Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plavecký výcvik v předškolním vzdělávání
Šalomová, Zuzana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kuhnová, Věra (oponent)
1 ABSTRAKT Bakalářská práce se zabývá problematikou plaveckého výcviku a výuky v předškolním vzdělávání. Postihuje znalost základních plaveckých dovedností. Teoretická část se zaměřuje především na význam vodního prostředí, charakteristiku předškolního věku a metodiku plaveckého výcviku. Praktická část se zabývá průběhem plaveckého výcviku předškolních dětí v plavecké škole, sleduje a porovnává jednotlivé výukové metody a didaktické postupy během jednotlivých plaveckých lekcí. Práce obsahuje také několik grafů, reflektujících plaveckou úroveň dětí a dotazník pro rodiče. Cílem bakalářské práce bylo sledovat a porovnat jednotlivé výukové metody a didaktické postupy při plavecké výuce. V této práci byla použita metoda participantního pozorování, dále metoda empirického testu a metoda syntézy. Z výsledků je patrné, že se děti během výcviku zlepšily hned v několika plaveckých dovednostech, největší zlepšení bylo pozorováno u plavecké dovednosti potopení celé hlavy do vody, vznášení se na vodě (Floating) a přetočení se z jedné splývavé polohy do druhé. Obecně lze říct, že se ve všech plaveckých dovednostech zlepšilo alespoň jedno dítě. Smíšená metoda vyhovovala dětem nejvíce, plavecké dovednosti se děti učily touto metodou rychleji a byla pro ně přínosnější než ostatní metody. Ve všech případech byla smíšená...
Volba plaveckého způsobu a nejčastěji se vyskytující chyby při plavání u uchazečů o studium na Pedagogické fakultě UK
Papežová, Šárka ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
NÁZEV Volba plaveckého způsobu a nejčastěji se vyskytující chyby při plavání u uchazečů o studium na Pedagogické fakultě UK AUTOR Šárka Papežová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Tato diplomová práce pojednává o volbě plaveckých způsobů při přijímacím řízení na Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy a o nejčastějších chybách v provedení plaveckých způsobů dle platných pravidel plavání, kterých se uchazeči o studium dopouštějí. Tato problematika je probírána z pohledu studijních oborů Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání a Učitelství pro mateřské školy a je přímo závislá také na pohlaví a věku uchazečů. Práce se věnuje také podrobné charakteristice jednotlivých plaveckých způsobů a již výše zmíněných chyb v provedení. Ke zpracování tohoto tématu je použit pětiletý výpis z přijímacího řízení na katedře tělesné výchovy, zpracovaný pomocí statistických metod. KLÍČOVÁ SLOVA Plavecký způsob, prsa, kraul, znak, plavecké dýchání, přijímací řízení, statistika, Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání, Učitelství pro mateřské školy.
Pedagogický postoj k výuce plavání předškolních dětí: reflexe trenérů.
DEBNAROVÁ, Tereza
Východiska: Díky polistopadovým změnám prošla výuka plavání dětí v naší zemi určitým vývojem. Byla založena Asociace plaveckých škol, která sdružuje plavecké školy v ČR a došlo i ke změnám ve vzdělávání trenérů a instruktorů plavání. Do tzv. Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání bylo plavání začleněno jako jedna z nepovinných zájmových nabídek. Kromě plaveckých škol vznikly na přelomu 80. a 90. let také tzv. baby kluby, které nabízejí mimo jiné i kojenecké plavání. V současné době existuje v naší zemi síť, nabízející různé typy kurzů, které vyučují trenéři a instruktoři s platnou licencí. Cíle: Zjistit, jaký mají trenéři plavání postoj k plaveckému výcviku u předškolních dětí, tedy jak oni sami vnímají problematiku výcviku této cílové skupiny. Dílčím cílem bylo zjistit rozdíly v trenérské práci, metodice a jak se tyto rozdíly podle trenérů odráží v rozvoji dětí. Metody: Jedná se o tématickou analýzu, kdy pro sběr dat bylo využito pozorování, v kombinaci s polostrukturovanými rozhovory vybraných respondentů se vztahem k dané problematice. Participanti interview byli trenéři bývalých nebo současných plaveckých škol či kurzů. Získaná data byla k analýze otevřeně kódována, poté byly údaje z pozorování a rozhovorů párovány s daty z literatury. Výsledky a závěry: Cíle bakalářské práce byly tedy naplněny. Studie by se tak mohla stát dobrým vodítkem pro hlubší poznání metodiky a tréninku plavání dětí této specifické cílové skupiny v České republice.
Metody výuky dětí předškolního věku v plavecké škole
Sobota, Marek ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
9 RESUMÉ Bakalářská práce se zabývá výukou plavání předškolních dětí, především její základní fází osvojení si základních plaveckých dovedností a základů plaveckých způsobů. Výuka probíhala na základě vypracovaného výukového plánu v plavecké škole ve dvou skupinách předškolních dětí. V jedné skupině začínala výuka v bazénu s hlubokým dnem, v druhé skupině začínala výuka v bazénu s nízkým dnem. Od šesté lekce obě skupiny pokračovaly ve velkém bazénu s hlubokým dnem. Cílem pedagogického šetření bylo vyhodnotit a porovnat rozdíly v dosažené úrovni základních plaveckých dovedností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo určit, která z variant nácviku bude efektivnější. Z dosažených bodových výsledků při závěrečném testování bylo zjištěno, že skupina začínající výcvik v hlubokém bazénu dosáhla vyššího bodového hodnocení a tedy lépe si osvojila základní plavecké dovednosti. Z tohoto zjištění vychází závěr bakalářské práce. Pro osvojení si základních plaveckých dovedností je v plaveckých školách efektivnější začínat výuku předškolních dětí v bazénu s hlubokým dnem.
Vývoj výkonnosti evropských juniorských medailistek z let 2000-2008 v plavání
Brothánková, Tereza ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Vývoj výkonnosti evropských juniorských medailistek z let 2000-2008 v plavání. Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, zda plavkyně, které získaly medaili na mistrovství Evropy juniorů v období 2000 - 2008, pokračují v plavecké kariéře po dobu dalších pěti let. Doba pěti let byla stanovena pro dosažení věku dospělosti závodnic a sjednocení délky zkoumání u všech probandek. Metody: Pro získání podkladů jsme zvolili metodu studia dokumentů - výsledkových listin. Pro účely práce byl sběr dat realizován z výsledkových listin mistrovství Evropy juniorů z let 2000-2008, z mistrovství Evropy na krátkém bazénu z období 2001-2013, z olympijských her 2004, 2008, 2012. Výsledky: Výstupy našeho výzkumu ukázaly, že nadpoloviční většina závodnic, které uspěly na mistrostvích Evropy juniorů v letech 2000-2008 se nedokázalo kvalifikovat na žádné další mistroství Evropy v krátkém bazéně. Při konečném vyhodnocení nasbíraných dat jsme zjistili, že pouze necelá pětina závodnic dokázala ve specifikovaném období podávat stabilní výkony na úrovni evropských šampionátů. Na základě našeho šetření můžeme konstatovat, že většina medailistek z MEJ nepokračuje ve své plavecké kariéře v období dospělosti. Klíčová slova: plavecká kariéra, vysoká výkonnost, plavecké disciplíny, plavecké způsoby.
Vývoj jednotlivých plaveckých způsobů od prvních novodobých Olympijských her do současnosti
Kulhánek, Jakub ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Cílem práce je zmapovat vývoj techniky jednotlivých plaveckých způsobů za období od roku 1896 do současnosti. Součástí práce bude rovněž přehled změn pravidel plavání. Klíčová slova plavecké způsoby, prsa, kraul, znak, delfín, plavec, Olympijské hry, vývoj, pravidla plavání

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.