rámci projektu byly optimalizovány funkce jednotlivých místností spolu s návaznosti daných provozů. Dále byl požadavek přizpůsobit budovu k využívání i lidmi s omezenou schopností pohybu a orientace, což bylo realizováno vybudováním výtahu a hygienického zázemí. Hygienická zázemí stávající byla upravena tak, aby v obou křídlech budovy byly toalety jak chlapecké tak dívčí. Nedostačující prostory jídelny a družin byly rozšířeny do dostavby, která vznikla na pozemku dvora školy jako dvoupatrová budova. Ta byla umístěna tak, aby se propojila vnitřní hlavní komunikace a tak se zkrátily vzdálenosti mezi jednotlivými křídly budovy. Protože napojení komunikací bylo v 1PP a 1NP realizováno z různých míst, vznikla hmota o dvou podlažích, která se ovšem nekopírují. Vzhledem k této skutečnosti byl konstrukční systém navržen jako monolitický ŽB skelet, tvořený kruhovými sloupy a lokálně podepřenou deskou. Vzhledem k rozložení jednotlivých konstrukčních prvků je založen na monolitickém betonovém roštu. Střechy obou pater jsou ploché, přičemž v 1PP je navržena střecha pochozí, aby se co nejvíce nahradil zastavěný prostor dvora. Budova je v 1PP značně prosklená, aby zabránila pocitu stísněnosti tohoto dvora. Fasáda je navržena na míru, má nahrazovat výtvarné dílo a je navržena podle jednoho z obrazů moderní abstrakce. Celý návrh klade důraz na pohyb a jeho zjednodušení, to se tedy přepsalo i do fasády, spolu se snahou prostor opticky zcelit.
Základní škola
Čermák, Radek ; Mohelský, Miroslav (oponent) ; Brukner, Bohuslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je projektová dokumentace pro provedení stavby základní školy pro první stupeň v obci Němčany. Základní škola je situována v centru obce v zastavitelném území na parcele číslo 67/2. Jedná se o třípodlažní železobetonový objekt zakončený plochou střechou z asfaltových pásů. Ve škole se nachází pět kmenových učeben pro celkem sto žáků včetně zázemí pro výdej a konzumaci jídel, kabinet pro učitele a ředitelna. Základy tvoří kombinace monolitických základových pasů a patek ze železobetonu. Budova je zateplena kontaktním zateplovacím systémem ETICS za použití desek z minerální vaty a omítnuta fasádní omítkou.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Dvořáčková, Alena ; Müller, Zdeněk (oponent) ; Ruller, Ivan (vedoucí práce)
Jako vhodná se mi pro umístění školské stavby jeví volná „zelená“ parcela jižně od Černé louky. Hlavní požadavek pro vznik konceptu bylo oddělit „špinavý“ provoz zázemí (hluk, doprava) od „čistého“, provoz školy (orientace k řece). Dále pak rozdělení komplexu na mateřskou školu a na společný objekt pro základní školu a lyceum. Jako ztmelující prostředek pro základní školu a lyceum jsem zvolila formu haly. Tuto volbu můžeme chápat jako parafrázi na Černou louku /na Ostravu..středem všeho dění je společný prostor (pro setkávání se) a okolo něj navázané různé funkce (různé specializace učeben). Na lince rovnoběžné s hlavní komunikací leží pomyslná provozní osa, která dělí a zárověň funkčně spojuje části školského komplexu. K uliční čáře jsou orientovány vstupní prostory, prostory s hlučným provozem (jídelna/restaurace, tělocvična) a zázemí (zásobování, odvoz odpadu, parkování). Směrem k řece jsou navrženy budovy mateřské školy, základní školy a technického lycea.
Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce
Slavíková, Barbora ; Halfar, Jiří (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Řešené území Černá louka leží na pomezí centra Moravské Ostravy a území Slezské Ostravy v místě soutoku řeky Ostravice a říčky Lučiny. Návrh zástavby přímo v místě současného Výstaviště Černá louka vychází z mezinárodní urbanistické soutěže z roku 2010, kterou vyhrál projekt Cultured Meadow od ateliéru Maxwan. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je soustředění solitérních kulturních a vzdělávacích objektů (koncertní dům, výstavní síň, centrum moderní hudby) do půlkruhu okolo kulturní louky. Vítězný návrh z urbanistické soutěže se stal východiskem pro umístění komplexu škol na parcelu stávajícího areálu Miniuni na pomezí kulturního klastru Černé louky a rezidenční čtvrti Nové Karoliny. Objem školy se svými předprostory reaguje na strukturu solitérů v klastru a zároveň na klasickou městskou blokovou zástavbu směrem od Nové Karoliny. Reakcí na dostředivé síly směrem do klastru Černá louka vzniká ve středové části kompozice volně průchozí poloveřejný parter, do něhož jsou situovány interní vstupy do školy. Jelikož se jedná o zástavbu na hranici centra města, je umístěno venkovní hřiště na střechu tělocvičny, odkud je také přístupné. Vlastní návrh komplexu škol se drží zásady věkové diferenciace a zásady horizontální integrace. Z toho důvodu je škola koncipována jako jakási symbióza 5 jednotlivých částí (společné prostory, tělocvična, 1. a 2. stupeň ZŠ, gymnázium), které jsou provázány jako jeden celek a zároveň je možno jednotlivé části izolovat od ostatního provozu. Budova školky bude vzhledem k věkové diferenciaci a tudíž odlišným potřebám i měřítku dětí provozně i fyzicky oddělena od ostatních částí komplexu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 657 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.