Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku
Šámalová, Eliška ; Vomáčková, Helena (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
v Abstrakt Název: Mapování pohybového diskomfortu v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem v mladším i starším školním věku. Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je zmapovat pohybový diskomfort v souvislosti s pravidelně provozovaným esportem, povědomí o ergonomii a kompenzaci sportu u českých hráčů v mladším i starším školním věku. Dalším cílem je navrhnout prevenci úrazů a způsob motivace k její realizaci. Metody: Data byla získávána dotazníkovým šetřením. Data vyplnili hráči esportu z hlavního města Prahy, ve věku 11-16 let ze základních škol a víceletých gymnázií. Veškeré šetření bylo anonymní. Pro validizaci finálně použitého nestandardizovaného elektronického dotazníku byl nejprve sestaven předvýzkum. Data z dotazníku byla zpracována pomocí analytických nástrojů a deskriptivní statistiky v programu MS Excel. Pro vyhodnocení získaných dat byla použita kontingenční tabulka a Chí kvadrát test nezávislosti. P-hodnota nezávislosti byla stanovena p = 0,05. Výsledky: 402 respondentů, ve věku 11-16 let (13,3 ± 1,269) v zastoupení 258 mužů a 144 žen vyplnili dotazníkové šetření. Výsledky studie prokázaly, že spolu souvisí bolesti pohybového aparátu s časem stráveným esportem. (P=0,0059 na hladině významnosti alfa = 0,05) Více než polovina ehráčů (53 %) přerušuje pravidelně prolongovaný sed při...
Komparace explozívni síly u elitních hráčů mládežnického fotbalu
Horizral, Peter ; Bujnovský, David (vedoucí práce) ; Vampola, Jindřich (oponent)
Název: Komparace explozivní síly u elitních hráčů mládežnického fotbalu Cíl: ílem této diplomové práce bylo zjistit úroveň rozdílu vybraných parametrů explozivní síly dolních končetin elitní mládežnických fotbalistů mezi věkovými kategoriemi U14 a Výzkumný soubor této diplomové práce tvořilo celkem 39 elitních mládežnických fotbalistů ve věkové kategorii U15 a U14, kteří byli v době testování hráči nejvyšší tuzemské fotbalové soutěže. ý ý á áčů šech hráčských pozic (brankář á á ž í ú č í Pro analýzu vybraných parametrů explozivní í í č ž ři typy vertikálního výskoku v laboratorních podmínkách: vertikální výskok z podřepu (anglicky "squat jump"; SJ), vertikální výskok bez švihu paží (anglicky "counter skok do dálky (anglicky "broad jump"; BJ). Analyzovány byly parametry: výška vertikálního výskoku (cm) a délka skoku do dálky (cm). Výsledky: Statistická analýza zjistila signifikantní rozdíly (p < 0,01) mezi sledovanými parametry. Analýza zjistila signifikantní rozdíl (p < 0,01) mezi výškou vertikálního výskoku podřepu (SJ) a výškou vertikálního výskoku bez švihu paží (CMJ) mezi skupinou U15 a Starší hráči U15 dosáhli vyšších (p < 0,01) hodnot v í íl (p < 0,01) byl nalezen také v testu horizontálního skoku do dálky BJ. Hráči týmů á 7 %...
Dopad pandemie koronaviru na psychický stav plavců staršího školního věku
Hrabíková, Zuzana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit, jak pandemie koronaviru ovlivnila psychický stav plavců, kteří se nemohli účastnit pravidelných tréninků. Současně je zjišťováno, jakými způsoby se jedinci s danou situací vyrovnávali a jak jinak kompenzovali plavecký trénink. V práci je rovněž zkoumáno, zda je rozdíl ve vnímání a zvládání dané situace mezi dívkami a chlapci. Pro praktickou část je zvolena metoda formou dotazníku, díky kterému jsem zpracovávala a shromažďovala potřebná data. Dotazníky byly rozdány v plaveckém oddíle, a to mezi samotné sportovce. Data, která byla během výzkumu nasbírána, byla následně vyhodnocena podle jednotlivých kategorií a poté byly vyvozeny závěry. Tato diplomová práce by mohla být přínosem pro trenéry a především plavce, kteří z jakéhokoli důvodu nemohou nějaké období navštěvovat plavecký bazén, ale přitom mohou pokračovat ve sportovní přípravě. Vypracováním jsem zjistila mnoho nových poznatků a rovněž si ověřila své poznatky, které jsem načerpala vlastní praxí. Klíčová slova: plavání, Covid-19, starší školní věk, emoce
Zelenina a ovoce ve školním stravování
FLEMROVÁ, Karolína
Má bakalářská práce nese název Zelenina a ovoce ve školním stravování. Toto téma jsem si vybrala, protože si myslím, že je velmi důležité, jaké stravovací zvyklosti si děti v mládí vytvoří. Základy ve výživě jim určují především rodiče, ale také škola, ve které tráví přes den většinu svého času. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části se zabývám výživou dětí školního věku, především se zaměřením na ovoce a zeleninu. V jednotlivých kapitolách popisuji makronutrienty i mikronutrienty. Dále se zabývám vitaminy rozpustnými v tucích a ve vodě. Podstatná je také část týkající se zeleniny, ovoce a jejich technologických úprav, jako je vaření, pečení, chlazení a jiné. V závěru teoretické části se zabývám školním stravováním, spotřebním košem školních jídelen a edukačními programy. Pro praktickou část jsem si zvolila dva cíle. Prvním cílem bylo zjistit oblibu a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny u žáků navštěvujících školní jídelnu. Informace jsem zjišťovala pomocí dotazníkového šetření na dvou základních školách. Výsledky jsem následně zaznamenala do sloupcových grafů. Mým druhým cílem bylo zjistit a porovnat skladbu školních jídelníčků ve vybraných školních jídelnách, které navštěvovaly děti vyplňující dotazník o oblibě a frekvenci konzumace ovoce a zeleniny. Výsledkem praktické části bylo, že děti nekonzumují dostatek ovoce a zeleniny, zároveň nejsou spokojeni s výběrem a kvalitou zeleniny a ovoce ve školních jídelnách. Z jídelníčků vyplývá, že se v jídelnách často opakují stejné druhy zeleniny a ovoce, také jejich forma podávání.
Zjištění motorické úrovně dětí pomocí testové baterie Unifittest na Gymnáziu a Střední odborné škole ekonomické v Sedlčanech
PINKAS, Štěpán
V této diplomové práci byl zkoumán vzorek 237 žáků Gymnázia a Střední odborné školy ekonomické v Sedlčanech pomocí testové baterie Unifittest, aby byla zjištěna motorická úroveň žáků této školy. Váženým průměrem celkového skóre testové baterie za všechny žáky byla hodnota 18,3 bodů, čímž je výsledné hodnocení motorické úrovně žáků podprůměrné. Nejlepšího výsledku bylo dosaženo v testu opakované shyby, kde vážený průměr dosáhl 5,3 bodů což je hodnoceno průměrně, ovšem tohoto testu se účastnili pouze chlapci ve věku 15-19 let. Průměrného hodnocení dosáhli žáci ještě v testu skok daleký z místa odrazem snožmo, kde vážený průměr dosáhl 5,1 bodů. Nejhůře dopadli žáci v testu běh po dobu 12 minut, kde vážený průměr dosáhl 4,0 bodu, což znamená podprůměrné hodnocení. Vážený průměr v testu leh-sed opakovaně měl hodnotu 4,2 bodu, v testu člunkový běh 4x10 m 4,5 bodu (pouze žáci ve věku 11-14 let) a v testu výdrž ve shybu 4,7 bodu (pouze dívky ve věku 15-19 let). Výsledky těchto testů se nachází na pomezí mezi průměrným a podprůměrným hodnocením.
Využití volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích
DIVIŠOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá využitím volnočasových nabídek pro děti staršího školního věku v Českých Budějovicích. Práce obsahuje literární rešerši vztahující se k výzkumu využití organizovaných volnočasových nabídek. Literární rešerše charakterizuje starší školní věk, dále se zabývá výchovou ve volném čase a volným časem dětí a mládeže, institucemi pro trávení volného času dětí staršího školního věku a popisuje zájmovou činnost. Výzkumná část obsahuje cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy a výzkum samotný. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda a v jaké míře děti staršího školního věku využívají volnočasové nabídky v Českých Budějovicích, a pokud je nevyužívají, tak z jakého to je důvodu.
Rizikové chování žáků druhého stupně Základní školy Hluboká nad Vltavou
LACIKA, Pavel
Období dospívání je období zásadních změn jak v organismu samotného jedince, tak i v jeho vyvíjející se osobnosti. Cílem práce je zjistit výskyt a eventuální proměny rizikového chování žáků 6. a 9. tříd Základní školy Hluboké nad Vltavou. Dalším zájmem v práci je zjistit, zdali se četnost rizikového chování žáků zvyšuje v souvislosti s přibývajícím věkem. Práce se také zaměřuje na míru konzumace energetických nápojů u dospívajících studentů a její souvislost s dobou strávenou u PC, resp. tabletu. K dosažení cíle je použita kvantitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika vlastního dotazníku. V dotazníku jsou použity uzavřené otázky s možností výběru konkrétních položek v odpovědích a polouzavřené otázky, které umožnují kromě nabídnutých variant odpovědí i jejich doplnění. Celkem bylo dotázáno 82 respondentů, z toho bylo 47 dívek a 35 chlapců. Vzhledem k právě probíhající pandemii Covid 19 bylo zvoleno dotazníkové šetření v elektronické podobě. Respondenti byli tedy osloveni skrze třídní učitele, kteří jim přes komunikační prostředky poslali odkaz na dotazník. Odpovědi jsou zpracované a vyhodnocené statistickou metodou pomocí grafů a tabulek. Testování hypotéz proběhlo pomocí kontingenční tabulky pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti. Pro ověření hypotéz byly použity 2x2 kontingenční tabulky pomocí chí-kvadrát testu nezávislosti, popř. v případě nízkých četností v některých buňkách kontingenční tabulky pomocí Fisherova přesného testu. Závislosti dvou ordinálních proměnných, doby strávené u PC a frekvence pití energy drinků, byla testována pomocí testu nezávislosti založeném na Spearmanově korelačním koeficientu. Všechny výpočty byly provedeny v programu TIBCO STATISTICA 13. Stanovené hypotézy se potvrdily. V diskusi jsou zjištěné výsledky z výzkumu shrnuty a porovnány s literaturou, která se problematikou rizikového chování zabývá. V závěru práce je uvedeno, jaký přínos může tato bakalářská práce mít, a i možné řešení např. zlepšení školních programů primární prevence.
Názory dětí staršího školního věku na sociální práci
TESAŘOVÁ, Veronika
V této bakalářské práci se zabývám názory dětí staršího školního věku na sociální práci. Cílem bakalářské práce bylo zjistit a popsat jaké informace mají děti staršího školního věku o sociální práci, jak ji vnímají a zda je pro ně perspektivní jako možná budoucí profese. Pro zpracování praktické části a dosažení cíle byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly provedeny s 8 dětmi staršího školního věku z Českých Budějovic, které byly vybrány na základě metody sněhové koule. Po zpracování rozhovorů jsem jejich vyhodnocení provedla metodou kategorizace. Z výsledku výzkumu vyplývá, že děti staršího školního věku mají pouze malé až mizivé povědomí o sociální práci, která není ani ve školním ani v rodinném prostředí nijak zvláště představována. Na základě rozhovorů můžeme konstatovat, že děti si dokážou odvodit, co znamená pojem pomáhající profese, avšak sociální práce jako taková je pro ně velkou neznámou. Výsledky této bakalářské práce mohou přispět ke zlepšení informovanosti o sociální práci nejen pro děti staršího školního věku, ale i pro širokou veřejnost. Jde především o to, že sociální práce se vyskytuje v běžném životě, aniž bychom si ji uvědomovali, a proto je dobré o této oblasti informovat již děti na základních školách a nabízet jim to i jako možnost budoucího zaměření.
Rozvíjení hudebnosti ve starším školním věku v rámci letního tábora
JURÁŠOVÁ, Lucie
Práce se zabývá rozvíjením hudebnosti ve starším školním věku. Teoretická část popisuje hudebnost, hudební schopnosti, nadání, hudební činnosti. Charakterizuje starší školní věk a přibližuje ho i vzhledem k hudebnímu vývoji. Dále se zabývá oblastí volného času a letním táborem. Druhá část řeší vhodné náměty pro náplň letního tábora. Aktivity, činnosti a hry byly vybírány s cílem podpořit rozvoj hudebnosti cílové skupiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.