Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Rozšiřující modul s dekodérem souborů MP3 pro platformu FITkit
Brada, Miroslav ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu je vytvoření modulu, který by rozšířil možnosti platformy FITkit o dekódování souborů formátu MP3. Práce shrnuje poznatky o současných formátech kódování zvuku, dostupných dekodérech a platformě FITkit. V pozdější části je popsán postup návrhu rozšiřujícího modulu této platformy, který byl nakonec zrealizován i když neúspěšně. Modul využívá kodek VS1063. V závěru jsou popsány možnosti dalšího rozšíření projektu v případě úspěšné realizace.
Comparison of voice and audio codecs
Lúdik, Michal ; Sysel, Petr (oponent) ; Míča, Ivan (vedoucí práce)
This thesis deals with description of human hearing, audio and speech codecs, description of objective measure of quality and practical comparison of codecs. Chapter about audio codecs consists of description of lossless codec FLAC and lossy codecs MP3 and Ogg Vorbis. In chapter about speech codecs is description of linear predictive coding and G.729 and OPUS codecs. Evaluation of quality consists of description of segmental signal-to- noise ratio and perceptual evaluation of quality – WSS and PESQ. Last chapter deals with description od practical part of this thesis, that is comparison of memory and time consumption of audio codecs and perceptual evaluation of speech codecs quality.
Přehrávač zvukových souborů pro automobil
Gazdík, Marcel ; Bartoš, Pavel (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře s komprimovaným formátem zvuku, jakým je kupříkladu MP3, AAC či OGG Vorbis. Pak také s návrhem jednoduchého přehrávače, jež je koncipován jako rozšiřující modul ke stávajícímu zabudovanému autorádiu ve voze, a který využívá jako primární zdroj dat SD či SDHC paměťovou kartu. A konečně s návrhem ovládacího software a realizace hardware.
Simulace zkreslení zvukového signálu v percepčním zvukovém kodéru
Peloušek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby programu, který simuluje zkreslení vznikající při ztrátovém kódování zvukového signálu, a to v programovacím prostředí MATLAB. V rámci práce byl vytvořen kodér s dynamickou alokací bitů a přepínám délek oken pro váhování, který v závislosti na uživatelském požadavku na velikost datového toku mění výslednou subjektivní kvalitu signálu. Teoretická část představuje rešerši základních principů ztrátového kódování a detailněji popisuje fungování kodéru standardu MPEG 1 vrstva 3. V praktické části je pak popsán princip fungování realizovaného programu a jeho součástí. Dále je provedeno srovnání kvality výstupu programu pro různé úrovně zkreslení s odpovídajícím nastavením u běžně dostupného kodéru MP3 a to pomocí metody PEMO-Q.
Domácí multimediální centrum
Burkert, Michal ; Herout, Adam (oponent) ; Sumec, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje návrhu a implementaci aplikace, která bude sloužit jako náhrada běžných domácích spotřebičů (DVD přehrávač, videorekordér apod.). Počítač, který kombinuje několik takových zařízení bývá v angličtině označován jako Home Theater Personal Computer (HTPC), což se dá volně přeložit jako počítač pro domácí kino nebo také domácí multimediální centrum. Práce zkoumá dostupné knihovny a programy pro práci s multimédii v operačním systému Linux, které jsou využity pro vytvoření navrhnuté aplikace. Ukazuje také některé podobné, již existující, komerční i opensource systémy.
Editor ID3 tagů s využitím metod zpracování obrazu
Sedlák, Marek ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá spojením úpravy tagů v hudebních souborech a využití metod rozpoznávaní obrazu pro snazší práci s obaly alb. V úvodu je popsána distribuce hudby, různé podoby uchovávání a přehrávaní hudby. Je zde zmíněn i problém legality stahování a distribuce hudby a výměnných sítí. Dále se text věnuje metodám použitým při transformacích obrazu použitých v aplikaci. Součástí práce je i příprava, implementace a demonstrace aplikace. V závěru práce je diskutováno možné použití nebo budoucí rozšíření.
Podcast jako didaktický prostředek učitele
Khas, Miloslav ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Podcast jako didaktický prostředek učitele AUTOR: Bc. Miloslav Khas KATEDRA: Katedra technické a informační výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Klíčovým a zásadním tématem této práce je využití podcastu jako výukového prostředku. Diplomová práce se zabývá historií a vývojem tohoto fenoménu a ukazuje možnosti využití na základní škole. Cílem této práce je ukázat nejen výhody a přínos podcastu pro žáka a učitele, ale poukázat i na možné problémy při jeho používání a zavádění. Teoretická část se dotkne aspektů využívání podcastu ve školách a nabídne přehled existujících výzkumů. Další část se zaměří na přehled existujících řešení a příkladů dobré praxe u nás i ve světě. Stěžejní částí je popis experimentu s vlastním řešením podcastu na Základní škole ve Staňkově. Práce může posloužit i jako průvodce podcastem pro případné další zájemce snažící se o podobné aktivity. KLÍČOVÁ SLOVA: Podcast, iPod, informační a komunikační technologie, MP3, zvuk, video, audio nahrávky, vzdělávání, kompetence, školní rádio.
Audiokodeky a testy pro zhodnocení jejich poslechové kvality
Hudec, Andrej ; Schimmel, Jiří (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá audio kodekmi a testami pre zhodnotenie ich posluchovej kvality. Práca ponúka popis vlastností ľudského sluchu, stručný úvod do problematiky audio kódovania, kompresie zvukových dát a posluchových testov. Bakalárska práca tiež obsahuje teoretický popis kódovacích procesov zvolených audio kodekov, vyhodnotenie merania ich výpočtovej náročnosti a vyhodnotenie posluchovej kvality každého z nich pomocou posluchových testov. Na implementáciu prostredia posluchových testov boli použité programovacie jazyky HTML, CSS, Javascript a Python. Zvukové súbory, ktoré boli predmetom skúmania v posluchových testoch boli získané pomocou knižnice FFmpeg.
Simulace zkreslení zvukového signálu v percepčním zvukovém kodéru
Peloušek, Tomáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby programu, který simuluje zkreslení vznikající při ztrátovém kódování zvukového signálu, a to v programovacím prostředí MATLAB. V rámci práce byl vytvořen kodér s dynamickou alokací bitů a přepínám délek oken pro váhování, který v závislosti na uživatelském požadavku na velikost datového toku mění výslednou subjektivní kvalitu signálu. Teoretická část představuje rešerši základních principů ztrátového kódování a detailněji popisuje fungování kodéru standardu MPEG 1 vrstva 3. V praktické části je pak popsán princip fungování realizovaného programu a jeho součástí. Dále je provedeno srovnání kvality výstupu programu pro různé úrovně zkreslení s odpovídajícím nastavením u běžně dostupného kodéru MP3 a to pomocí metody PEMO-Q.
Editor ID3 tagů s využitím metod zpracování obrazu
Sedlák, Marek ; Svoboda, Pavel (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá spojením úpravy tagů v hudebních souborech a využití metod rozpoznávaní obrazu pro snazší práci s obaly alb. V úvodu je popsána distribuce hudby, různé podoby uchovávání a přehrávaní hudby. Je zde zmíněn i problém legality stahování a distribuce hudby a výměnných sítí. Dále se text věnuje metodám použitým při transformacích obrazu použitých v aplikaci. Součástí práce je i příprava, implementace a demonstrace aplikace. V závěru práce je diskutováno možné použití nebo budoucí rozšíření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.