Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Vybavenost zahrady mateřské školy ve vztahu k pohybovým aktivitám a potřebám dětí
Bromová, Klára ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
Práce je strukturována do teoretické části, v níž se pojednává o potřebách dětí ve vztahu k zahradě mateřské školy. Velká část je věnována pohybu a hře. Dále je zde pojednání o přírodních zahradách a výčet přírodních herních prvků. Praktická část podrobně popisuje současný stav a vybavení školní zahrady patřící k fakultní mateřské škole Sluníčko pod střechou při PedF UK. Analýza podmínek této zahrady je podložena výzkumnými metodami přímého pozorování, dotazníkového šetření s učitelkami a dále pak metodou interview s ředitelkou školy. Dále je tato část práce také věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké jsou představy dětí o vybavenosti této zahrady. Výzkum byl založený na práci dětí s předem připraveným výzkumným nástrojem. Výzkum ukázal, že učitelky jsou se současnou podobou zahrady spokojené, pouze by zahradu doplnily o drobné nové herní prvky. Dětem prvky, které jsou součástí nynější realizace zahrady, také vyhovují a dávají jim přednost před nabídkou jiných moderních variant. Z hlediska drobných hraček a pomůcek už podmínky školky vyhovují méně, děti uváděly především takové věci, které nejsou běžnou součástí nabídky této školky. KLÍČOVÁ SLOVA předškolní věk, mateřská škola, zahrada mateřské školy, realizace zahrady, přírodní prvky, herní prvky, pohyb, hra, hračky, pomůcky
Možnosti rozvoje dítěte raného věku pomocí pohybu
Chadimová, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi a způsoby rozvoje dítěte v předškolním věku. Cílem práce je prokázání pozitivního vlivu řízených pohybových aktivit a větší efektivity na proces učení se dovednostem, znalostem a rozvoji schopností, dětí ve věku od dvou do čtyř let, a to v rámci všech pěti vzdělávacích oblastí RVP PV. Využita byla metoda experimentu spočívajícího v realizaci čtrnáctidenního působení na experimentální skupinu dětí s cílem působit na jejich celkový rozvoj pomocí pohybových aktivit. Šetření bylo založené na absolvování výchovně vzdělávacího programu využívajícího pohybové i nepohybové aktivity, na vstupním a výstupním měření úrovně týchž dílčích schopností, dovedností a znalostí dvou skupin dětí po osmi členech a srovnání získaných výsledků. Zjištěno přitom bylo, že pohybové aktivity lze u předškolních dětí využít v rámci výchovně vzdělávacího procesu coby jednu z jeho složek, a to jako se srovnatelným efektem jako při využití aktivit nepohybového charakteru. Klíčová slova Pohyb, ontogenetický vývoj, rozvoj dítěte, předškolní věk, hra
Úroveň základních motorických dovedností předškolních dětí ve vztahu k podmínkám mateřské školy
Račanová, Pavlína ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
Práce se zabývá problematikou pohybových činností předškolních dětí. Pohyb je zde postaven do roviny důležitého aspektu v celostním vývoji předškolního dítěte, jehož absence může tento vývoj ohrozit. V teoretické části práce jsou definovány pojmy pohyb, základní pohybové dovednosti a zmapován jejich vývoj se zaměřením na specifika předškolního věku. Přibližuje rovněž postavení pohybových činností v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou porovnány výsledky motorického testu předškolních dětí z vybraných mateřských škol a vyhodnoceny ve vztahu k jejich podmínkám.
Tělesná výchova v mateřské škole (metodické náměty pohybových činností s míčem)
Zárubová, Jana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
ZÁRUBOVÁ, J. Tělesná výchova v mateřské škole (Metodické náměty pohybových činností s míčem). Praha 2011. Diplomová práce. Karlova univerzita v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra tělesné výchovy. Vedoucí práce Mgr. Věra Svobodová. Diplomová práce je určena zejména učitelkám mateřských škol, ale i pro každého ze široké veřejnosti, který se zabývá mimoškolní zájmovou a sportovní činností dětí. Poskytuje obecné informace o vývojových a věkových zvláštnostech dětí předškolního věku, pojednává o zařazení tělesné výchovy do režimu mateřských škol a o vlivu tělesné výchovy na dětský organismus. Dále se diplomová práce zaměřuje na využití míče při tělesné výchově předškolních dětí a předkládá několik již ověřených metodických námětů pohybových činností s míči pro děti předškolního věku.
Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. třídy ZŠ
Floriánová, Linda ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Název: Monitorování vlivu jednotlivých složek vyučovací jednotky tělesné výchovy na tělesnou zdatnost dívek 7. tříd ZŠ Cíle: Cílem empirické části je monitorovat po vytyčenou dobu zastoupení pohybových činností v hodinách tělesné výchovy na základních školách u dívek 7. tříd a spolu s vybranými způsoby testování těchto jedinců potvrdit či vyvrátit možný vliv složení hodin tělesné výchovy na vybrané složky jejich tělesné zdatnosti. Metody: Testování zkoumaného vzorku probíhalo prostřednictvím různých metod. Jednalo se o vybrané standardizované motorické testy (hluboký předklon v sedu, skok daleký z místa odrazem snožmo, výdrž ve shybu, hand grip) zkoumající vybrané složky tělesné zdatnosti. Dále byla použita metoda bioimpedance měřící parametry tělesného složení. Data byla sebrána kvantitativně a výsledky byly zpracovány též kvantitativně za pomoci statistických parametrů, a to aritmetické průměru, variačního rozpětí a směrodatné odchylky. Výsledky: Z výsledku práce vyplynulo, že z hlediska vybraných pohybových činností a jejich vztahu na jednotlivé složky tělesné zdatnosti byla za sledované období ovlivněná složka flexibility v hlubokém předklonu v sedu a také rozvoj silově explozivní síly dolních končetin ve skoku z místa odrazem snožmo. Naopak za monitorované období nebyl nalezen přímoúměrný...
Motivace pohybových činností v mateřské škole
DRSOVÁ, Šárka
Bakalářská práce vychází ze současné potřeby podporovat u dětí zálibu v pohybu. Teoretická část pojednává o významu pohybu pro fyzický i psychický vývoj dítěte, o úrovni motoriky v předškolním věku a jejím rozvoji. Jsou zde charakterizovány podmínky, metody a formy realizace pohybových činností v mateřské škole. Jedna z podkapitol je věnována motivaci. V praktické části jsem ve dvou skupinách ověřovala vytvořený soubor motivovaných cvičení pro děti v mateřské škole. Se stejnou skupinou jsem vždy prováděla jednotlivá cvičení bez motivování a zjistila, že existují rozdíly v reakci dětí při pohybových činnostech pedagogem motivovaných a nemotivovaných. Předem jsem měla vypracovaný plán a hlediska pozorování.
Rozíjení rytmického cítění u dětí předškolního a mladšího školního věku
BÝČKOVÁ, Daniela
Práce se zabývá rozvojem hudebního vnímání se zaměřením na hudební rytmus v mimoškolní edukaci. Podrobněji rozebírá složky rytmu, dělení rytmu a jeho vývoj. Dále je charakterizován hudební vývoj dítěte v předškolním a mladším školním věku. Značná část práce se věnuje pohybovým činnostem. Rozebírá jejích formu, způsoby provedení a možnosti hudební improvizace. Věnuje se metodám Carla Orffa, postupům při rozvíjení hudebnosti a popisuje jeho instrumentář dětských hudebních nástrojů. Dále se zabývá problematikou hudební pedagogiky a interakcí hudebního pedagoga a dítěte. Je doplněna ukázkami her, které jsou zaměřeny na rozvíjení rytmu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.