Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Československé opevnění (1936-1938) jako součást krajiny
Slabochová, Eliška
Diplomová práce se zabývá tématem československého opevnění z let 1936 -- 1938 v krajině. V teoretické části shrnuje současný stav poznatků o historických formách opevnění a jejich vztahu ke krajině, a dále se zaměřuje na československé opevnění z let 1936 -- 1938. Předkládá podrobnou zprávu o demografickém a geopolitickém kontextu, vojensko-zeměpisných podmínkách jeho budování, koncepci, jednotlivých formách a principech jeho umisťování v krajině. Hledá současné české a zahraniční trendy v práci s památkami opevnění v krajině. Na modelové území, které je součástí Králické pevnostní oblasti a nachází se zde naučná stezka Betonová hranice, uplatňuje výsledky získané analýzami primární, sekundární a terciární krajinné struktury, historickou analýzou a rozborem obranných vlastností linie. Na jejich základě je vystavěn návrh nového pojetí naučné stezky, která prezentuje konkrétní vlastnosti opevněné linie a vztahy mezi jejími prvky a primární a sekundární krajinou strukturou a v neposlední řadě i mezi prvky navzájem.
Analýza naučných stezek ve vybraném modelovém území
Dědová, Ivana
Bakalářská práce se věnuje analýze naučných stezek na území okresu Benešov. Úvod je věnován definici pojmu naučná stezka a historii tohoto interpretačního média sloužícího k edukaci širokého spektra cílových uživatelů. Součástí práce je výčet a zjednodušená analýza aktuálně existujících naučných stezek, které se věnují přibližování hodnoty krajiny návštěvníkům na vybraném území. Za využití navržených kritérií a systému hodnocení kvality naučných stezek je podrobné analýze vystaveno pět vybraných naučných stezek. Na základě zjištěných poznatků je učiněn závěr, který pojmenovává nejčastější problémy při tvorbě a následném provozování naučných stezek na vybraném území. Stanoven je rovněž základní metodický rámec pro analýzu charakteristik a hodnocení kvality naučných stezek.
Přírodní, kulturní a historický potenciál území v rozvojové praxi
Zoblivá, Martina
Předložená bakalářská práce řeší problematiku přírodního, kulturního a historického potenciálu území a jejich roli v lokálním rozvoji. Teoretické poznatky jsou následně aplikovány na konkrétní obec. Práce se skládá ze dvou částí. První část je teoretická. Zabývá se popisem a vysvětlením základních pojmů a definic spojených s danou problematikou. V druhé, tedy aplikační, části se zabývá konkrétním územím a jeho popisem s ohledem na různé struktury krajiny. Praktickým výstupem bakalářské práce je návrh naučné stezky.
Pasportizace naučných stezek v CHKO Bílé Karpaty
Nováková, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá naučnými stezkami v Bílých Karpatech. Tyto naučné stezky jsou hojně využívány turisty, a proto je nutné po letech kontrolovat jejich stav. Metodika práce je založena na terénním šetření, při kterém proběhlo hodnocení stavu informačních panelů i stavu značení sedmi vybraných naučných stezek. Jedním z výstupů práce je i srovnání stavu naučných stezek v roce 2008 a 2018. Dále jsou navrhnuta doporučení k opravám a závěrem jsou všechny tyto informace shrnuty. Největším problémem monitorovaných naučných stezek je výrazné poškození informačních panelů, kvůli kterým ztrácí svůj původní účel. V části vlastních návrhů a doporučení jsou uvedeny způsoby oprav podle konkrétního typu poškození.
Školní zahrada jako naučná stezka
ROUBÍČKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá učením v přírodě s využitím školní zahrady v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. V teoretické části se autorka zabývá historií i současností školních zahrad. Dále popisuje zahradní pedagogiku, její účinky a metody. Na základě informací, zjištěných v teoretické části, autorka navrhla naučnou stezku, kterou se zabývá v praktické části. Celkem bylo navrženo pět zastavení vztahujících se k běžným přírodninám české krajiny. Ke každému stanovišti byl navržen pracovní list, který slouží k fixaci získaných informací. Zpětná vazba získaná od učitelů z praxe poukazuje na skutečnost, že jednotlivé náměty jsou na prvním stupni základních škol využitelné.
Návrh přírodovědné naučné stezky pro 1. stupeň ZŠ v CHKO Český les.
SVOBODOVÁ, Věra
Práce pojednává o přírodních a historických zajímavostech v oblasti CHKO Český les a zaměřuje se na přírodovědná a vlastivědná témata. Autorka navrhuje jednu trasu se čtrnácti zastávkami, jež lze podle aktuálního učiva vhodně kombinovat; tím vznikne mnoho alternativních tras. Vzhledem k náročnosti terénu je určena pro žáky 4. a 5. ročníků základních škol. Pro většinu zastavení je navržen pracovní list a pro průvodce metodická příručka s návody ke všem stanovištím. Cílem práce je žákům přiblížit alespoň část přírodního bohatství z téměř nedotčené přírody Českého lesa a probudit v nich zájem o její ochranu.
Venkovní úniková hra ve výuce přírodopisu pro 6. ročník ZŠ
Ševčíková, Kateřina ; Říhová, Dagmar (vedoucí práce) ; Škodová, Jana (oponent)
Tématem diplomové práce je venkovní úniková hra a její možné zařazení do výuky přírodopisu v šestém ročníku základní školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je popsat prvky a průběh klasické únikové hry, venkovní únikové hry a její využití ve školství. Práce přibližuje historii únikových her, geocaching a fenomén naučných stezek, jejichž prvky jsou využívány ve venkovních únikových hrách. Také podává přehled vybraných šifer, které je možné v únikových hrách využít. Cílem praktické části práce je vytvoření vlastní digitální venkovní únikové hry pomocí aplikace Glitr, která bude ozkoušena v praxi. Hra si klade za cíl zopakovat a rozšířit znalosti získané v hodinách přírodopisu, a rozvíjet klíčové kompetence. Praktická část popisuje jednotlivé prvky aplikace, jejich možné využití a průběh tvorby venkovní únikové hry. Tématem hry je hmyz s propojením lokání historie města Klecany. Součástí je také popis jednotlivých stanovišť a úkolů použitých ve hře. Venkovní úniková hra byla ověřena na třech třídách šestého ročníku místní základní školy. Byla provedena analýza nasbíraných dat, a to potřebný čas na stanoviště, využití nápověd, celkový počet získaných bodů a závěrečné zhodnocení náročnosti jednotlivých stanovišť. Výsledky z ověření poslouží pro možné úpravy hry.
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras
Tesařová, Alena ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit trasu cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras. Trasu stezky, přírodní a kulturní zajímavosti a další informace zpracovat do formy tištěného průvodce, který bude dostupný na turistických informačních centrech oblasti a také na internetu. Metody: Shromáždění a třídění informací o přírodním a kulturním bohatství oblasti. Shrnutí informací do tištěného průvodce a vytvoření trasy. Následné ověření použitelnosti vzniklého průvodce formou dotazníku pro skupinu cyklistů, kteří trasu podle vytvořeného průvodce absolvovali. Výsledky: Výsledkem práce jsou dva návrhy cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Český kras, které jsou zpracovány do podoby tištěného průvodce, který obsahuje popis tras, informace o místech na trasách a mapový materiál. Závěrečná podoba naučné stezky vychází také z výsledků dotazníků a přímých reakcí testovaných osob. Tištěný průvodce může být nabídnut informačním centrům v oblasti nebo jejich prostřednictvím být k dispozici v elektronické podobě na internetu. Klíčová slova: cyklistika, naučná stezka, Chráněná krajinná oblast, Český kras.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.