Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 357 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kristova oběť - paradigma života jako pravé bohoslužby
Sluková, Jana ; Ryšková, Mireia (vedoucí práce) ; Matějec, Tomáš (oponent)
Cílem práce je na základě studia biblických textů přiblížit Kristovu oběť jako příklad a vzor pro život křesťana. Práce je rozčleněna na kapitoly, z nichž první rozebírá, co je oběť, k čemu slouží, jaký může mít charakter a jak souvisí bohoslužba ve Starém i Novém zákoně s přinášením oběti. Druhá kapitola se zaměřuje na starozákonní oběti, vývoj obětních obřadů, nakládání s obětními dary a objasňuje význam obětí přinášených Bohu ve Starém zákoně. Třetí kapitola věnuje pozornost předobrazům Kristovy oběti ve Starém zákoně a čtvrtá se podrobně zabývá Ježíšovou obětí, která začíná již jeho vtělením a vrcholí smrtí na kříži. Pátá kapitola hledá v novozákonních listech a žalmech, jak lze konkrétně v každodenním životě Ježíše následovat. Kristus je vzorem a obrazem, podle nějž byl stvořen člověk. Přijal lidské tělo, aby lidem sloužil a aby jim na sobě ukázal, jak vypadá život zaměřený na uskutečnění dobra druhých. Křesťan je pozván Krista následovat a má šanci udělat to tím lépe, čím hlouběji smyslu jeho oběti porozumí. K tomu se práce snaží přispět.
Viníci a oběti ve vybraných dílech českých a sudetoněmeckých autorů
Štillerová, Jana ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Ve své práci se zabývám literárním zpracováním otázky viny za odsun Němců z českých zemí po 2. světové válce. Pohledy českých a sudetoněmeckých autorů se mnohdy velmi liší, mnohdy si ale jsou velmi podobné, ačkoliv autory dělí nejen národní příslušnost, ale také několik desítek let života od zpracování tématu a doba, jež je ovlivnila. Řezáčovo, Durychovo, Körnerovo a Mühlbergerovo ztvárnění tématu spadá do stejné epechy, a to do 50. let 20. století, zatímco Gudrun Pausewangová, která ač odsun také zažila a mohla by o něm psát hned po 2. světové válce, počkala se svou knihou čtyřicet let. Je možné, že potřebovala získat k traumatizujícímu zážitku časový odstup, aby si srovnala myšlenky a dostala určitý nadhled nad událostmi. Odsunu se také věnují autoři, kteří jej osobně nezažili: Tučková a Bernig. Dalo by se očekávat, že budou mít čeští autoři stejný pohled na problematiku viny, ale není tomu tak. Durych a Bernig jsou otevření, promlouvají obě strany, popisují Němce také jako oběti a vyzývají k dialogu a reflexi. Řezáč je jednostranný, tendenční, účelový, pouze Němci jsou viníci, nikdy oběti. Tučková také, ale opačně. Většina autorů se zabývá myšlenkou kolektivní viny, kterou Durych, Körner, Mühlberger, Bernig a Tučková problematizují, kdežto Řezáč ospravedlňuje. Mühlberger a Durych problematizují...
Psychická manipulace v partnerských vztazích
Pletichová, Eliška ; Taušová, Jitka (vedoucí práce) ; Božík, Michal (oponent)
Předkládaná práce se zabývá psychickou manipulací v partnerských vztazích. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat vztah mezi manipulátorem a jeho obětí. Teoretická část je rozdělena do sedmi kapitol, přičemž první kapitola se zabývá vymezením pojmu psychické manipulace a jejím výskytem ve společnosti. Druhá kapitola se zabývá fázemi manipulativního vztahu, jež se rozdělují na fázi idealizace, fázi přivlastnění a fázi narušování identity. Třetí kapitola se zabývá manipulativními technikami. Čtvrtá kapitola je zaměřena na profil osobnosti manipulátora, kde jsem se nezabývala pouze maskami, které manipulátor ve společnosti nosí, ale zaměřila jsem se taktéž na jeho charakteristické vlastnosti a otázku, zda si je manipulativní jedinec svého chování a manipulativních technik vědom a užívá jich zcela vědomě za účelem získání souhlasu. Pátá kapitola je zaměřena na profil osobnosti oběti. V této kapitole jsem se zaměřila nejen na typické vlastnosti, jimiž oběti většinou oplývají, ale taktéž jsem se zaměřila na otázky, proč je pro oběť vždy tak těžké ze vztahu odejít a co ji vlastně nutí ve vztahu setrvávat i přes nikdy nekončící hádky a urážky. Šestá kapitola je věnována možným obranám proti manipulaci. Po teoretické části následuje praktická část, jíž je věnována sedmá kapitola. V praktické části je...
Vliv kurzu sebeobrany na psychiku žen
Studený, Pavel ; Stich, Jaroslav (vedoucí práce) ; Holá, Veronika (oponent)
Název: Vliv Kurzu Sebeobrany na psychiku žen Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, zda absolvování kurzu sebeobrany má dopad na ženskou psychiku. Zejména potom na její část v psychologii nazývanou sebeúčinnost (self-efficacy). Metody: Sběr dat proběhl formou online dotazníku v aplikaci survio, který jsme sestavili na základě dříve publikované škály "GSE," ve kterém se odpovědi hodnotily na čtyřbodové škále. Analýzu dat (zhodnocení odpovědí) jsme provedli na základě grafického zobrazení. Výsledky: Z výsledků dotazníku vyplývá, že absolvování kurzu sebeobrany má pozitivní dopad na ženskou psychiku. Dle bodového hodnocení na škále "GSE" je také patrné, že u zhruba poloviny žen došlo k nárůstu obecné sebeúčinnosti. V průměru vzrostla sebeúčinnost u těchto žen o 7,125 bodů. Klíčová slova: útočník, oběť, ženy, vnímání nebezpečí, přesnost odhadu
Vliv školní šikany na školní úspěšnost dítěte
BEČKOVSKÁ, Tereza
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat dopad šikany na školní úspěšnost. Práce je koncipována jako teoreticko-praktická. V teoretické části je popsána problematika šikany, téma školní úspěšnosti a dopad šikany na školní úspěšnost. V praktické části je popsán realizovaný výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký dopad měla osobní zkušenost se šikanou na školní úspěšnost obětí šikany. Dílčím cílem bylo formulovat doporučení pro oběti šikany, týkající se prevence a zvládání školní neúspěšnosti spojené s prožitkem šikany. Výzkumný soubor tvořilo pět žen ve věku 17-25 let, které zažily šikanu na základní škole. S těmito komunikačními partnery byly vedeny rozhovory. Výsledky jsou prezentovány v podobě kazuistik. V rámci navržených doporučení byly uvedeny kontakty na odborníky, kteří se tématem zabývají. Poukázáno bylo na důležitost svěřit se s šikanou, nebo alespoň nalézt funkční způsob, jak přežít šikanu v roli oběti.
Šikana pedagogů ze strany žáků a možnosti řešení
Macháčková, Andrea ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Průšová, Denisa (oponent)
Bakalářská práce se věnuje šikaně učitelů ze strany žáků. Jedná se o významný problém, kterému však v odborné literatuře nebyla věnována dostatečná pozornost. V současnosti se stává ještě aktuálnějším, a proto je tento fenomén rozebíraný již častěji. Předložená práce má charakter literární rešerše vytvořené na základě původních empirií a výzkumů věnující se šikaně učitelů ze strany žáků. Cílem bakalářské práce je představení této formy šikany a shrnutí základních poznatků s ní spjaté. Práce se zabývá i jejím možnostem jejího řešení. Náplní literární rešerše je především utřídění informací o frekvenci šikany a o jejích příčinách. Pochopení důvodů může napomoci k redukci výskytu tohoto jevu. Závěrečná část se pak věnuje možnostem řešení daných situací. V té jsou zmíněny právě východiska, jež by mohly vést ke zmírnění či k úplnému vymizení.
Násilí na ženách v době pandemie Covid-19
Asszonyi, Anna ; Mareš, Jiří (vedoucí práce) ; Havigerová, Jana Marie (oponent)
Autor: Anna Asszonyi Instituce: Univerzita Karlova Lékařská fakulta v Hradci Králové Ústav nelékařských studií Název práce: Násilí na ženách v době pandemie Covid-19 Vedoucí práce: prof. PhDr.Jiří Mareš, CSc. Počet stran: 87 Počet příloh: 6 Rok obhajoby: 2023 Bakalářská práce, "Domácí násilí na ženách v době pandemie Covid-19" se v teoretické části zabývá problematikou domácího násilí uvnitř rodin a možnostmi pomoci ženám, jeho obětem. Podává základní informace o domácím násilí, jeho formách a příčinách, dynamice i důsledcích a to nejen na ženách, ale také na dětech. Významnou částí se bakalářská práce zaměřuje na nutnost profesionálního přístupu a postupu zdravotnického lékařského i nelékařského personálu v procesu interdisciplinární spolupráce k obětem domácího násilí. Ve výzkumné části se bakalářská práce snaží proniknout do problematiky domácího násilí z pohledu pěti žen různých ročníků, které si domácím násilím prošly a to i během karantény. Pomocí narativního interview, zaznamenává jejich životní osudy a zjišťuje způsoby, jakými se ony samy snaží svoji situaci řešit. Klíčová slova: násilí na ženách, Covid - 19, syndrom, karanténa, násilí v rodině, agresor, oběť
Kriminalistické učení o oběti trestného činu (kriminalistická viktimologie)
Levina, Anastasija ; Musil, Jan (vedoucí práce) ; Hořák, Jaromír (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA Právnická fakulta Anastasija Levina Kriminalistické učení o oběti trestného činu (kriminalistická viktimologie) Diplomová práce Abstrakt Vedoucí diplomové práce: Prof. JUDr. Jan Musil, CSc. Katedra trestního práva Datum vypracování práce (uzavření rukopisu): 03. 05. 2023 Kriminalistické učení o oběti trestného činu (kriminalistická viktimologie) Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá otázkou kriminalistické viktimologie neboli nauky o oběti trestného činu. Poskytuje stručný náhled na to, co jsou viktimologie a kriminalistická viktimologie; zda (a jak) můžeme určit, kdo se stane potenciální oběti a jaké faktory toto riziko zvyšují; jaké typy obětí existují a čím se mezi sebou liší oběť a poškozený. Pojednává i o ryze legislativní úpravě. V rámci České republiky provádí určitým historickým exkurzem, jak to bylo před přijetím zákona č. 45/2013 Sb., o obětech trestných činů, a umožňuje náhled na systematiku tohoto zákona a co tento zákon upravuje. Poskytuje informace i o těch nejdůležitějších předpisech, upravujících postavení oběti na poli mezinárodním. Pro porovnání je také nahlédnutí do analogické právní úpravy Slovenské republiky. Řeší se i otázka kriminalistických stop: jak je můžeme rozdělit na kategorie a subkategorie, jaký mají význam jak v obecně rovině, tak i v úzké vazbě na osobu...
Šikana na středních školách
FRIEDLOVÁ, Barbora
V této bakalářské práci se zabývám šikanou na středních školách a její problematikou. V mé práci se zaměřuji na znalosti studentů středních škol ohledně šikany a také na prevenci. První část mé bakalářské práce je teoretická. Teoretická část je věnovaná šikaně, kde je šikana popsána jako pojem, dále jsou zde popsány stádia šikany a její formy. V další kapitole vymezuji, kdo je účastníkem šikanování, jako oběť a agresor, jaké jsou důsledky šikany pro účastníky. Věnuji se zde také prevenci. V druhé části popisuji vlastní výzkum. Cílem mé bakalářské práce bylo popsat, jak studenti středních škol vnímají problematiku šikanu, dále pak dílčí cíle měli za úkol zjistit, jaké jsou projevy šikany podle studentů, zda znají nějaké programy prevence a jaké mají znalosti o šikaně. Pro naplnění cíle byl zvolen kvalitativní výzkum. Metodou výzkumu je dotazování a technikou polostrukturovaný rozhovor s devíti komunikačními partnery. K vyhodnocení dat, která byla získaná během výzkumu, byla použita metoda otevřeného kódování. K dosažení předem stanovených cílů jsem použila čtyři výzkumné otázky: Jaké znalosti o šikaně studenti SŠ mají?; Jaké jsou projevy šikany podle studentů SŠ?; Jaké programy proti šikaně znají studenti SŠ?; Setkali se někdy se šikanou studenti SŠ? Z výzkumu vyplynulo, že studenti vědí, co znamená šikana, a jak se projevuje. Studenti mají přehled, jaké jsou formy šikany. Někteří studenti se se šikanou setkali osobně jako svědci. S preventivními programy se studenti většinou setkávali především ve školách v rámci přednášek. U většiny studentů je prevence na jejich školách zajištěná a k šikaně nedochází.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 357 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.