Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úlohy ze zoologie bezobratlých a jejich využití ve volnočasových aktivitách
Juhasová, Petra ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Podroužková, Štěpánka (oponent)
JUHASOVÁ, P., Úlohy ze zoologie bezobratlých a jejich využití ve volnočasových aktivitách. Diplomová práce, vedoucí: Mgr. Dagmar Říhová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2016. 94 s. V předložené diplomové práci byly navrženy praktické úlohy z biologie bezobratlých cílené pro zájmové přírodovědné útvary. Nalezneme zde detailní návody na pokusy a pozorování i odlov bezobratlých živočichů. Jsou zde popsány i dlouhodobější projekty v podobě úlohy badatelsky orientovaného vyučování, výroby obydlí pro bezobratlé venku a jejich chovu v interiéru. Úlohy byly z valné většiny ověřeny v praxi ve dvou přírodovědných kroužcích, které navštěvuje celkem 30 účastníků. Cílem těchto úloh je zatraktivnění a zpřístupnění přírodních věd širšímu publiku a zkvalitnění jejich prezentace, ale také vzbuzení kladného vztahu k přírodě a všem živým tvorům. Inspiraci zde naleznou nejen vedoucí zájmových útvarů, ale také učitelé, kteří chtějí do výuky zařadit praktické činnosti s živočichy. Klíčová slova: bezobratlí živočichové, pokus, pozorování, chov, BOV
Potenciál chemických pokusů rozvíjet přírodovědnou gramotnost žáků SOŠ: Analýza vybraných zdrojů
Horníková, Marcela ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Vojíř, Karel (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou chemických pokusů a jejich potenciálem rozvíjet přírodovědnou gramotnost u žáků na středních odborných školách. V současné době je kladen vyšší důraz na rozvoj vědeckého a kritického myšlení na vyšších kognitivních úrovních a přírodovědné gramotnosti. Těchto schopností a dovedností je možné dosáhnout prostřednictvím výuky založené na experimentální činnosti. Z tohoto důvodu bylo hlavním cílem zmapování jednotlivých pokusů a jejich zhodnocení z hlediska kvality a plnění daných požadavků. Analýza a hodnocení probíhaly u pokusů z oblasti organické chemie, které se vyskytovaly v často užívaných zdrojích na středních odborných školách. Těmito zdroji byly učebnice Chemie pro střední školy, Chemie pro studijní obory SOŠ a SOU nechemického zaměření, internetové stránky Studium chemie a video databáze chemických pokusů. U jednotlivých pokusů bylo hodnoceno, zda splňují daná kritéria, kterými byly transparentnost, propojení s praktickým životem, řešení problémů, materiální jednoduchost, technická, časová a ekonomická nenáročnost. Dále byly pokusy hodnoceny z hlediska využitelnosti ve výuce a možnosti zařazení do různých úrovní badatelství. Posledním a hlavním hodnotícím prvkem byla úroveň kognitivních procesů a znalostí, která byla hodnocena dle revidované Bloomovy...
Řešení badatelských úloh žáky 1. stupně základní školy
VLČKOVÁ, Karolína
Diplomová práce zkoumá schopnost žáků řešit badatelsky orientované úlohy v přírodovědě s ohledem na originalitu řešení a aplikaci teoretických poznatků. Dále se práce zabývá zjištěním, které typy úloh žáci řeší úspěšněji a jaký způsob řešení úlohy preferují. V praktické části práce jsou obsaženy čtyři pracovní listy s badatelsky orientovanými úlohami, které byly pro tento účel vytvořeny a předloženy žákům základních škol. Dále jsou zde shrnuty výsledky žákovských řešení těchto úloh, které jsou v závěru práce diskutovány.
Příprava k trestnému činu
Verner, David ; Vokoun, Rudolf (oponent)
Diplomová práce se komplexně věnuje problematice přípravy k trestnému činu a některým sporným otázkám, které jsou s tímto vývojovým stadiem trestné činnosti spojeny. Důraz je v práci kladen především na vymezení přípravy v českém trestním právu, přičemž jsou zohledněna relevantní soudní rozhodnutí nezbytná k výkladu poměrně stručných zákonných ustanovení. Cílem práce je kriticky zhodnotit současnou právní úpravu postihování přípravy, poukázat na problematické oblasti a případné nedostatky, které se mohou vyskytovat i v praxi. Na tomto základě se snažím navrhnout určitá řešení zjištěných problémů či alespoň přispět k diskuzi o nich. Práce je členěna do pěti kapitol, přičemž první obecně zařazuje přípravu do systému trestního práva, popisuje její jednotlivé formy, vymezuje ji k ostatním vývojovým stadiím trestné činnosti a stručně popisuje historický vývoj jejího trestání na našem území. Druhá kapitola se věnuje problematice nezpůsobilé přípravy a otázkám její trestnosti a trestání. Třetí kapitola se zabývá specifickým důvodem zániku trestní odpovědnosti za přípravu, a to sice dobrovolným upuštěním od dalšího přípravného jednání. Pozornost je věnována účelu tohoto institutu a také podmínkám, které je nutno k zániku trestnosti naplnit. Zvláštnostem trestání přípravy se věnuje kapitola čtvrtá, která...
Videoanalýza fyzikálních dějů ve výuce
JOVANOVIČ, Filip
Diplomová práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popisovány způsoby provádění fyzikálních pokusů, je zde rozebíráno učivo týkající se navržených pokusů, a nakonec je zde také vypracováno několik pokusů, které mohou učitele fyziky inspirovat a ukázat mu možnosti videoanalýzy ve výuce. Praktická část je tvořena sadou diferencovaných zadání a pracovních listů k pokusům. K těmto pokusům jsou v práci přiloženy žáky vypracované pracovní listy.
Videoanalýza fyzikálních dějů ve výuce
JOVANOVIČ, Filip
Diplomová práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popisovány způsoby provádění fyzikálních pokusů, je zde rozebíráno učivo týkající se navržených pokusů a zároveň popis videoanalýzy a použitého programu. Nakonec je zde také vypracováno několik pokusů, které mohou učitele fyziky inspirovat a ukázat jim možnosti videoanalýzy ve výuce. Společně s pokusy jsou v práci vypracovány grafické manuály některých navržených pokusů. Praktická část je tvořena sadou diferencovaných zadání a pracovních listů k pokusům. K těmto pokusům jsou v práci přiloženy a vyhodnoceny žáky vypracované pracovní listy.
Přírodovědný koutek na 1. stupni ZŠ - současný stav a možnosti využívání v učení o přírodě
BÍLÁ, Dita
Předkládaná diplomová práce se zabývá analyzováním současného stavu přírodovědných koutků na 1. stupni ZŠ a jejich využíváním v učení o přírodě. Informace jsou získávány na základě dotazníkového šetření. V práci je použit průřezový výzkum zahrnující 47 učitelů, kteří v současné době aktivně vyučují v prvním až pátém ročníku primární školy. Respondenti byli požádáni o vyplnění dotazníku, který obsahoval 19 otázek týkajících se přírodovědných koutků ve škole. Ze souboru odpovědí byly vytvořeny grafy, které zobrazují nejčetnější odpovědi. Z výsledného vyhodnocení výzkumu je patrné, jaký postoj mají učitelé k přírodovědným koutkům a jak je využívají v učení o přírodě. Diplomová práce zároveň obsahuje návrhy aktivit, které lze v přírodovědném koutku realizovat.
Využití pokusných zvířat v ČR
MRÁZKOVÁ, Lucie
Pokusy na zvířatech se poslední dobu zdají být velmi aktuálním tématem. Tato diplomová práce je zaměřena na využití pokusných zvířat, zejména hlodavců, v České republice a to za posledních deset let. Je zde též kladen důraz na právní stránku ochrany zvířat a dodržování principů tří "R". V rámci této práce byla zpracována data z dostupných zdrojů o počtu pokusných zvířat využívaných v České republice. Dále bylo provedeno dotazníkové šetření vědeckých institucí užívajících modelové organismy v rámci výzkumu. Z dostupných zdrojů bylo zjištěno, že počty pokusných zvířat se v letech 2006-2015 nějak extrémně nemění (cca 230 000) a v jejich využití nedochází ani k větším výkyvům. To samé lze konstatovat o využití hlodavců jako biomodelů (cca 120 000). Dále bylo zjištěno, že nejčastěji využívaným modelem je myš laboratorní (Mus musculus var. alba). V dotazníkovém šetření myš laboratorní označilo 66,7 % respondentů jako nejčastěji využívané zvíře a z celkového počtu dotazovaný se 60 % domnívá, že se počty pokusných zvířat snižují.
Právní úprava pokusů na zvířatech
Kropíková, Karolína ; Stejskal, Vojtěch (vedoucí práce) ; Derlich, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá právní úpravou provádění pokusů na zvířatech a ochranou pokusných zvířat. Skládá se z pěti kapitol, z nichž se každá věnuje samostatné oblasti tématu. Kapitola první rozebírá prameny právní úpravy ochrany pokusných zvířat a je rozdělena do čtyř podkapitol, v nichž jsou popsány mezinárodní prameny, prameny práva na úrovni Evropské unie a vnitrostátní předpisy, kapitolu první uzavírá podkapitolu týkající se rozhodovací činnosti soudů. Druhá kapitola pojednává o zásadách provádění pokusů na zvířatech a její dvě podkapitoly pojednávají o konceptu 3R a o zákonných zásadách provádění pokusů na zvířatech. Třetí kapitola se týká teoretických východisek a klíčových pojmů v oblasti pokusů na zvířatech. Je rozdělena do čtyř celků, které se týkají pojmu pokusu, welfare, postavení živého zvířete v právním řádu České republiky a etické otázky a alternativách provádění pokusů na zvířatech. Každý z těchto celků je následně rozdělen do podkapitol, které se specializují na uvedené okruhy. Čtvrtá kapitola se skládá z šesti podkapitol, které pojednávají o oprávnění k používání pokusných zvířat, osobách, jež s pokusnými zvířaty zacházejí, přípustnosti pokusů, pokusných zvířatech, projektu pokusů a provádění pokusů. Každá z těchto kapitol je rozdělena na logické celky, dle oblasti, které...
Příprava k trestnému činu
Verner, David ; Jelínek, Jiří (vedoucí práce) ; Vanduchová, Marie (oponent)
Diplomová práce se komplexně věnuje problematice přípravy k trestnému činu a některým sporným otázkám, které jsou s tímto vývojovým stadiem trestné činnosti spojeny. Důraz je v práci kladen především na vymezení přípravy v českém trestním právu, přičemž jsou zohledněna relevantní soudní rozhodnutí nezbytná k výkladu poměrně stručných zákonných ustanovení. Cílem práce je kriticky zhodnotit současnou právní úpravu postihování přípravy, poukázat na problematické oblasti a případné nedostatky, které se mohou vyskytovat i v praxi. Na tomto základě se snažím navrhnout určitá řešení zjištěných problémů či alespoň přispět k diskuzi o nich. Práce je členěna do pěti kapitol, přičemž první obecně zařazuje přípravu do systému trestního práva, popisuje její jednotlivé formy, vymezuje ji k ostatním vývojovým stadiím trestné činnosti a stručně popisuje historický vývoj jejího trestání na našem území. Druhá kapitola se věnuje problematice nezpůsobilé přípravy a otázkám její trestnosti a trestání. Třetí kapitola se zabývá specifickým důvodem zániku trestní odpovědnosti za přípravu, a to sice dobrovolným upuštěním od dalšího přípravného jednání. Pozornost je věnována účelu tohoto institutu a také podmínkám, které je nutno k zániku trestnosti naplnit. Zvláštnostem trestání přípravy se věnuje kapitola čtvrtá, která...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.